Mustafa Gülaydın 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Dostlar geçen hafta Antalyada bol yağmur vardı ve 2 defa bol sulu alanlardan geçtim.O kadar su vardı ki motor bile tekledi.Dün aracıma baktığımda şoför bölümü döşemenin alt tarafındaki keçelerin ıslandığını (paspaslar ve döşeme kuru idi.)gördüm ve döşemeyi söküp keçeleri güneş ve saç kurutma makinası yardımıyla kurutmaya çalıştım.Motor suyunda eksilme yok ve su antifreezeli değil.Bugünkü kontroller sonrası ön yolcu tarafında ve sağ arka taraftada keçelerin ıslak olduğunu fark ettim.Forumda biraz turlayınca Klima tahliye borusunun tıkanmasından da olabileceğini öğrendim.Şimdi soru şu: Klima uzun zamandır çalışmamıştı yinede tahliye borusu tıkanıklığından oluşmuş olabilirmi ve bu boru nerdedir bir tarif etseniz yoksa yağmur suyumu girdi araca ve nerden girer.(polen filtresi yeni değişti oraya baktım kuru ve temiz tırnakları sağlam cama yapışan üst kapakta biraz açıklıklar var. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Sağ cam önünde silecek kolunun altında bulunan kapağı açtığınızda polen filtresinin kutusu önünüze gelecek.Araç büyük ihtimalle o kısımdan su alıyor.F1 lerde kroniktir.Çözümü ise ya o kapak değişecek ya da cam silikonu ile cama yapıştırılacak. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 26 Şubat 2013 Yazar Paylaş 26 Şubat 2013 O bölümü söküp kontrol ettim polen filtresi yerine düzgün oturmuş,tertemiz ve kupkuru idi. Yani filtreden su girmemiş. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Klima tahliyesi değildir Mustafa Bey.. Klima yoğun nemli ortamda çalışmadan içeriye o kadar su basamaz.. Ben de oyumu polen filtresinden yana kullanıyorum.. Filtrenin kendisi ıslanmaz... Ön cam sağ tarafına su tutun, içeriden torpidonun altından görebilirsiniz... Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 26 Şubat 2013 Yazar Paylaş 26 Şubat 2013 Klima tahliyesi değildir Mustafa Bey.. Klima yoğun nemli ortamda çalışmadan içeriye o kadar su basamaz.. Ben de oyumu polen filtresinden yana kullanıyorum.. Filtrenin kendisi ıslanmaz... Ön cam sağ tarafına su tutun, içeriden torpidonun altından görebilirsiniz... Çok teşekkür ederim sabah ilk iş deneyeceğim Acaba su birikintisinden geçerken olma ihtimalinide bir değerlendirirmisiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Geçtiğiniz su kapı hizasına geldi ise... Direksiyon milinin oralardan su alabilir.. Başka yerlerden de alabilir.. Ne kadar suya girdiniz bu önemli.. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 26 Şubat 2013 Yazar Paylaş 26 Şubat 2013 Geçtiğim su tam emin olamasamda kapı hizasına yakındı.Kafamı karıştıran paspasların hiç ıslanmaması alttaki döşeme hafif nemli, alttaki keçe epey ıslaktı sıkınca resmen sudamlıyordu. Cama yapışan parçanın açıklığı 2-3 yıldır var yani üstünden çok yağmurlar geçmişti. insan emin olamıyor ama yarın söylediğiniz testi yapacağım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Su aracın her yerinde mi.. yoksa belirli bir kısımda mı ? Kapı hizasına ulaştı ise polen de masum olabilir.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Su bu kadar yükseldiyse klima tahliye borusundan su alabilir, fiesta da vites kolunun altında halatların dışarı çıktığı yerin önünde, Focus ta nerde bilmem ama oradan da almış olabilir... Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 26 Şubat 2013 Yazar Paylaş 26 Şubat 2013 Şoför koltuk altı sağ ön yolcu koltuğu ve sağ arka koltuk yazım sırasıyla dereceli olarak ıslak şaşırtan alttan ıslanmaları paspaslar ve döşeme ıslanmış olsa kapıdan girmiş olsa paspaslar ve döşemeler de ıslanmazmıydı. Yağmur yağarken açılan kalorifer sistemindenden kaynaklanma şansı varmı acaba? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat 2013 Paylaş 26 Şubat 2013 Kaloriferle polenle alakası yok bunun..Alttan almış belliki... Bence sökülüp kurutulmalı, yoksa çürür ve yıllarca kokar... 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 27 Şubat 2013 Yazar Paylaş 27 Şubat 2013 Dostlar bugün sabah halı yıkama makinası ile kalan suyu çektirdim.Antalya'nın güneşi sayesinde çabuk kurumaya başladı.Sonra cam'ın üstünden bolca su tutup sağ ön taraftan kontrol ettim bir miktar suyun geldiğini gözlemledim.Şİmdi siyah silikon çekilmesi gerektiği ortaya çıktı.Bugün yarın onu da halledeceğim.Acaba o bölgede başka dikkat etmem gereken bir yer varmı? Varsa yorumlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 28 Şubat 2013 Yazar Paylaş 28 Şubat 2013 Şu siyah silikon olayını biraz açar mısın? Acaba oto camcıların cam yapıştırmada kullandıkları madde mi yoksa cam pencere kenarına sıkılan silikonların bir çeşidi mi bu silikon? Aynen camcıların cam yapıştırmada kullandığı siyah silikon bugün Antalya yeni sanayi de camcı ustaya gittik,silikon sıkıldı parça yapıştırıldı, açılmasın diye bantlandı (ücret 10 TL) yarını bekliyorum silikon kurusun arabayı yıkayıp su alıp almadığını test edeceğim.Sonucu bildiririm. Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 28 Şubat 2013 Yazar Paylaş 28 Şubat 2013 sağol bende düşünüyorum ama emmi falan tavsiye etmiyor polen değiştirmede falan sıkıntı çıkmazsa bende yapıştırırım. Su alacağını sanmıyorum. İzlenimlerini yazarsın Emmi tavsiye etmiyor demişsiniz. Başka ne yapabilirdim ki, öneri varmı? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Şubat 2013 Paylaş 28 Şubat 2013 aracın kazası darbesi yok camı da değişmedi ise silikon milikon basmayın hemen. sağ ön kısım yolcu tarafı mı? Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 28 Şubat 2013 Yazar Paylaş 28 Şubat 2013 aracın kazası darbesi yok camı da değişmedi ise silikon milikon basmayın hemen. sağ ön kısım yolcu tarafı mı? Aynen orası polen filtresinin olduğu bölüm Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Şubat 2013 Paylaş 28 Şubat 2013 ön cam bakalitini sökün ( polen filitre kapağı da diye bilenler olur) bakalitin tırnakları ayakları kırık ise onları temin etmeye çalışın. polen filitre haznesini sökün yuvasının etrafını iyice izole ederek geri karosere takın. orjinal polen filitresi ( otosan ) yerine yerleştirin. polen bantı diye satılan çift taraflı bir bant var ön cam bakaliti ile cam arasında sızıntı olmaını engelleyen süngerli çift taraflı bir bant. bakalitin ayakları tırnaklarını temin edebildiyseniz bantı bakalitin cama basan kısmıya yapıştırın ve bakaliti yerine iyice oturtun. eğer bakalitin ayakları kırık yada segmanları sıkıntılı ise forumda akıllı vida vs denen vida ile sabitleyenler de var ama silikon vs kullanmayın. o kısım her bakımda filitre değişimi için açılıp kapatılıyor düzgün işcilik yapan ustlarca. silikon basarsanız polen değişirken sürekli o kısım