İçeriğe Yönlendir

Yolda Giderken Aküm Bitti Ne Yapmalıyım


Serdar Canyurt

Recommended Posts

Uğur Çınar
(düzenlendi)

yolda giderken bittiyse sars dinamosu arıza yapmış olab,lir

tarihinde Uğur Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
şönt yaptı ise kurtarıcı çağırmaya gerek yok. anot ucu poşete izolasyon yapın yola devam. bir kurtarıcıdır gidiyor. yalnız yeni nesil araçlarda aracı vurdurarak çalıştırmak zararlı olabilir onun yerine bir araçtan destek alıp aktarma yaparsınız. oldu bitti.

olur

Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı

Fırat bey tofaş şahinden bahsetmiyoruz. kaldı ki şönt yapınca araba çakılır.

şönt içerden kısa devre demek. yani 13 volt hücreler içerden birbirine değerek dış sistemi de çökertiyor.

110 liraya akü alıp gelip kendiniz takarsanız ne elektrikçi çağırmaya ne de başka şeye gerek var. eski aküyü de geri vermezsiniz şarj ettirir başka işte kullanırsınız ya da bir dosta verirsiniz.

alternatif akü sökülür elektrikçide şarja konur geri getirilir takılır.

Mehmet bey, bizzat kendim fiesta, linea , focus araçlarını belki 50 kere aküsüz çalıştırdım. Araçlar parkta akülerini yerdi satılana kadar, Bende söker şarja takardım. Aküsüz olarak diğer araçtan çalıştırır otopark düzenini vs sağlardım. Motoru çalışan araç akü bitirmez. Kısa devre olursa zaten sigorta atacaktır. Aksi taktirde akü yanabilir-patlayabilir.

Yorum bağlantısı
Serdar Canyurt

aracım ford fiesta 2001 ghia araç soğuk günlerde benzinle çalıştırdıktan sonra gaza geçtikten sonra özellikle dönüşlerde yani yavaşlamalarda araç birden stop ediyor ister viteste olsun ister olmasın gazdan ayağımı azcık çekeyim hemen stop ediyor etmemesi için sürekli düz yolda ilerlemem gerekiyor. bu günde arkadaşı evinden alacaktım evi çok yakın 50 metre falan oraya kadar gittim yavaşladım stop etti. Tekrar çalıştırdım ama bu kez çalışırken bir zayıflama vardı. tekrar stop etti. tekrar marşa bastım bu kez tıktıktık diye ses çıkardı anladım ki akü bitti.

Geçen gün kısa farları açık unutmuşum 15 dkk falan 3 gün öncede gs-shalke maçını dinlemek için teybi açmıştım 10 dkk falanda onu dinledim daha önceden de 2 kere falan kısa farları açık unuttum 15 dkk falan. geçen günde aracın benzin pompasını değişmeye gitmiştim elektirkçiye ordaki eleman aydınlatma cihazını benim aküden kullanmış. onların sonucunda böyle oldu sanırım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

aracım ford fiesta 2001 ghia araç soğuk günlerde benzinle çalıştırdıktan sonra gaza geçtikten sonra özellikle dönüşlerde yani yavaşlamalarda araç birden stop ediyor ister viteste olsun ister olmasın gazdan ayağımı azcık çekeyim hemen stop ediyor etmemesi için sürekli düz yolda ilerlemem gerekiyor. bu günde arkadaşı evinden alacaktım evi çok yakın 50 metre falan oraya kadar gittim yavaşladım stop etti. Tekrar çalıştırdım ama bu kez çalışırken bir zayıflama vardı. tekrar stop etti. tekrar marşa bastım bu kez tıktıktık diye ses çıkardı anladım ki akü bitti.

Geçen gün kısa farları açık unutmuşum 15 dkk falan 3 gün öncede gs-shalke maçını dinlemek için teybi açmıştım 10 dkk falanda onu dinledim daha önceden de 2 kere falan kısa farları açık unuttum 15 dkk falan. geçen günde aracın benzin pompasını değişmeye gitmiştim elektirkçiye ordaki eleman aydınlatma cihazını benim aküden kullanmış. onların sonucunda böyle oldu sanırım

Yok, 15dk far açık unutmayla akü bitmez. Muhtemelen ömrünü doldurmuş.

Köşeleri dönerken stop etme için VSS ile rölanti valfinizi kontrol ettirin. Muhtemelen VSS'iniz ölmüş ama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

tecrübelerime dayanarak söylüyorum her ne olursa olsun arac seyir halindeyken araba stop ediyorsa ve marj da tık yoksa arac sarj kesmıstır aku bıtık olsa bıle gunduz sıkıntı olmaz fakat aksam farları acınca ıste o zaman aku uzerındekı sarj bıtene kadar gıdersınız sonra off yenı aku alsanız bıle muhtemelen aksam vaktı bır kac saat ıdare eder sonra o da off ....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı

Bu arada siz siz olun seyir halinde stop eden araca marş basmayın :) ;Ayrıca vitesi boşa alarak fren yapın mümkünse durana kadar .

