Borga Tansel 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 (düzenlendi) Değerli Forum Üyeleri; Mesleğim İnşaat Mühendisliği, kısmetse de yaza İnşaat Yüksek Mühendisi olacağım. Uzmanlaştığım konu ise Ulaştırma. Okulu bitirdiğim 2010 senesinden beri Yapı Denetim'de çalıştım. 2 aylık kısa bir saha mühendisliği tecrübesi edindim. Elimden geldiğince inşaat,yapı denetim ve ulaştırma alanlarında sizlere yardımcı olmak isterim. Soracağınız sorulara bir cevap olmak isterim. Ancak ulaştırma alanında şu yaşıma kadar henüz çalışmadığım için vereceğim bilgiler kitabi bilgiler olur. Umarım yardımcı olabilirim. Aldığım değişik sorulara karşı ulaştırma konusuna değinmek istiyorum. - Uzmanlaştığım konu, bilhassa karayolu ulaşımı. Trafik etüdleri, ekonomik karşılaştırma vs. Ulaştırmadan kastımız ise, yine tamamiyle inşa aşamalarıdır. Mesela bir karayolu nasıl tasarlanır, nelere dikkat edilir vs. Keza bu durum raylı sistemlerde için de geçerlidir. Bu konuya bir örnek vermek gerekirse; Eskişehir'deki tramvay projesi, bir ulaşım projesi olmamıştır. Tamamiyle prestij projesidir. Nedeni ise, bizim tramvayın saatte taşıdığı yolcu miktarını körüklü otobüsler de taşımaktadır. Bunun gibi. Samsun'lu forum üyelerimize bizzat ilgilendiren SAMULAŞ tramvayının etüd çalışmasını kendim yaptım. Resmi olarak değil, tamamen ödev idi ama Hoca'nın ağzı açık kalmıştı. Sonuç ise, gereksiz oluşuydu Ayrıntı isteyenlere raporu da gönderebilirim 11 Şubat 2013 tarihinde Borga Tansel tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Soracağımız çok şey olacaktır. Ben herşeye hazırım Seve seve yardımcı olurum. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Yergin 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Bu uçaklar nasıl oluyor da uçuyor o kadar ağırlar ulaştırma nede olsa konumuz. Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Bu uçaklar nasıl oluyor da uçuyor o kadar ağırlar ulaştırma nede olsa konumuz. Bu konuya cevap verecek Yüksek Mühendisimiz var zaten. Kendisi forumda MAE kod adıyla anılıyor Yorum bağlantısı
Hüseyin Yergin 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Bu konuya cevap verecek Yüksek Mühendisimiz var zaten. Kendisi forumda MAE kod adıyla anılıyor Biliyom borga maksat okulda sorusu olan varmı derlerdi hoce gıcık kapardım böyle konuynan alakasız sırf soru sormak için, soru soran tipler olurdu aklıma onlar geldi. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Bu uçaklar nasıl oluyor da uçuyor o kadar ağırlar ulaştırma nede olsa konumuz. Bunu yanlış kişiye sordun. Antep'te Alper abiye sorsaydın. Sana çok güzel anlatırdı ve çokta güzel sonuçlandırırdı 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Biliyom borga maksat okulda sorusu olan varmı derlerdi hoce gıcık kapardım böyle konuynan alakasız sırf soru sormak için, soru soran tipler olurdu aklıma onlar geldi. Dersanede yediğin naneleri de ben bilirim. Ya da beraber yediğimiz naneler mi desem. 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Bende gemilerin neden yan yatıp batmadığını merak ediyorum Borga kardeşim Arşimet'e sormak lazım Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Virajlar neden eğimli yapılmaz yada yollar niye çöker Virajlar aslında eğimli yapılır, projeleri o şekildedir. Ama ne yazık ki ülkemizde denetim konuları çok zayıf. Mesela Deprem Yönetmeliğimiz var 2007'de çıkan. Bunun uygulama denetim Yapı Denetimlerde ve denetleniyorda. Ama Karayolları Teknik Şartnamesi'ni doğru düzgün denetleyenlerimiz yok. Ve nedense bu şartnameye pek uyanda yok. Yolların çökmesinin bir çok nedeni olmakla beraber, genelde kalitesiz asfalt ve yol altyapısında yapılan dolguların yeterince sıkıştırılmaması, yani silindirajın yeterince yapılmaması olarak açıklanabilir. 1 Yorum bağlantısı
Batın Kırat 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Borga arkadaşım İnşaat Mühendisi olmanız dolayısı ile muhahkkak bilgi sahibi olduğunuz bir konu hakkında bilginize ihtiyacım var, eğer yardımcı olursanız sevinirim. önümüzdeki günlerde Kocaeli'deki evimize teras kat yapacağız, fakat 1999 Kocaeli depreminde bahsettiğim ev hafif hasar aldı, kayıtlarda mevcut. Teras yapılmadan önce "Temel için güçlendirme" yapmak istiyoruz. bunu kafamıza göre inşaat kalfası ile anlaşarak yapılmasını istemiyorum. bu konuda plansız yapılacak iş ileride başımıza iş açmaması için öncelikle yapmamız gereken işlem basamakları ve yapmamız gerekenler nelerdir? Güçlendirmeye başlamadan önceki kayıt başvuru ücretleri hakında bilniz var mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Karayolu tasarımı derken, İstanbuldaki metrobüs hattı yanında kalan yola otoyol denebilir mi? Yorum bağlantısı
Misafir 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Bu kasislerin bir ölçüsü varmıdır ? yoksa kafalarına göremi yapıyorlar ? Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Borga arkadaşım İnşaat Mühendisi olmanız dolayısı ile muhahkkak bilgi sahibi olduğunuz bir konu hakkında bilginize ihtiyacım var, eğer yardımcı olursanız sevinirim. önümüzdeki günlerde Kocaeli'deki evimize teras kat yapacağız, fakat 1999 Kocaeli depreminde bahsettiğim ev hafif hasar aldı, kayıtlarda mevcut. Teras yapılmadan önce "Temel için güçlendirme" yapmak istiyoruz. bunu kafamıza göre inşaat kalfası ile anlaşarak yapılmasını istemiyorum. bu konuda plansız yapılacak iş ileride başımıza iş açmaması için öncelikle yapmamız gereken işlem basamakları ve yapmamız gerekenler nelerdir? Güçlendirmeye başlamadan önceki kayıt başvuru ücretleri hakında bilniz var mı? Öncelikle evin müstakil bir ev olduğunu düşünerekten bence az hasarlı da olsa, evinize ekstra bir kat çıkmanızı tavsiye etmem. Güçlendirme diye tabir edilen şey, aslında biraz kandırmaca bana göre. Hasarlı evinize fazladan bir yük ekleyeceksiniz, bu da sağlıksız bir yapı demektir. Eğer ki bu işe yine de girecekseniz, yerel belediyenize gidip ruhsat almak olacaktır. Belki belediye ekstra kat çıkmanıza izin de vermeyebilir. Diğer resmi işleri, güçlendirme konusunda, bende fazla bilmemekteyim. Ücret ise, belediyelerde değişken olabiliyor. Ama kat çıkacağınız için, ruhsat istenecek ve ruhsat harcı yatıracaksınızdır, diye tahmin ediyorum. Karayolu tasarımı derken, İstanbuldaki metrobüs hattı yanında kalan yola otoyol denebilir mi? Çağlar Abi, tam olarak kastettiğin yer neresi. Görmem lazım. Fotoğrafı varsa daha net yorum yapabilirim. Bu kasislerin bir ölçüsü varmıdır ? yoksa kafalarına göremi yapıyorlar ? Betondan ya da asfalttan yaptıkları kasisler mi? 1 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Yollardaki rogar kapakları, neden gelişigüzel yapılır? Neden bizim zekamız o kapakları tekerlek izlerinin dışındaki yerlere (yol çizgilerine veya dingil ortalarına) denk gelecek şekilde tasarlayamaz? Ve neden bizim yeteneklerimiz onları çukur veya tümsel olacak şekilde yapar da zemine düz bir şekilde ayarlayamaz? Yorum bağlantısı
Misafir 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Betondan ya da asfalttan yaptıkları kasisler mi? Evet borga. Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Yollardaki rogar kapakları, neden gelişigüzel yapılır? Neden bizim zekamız o kapakları tekerlek izlerinin dışındaki yerlere (yol çizgilerine veya dingil ortalarına) denk gelecek şekilde tasarlayamaz? Ve neden bizim yeteneklerimiz onları çukur veya tümsel olacak şekilde yapar da zemine düz bir şekilde ayarlayamaz? Bunun cevabı bende değil. "Akıl akıl gel bana takıl" Rögar kısmına gelince ise, gider hatlarının yolun tam ortasına yapılması gereğidir. Tam ortasından kastım her 2 yöndeki yolun tam ortasına. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Bunun cevabı bende değil. "Akıl akıl gel bana takıl" Rögar kısmına gelince ise, gider hatlarının yolun tam ortasına yapılması gereğidir. Tam ortasından kastım her 2 yöndeki yolun tam ortasına. Benim gider hatlarıyla ilgili problemim yok, benim problemim onların rogarlarıyla. Anladın sen sonu. Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Evet borga. Yazması uzun geldi, kopyaladım TSE (1988)’ye göre kasisler; 50m – 150 m ara ile birden çok sayıda ve yolun en fazla 800 m’lik kesiminde uygulanabilir. Birinci derece yollarda uygulanamaz. Aracın hızını ayarlayabilmesi için yoldan girişten itibaren ilk tümsek en az 20. metrede olmalıdır. Yapılacağı yolun kaplama maddesi ile aynı cinsten olmalı, taşıt yolunu enine kat etmeli, asfalt yollarda yapılacak ise mastik asfalt kullanılmalıdır. Sürücüler tarafından kolayca görülebilecek şekilde beyaza boyanmalıdır. Uygulamanın yapıldığı çift yönlü yolun başlangıç ve bitişinde, tek yönlü yolun başlangıcındaki, yol/yollara söz konusu tümseklerden en az 50 metre önce, tümseklerle yolda hız tahdidi olduğu ve bu uygulamanın uzunluğunu belirtir uyarıcı trafik işaret ve bilgi levhaları konulmalıdır. Uzunluğu 3.60 ile 3.80 metre arasında, yüksekliği ise 7,5 ile 10 santimetre arasında değişmelidir Ara yollardan bu tür tümseklerin bulunduğu yollara girişlerde de uyarıcı trafik işaretleri konulmalıdır Benim gider hatlarıyla ilgili problemim yok, benim problemim onların rogarlarıyla. Anladın sen sonu. Gider hattı her iki yöndeki şeridin tam ortasına yapılırsa rögar kapakları da tam buralara denk geleceğinden sorun olmaz 1 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Gider hattı her iki yöndeki şeridin tam ortasına yapılırsa rögar kapakları da tam buralara denk geleceğinden sorun olmaz Evet, tam bir bürokrat gibi cevaplamışsın. İşte ben de bunu soruyorum. Sen bunu biliyorsun, ben de biliyorum. Bunu yapanlar niye bilmiyor? veya niye hep bilmeyenlere yaptırıyorlar. Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 Evet, tam bir bürokrat gibi cevaplamışsın. İşte ben de bunu soruyorum. Sen bunu biliyorsun, ben de biliyorum. Bunu yapanlar niye bilmiyor? veya niye hep bilmeyenlere yaptırıyorlar. Mükremin Abi, bu sorunun cevabını sende biliyorsun ben de Yazarım da konu kapanır Yorum bağlantısı
Misafir 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Mükremin Abi, bu sorunun cevabını sende biliyorsun ben de Yazarım da konu kapanır İnşallah bir gün, emanetler senin gibi ehillere teslim edilir de bizler de yollarda slalom yapmaktan kurtuluruz. Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant 11 Şubat 2013 Paylaş 11 Şubat 2013 Yazması uzun geldi, kopyaladım TSE (1988)’ye göre kasisler; 50m – 150 m ara ile birden çok sayıda ve yolun en fazla 800 m’lik kesiminde uygulanabilir. Birinci derece yollarda uygulanamaz. Aracın hızını ayarlayabilmesi için yoldan girişten itibaren ilk tümsek en az 20. metrede olmalıdır. Yapılacağı yolun kaplama maddesi ile aynı cinsten olmalı, taşıt yolunu enine kat etmeli, asfalt yollarda yapılacak ise mastik asfalt kullanılmalıdır. Sürücüler tarafından kolayca görülebilecek şekilde beyaza boyanmalıdır. Uygulamanın yapıldığı çift yönlü yolun başlangıç ve bitişinde, tek yönlü yolun başlangıcındaki, yol/yollara söz konusu tümseklerden en az 50 metre önce, tümseklerle yolda hız tahdidi olduğu ve bu uygulamanın uzunluğunu belirtir uyarıcı trafik işaret ve bilgi levhaları konulmalıdır. Uzunluğu 3.60 ile 3.80 metre arasında, yüksekliği ise 7,5 ile 10 santimetre arasında değişmelidir Ara yollardan bu tür tümseklerin bulunduğu yollara girişlerde de uyarıcı trafik işaretleri konulmalıdır Gider hattı her iki yöndeki şeridin tam ortasına yapılırsa rögar kapakları da tam buralara denk geleceğinden sorun olmaz Çoğu kasis bu nizama uygun değil. Mesela ben, asfalt yolda kilit taşı ile yapılmış kasislerden geçiyorum ve beyaza da boyanmamışlar. Bir işimizde doğru olsun 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 11 Şubat 2013 Yazar Paylaş 11 Şubat 2013 İnşallah bir gün, emanetler senin gibi ehillere teslim edilir de bizler de yollarda slalom yapmaktan kurtuluruz. Şirket patronu olmadığın sürece bu zor oluyor Abi. Sen ne kadar "doğrusu bu, böyle olacak" desende elin okumamış adamı çıkıp "senin dediğin pahalı, böyle daha ucuz. Hiç bir şey olmaz" diyor ve halimiz ortada. Durumu kabul etmezsen de "şurdaki kapı da kendi mamülümüz" diyorlar Yorum bağlantısı
Recommended Posts