kanırtılıp vs filitre değişiyorlar bence yanlış Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Şubat 2013 Paylaş 28 Şubat 2013 tahliye borusu sorusuna gelince. focusda kalorifer klima kazanının tahliyesi tabandan değil motor bölümüne doğru plastik çıkma yapıyor. daha çok kazan çatlaması sıkıntısı oluyor tıkanması kolay değil ama tıkanırsa da lifte alıp tahliyeye hava tutuluyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 28 Şubat 2013 Yazar Paylaş 28 Şubat 2013 ön cam bakalitini sökün ( polen filitre kapağı da diye bilenler olur) bakalitin tırnakları ayakları kırık ise onları temin etmeye çalışın. polen filitre haznesini sökün yuvasının etrafını iyice izole ederek geri karosere takın. orjinal polen filitresi ( otosan ) yerine yerleştirin. polen bantı diye satılan çift taraflı bir bant var ön cam bakaliti ile cam arasında sızıntı olmaını engelleyen süngerli çift taraflı bir bant. bakalitin ayakları tırnaklarını temin edebildiyseniz bantı bakalitin cama basan kısmıya yapıştırın ve bakaliti yerine iyice oturtun. eğer bakalitin ayakları kırık yada segmanları sıkıntılı ise forumda akıllı vida vs denen vida ile sabitleyenler de var ama silikon vs kullanmayın. o kısım her bakımda filitre değişimi için açılıp kapatılıyor düzgün işcilik yapan ustlarca. silikon basarsanız polen değişirken sürekli o kısım kanırtılıp vs filitre değişiyorlar bence yanlış Bilgi için Teşekkürler.Buseferlik silikonu sıktırdık artık ama ilk polen değişiminde aynı sıkıntı yine baş gösterecek o zaman sizin yöntemi deneyeceğim Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 28 Şubat 2013 Yazar Paylaş 28 Şubat 2013 Konu dışı olacak ama forumda aratıp bulamadığım, bir sorunum daha var.Sol ön kapı camı kapanırken gırç gırç diye bir ses geliyor ve benim gibi takıntılı bir adamı deli ediyor Ne yapmak lazım. Bu konuda forum da bir paylaşım varmı? Varsa bi link atarsanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Şubat 2013 Paylaş 28 Şubat 2013 Çetin Hocam bu konudan bahsediyormuş... Silikon genelde tekrar sökülmemesi gereken yerlerde kullanılmalıdır... Filtre kapağının tırnakları tek tek satılır yetkili servislerde vardır ve sorunu çözecektir.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Şubat 2013 Paylaş 28 Şubat 2013 cam fitiliniz ve kriko aksamımız tozdan dolayı sıkıntı yapıyor. kriko tamir takımı ile elden geçebilir yada yağlanabilir. fitili de duruma göre pudralıyorlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Şubat 2013 Paylaş 28 Şubat 2013 Konu dışı olacak ama forumda aratıp bulamadığım, bir sorunum daha var.Sol ön kapı camı kapanırken gırç gırç diye bir ses geliyor ve benim gibi takıntılı bir adamı deli ediyor Ne yapmak lazım. Bu konuda forum da bir paylaşım varmı? Varsa bi link atarsanız sevinirim. Halatı bozulmak üzere... Kaportacıya gidin, 50 lira civarında çözüme kavuşacaktır... Yorum bağlantısı
Mustafa Gülaydın 28 Şubat 2013 Yazar Paylaş 28 Şubat 2013 Halatı bozulmak üzere... Kaportacıya gidin, 50 lira civarında çözüme kavuşacaktır... Emmi biraz eksik anlatmış olabilirim.Düzelteyim.Cam kapanırken ses baştan sona gelene kadar değil de sadece kısa bir mesafede (aynı yerde) geliyor sanki aşağıda dişli gibi birşeyde çakıl kum tanesi kaçmış gibi birses. Yinede Halatmıdır? Başka birşey olabilir mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts