İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites S +/- Modu Kullanımı


Misafir

Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba;

2009 model Focus 2,5 otomatiğim var. 4 ileri otomatik vitesli. Vites kolunu yana çekip manuel kullanıma geçirdiğimde - veya + konumlarına çektiğimde veya ittirdiğimde vites geçişi sağlanmıyor. Vites büyütme nispeten gerçekleşse de özellikle vites küçültme işlemine müdahale edemiyorum. Üstelik motoru zorlayıcı bir küçültme de olmadan. Örneğin 50 ile yokuş aşağı inerken şanzuman vitesi 4 e atıyor. Haliyle hızlandıkça hızlanıyor ve sürekli frenliyorum. Ben biraz motor freni olsun diye 1 vites küçültmek istiyorum. Kolu - konumuna itip bırakıyorum. Birkaç defa denememe rağmen olmuyor. 50 ile yokuşu 3. viteste inmek gayet doğal. Bu tip makul isteklerimin olduğu hiçbir durumda manuel müdahale edemiyorum. Bende mi bir kullanım hatası var? Diğer manuel kullanıma olanak sağlayan araçlarda 20-30 ile giderken 1. vitese atmak dahil her istediğinizi yapabiliyorsunuz. Bir tek motora aşırı yük bindirici (70 ile giderken 2 den 1 e düşmek gibi) kullanımlar yapılamıyor o kadar. Sorunumun çözümü sizce ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Böyle hiç denemek aklıma gelmemişti.Caddy varken manuel kullandığımda vitesleri ben yükseltiyordum ama küçültme işini o yapıyordu :) daha sonra saçma sapan bir iş olduğuna karar verdim otomatik sürdüm :) otomatikse otomatik olsun neden manuel vites koyarlar anlamıyorum,maksat manuel vites tadıda vermekse malesef manuel vites tadı vermiyor,vitesi boşa alınca kolu sağ sol yapamadıktan sonra manuel vites gibi his vermiyor,1 iler atacan 2 geri 3 serbes bırak ileri tak 5 sağa daya ileri tak bu hazı verecek otomatik vites varmı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aracınızda bir sorun olabilir.Benim aracımda otomatik.Sağa çektiğimde kolu vitesi yükseltip küçültebiliyorum..Sağ tarafa alınca genel olarak artırma işini siz yapıyorsunuz ,yavaşlayınca yine otomatik kendisi küçültüyor.Sonra siz yine artırarak devam ediyorsunuz.Ancak eğer isterseniz sizde kol ile küçültebiliyorsunuz.

Mesela 3 viteste bir yer çıkıyoruz diyelim.Kendisi vites küçültmeden siz küçültebilirsiniz.Yine yokuş aşağıya giderken de siz küçültebilirsiniz.Buna imkan veriyor.Tabii makul isteklerse...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence sistemde sorun yok, olsa idi hiç vites değiştirmez ve/veya arıza lambası yakardı. Aracınız 4 ileri vites, manuel gibi de her an yanlış hızda yanlış vitese geçemez de, özelikle 1. vitese çok zor, teker döndükçe en çok 2 ye düşer.

Yorum bağlantısı

Bence sistemde sorun yok, olsa idi hiç vites değiştirmez ve/veya arıza lambası yakardı. Aracınız 4 ileri vites, manuel gibi de her an yanlış hızda yanlış vitese geçemez de, özelikle 1. vitese çok zor, teker döndükçe en çok 2 ye düşer.

Tamam zaten 1. vitese düşmek değil amacım. 3. viteste 40 ile giderken bir yokuş çıkmaya başladım. Manuel olarak 2 ye atıp hızlanmak istiyorum ama vites düşmüyor. Kendi kafasına göre artık 30-20 olunca o zaman kendi kendine düşürüyor. Otomatik modda sorun yok. Ama "makul" isteklere de cevap vermiyor.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bende bir soru sorayım aradan.Bizim araçlardaki vites kolundaki mandal tam olarak ne amaçlı yada nasıl kullanılmalı.Ben hep o mandala basarak vites geçişi yapıyordum.Geçen N konumundayken mandala basmadan D konumuna geçti.Trafikte olduğum için fazla kurcalayamadım aklıma geldi şimdi bir sorayım dedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mandal, kolu kitler ama her zaman değil, P den çıkarken kilit işe yarar, P den R ye aldık diyelim, N D ye mandalsız geçer, N den R ye geri geçerken yine mandal şart, R-N-D arası ve D-N arası mandalsız çalışır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

3. vites 80 ile giderken , manuel olarak 2 ye düşürülebiliyor mu?