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Akü biter yolda kalırsanız ve şarjda etmiyorsa, yapacak birşey yoktur, araç aküsüz falanda takiveyle çalışmaz, çalıştıktan sonra desteği çekince direk stop eder, şarj etmediğinden güçte yoktur, yeni arabalarda zaten aküsüz çalışma olmaz, güç yetmez, aküsüz ancak taunus gibi eski arabalar çalışır, şimdikilerde başınıza iş alırsınız, denemeyin sakın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı

Akü biter yolda kalırsanız ve şarjda etmiyorsa, yapacak birşey yoktur, araç aküsüz falanda takiveyle çalışmaz, çalıştıktan sonra desteği çekince direk stop eder, şarj etmediğinden güçte yoktur, yeni arabalarda zaten aküsüz çalışma olmaz, güç yetmez, aküsüz ancak taunus gibi eski arabalar çalışır, şimdikilerde başınıza iş alırsınız, denemeyin sakın.

Arabasına iddaya girerim, aküyü söküp takviye ile çalıştırıp gezeceğiz :) Aküsüz çalışıyor, linea,fiesta,focus... Gerisi de çalışır da ben denemedim bizzat.

Mantık olarak araç 5 A akım çekiyorsa şarj dinamosu en az 6 a üretmek zorunda . Yani maksiımum tüketilecek miktardan daha fazla üretmek zorundadır. Çünkü çalırsırken ekstra olarak aküyü şarj etme görevi vardır.

Peki akü neden var? standby sırası için, marşa basabilmek için....

Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

dediğiniz doğru fakat soyle devir yuksek tutulmalıdır aksı taktırde stop eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı

Arkadaşlar tekrar anlatıyorum. 2. el araçları düşünün. aylarca yatan oluyordu. Aküsünü sökerdim. şarja bağlatırdım. Sonra o aracın bi sebeten yerini değişmem gerekirdi. Başka bir araçla takviye eder, çalıştırır, onu öylece orda bırakır , sonra takviye yaptıgım akülü sağlam aracı yerine götürür park eder, sonra o aküsüz ÇALIŞAN aracı nereye gidecekse götürür bırakırdım.

Ben birmottaydım zorla söylettiniz. Focus, mondeo, linea, fiesta marka modellı 2011 -12 araçlardan bol bol satardım. Ve belki en az 50 kez bu araçları tarif ettiğim sekilde çalıştırdım.

Aküsüz lineada klima bile açtığımı hatırlıyorum yazın.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

çalışan arabadan aküyü sökerseniz birşey olmaz,çalışmaya devam eder.fakat aküyü sökerken dinamodan gelen kablo ile aracın ana elektrik hattının bağlantısını kesersek o zaman stop eder.bu iki kablo kutup başı üzerinde buluşur.

bakınız fotodaki aküye gelen ve aküden çıkan kırmızı kablolar

592353020485.jpg

Uploaded with ImageShack.us

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Arkadaşlar tekrar anlatıyorum. 2. el araçları düşünün. aylarca yatan oluyordu. Aküsünü sökerdim. şarja bağlatırdım. Sonra o aracın bi sebeten yerini değişmem gerekirdi. Başka bir araçla takviye eder, çalıştırır, onu öylece orda bırakır , sonra takviye yaptıgım akülü sağlam aracı yerine götürür park eder, sonra o aküsüz ÇALIŞAN aracı nereye gidecekse götürür bırakırdım.

Ben birmottaydım zorla söylettiniz. Focus, mondeo, linea, fiesta marka modellı 2011 -12 araçlardan bol bol satardım. Ve belki en az 50 kez bu araçları tarif ettiğim sekilde çalıştırdım.

Aküsüz lineada klima bile açtığımı hatırlıyorum yazın.

fiat a bakma sen, araba diyoruz kardeşim :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdar Canyurt
(düzenlendi)

İlgilenen herkese teşekkürler dün bir abimi çağırdım ve akü takviyesi yaparak yola çıktım ilk işim elektirkçiye gitmek oldu şansıma pazar 1 tane açık buldum aküyü ölçtürdüm aküm kapalı konumda 8 volta kadar düşüyormuş açık konumda 10 volta çıkabiliyormuş. Araç durduktan sonra 4-5 saat içinde tekrar biter dedi akün değişmesi gerektiğini söyledi.bu gün aküyü değiştireceğim muhtemelen 44 amperlik mutlu akü alacağım.

tarihinde Serdar Canyurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Seyir halinde iken bu problem ile karşılaşmış iseniz şarj dinamosu ile ilgili aksaklıkların olma ihtimali yüksek, şarj dinamosu tamamen devreden çıkmış olması şart değil, görevini tam anlamıyla yerine getiremiyor olabilir, dolayısyla yeni aldığınız aküde de benzer bir problem ile karşılaşma ihtimaliniz var, bence aküyü yenilediğinizde aracın sağlıklı bir şekilde aküyü şarj ettiği ile ilgili kontrolleri yaptırmanızı tavsiye ederim, aksi takdirde muhtemel şarj problemleri sebebiyle yeni akünüzünde kullanım ömrünü kısaltabilirsiniz...

Şarj ile ilgili herhangi bir problem olmama ihtimali de yok değil, akü sağlıklı değilse seyir halinde de bir takım sıkıntılar çıkarabilir ancak bu ihtimal yukarıda bahsettiğim ihtimale göre çok daha düşük bir ihtimaldir zira problemi sabah ilk çalıştırmada değil seyir halinde yaşamışsınız...

Yorum bağlantısı
Osman Sezer

şarj dinamosuna baktır afif elektrik gelince vurdurunca çalışır yada aküyü şarj yaptır

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...