İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Sani Gerşon

Arkadaşlar aracım focus 2.0 sport trend, sorunu şöyle özetliyeyim aracım rolantide titreşimli çalışıyor. Pıt pıt pıt şeklinde stop edicekmiş gibi, gauge test den değerlere baktım 0.680-0.710 rpm arasında gelip gidiyor. Size sormak istediğim rolanti çok mu düşük? Düşükse eğer;Ustalar rolantisini ayarlıyamıyoruz rolanti valfi ni değiştirmem gerektiğini söylüyorlar. Başka çözümü yok mu? Değiştirsem kesin düzelirmi? Not : rolanti dalgalanması dediğimiz olay çok ufak şekilde bir iki saniye sürecek kadar oluyor. Şimdiden cevaplar için teşekkürler

Rölantiniz 750 gibi olmalı. Valf özelliğini yitirmiş te olabilir, uygun olmayan bir noktadan araç hava da alıyor olabilir. Karter hortumu kontrol edildi mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın Çakar

Teşekkür ederim Sani bey, hortum kontrol edilmedi ilk işim o olacak

Peki rolantiyi 750rpm ye nasıl çıkarıcam?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Rölantiniz 750 gibi olmalı. Valf özelliğini yitirmiş te olabilir, uygun olmayan bir noktadan araç hava da alıyor olabilir. Karter hortumu kontrol edildi mi?

Focus mk 1 in ideal rölanti değeri servis kitapçığına göre benzinli motorlar için 700 artı eksi 30; turbo dizel 1.8 motor için ise 875 artı eksi 50 olarak önerilmektedir.
Yorum bağlantısı
Tufan Bozkurt

herkese merhaba malum focus mk1 rolanti problemi bir türlü çözülemiyor benim aracımdada zaman zaman lpg de stop ediyor  benzinde sıkıntı yok aslında bu sorunda kronik falan degil çok basit aslında mk1  motoru seri bi motor rolanti sipoplar yüzünden dalgalanma yapıyor focus sibopları çok çabuk götürüyor birde lpg varsa yüzbinden sonra kaçınılmaz aracın sogutma sistemi sıkıntılıı zaten motor çok çabuk ısınıyor birde kuru yakıt (lpg) motor hep hararetli çalışıyor siboplar sizlere ömür sonrasında cekişden düşmeler ekzoz emisyonu yüksek cıkar vs aracınızı boşuna kurcalatmayın adı üstünde rolanti valfine bakın sağlamsa siboplara bakın  zetec motorun triger sente ayarını her usta yapamıyor çok önemli zetec 1 diş atlasada bunu gizliyor  fakat çekişi düşüyor yine rolantiye vuruyor yapılması gereken sogutma sistemine baypas uygulaması sonrasında sipoplar ve işi bilen bir ustaya sente ayarı tamamdır ,

Yorum bağlantısı
Murat TAŞ

Merhabalar.bende aydındayım .atiker lpg ayarları konusunda çok çektim .en sonunda kablomu aldım kendim yapıyorum bu konuda yardımcı olabilirim.özel mesajdan ulaşabilirsiniz aydınlı arkadaşlarım .

Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN
(düzenlendi)

yok arkadaş bu iş olmayacak sanırım.Benzinde kullandım aracı rölanti düzeldi atikere gittim ayarı yaptırdım.yine aynı muhabbet. dalgalanma...4-5 gün kullandıktan sonra atikere yine gittim.hocam bi kullan zamanla düzelir yanıtı aldım. 9 aydır düzelecek diye bakıyoruz bakalım hayırlısı.

Tavsiyesi olan arkadaş var mı acaba?

