Mehmet Kaya 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Subaplar sorunlu olsa kompresyon testinde belli etmez mi? Etmeyebilir. Etmedi de Tecrübe ile sabit. Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Mehmet abi piston testini yaptırdım gayet güzel aracın, yağlı,yağsız,sıcak,soğuk onları yaptırmadım açıkçası fakat karter subapları dediğin parçaya müdahalede bulunmadık galiba akşama sizden detaylı bir yazı bekliyoruz çünkü bu olay forumda da parça parça yani en iyisi bu konu hakkında detaylı toplu bir yazı... Cenk Bey Adana'da hangi özel serviste yaptırdınız işlemlerinizi ve kompresyon ölçümünün maliyeti ne kadardı? Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Tekirdağ ford da yaptırdım ölçümlerimi fiyatı tam olarak hatırlıyamıyorum toplu bir bakıma girmişti çünkü araç. Yorum bağlantısı
Resul KOŞAR 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 herkese iyi akşamlar... aynı sorun bendede mevcut fakat bende şöyle bi durum var debriyaja basınca dalgalanma kayboluyor. çekince bazen devam ediyor bazen etmiyor. acaba aynı sorunu yaşayanlar var mı? Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Bende de soğuk motorda yüksek rolanti problemi vardı o kısmen çözüldü fakat şimdi de araç soğuk motorda bir defa debriyaj fren yapınca kendiliğinden gaz veriyor.Araba durmasına rağmen devir 2000'e kadar çıkıyor, bunu da bazen yapıyor.Artık pek kafaya takmıyorum.Bu işte en önemlisi iyi ustaya denk gelmek tabi her ustada bu sorunun üstüne gidemiyor.Bunda focuslarda devir probleminin çok sayıda etkeni olması etkili.Forumdaki bilgileri inanın ki çoğu usta dahi bilmiyor.Forumu kuran ve devam ettiren arkadaşlardan bir kez daha Allah razı olsun diyorum. Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 selamlar;aynı sorunu bende bir yılı aşkın zamandır yaşamaktayım çözüm yok.Yetkli servis o zaman tüp taktırmamıştım,tüplü olsa hiç uğraşmam tüpten derim bırakırdım diye itiraf etti çözemedi. Oksijen sensörü, kilometre sensörü,karter havalandırma supabı, iki defa karter havalandırma hortumu birincisine yumuşak bahanesiyle ,bujiler ve buji kablosu akü 1 yıllık bunlar sorunu çözemedi. Sente kaymıştır diye sente ayarı bile yapıldı kelebek ve rolanti valfini saymıyorum bile,yani bence bir yerde çok çok basit gözden kaçan ya oksitlenme yada gevşeklik var ama bulamıyorlar. Servise de artık gitmiyorum çünkü yapacağı bir şey kalmadı programı bile güncelledi,dilerim bu kronik sorun çözülür de rahat ederiz,herkese iyi geceler. Aynı sorunu yaşıyorum. Yetkili servis tüpçüye , tüpçü servise atıyor topu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Bende de soğuk motorda yüksek rolanti problemi vardı o kısmen çözüldü fakat şimdi de araç soğuk motorda bir defa debriyaj fren yapınca kendiliğinden gaz veriyor.Araba durmasına rağmen devir 2000'e kadar çıkıyor, bunu da bazen yapıyor.Artık pek kafaya takmıyorum.Bu işte en önemlisi iyi ustaya denk gelmek tabi her ustada bu sorunun üstüne gidemiyor.Bunda focuslarda devir probleminin çok sayıda etkeni olması etkili.Forumdaki bilgileri inanın ki çoğu usta dahi bilmiyor.Forumu kuran ve devam ettiren arkadaşlardan bir kez daha Allah razı olsun diyorum. Bazen yapıp bazen yapmama sorunları genelde soket arızalarında görülür.. Tüm soketleri söküp, wd40 ile temizlemek yağlamak gerekir.. Aynı sorunu yaşıyorum. Yetkili servis tüpçüye , tüpçü servise atıyor topu Mutlaka bir yerleri atlıyorsunuz... Aracı bir süre benzinde kullanın... Benzinde devam ediyorsa boşa tüpçüye eziyet etmeyin.. Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Servisin dediği '' araç benzindeyken saat gibi çalışıyor ,sorun lpg de. LPG ustasının dediği '' rolanti sensörüne baktırın .Benzinde hissettirmez arızayı ama lpg de hissettirir.Çünkü benzin sıvıdır : Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Rolanti sensörü bizim soluduğumuz hava ile temas halinde sadece.. Yakıtla değil Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Ben her şeyi denemek istiyorum .Kardeşimde de 2005 focus var ,haftaya onun rolanti sensörüyle benimkini bir değiştireceğim bakalım bir şey değişecek mi . Yorum bağlantısı
Emrah Koyun 8 Şubat 2013 Paylaş 8 Şubat 2013 bir depo benzinin içine würth marka enjektör temizleyici koydurttum akü başlığını söküp yarım saat bekledikten sonra taktırttım ve bir depo benzini bitirdim fakat sorun hala aynı bazen yapıyor bazen yapmıyor kesinlikle stop etme problemi yok fakat hafif hafif oynuyor aracın içindeki lamba ve elektiriklerin göz kırpma gibi bir durumu oluşuyor sabahları mehmet bey yokuş yukarı biraz gaz yememe problemi oluyor motor soğukken ama düz yolda ısındıktan sonra çekişi müthiş çekiş problemi yok sadece soğukken yapıyor rolantiyle alakası olabilirmi acaba? Yorum bağlantısı
Emre Sutay 10 Şubat 2013 Paylaş 10 Şubat 2013 Ayni problem, hep problem.. Bir turlu cozebilen olmadi.. Benimde bogaz kelebegi temizleme ve hortum degisiminden sonra duzelme olmadi sonra ariza kodunu sildirdim duzeldi.. Cok degil 2-3 hafta sonra yine ayni Duz yol rampa farketmiyor surekli titriyor hatta rampada durunca basliyorum sinirlenmeye ve ardindan dua etmeye. Titreme sirasinda lambalar da kizilip yukseliyor. Hatta izlenimlerim de arac rolantide dururken arka cam resistansini actigimda kalorifer faninini actigimda hem motorun sesinde dusme oluyor hem de kisa sureli ince bir titreme.. Bir kere stop etti simdiye kadar Motor sicak soguk farketmiyor alt devirlerde araba resmen titriyor Benzinde daha az belirgin o da benzinin gucundendir diye dusunuyorum Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Merhabalar, Aracım da çözemediğim rölanti problemim devam ediyordu tam gaz geçenlerde yine hortumları kontrol ediyorum,elektrik aksamına bakıyordum,sonra hava filtresinin bitiş noktasında bir sensör var adını bilmiyorum altında da kör tapa ile kapatılmış bir yer. Araç çalışır vaziyette kör tapayı çıkardım,aracın rölantisi arttı birden.Trafiğe çıktım klima açık,farlar açık,sisler açık ışıklarda rölanti düşmesi,pır pırlama,sönme,bunların hiçbiri kalmadı. Fakat gözlemlediğim kadarıyla araçta bazı olumsuz etkileri var; 1-Araç ışıklara geldiğinde 3 veya 4 saniye 2bin,2binbeşyüz devirlerde kalıyor sonra düşüyor. 2-Kış günü hiç fan açmayan aracım fan açıyor 3-Kalkışlarda biraz çekiş azalıyor. Daha sonra baktım devir çok yukarılarda takılıyor ışıklarda,Ben de kör tapa üzerinde bir kaç küçük delik açtım öyle taktım. Devir şimdi 1500 devirlerde 3,4 saniye takılıyor sonra durması gereken yerde duruyor. Bu bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim,Tecrübeli arkadaşlar bu durumun yararlarını,zararlarını bilgilendirme konusunda daha çok yardımcı olacaktır elbet. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Maf sensörü tarif ettiğiniz yer.Motora giren hava akışını kontrol eder.Anlamadığım iptal edilip kör tapa nasıl takılır oraya Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 İptal olayını söz konusu değil,sensör yerinde duruyor onun alt tarafında kör tapa takılı sadece benim aracıma özel değil arkadaşımın focusunda da gözlemledim. Yorum bağlantısı
Enes Suzen 19 Şubat 2013 Paylaş 19 Şubat 2013 Ford Focus 2000 model ambiente 1.6 Araç bir aydır Rolanti tutmuyor. İlk çalışmasından yaklaşık 1-2 daki ka sonra araç stop ediyor. İki hafta önce Rolanti Valfi Motorunu değiştirdik. Araç iki hafta normal rolantide çalışırken iki hafta sonra tekrar rolantide stop etmeye başladı. Yeni Rolanti motoru taktıktan sonra 150 km. yaptım. Herhangi bir sorun olmadı şimdi yeniden rolantide stop ediyor. Benzinde veya Lpg'de denedim fark etmiyor.Başka bir aracın rolanti sensörü takıldı normal çalıştı. Arızalı diye çıkarılan Rolanti Motorunu tekrar taktığımızda şu an için normal çalışıyor. Her zaman aynı model ve tip rolanti Motoru bulamamki. Ustalar bu konuya bir anlam veremediler. Görüntü itibibariylel hortumlarda herhangi bir yırtık, kacak yok. Kimisi diyor bırak biz test edelim, kimisi yetkili servisi gidip proğram attır vs. Konudan anlayan veya öneri vb. durumlarda yardım bekliyorum. Herkese selam ve saygılarımla kardeşim motorun sıkışık gibi zorlanarak çalışıyosa motoru titreterek çalışıyosa bu motorun sübapları sıkışık sıkıyo kendini motor ben 2 buçuk senedir kaç ustaya götürdüm yapamadı bulamadı bugün bi usta buldum adam sesi dinledi üst kapagı söktü sübapları ayarladı ve araba saat gibi çalışmaya başladı arabamdan soğumuştum vallahi önce adam gibi iyi bi usta bulacaksın arkadaşlar motorunuz kendini sıkarak çalışıyosa sübaplardan ben bugün yaptırdım buldum ustayı böyle sorunu olan arkadaş varsa sakarya ya gelme imkanı varsa ustaya götürürüm 2 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Sanki focus I lerde, klima gazı eksik olursa(çalışmasa dahi) rolanti sorunu oluyordu diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 20 Mart 2013 Paylaş 20 Mart 2013 Arkadaşlar Yukarıda da herşeyi yazdım ve herşeyi denedim sonunda ustamızın dediğine gelip üst kapağımızı söktürdük, normalde 850 900 tl olan bu işlemi usta bana 650 tl ye yaptı ne rölanti problemim kaldı ne de çekiş sorunu kaldı aracımda biraz pahalıya patladı bu süreç ama ilk olarak yapmam gerekeni en son yaptım siz de o hataya düşemeyin... Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 selamlar dostum üst kapak söküldü diyorsun benimde sökülüp sente ayarı kontrol edilmişti ama sorun bulunamadığından geri takıldı hala duracağım zaman kalorifer açıkken yada hiç bir cihaz çalışmazken stop edecek gibi eylem yapıyor ben çözemedim. varsa bulan çözümünü paylaşırsa sevinirim. hüseyin Yorum bağlantısı
Cenk Aydemir 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 Evet Servet Bey onları yaptı usta araba da şu an için bir problem yok bende ilk olarak ne alakası var üst kapakla dedim ve diğer tüm işlemleri yaptım sonuç olumsuzdu.Şimdilik bir sıkıntı yok olursa da servis düşünsün gerisini. 1 Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 21 Mart 2013 Paylaş 21 Mart 2013 2001 focus ta aynı sorunu yaşıyorum t borusunun dış kısmında yağlanma var emme manifoltun'da bir şey görünmüyor rolanti ile alakası olabilir mi Yorum bağlantısı
Rasim Bolat 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 2001 focus ta rolanti ile igili lpg ayarı için gittigim'de usta bana aracın lpg regulatöründe yüksek basınç var enjektörler de yeteri kadar gaz gönder miyor dedi 350 tl istedi rolantiye ve stop etmeye etkisi var mı ?fiyat nasıl lpg regulatörü hortum atiker enjektör montaj dahil. Yorum bağlantısı
Ertuğrul SARAÇOĞLU 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Rölanti sorunumu ustamın kontrol edip iyi durumdalar dediği bujileri değiştirerek çözdüm.LPG standart bujileri erken yıpratıyormuş. Bence Bosch un CNG LPG bujilerinden bir takım alıp denemek gerekir. Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 24 Mart 2013 Paylaş 24 Mart 2013 Bir müddet ( yarım depo) benzinle kullandım. En azından titreşim sesi kalmadı .Ama rolanti ,araç durmaya yakın ,ayağımı debriyaja biraz geç atarsam dalgalanıyor.Ben de bu sorunu ayağımı biraz erken atarak çözmeye karar verdim 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts