İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Çağlar Bayur

kutup başı sök tak ile dtc yani hata kodu eilinebilir. veri haritası sıfırlanmaz

Yorum bağlantısı
Emre Demir

kutup başı sök tak ile dtc yani hata kodu eilinebilir. veri haritası sıfırlanmaz

Çağlar abi yapmanın hiç bir mantığı yok o zaman fabrika değerlerine dönme vs olmuyor mu LPG vs gibi.
Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

focus 2 ve üzeri modelleri bilmiyorum ama focus 1 de rolanti dalgalanması  bana göre kronik  sorun. kendi aracım da yaşıyorum bu rolanti dalgalanmasını. Neler yaptım; vakum hortumlarını bir bir kontrol ettim ( meşhur T hortumu en bşata olmak üzere) yırtık çatlak vs. var mı diye yoktu.karter havalandırma subabu sorun yoktu belki bi umut diye yenisiyle değiştirdim, düzelmedi.Başta rolanti valfi, ve boğaz kelebeği temizliği olmak üzere temizleme yaptım  düzelmedi, daha sonra rolanti valfinin  kendisi yenisiyle değiştirdim yok düzelmedi, boğaz kelebeğinin konum sensörüne bakıldı sorun yok, motora dışardan kaçak hava girişi olup olmadığını test etmek için boğaz elle kapatılarak araın stop edip etmediğine bakıldı boğaz kapatılınca araç hemen stop etti eğer kaçak hava girişi olsaydı motor çalışmaya devam edecekti burdan da bieşy cıkmadı.şarj dinamosunun  şaj edebilirliğine bakıldı sorun yoktu, akü değiştirildi, lpg regülatörü (beyin)  değiştirildi, lpg enjektörler değiştirildi, ateşleme bobini, buji ve buji kabloları değiştirildi yok yok yok  yok arkadaş yok düzelmiyor.Aklımda olan ançak henüz daha üzerine gitmediğim iki durum var birincisi aracın sente ayarına bakıtmak, ikincisi ise aracın enjektörlerine bakıtmak. Ama içimden bi ses diyorki bu sorun bana göre bi sensör sorunu dolayısıyla ihtimaller arasına oksijen sensörlerininde doğru çalışıp çalışmadığından emin omak istiyorum.Tamam ışıklara yaklaşınca boşta fren yapınca rolanti dalgalanıyor ançak boşta  rolanti de beklerken motor rezonaslı çalıştığını görüyorum direksiyondaki o vibrasyon  hissediliyor  gaza basarsam o vibrasyon kesiliyor. Aslında şu durumu merak ediyorum bu soruyu daha önce burda yine sormuştum ançak bi cevap alamadım tekrar sormak isterim tecrübeli arkadaşlar belki bi cevap verebilirler. Şimdi ışıklara yaklaşıyoruz araç boşa alındı frene basıldı  ve durduk tabi bizim motor harekete geçti ve dalgalanmaya başladı. Araç durmaya devam ediyor ve boşta, ayak frenden çekildi ( zemin düz )  dalgalanma tüm şittediyle devam ediyor bu sırada debriyaja sonuna kadar basıyorum ve 1-2 saniye sonra motorun dalgalanma şiddeti gittikce azalıyor ve motor sakinleşiyor sanki debriyajda bir müşür var  basılınca o müşür veya sensör aracın o dalgalanmasını dengeye sokuyor sizce bunun nedeni nedir? hiçbir şey yapmıyorum boşta beklerken debriyaja basıyorum sadece bu, araçın dalagalanması bir anda hafifliyor, tam kesiliyor diyemem ama ama devir saati nerdeyse sabitlenecek düzeye yaklaşıyor.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

focus 2 ve üzeri modelleri bilmiyorum ama focus 1 de rolanti dalgalanması bana göre kronik sorun. kendi aracım da yaşıyorum bu rolanti dalgalanmasını. Neler yaptım; vakum hortumlarını bir bir kontrol ettim ( meşhur T hortumu en bşata olmak üzere) yırtık çatlak vs. var mı diye yoktu.karter havalandırma subabu sorun yoktu belki bi umut diye yenisiyle değiştirdim, düzelmedi.Başta rolanti valfi, ve boğaz kelebeği temizliği olmak üzere temizleme yaptım düzelmedi, daha sonra rolanti valfinin kendisi yenisiyle değiştirdim yok düzelmedi, boğaz kelebeğinin konum sensörüne bakıldı sorun yok, motora dışardan kaçak hava girişi olup olmadığını test etmek için boğaz elle kapatılarak araın stop edip etmediğine bakıldı boğaz kapatılınca araç hemen stop etti eğer kaçak hava girişi olsaydı motor çalışmaya devam edecekti burdan da bieşy cıkmadı.şarj dinamosunun şaj edebilirliğine bakıldı sorun yoktu, akü değiştirildi, lpg regülatörü (beyin) değiştirildi, lpg enjektörler değiştirildi, ateşleme bobini, buji ve buji kabloları değiştirildi yok yok yok yok arkadaş yok düzelmiyor.Aklımda olan ançak henüz daha üzerine gitmediğim iki durum var birincisi aracın sente ayarına bakıtmak, ikincisi ise aracın enjektörlerine bakıtmak. Ama içimden bi ses diyorki bu sorun bana göre bi sensör sorunu dolayısıyla ihtimaller arasına oksijen sensörlerininde doğru çalışıp çalışmadığından emin omak istiyorum.Tamam ışıklara yaklaşınca boşta fren yapınca rolanti dalgalanıyor ançak boşta rolanti de beklerken motor rezonaslı çalıştığını görüyorum direksiyondaki o vibrasyon hissediliyor gaza basarsam o vibrasyon kesiliyor. Aslında şu durumu merak ediyorum bu soruyu daha önce burda yine sormuştum ançak bi cevap alamadım tekrar sormak isterim tecrübeli arkadaşlar belki bi cevap verebilirler. Şimdi ışıklara yaklaşıyoruz araç boşa alındı frene basıldı ve durduk tabi bizim motor harekete geçti ve dalgalanmaya başladı. Araç durmaya devam ediyor ve boşta, ayak frenden çekildi ( zemin düz ) dalgalanma tüm şittediyle devam ediyor bu sırada debriyaja sonuna kadar basıyorum ve 1-2 saniye sonra motorun dalgalanma şiddeti gittikce azalıyor ve motor sakinleşiyor sanki debriyajda bir müşür var basılınca o müşür veya sensör aracın o dalgalanmasını dengeye sokuyor sizce bunun nedeni nedir? hiçbir şey yapmıyorum boşta beklerken debriyaja basıyorum sadece bu, araçın dalagalanması bir anda hafifliyor, tam kesiliyor diyemem ama ama devir saati nerdeyse sabitlenecek düzeye yaklaşıyor.

Aslında kronik değil aracınızın iyi bir ford ustasına ihtiyacı var. Focus 1 in euro 3 normlu Zetec s motoru lpg ile tam uyumlu saglam ve nispeten sorunsuz. Yeter ki montajı yapan usta, usta olsun. Lpg li F1 ile üst kapak açmadan sorunsuz bir sekilde 1 milyon km yol yapanlar var. Her araçta olmuyor yani.

http://m.haberler.com/lpg-li-taksi-1-milyon-kilometre-yapti-5274307-haberi/

e2e9ugyz.jpg

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

Aslında kronik değil aracınızın iyi bir ford ustasına ihtiyacı var. Focus 1 in euro 3 normlu Zetec s motoru lpg ile tam uyumlu saglam ve nispeten sorunsuz. Yeter ki montajı yapan usta, usta olsun. Lpg li F1 ile üst kapak açmadan sorunsuz bir sekilde 1 milyon km yol yapanlar var. Her araçta olmuyor yani.

http://m.haberler.com/lpg-li-taksi-1-milyon-kilometre-yapti-5274307-haberi/

e2e9ugyz.jpg

valla koray bey benim aracımda da brc kit var şimdi sanayi esnafında şöyle bir kanı var (işini düzgün yapan esnaf arkadaşları tenzih ediyorum)  " bu arabalar yapar" "sen çok pinpiriklisin"  vs duymak istediğim en son sözdür " bu arabalar yapar veya bu kadarı normal tarzı şeyler. motor ustasına gidiyorsunuz lpg ciye gönderiyor lpg ciye gidiyorsunuz başka bir sorunu var diyor, ikinci defa gidiyorsunuz  seni görmezden geliyor üçüncüye seni bekletiyor dördüncüye abi şimdi yapamam işim var tarzı nazlanmalar başlıyor. bende biliyorum bu sorunlar çözülmeyecek sorun değil ançak sorunu çözecek esnaf yok etrafta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. profesyonel amatör focus motorunu tanırım. Bakımı tanıdığım çevrede yapılıp ta rölantisi düzensiz olana rastlamadım (kronik olarak)

2. şahsen 170bin km de otomatik focus var ailemizde. rölantisi saat gibi

3. soruya cevap: teker döndükçe rölantiyi yükselten. teker durunca min seviyeye indiren bir yapısı vardır focusta. Sorun varsa teker dönme sırasında dalgalanma yaşanır. sbeebi bu teker durunca rölantinin min da sabitlenmesinin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

valla koray bey benim aracımda da brc kit var şimdi sanayi esnafında şöyle bir kanı var (işini düzgün yapan esnaf arkadaşları tenzih ediyorum) " bu arabalar yapar" "sen çok pinpiriklisin" vs duymak istediğim en son sözdür " bu arabalar yapar veya bu kadarı normal tarzı şeyler. motor ustasına gidiyorsunuz lpg ciye gönderiyor lpg ciye gidiyorsunuz başka bir sorunu var diyor, ikinci defa gidiyorsunuz seni görmezden geliyor üçüncüye seni bekletiyor dördüncüye abi şimdi yapamam işim var tarzı nazlanmalar başlıyor. bende biliyorum bu sorunlar çözülmeyecek sorun değil ançak sorunu çözecek esnaf yok etrafta.

Bu baştan savma tespitler kabul edilemez. Siz de benim gibisiniz arızalı duruma normal denilmesini sindiremiyorsunuz. Gerekiyorsa bir hafta sonunuzu ayırın şehir belirtmemissiniz ama ankara izmir istanbulda ve diğer şehirlerde grupta ta tescil edilen iyi ford ustaları mevcut 200 300 km neyse kat edin gidin bu sorun çözülsün derim ben.

Tecrübeli arkadaşlar ford ustası konusunda yardimci olacaklardır. Geçmiş olsun şimdiden.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

valla koray bey benim aracımda da brc kit var şimdi sanayi esnafında şöyle bir kanı var (işini düzgün yapan esnaf arkadaşları tenzih ediyorum)  " bu arabalar yapar" "sen çok pinpiriklisin"  vs duymak istediğim en son sözdür " bu arabalar yapar veya bu kadarı normal tarzı şeyler. motor ustasına gidiyorsunuz lpg ciye gönderiyor lpg ciye gidiyorsunuz başka bir sorunu var diyor, ikinci defa gidiyorsunuz  seni görmezden geliyor üçüncüye seni bekletiyor dördüncüye abi şimdi yapamam işim var tarzı nazlanmalar başlıyor. bende biliyorum bu sorunlar çözülmeyecek sorun değil ançak sorunu çözecek esnaf yok etrafta.

Çağlar bey cevap için teşekür ediyorum. 3.cevabınızda teker döndükce rolantiye yükselten duruncada min seviye indiren bi yapıdan bahsetmişsiniz ançak benim sorunum tam olark şu ışıklarda araç hareketsiz beklerken araç homurdana homurdana rolanti aşağı yukarı dalgalanıyor bu dalgalanma araç beklerken teker dönmüyoruken yapıyor tam o esnada ben debriyaja basıyorum (araç halen duruyor ve tekerler dönmüyor)  ve homurdanma kesiliyor motorun rolantisi dengeleniyor. Yani benim orda merak ettiğim bu debriyaja basmayla neler oluyorda bu dalgalanma dengeleniyor. (link :

) link teki video da olduğu gibi dalgalanma oluyor tabi bu esnada farların da durumunu video da görebilirsiniz. işte ben o esnada debriyaja basarsam 1-2 sn sonra arac sakinleşiyor.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

farlar yan etki zira rölanti düzensiz ise voltaj da sabit kalamaz. debriyaja basınca rölantiye etkisi olmamalı iken oluyor bu garip. hız sensörü ile ilgiili işme tamirat yapıldı mı hiç?

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

farlar yan etki zira rölanti düzensiz ise voltaj da sabit kalamaz. debriyaja basınca rölantiye etkisi olmamalı iken oluyor bu garip. hız sensörü ile ilgiili işme tamirat yapıldı mı hiç?

evt aracın 1.5  sene önce hız sensörü değişti ekranda ------- şeklinde düz satır gözüküyordu bazen 120 de giderken bile hız saati  0 (sıfır)`a düşüyordu. bunun üzerine hız sensörü değişti

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vss sensör tesisatına ve pedaldaki soketlere bir baktırın bu garip, debriyaja basınca düzelmesi

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

neden direk hız sensörü geldi aklınıza doğru tahmin ettiniz aracın hız sensörünün işlem görmüş olmasını?

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

neden direk hız sensörü geldi aklınıza doğru tahmin ettiniz aracın hız sensörünün işlem görmüş olmasını?

bu forumda öğrendiklerim ve aracımda uygulayarak çözdüklerim ve gittiğim ustalara burda ki tecrübeleri aktarmam suretiyle bir sürü sorunu elimle koymuş gibi buldum iyiki var bu forum. iyiki varsınız Çağlar bey tavsiyenize uyucam ve hız sensörü tehsisatıma baktırıcam teşekürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bilgi paylaşımı, tabii ihtimaller yazılanlar ile sınırlı kalıyor. motor başında kontrol her zaman şart.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Mustafa bey'in yaşadığı bu problemin kesinlikle ama kesinlikle focus 2004 collection'a ait kronik sorun olduğunu düşünüyorum. Bende dahil bu forumda birebir aynı problemleri yaşayan en az 5 kişi var ve hiçbirisi sonuca ulaşamadı. Ben problemi eşelemeyi bir süre önce bıraktım(sonuç alamayınca) ama gözlemlerime göre aynı problemi yaşayan insan sayısı artıyor ve elde var kocaman bir " 0 ".