Murat Taş bey iyi bir lpg ayarı yapabilir misinz şu rölanti sorunu için?

tarihinde Mehmet AYDIN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat TAŞ

Bende problem yok şimdi geçen sene bu dönemlerde çok çektim. Benzinde ne ise lpg de de o .elimden gelenin fazlasını yaparım. Aydında 2 yer var .1 . Ilıcabaşı tarafında oranın ustası benim arabaya bakmıyor ayarları sen yapıyorsun diye.2.servis 2.sanayide bişeyden anlamıyor açıkçası sen bin bakarız diyor. Hep aynı biraz bin bakalım .ben bildiğim ve kendi aracımda uyguladığım ayarları paylaşmaktan keyif alırım.iyi gunler

Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik

BRMLoV.jpg

 

Resimde işaretlediğim yerdeki hortum hava filtresi kutusuna giriyor, elle kontrol ettiğimde gevşek, hemen yerinden çıkıyor. Ne işe yaradığı konusunda bilgisi olan var mı acaba? Birde benim aracımda (2004 fiesta) karter havalandırma hortumu tam olarak nerede yer alıyor?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

koray bey selamlar  ben rölanti ayar vidasını kurcaladım şimdi gerçek ayar yerini bulamıyorum. 800 - 850 devir diye bildiğim için 850 ye ayarladım bu seferde ilk marşı alıp çalışmıyor sizin dediğiniz 700 - +-30 a deneyeceğim. sizde teknik servis kitapçığı var mı varsa bana bir kopyasını verebilirmisiniz.

hüseyin

05378311510

Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Çelik

 

 

Resimde işaretlediğim yerdeki hortum hava filtresi kutusuna giriyor, elle kontrol ettiğimde gevşek, hemen yerinden çıkıyor. Ne işe yaradığı konusunda bilgisi olan var mı acaba? Birde benim aracımda (2004 fiesta) karter havalandırma hortumu tam olarak nerede yer alıyor?

 

Bahsettiğim hortum 6853 ile belirtilen hortum.

 

 

vQEyGD.jpg

Yorum bağlantısı
Koray Demir

koray bey selamlar ben rölanti ayar vidasını kurcaladım şimdi gerçek ayar yerini bulamıyorum. 800 - 850 devir diye bildiğim için 850 ye ayarladım bu seferde ilk marşı alıp çalışmıyor sizin dediğiniz 700 - +-30 a deneyeceğim. sizde teknik servis kitapçığı var mı varsa bana bir kopyasını verebilirmisiniz.

hüseyin

05378311510

Aleyküm selam forumumuzda ilgili bölümde mevcuttur ilk mesajdaki linkten indirebilirsiniz.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/237269-focus-1-kullanma-k%C4%B1lavuzu/

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bu gün gittim Tuncay Usta ile tanıştım. İlgili bir usta. Rölanti, direksiyon pompası, radyatörde ufak bi sızıntı ve birkaç ufak tefek sorunlarımı ilettim. Test sürüşüne çıktık. Ayrıca bilgisayara bağlandı. Başka bi kaç usta yağ kaçırıyor direksiyon pompası değişecek demişti. Tuncay usta sorun yok o terleme dedi. Rölanti için hortumlar kontrol edildi, şarj dinamosu ölçüldü. Sübaplarda çok az ses var ondan olacağını sanmıyorum dedi. Başka bi usta sübaplardan demişti en az 1000 tl alırdı ama düzelirmiydi bilmem. Rolanti klima açıkken daha çok yapıyordu klima ile ilgili yama yazılım yüklendi (bu klima yazılımını Niğde de BEPA yetkili servise söylemiştim klima ile ilgili bi yazılım varmış yükleyin diye adamların haberi bile yoktu yazılımdan). Artık debriyaja basıp duracağım zaman rölanti hemen inmiyor bir müddet 1200(sanırım) lerde bekleyip sonra 700 lere iniyor bu arada ben durmuş oluyorum ve araç kendini toplamış oluyor rölanti çok az bişey oynuyor klima açıkken ve klimasız hiç sorun yok gibi ama bi 5-10 gün kullanmadan erken konuşmakta istemiyorum. Tekrar yazarım. Bu arada akşam üstü dar vakitte gittiğim için klima gazına baktıramadım eksik ise ve tamamlanırsa daha da düzeleceğini ümit ediyorum.

Test sürüşünde debriyaj balatamın değişim zamanı geldiğini söyledi ben de hissediyordum zaten. Bir ay idare edebilirsem sömestr tatilinde baskı balatayı ve radyatör tamirini yaptıracağım.

Hava filtresi, polen filtresi, 1 far ampulü değiştirdim

hava filte 15

polen filtre 10

yama yazılım yükletme 40

ampul 10

toplamda 75 tl verdim.