Denemedim. Böyle bir ihtiyacım olmadı. Benim anlatmak istediğim 130 ile giderken 2. vitese veya nebileyim 10 ile giderken 4. vitese gibi yapılmayacak şeyler değil. Manuel modda 3. vites 50-60 ile giderken yokuş çıkmaya başlarsam 2 ye atıp rahat hızlanmayı yapamıyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Denemedim. Böyle bir ihtiyacım olmadı. Benim anlatmak istediğim 130 ile giderken 2. vitese veya nebileyim 10 ile giderken 4. vitese gibi yapılmayacak şeyler değil. Manuel modda 3. vites 50-60 ile giderken yokuş çıkmaya başlarsam 2 ye atıp rahat hızlanmayı yapamıyorum.

Benim aracım bu dediğinizi manuel olarak yapıyor.Cinnah caddesini 3 ile çıkarken manuel 2 e atıp tekrar hızlanabiliyorum..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

manuel modda hız elverdiği sürece yani 1. viteste 60 ı aşmadan 2. viteste 110 u aşmadan 3 de 170 i aşmadan gibi vites düşürmesine izin vermesi gerekir.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...

Otomatik focusumun manuel kullanımıyla ilgili en sonunda servise gittim. Orada usta ile teste çıktık. Otomatikten manuele çektiğimizde 4. viteste 40 ın altına inince3, 30 un altında 2 ve durmaya yakın 1 e atıyor. 40 tan 30 a inerken usta da kolu - konumuna çekti bak vites küçüldü dedi. Ben de yahu sen müdahale etmesen de o küçültüyor zaten dedim. Müdahale ettirmedim, yine aynı şekilde kafasına göre 40 ın altında 4 ten 3 e düştü.

Ben istiyorum ki 40-50 ile yokuş yukarı giderken 2 ye atıp akıcı şekilde gideyim. Sorunuma servis te çözüm bulamadı yani. Otomatik vites konusunda nereye gidebilirim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gaza bastıkçe, 40-50 ile giderken 2 de kalır vites, gazı kesince 3 e alır

Yorum bağlantısı

gaza bastıkçe, 40-50 ile giderken 2 de kalır vites, gazı kesince 3 e alır

Tamam yüksek ivmeli hızlanmalarda zaten öyle yapıyor. Hatta S moduna alırsanız neredeyse devir kesiciye kadar hiç büyütmüyor.

Sorunum orada değil. 3. vites 30 ile giderken manuel olarak [(-) konumuna itip] 2 ye atıp daha rahat hızlanmak istiyorum. Yapamamak can sıkıcı. Yetkili servisin bence konuyla ilgili bilgisinin olmaması daha da sıkıcı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Tamam yüksek ivmeli hızlanmalarda zaten öyle yapıyor. Hatta S moduna alırsanız neredeyse devir kesiciye kadar hiç büyütmüyor.

Sorunum orada değil. 3. vites 30 ile giderken manuel olarak [(-) konumuna itip] 2 ye atıp daha rahat hızlanmak istiyorum. Yapamamak can sıkıcı. Yetkili servisin bence konuyla ilgili bilgisinin olmaması daha da sıkıcı.

Ne demek istediğinizi ben anladım ancak bunu yapmanız mümkün değil..Vitesi sağ tarafa attığımızda araç bize tam olarak manuel vites havası vermiyor.Yani yine bir sistem var ve o yerine gelmezse vites değiştiremiyorsunuz.Araç sizden komutu alsa bile kendisi yine bir şeyleri bekliyor.Vites yükseltirken de aynı şey geçerli.Sağ tarafın güzel yanı şu ; siz gaza bastıkça vitesi kendisi yükseltmiyor diğer türlü kullanımda ufak bir pedal hareketinde vites yükseltiyor.

Yorum bağlantısı

Ne demek istediğinizi ben anladım ancak bunu yapmanız mümkün değil..Vitesi sağ tarafa attığımızda araç bize tam olarak manuel vites havası vermiyor.Yani yine bir sistem var ve o yerine gelmezse vites değiştiremiyorsunuz.Araç sizden komutu alsa bile kendisi yine bir şeyleri bekliyor.Vites yükseltirken de aynı şey geçerli.Sağ tarafın güzel yanı şu ; siz gaza bastıkça vitesi kendisi yükseltmiyor diğer türlü kullanımda ufak bir pedal hareketinde vites yükseltiyor.

Anladım yani o zaman vitesi manuel moda alınca - kısmı unutmamız lazım :) Yokuş inişlerde vites büyütmemesi veya üst devirlere çıkabilmek için sağa çekme şeklinde kullanımından başka türlü bir espiri yok hakikaten dediğin gibi. Neyse buna razı gelicez o zaman.

Üzerinde 1-2-3-d-n falan yazan otomatiklerde -ki en eski tiplerden biri- bile mandala basıp, giderken d den 3 e falan almak mümkündü. Sportif kullanıma olanak veriyor izlenimi olan bir şanzımanda bunu yapamamak üzücü.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Evet maalesef manuel modda bile istendiği anda vites küçültüp büyütme olayı olmuyor.Kendince bir ayar çekiyor yine..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...