İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Fedai Özoğlu

Ya arkadaşlar bıktım valla bu problemden. Aylardır bir çözüm bulamadım. Başlıkta anlattığım problem devam ediyor. bir türlü çözemedim.bir sürü parça değiştim valla artık çaresizliğin tam anlamını yaşıyorum. Araba artık çalıştırıyorum devir çıkıp inip stop ediyor.

bu prolemi daha önce yaşayan yok mu ya!

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
Ya arkadaşlar bıktım valla bu problemden. Aylardır bir çözüm bulamadım. Başlıkta anlattığım problem devam ediyor. bir türlü çözemedim.bir sürü parça değiştim valla artık çaresizliğin tam anlamını yaşıyorum. Araba artık çalıştırıyorum devir çıkıp inip stop ediyor.

bu prolemi daha önce yaşayan yok mu ya!

Çağlar abinin aşağıdaki mesajında belirtilen işlemler yapıldı mı? Benzer problemleri olanlar carbon clear ile araçlarında düzelme görüldüğü yazıldı.

Kompresyon ölçümü, bujiler sökülerek yapılır, mekanik bir ölçümdür. Basınçlar düüşük çıkar ise, kaçak var demektir, daha sonra bir miktar yağ damlatılır ve tekrar ölçülür (yağlı-yağsız ölçüm farkı), değerler yükselirse, piston -motor revizyon istiyor demektir, hala düşük ise, subaplarda kurum var demektir. Carbon clean yapılır ve değerler yerine gelmiş ise problem giderilmiş olur.
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
Çağlar abinin aşağıdaki mesajında belirtilen işlemler yapıldı mı? Benzer problemleri olanlar carbon clear ile araçlarında düzelme görüldüğü yazıldı.

tekrardan servise randevu aldım. cumartesi bir deneyelim. inşallah olur .

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
Emme manifoltunun alt tarafında motorda hava akısını sağlayan ? T ? şeklinde bir hortum var. Zamanla motor sıcaklığından incelip yırtılıyomuş ben de gidemedim daha servise.

MAp yada MAF hangisi varsa temizletiliyor ve sorun kalmıyor

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
tekrardan servise randevu aldım. cumartesi bir deneyelim. inşallah olur .

Eğer carbon clean yaptıracak olursanız motorvacın ürününü (bazıları würthün ürünü kullanıyor, belki bu da iyidir) kullanmazı tavsiye ederim, ayrıca carbon clean sonrası aracın 100-150 km kadar yüksek devirlerde kullanılması öneriliyor, son olarak da buji değişimi ve ateşleme sistemi kontrolü iyi olacaktır, inşallah düzelme olur..

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

6 yıldır aynı aracı kullanıyorum, son 3-4 yıldır bahar gelip havaların ısınmasıyla aynı şeyi yapıyor.

bence stop etmiyorsa kafaya takıp boşa parça değişmeyin.

Yorum bağlantısı
Orhan Akbulut

geçenlerde aynı sorun benim arabamdada vardı. hatta epey uzun bi süre vardı. sonunda gittim gösterdim t hortumunu çıkardı yerinden baktık 5 cm lik bi yırtık vardı. üzerinide siyah bantla bantlamış bisüre öyle kullanmışlar. herneyse t hortumu değiştik sorun kalmadı. 800 devirde çakılı saat gibi çalışıyor

Yorum bağlantısı
Ali Kısa

2 hafta önce bende de rölanti sorunu başladı,araç durduğu yerde rölanti 900-1000 arasında "hır hır" şeklinde inip çıkıyordu.sonra birkaç defa ışıklarda debriyaja basınca motor durdu.

Ayhan Beyin yönlendirmesi sonucu gösterdiğim usta resimde görünen hortumun ucu yırtılmış dedi,hortumun ucunu kesip yerine taktı ve sorun düzeldi.

usta kaputu açınca motorun sesini dinleyip bir yerden hava alıyor demişti.

img1386hr.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Montajı yapan çok kötü yapmış (tabi görüntü olarak tekniğini bilmem)Her şey birbirine girmiş gibi gözüküyor. O hortumun başı nerde çıkıyor çözemedim.

goruntu108.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Kısa
(düzenlendi)

montaj konusunda haklısınız,ama görüntü dışında bir sıkıntı yaşamadım.

lpg kitim zavoli,montajı 2005 yılının sonunda Uşakta yapıldı.

o hortum lpg regülatöründen çıkıyor.

tarihinde Ali K?sa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Kısa

evet,hortumun ucu düzeltildikten sonra devirde dalgalanma ve motorda durma olmadı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
evet,hortumun ucu düzeltildikten sonra devirde dalgalanma ve motorda durma olmadı.

O zaman geçmiş olsun :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kaan Aydın

Merhabalar,

Aracım ilk çalıştırmada 1100-1200 arasında çalışıyor ve sonra zamanla normal değerine yani 780-800 değerine iniyor. Buraya kadar problem yok. Bundan sonrasında araç boşta iken gaz verip bıraktığımda rolanti önce 480 e kadar düşüyo ve daha sonra 780 değerine çıkıyor. Bunu bir seferlik değil sürekli yapıyor. Her gaz verip bıraktığımda önce 480 lere kadar düşüyor sonra 780 e çıkıyor. 480 e düştüğü anda araç hafif titreme yapıyor. Hareket halinde iken de aynı sorun var. Örneğin ışıklara yaklaştığımda hızım iyice düştükten sonra boşa aldığımda yine aynı şekilde 480 lere inip sonra normal değerine çıkıyor.

Bu normal bir durum mudur değilse sebebi nedir acaba ? ( Hem benzinde hem lpg de aynı durum var )

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

benzer sorun bende de vardı, araç biraz düzensiz çalışıyordu. rölanti de hareketliydi. birçok şey yaptık çözemedik en sonunda forumdaki arkadaşların tavsiyesi ile sente ayarına baktırdık. o ayarda sıkıntı varmış. yapılınca büyük oranda düzeldi, sonrasında motorcraft buji, buji kablosu ve rölanti valfi temizliği ile sorun tamamen halloldu

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaan Aydın

Rolantinin indiği değer ve tekrardan kendi değerini bulması sabit değerler. Hava alsa bu değerlerde bi tutatrsızlık ve dalgalanma olması gerekmez mi?

Söylediğim şey gaz verdiğimde önce rolanti 480 lere düşüyor sonra 780 e çıkıyor. Ve bu her gaz verip bıraktığımda aynı. Hava alma durumunda rolanti bazen 600 e düşer bazen 300 e düşer stop eder..vs gibi bir durum olur diye düşünüyorum? Salı günü servise gitmeyi düşünüyorum. Bakalım sonucumuz ne çıkacak. Ben rolanti valfinden şüpheleniyorum ama bakalım.. Tavsiyeniz varsa onu da mutlaka ustaya iletmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Aracı benzinde bir süre kullanın anlık gözlem yapmayın . Eğer sorun devam ediyorsa arabada arayan yoksa lpg sisteminde derim

Yorum bağlantısı
Kaan Aydın

2 gündür benzinde kullanıyorum durum hala aynı, şunu da ekleyebilirim araç her durumda mutlaka 200-300 devir düşüyor ondan sonra normal devrini buluyor. Yani ilk çalıştırmada rolanti 1200 lerde iken gaz verip bıraktığımda önce 1000 lere düşüyor sonra tekrar 1200 lere çıkıyor. Rolanti normale indiğinde de dediğim gibi önce 580 lere düşüyor sonra 780 e çıkıyor. Yani gaz verip bıraktığımda ibre nedense normal değerin önce 200-300 altına indikten sonra normal değerini buluyor. Salı doluymuş C.tesi randevu aldım servise gitcem inş , bakalım sonuç ne çıkacak...

Yorum bağlantısı
Guest Murat Demir

Benden de bir tavsiye, egzosunuzu kontrol ettirin. Katalitik konvertor varsa iptal ettirin. Özellikle LPG li araçlarda rölanti sorunu egzostan çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Aydın Bengü

Araç stop etmiyorsa hiç dert etmeyin.

sorunu bulacam diye bir sürü parça elden geçer(rölanti valfi, gaz kelebeği, buji +kablosu, krank bilmem ne zıkkımı, benzin filtresi, vs vs.) bazen bir ümit deyip değişirsiniz, ama bakarsınızki boşuna. hadi bi daha sanayiye -servise git-gel, git-gel....

ben alıştım, sizede tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Rolanti sorunu olmayan focuscular el kaldırsın :D Bak kimse kaldırmıyor gördünmü

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Gaz kelebeğini temizletin, düzelmezse gelin burdayım :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hadi FI için makyaj sonrası sorun var dediler yazılım güncelleiler ama makyaj öncesindeki bakımlılarda yok. Yani genellemek yanlış. heleki FII de hiç duymadım. yine 2.0 zeteclerde de kronik değil bazı arabalrda var ama kmsi yüksek ve orjinal parça takılınca geçiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ben anladımkki

focus 1

focus 2

mondeo 1

mondeo 2

hep rölanti sorunu var benimde cok kötü bir şekilde var ama halen cözüm bulunamadı....

Hepsinden kullandım, focus II , mondeo I hala kullanıyorum. Rölantim sıkıcı biçimde sabit :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...