Tuncay usta vites körüğünün altındaki plastik parçanın tırnakları kırık olduğundan yerinde durmayan ve benim canımı sıkan plastiği de yapıştırdı buna ve diğer işlere el emeği almadı sadece parça parası aldı. Sonraki yaptıracağım işlerden çıkarır mı bilmem ama ben sanmıyorum. Rölantide pek çok usta hemen rölanti motorunu değiştiriyor sen neden öyle yapmadın diye sorduğumda "kendimi müşterinin yerine koyuyorum ve en ucuzdan pahalıya doğru gidiyorum" demesi takdirimi kazanmasına sebep oldu.

Diğer gitttiğim ustalardan ve servislerden iyi artık bakımlara ve tamir işlerine buraya gideceğim. Tavsiye eder miyim, ederim.

Tuncay beyi ziyaret edip de memnun olmayan yoktur herhalde.
Yorum bağlantısı
Serdar Taze

 

Gönderim tarihi 11.10.2014 - 19:34

Yakup Hakbilen, 11 Eki 2014 - 19:20snapback.png

ÖNER OTOMOTİV, YILDIRIMLAR SANAYİİ SİTESİ, 1746/1 SOK. NO:15 ERGAZİ ANKARA

 

teşekkür ederim. adresi notlarıma aldım. bir gün ankara'ya gidersem mutlaka o ustaya uğrayacağım. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kemal AKMAN

Herkese selamlar aracım 180 binde konyada 2 bin km önce bakımdan geçti( triger seti hararet müşürü egsoz değişimi oldu ve 10 binlik bakım) bakımdan sonra aracım 10 km de 5 kez stop etti bu sefer usta gaz kelebeğini başka bi ustaya temizletti ve stop etme sorunu gitti fakat devir yükseklerdeydi sonrasında normale döndü fakat rölantide titreme devirde oynama ve biri gaz veriyor gibi oluyor ve stop etme oluyordu bazen ve sonrasında tekleme oluşmuştu (özellikle düşük devirde) karamanda başka bir ustaya gittim hafta içi olduğu için aracımı bıraktım usta bobin buji ve buji kablolarını değiştirdi ve benim ısrarımdan dolayı sente ayarına da baktı(sente ayarı düzgünmüş) tekleme geçti fakat rölantide stop etme sorunu devam ediyodu sonra tekrar gittim hararet müşürünü orjinali ile değiştirdi gaz kelebeğini tekrar temizledi ve stop etme geçti(3 4 gündür tabi) fakat rölantide titreme devirde oynama ve biri gaz veriyor gibi oluyor hala yalnız son gittiğimde hava filtresine giden hortumdan titreme olduğunu ve çok az ses geldiğini farkettim ustaya söyledim bunu gaz kelebeğinden geldiğini ve gaz kelebeğinin çok pahalı olduğunu söyledi bu ses ve titremeden rölanti sorunundan gaz kelebeği mi değişmeli yoksa başka bi parçamı?

Yorum bağlantısı
Üveys Karani

Hayır 1.00 altında olacak. 1.00 altındaki ilk çizgide kalmalı.

benim ki 1.00 biraz üstünde b,rde gaza basmadan kendi kendine hareket ediyor ibre

Yorum bağlantısı
Kemal AKMAN

Herkese selamlar aracım 180 binde konyada 2 bin km önce bakımdan geçti( triger seti hararet müşürü egsoz değişimi oldu ve 10 binlik bakım) bakımdan sonra aracım 10 km de 5 kez stop etti bu sefer usta gaz kelebeğini başka bi ustaya temizletti ve stop etme sorunu gitti fakat devir yükseklerdeydi sonrasında normale döndü fakat rölantide titreme devirde oynama ve biri gaz veriyor gibi oluyor ve stop etme oluyordu bazen ve sonrasında tekleme oluşmuştu (özellikle düşük devirde) karamanda başka bir ustaya gittim hafta içi olduğu için aracımı bıraktım usta bobin buji ve buji kablolarını değiştirdi ve benim ısrarımdan dolayı sente ayarına da baktı(sente ayarı düzgünmüş) tekleme geçti fakat rölantide stop etme sorunu devam ediyodu sonra tekrar gittim hararet müşürünü orjinali ile değiştirdi gaz kelebeğini tekrar temizledi ve stop etme geçti(3 4 gündür tabi) fakat rölantide titreme devirde oynama ve biri gaz veriyor gibi oluyor hala yalnız son gittiğimde hava filtresine giden hortumdan titreme olduğunu ve çok az ses geldiğini farkettim ustaya söyledim bunu gaz kelebeğinden geldiğini ve gaz kelebeğinin çok pahalı olduğunu söyledi bu ses ve titremeden rölanti sorunundan gaz kelebeği mi değişmeli yoksa başka bi parçamı?

Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN

Arkadaşlar tekrar merhaba

Forumdan yazdığım kadarıyla bilen arkadaşlar var.Uzun süredir rölanti sorunu çekiyorum.

Sorun : ilk marşta -motor soğukken- benzinde dalgalanma ve rölantide ufak ufak dalgalanma-bu hep olmuyor.

Yapılan işlemler:

gaz kelebeği temizliği

rölanti valfi temizliği

olmadı rölanti valfi orijinali ile serviste değişti.

lpg kalibrasyonu.

 

en son forumdaki Murat Taş bey kalibrasyon ayarı yaptı. Arıza lambası söndü araç daha düzenli çalışmaya başladı.Fakat yine o dalgalanma devam ediyor.kendisine emeği için tekrar teşekkür ediyorum.

Fakat sorunum hala devam ediyor. Bir de hava filtresinin ordan bir poturtu geliyor.-baktık ama çıkan bir parça hava alan yer yok-

Bu dalgalanma ile ilgili ektra önerisi olan var mı?

 

Çözüm önerileri:

1-ford servisi -zafer yetkili servis- : benzinde binecen ami tüpte yapar.

2-bir usta: subapları değiştircez 800 tl.????

Yorum bağlantısı
Mehmet AYDIN

Allah kahretmesin :) benim tam düzeldi 1 haftadır iyi derken bu gün yine başladı. 10 ay sonra Allah izin verirse f1 e güle güle diyeceğim sıfır yada ikinci el temiz bi dizel alacağım. Uğraşmaya değmeyecek, astarı yüzünden pahalıya gelecek belli oldu.

 

Mehmet bey subapta olabilir ama silidir kompresyonlarını yağlı ve yağsız ölçtürün ondan sonra değiştirin boşa değiştirmiş olmayın.

Çetin bey geçenlerde yaklaşık 200 km sadece benzinde kullandım o zaman sorun kaybuldu.Subaplardan olsa benzinde de aynı sıkıntı devam etmez mi?

Bir de yanlış montaj yapar mı acaba?

Yorum bağlantısı
Ayberk Erdinç

Arkadaşlar kardeşimde 2004 model 1.6 mk1,5 focus var. LPG mevcut araçta. 1 hafta önce triger seti bujiler filtreler gaz kelebeği boğazı vs. vs. komple değişti. Sadece aracın performansında gözle görülür bir artış oldu o kadar. Araç rolantide durmuyor sürekli titriyor araç ama stop etmek yok kesinlikle ve gazda veya benzinde olması farketmiyor uzun süre çalışması vs. de farketmiyor ölümüne titriyor rolantideyken. Çok mu önemli ? hayır ancak insanı çok uyuz ediyor. Sensörlü olmasından dolayı ayarda yapamıyorlar. Acaba bu sensör temizlenen birşey mi nerde nasıl temizlerler. Kendimiz temizleyebilir miyiz veya nedendir bu titreme. Motoru açıp subaplara bakmak lazım dedi usta ancak ne çıkar belirsin 1000 de çıkar 5000 de çıkar dedi bizde gerek görmedik. Motora 3-5 bin harcayacağına satar 2-3 parça boyalı mk2 alır haksız mıyım ?

Yorum bağlantısı
Furkan Egemen Akın

Bende'de 2000 model ambiente var aynı sorun var benzinde rölanti'de dalgalanma ve titreme var bence sorun sibop ayarında.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Subaplarda ayar yok diye biliyorum, hidrolik. LPG den subaplar yanmış olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kenan Koç

Triyer kayışı değiştirilirken Sente atlatıldıdiyeceğim ama

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...