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Bu sorun her araç için aynı sebepten de olabiliyor farklı bir sebepten de olabiliyor. Sorunun sebebi veya bu duruma neyin sebebiyet vermekte olduğu tam olarak belli değil. Bir şeyler bu sonuca neden oluyor ama ne? İşi bilen bir ford ustası kesinlikle çözer diye düşünüyorum. Yoksa servislerde aksları motor kulakları hatta aküsü garantiden değişen yüzlerce F3 vardır. Belki de bu sorunlar da F3te kronik diyeceğiz kim bilir zaman gösterecek.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
SERKAN DURAK

Arkadaşlar aynı sorun bende mevcut idi. Motor titremesi.rölantide farların göz kırpması,sağa veya sola direksiyon tam kırdığımda aracın stop etmeye kalkması,sabah çalışırken gürültülü çalışması,son zamanlarda yakıtın artması,arbanın rölantide iken anormal şekilde titremesi. ^gün önce arıza lambası yandı ve sanayiye ustaya gittim . bilgisayara bağlandığında silindir 2 sarsıntılı çalışma alarmı vardı ve usta sübapların değişmesi gerektiğini söyledi. Bir gün bıraktım ustaya ve arabayı aldığımda inanamadım. sanki benim focus gitmiş yerine fabrikadan yeni çıkmış bir focus gelmiş. Artık ışıkta beklerken araba çalışıyormu diye devir saatine bakıyorum o kadar sessiz ve sorunsuz. Hiç boşuna uğraşmayın sübablara baktırın. Tüplü arabaların genelinde olduğunu söyledi ustam.

Yorum bağlantısı
Bekir Burak Aydos

Arkadaşlar aynı sorun bende mevcut idi. Motor titremesi.rölantide farların göz kırpması,sağa veya sola direksiyon tam kırdığımda aracın stop etmeye kalkması,sabah çalışırken gürültülü çalışması,son zamanlarda yakıtın artması,arbanın rölantide iken anormal şekilde titremesi. ^gün önce arıza lambası yandı ve sanayiye ustaya gittim . bilgisayara bağlandığında silindir 2 sarsıntılı çalışma alarmı vardı ve usta sübapların değişmesi gerektiğini söyledi. Bir gün bıraktım ustaya ve arabayı aldığımda inanamadım. sanki benim focus gitmiş yerine fabrikadan yeni çıkmış bir focus gelmiş. Artık ışıkta beklerken araba çalışıyormu diye devir saatine bakıyorum o kadar sessiz ve sorunsuz. Hiç boşuna uğraşmayın sübablara baktırın. Tüplü arabaların genelinde olduğunu söyledi ustam.

 

Anladığım kadarıyla aracınız focus 2 kasa, daha önce 2 kasa focusta bu şikayeti duymamıştım. Aynı durum olabilirmi acaba diye düşünüyorum ama emin değilim. Çünkü bizim bahsettiğimiz bu problemli araçlar hep mk1 focuslar.

Yorum bağlantısı
SERKAN DURAK

Anladığım kadarıyla aracınız focus 2 kasa, daha önce 2 kasa focusta bu şikayeti duymamıştım. Aynı durum olabilirmi acaba diye düşünüyorum ama emin değilim. Çünkü bizim bahsettiğimiz bu problemli araçlar hep mk1 focuslar.

evet 2007 benzinli  focus 2. Bir çok arkadaş bu dertten müzdarip .

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Arkadaşlar merhaba bizim araçta problemler bitmiyor sanırım bir aracın ömrü km. değil yaş olarak bakmak lazım birini düzeltiyoruz diğeri ortaya çıkıyor 2004 1,6 ford focus komfort araç sabahları daha doğrusu soğuk motorda motor ateşledim de aşırı dalgalanma ve stop etme sorunu ortaya çıktı lpg geçtiğinde sorun yok buji ,buji kablosu bobin ,yağ ve filtreler yeni değişti benzin pompası geçen yıl değişti depoda benzin kesinlikle yarımın altına düşmeye izin vermiyorum sebep ne olabilir bunu da belirteyim 1 ay önce boğaz kelebeği ve rölanti valfını  Würt boğaz kelebeği temizleyeci ile temizlendi sorun ne olabilir.

Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Vay be yardımı dokunacak bir arkadaş kalmamış herkes çok meşgul galiba. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ısınınca düzeliyormu veya ne zaman düzenli çalışmaya başlıyor

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Bendeki sorun lpgde. Yarin regülatör değişecek muhtemelen.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...