Ahmet Ekici 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 (düzenlendi) Karayolları Trafik Kanunu, motorlu araçların cins ve kullanma amacına göre sürülebileceği en fazla hız sınırını, şehirler arası çift yönlü karayollarında 90 kilometre, bölünmüş yollarda 110 kilometre, otoyollarda da 120 kilometreyi geçmemek üzere yönetmelikte belirlenmesini ön görüyor. Karayolları Trafik Yönetmeliği ile yerleşim yerleri içindeki hız limitleri 50 kilometre olarak belirlenmiş ve Ulaşım Koordinasyon Merkezleri (UKOME) ile il trafik komisyonlarına yerleşim yerleri içindeki hız limitlerini 20 kilometreye kadar artırma yetkisi verilmişti. UKOME ile il trafik komisyonları, birçok şehir içi ana yolda hız sınırını 20 kilometre arttırarak 70 kilometreye çıkarmıştı. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı, yerleşim yerleri içerisindeki trafik sıkışıklığını azaltmak ve akıcılığı sağlamak amacıyla diğer ülkelerde olduğu gibi şehir içinde bulunan ve şehirler arası yolların standartlarına sahip olan bölünmüş karayollarında hız sınırının arttırılmasına olanak sağlayan düzenleme hazırladı. Düzenlemenin yürürlüğe girmesinden sonra UKOME veya il trafik komisyonlarınca karar alınması halinde yerleşim yeri içindeki bölünmüş yollarda hız sınırı 70 kilometreden 80 kilometreye çıkarılabilecek. memurlar.net 1 Mart 2013 tarihinde Ahmet Ekici tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 şehir içinde artıracaklarına şehirler arası yerlerde artırılması gerekli diye düşünüyorum daha 2 gün önce bir kamyonun bir kişiyi ezmesine tanık oldum. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Bazı iller de faklı bazılarında farklı olduğu zaman sıkıntı oluyor bence.Tamam büyükşehirlerle küçükler bir değil ancak öteki türlü de karmaşa oluyor gibi. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Büyük iller için iyi hoş, lakin bizim Denizli gibi yerlerde sıkıntı büyük olacak. 1 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Sürat çok iyi bi şey değil trafik komisyonları yerine göre artırmalılar.. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 E-5 de kaç KM, her yerde 70 yazıyor, en sağın sağından gitmek zorunda kalıyorum, bir benmiyim 70'i bilen anlamıyorum. 2 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 E-5 de kaç KM, her yerde 70 yazıyor, en sağın sağından gitmek zorunda kalıyorum, bir benmiyim 70'i bilen anlamıyorum. +1 Hayır o değil çok cins bir hız, 3'te devirli gidiyorsun, 4'de devirsiz kalıyor 2 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Ankara'da Konya yolunu kullanıyorum, hız sınırı 70 ama 70le gitmek işkence. 4 gidiş ve 4 geliş kaymak gibi yol. Sabit radarlar bile var bu yolda. Bunun gibi yollar arttırılmalı bence. Yokuş aşağı fren balatalarımın ömrü gidiyor 70 le gitcem diye. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Hız sınırı 80 km olacak diye bir ibare yok... 80 km'ye kadar artırılabilecek diyor... Öyle şehir içi yollar var ki, yaya girişi yasak ve yasa izin vermediği için maksimum 70 olabiliyor... Buralarda 80 olabilecek... Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Hız sınırlar hakkında yorumlarda bulunmayı ben yanlış buluyorum. İstanbul'da E-5 te 70 az, kaymak gibi yolda 80 mi gideyim v.s. 70 ise 70 50 ise 50. Daha bu süratlerde gitmeyi beceremiyoruzken daha da artırılmasına ben karşıyım. E-5 in boş olup ta 70 ile gidebildiğim nadir zamanlarda ! Ben de basmak istiyorum. Ama kural varsa uyulmalı. Ayrıca eşim de araba kullanıyor. Yarın öbürgün çocuğum da oldu mu 70 i bırak 50-40 olsun ki her gün gördüğüm psikopatlardan eşim ve çocuğum korunsun. Benim hızlı giderek senin karına, anne-babana vereceğim zararlardan da seni korusun. Az gelen hız sınırını beğenmedin, ben de hızlı gidip eşinin içinde olduğu arabaya çarptım karın öldü. Haaaa o zaman değişti demi işin rengi. Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Hız sınırlar hakkında yorumlarda bulunmayı ben yanlış buluyorum. İstanbul'da E-5 te 70 az, kaymak gibi yolda 80 mi gideyim v.s. 70 ise 70 50 ise 50. Daha bu süratlerde gitmeyi beceremiyoruzken daha da artırılmasına ben karşıyım. E-5 in boş olup ta 70 ile gidebildiğim nadir zamanlarda ! Ben de basmak istiyorum. Ama kural varsa uyulmalı. Ayrıca eşim de araba kullanıyor. Yarın öbürgün çocuğum da oldu mu 70 i bırak 50-40 olsun ki her gün gördüğüm psikopatlardan eşim ve çocuğum korunsun. Benim hızlı giderek senin karına, anne-babana vereceğim zararlardan da seni korusun. Az gelen hız sınırını beğenmedin, ben de hızlı gidip eşinin içinde olduğu arabaya çarptım karın öldü. Haaaa o zaman değişti demi işin rengi. Bizde 200 ile girmekten bahsetmiyoruz ki, sadece teknik olarak sıkıntı yaşattığından bahsediyoruz. Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 1 Mart 2013 Yazar Paylaş 1 Mart 2013 Bu haberleri okuyupta bölünmüş yollar'da hız 110 km imiş diyip basan olur mu acaba? Yorum bağlantısı
Ali Eren 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 İyi olur aslında. Bazı şehir içi yollarda artırılması ihtiyaç ama biz millet olarak bunu nasıl değerlendiririz orası malum. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Bazı yollarda yavaş gitmek,hızlı gitmekten daha tehlikelidir... Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Hız sınırlar hakkında yorumlarda bulunmayı ben yanlış buluyorum. İstanbul'da E-5 te 70 az, kaymak gibi yolda 80 mi gideyim v.s. 70 ise 70 50 ise 50. Daha bu süratlerde gitmeyi beceremiyoruzken daha da artırılmasına ben karşıyım. E-5 in boş olup ta 70 ile gidebildiğim nadir zamanlarda ! Ben de basmak istiyorum. Ama kural varsa uyulmalı. Ayrıca eşim de araba kullanıyor. Yarın öbürgün çocuğum da oldu mu 70 i bırak 50-40 olsun ki her gün gördüğüm psikopatlardan eşim ve çocuğum korunsun. Benim hızlı giderek senin karına, anne-babana vereceğim zararlardan da seni korusun. Az gelen hız sınırını beğenmedin, ben de hızlı gidip eşinin içinde olduğu arabaya çarptım karın öldü. Haaaa o zaman değişti demi işin rengi. Sabit radarları son anda fark edip sert fren yapıp arkadakinin çarpması sonucu çok kaza oldu burda. Yorum yapmanın bir sakıncası yok. yolun müsait olmasına rağmen ille de yavaş gitmek daha güvenliyse otoyollarda da 50 olsun hız sınırı, güvenli güvenli tren gibi gidelim. Kimseye zarar vermeyeceksek trafiğe hiç çıkmayalım. Arabanın koltuğuna oturmak bile bir risk sonuçta. Yorum bağlantısı
Burak Koca 2 Mart 2013 Paylaş 2 Mart 2013 Hız sınırlar hakkında yorumlarda bulunmayı ben yanlış buluyorum. İstanbul'da E-5 te 70 az, kaymak gibi yolda 80 mi gideyim v.s. 70 ise 70 50 ise 50. Daha bu süratlerde gitmeyi beceremiyoruzken daha da artırılmasına ben karşıyım. E-5 in boş olup ta 70 ile gidebildiğim nadir zamanlarda ! Ben de basmak istiyorum. Ama kural varsa uyulmalı. Ayrıca eşim de araba kullanıyor. Yarın öbürgün çocuğum da oldu mu 70 i bırak 50-40 olsun ki her gün gördüğüm psikopatlardan eşim ve çocuğum korunsun. Benim hızlı giderek senin karına, anne-babana vereceğim zararlardan da seni korusun. Az gelen hız sınırını beğenmedin, ben de hızlı gidip eşinin içinde olduğu arabaya çarptım karın öldü. Haaaa o zaman değişti demi işin rengi. Hocam neden yanlış buluyorsunuz? Yıl oldu 2013, sonuçta 80-90lı yıllardan bahsetmiyoruz. Trafikteki araçlar ona göre zaten, bence de yer yer arttırılması gerekiyor. Tamam çok şey istemiyoruz fakat, Örneğin Çevre yolu'ndaki hız sınırı 70 km ile ne zaman sınırlandırılmıştı acaba? O zamanki araçlara ve şuanki araçlara bakarak karşılaştırma yapmanızı tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Mart 2013 Paylaş 4 Mart 2013 Trafiği, araba süren insanı ve yolları bizden çok daha iyi olan Amerika'da, Avrupa'da, 5 şeridi bulan dümdüz yollarda insanlar 100 hadi en fazla 120 ile gidiyorlar. Giderken bakıyorsunuz Camaro da 100 ile gidiyor, bazen Porsche de. Kimsenin de itirazı olamıyor. Kimse "yahu dünyanın parasına bu arabayı aldık 3. vites gidiyoz ne iş demiyor. Diyemez kamera var. Hız sınırı yok diye bilinen Almanya otobanlarında tavsiye edilen hız 120. Daha hızlı da gidilebiliyor. Ama 120 den hızlı giderken kaza yaparsanız sigorta hasarınızı karşılamayabiliyor. Veya yakın takip, sinyalsiz şerit değiştirme gibi suçlardan ceza kesilebiliyor. Hal böyleyken ve Türkiye'nin yolları, yol ver tabelasının anlamını bilmeyen, dört yol ağzında yol sağdan gelene verilir veya dönel kavşakta (göbek) ana yoldan gelen, dönel kavşaktaki araca yol verir kuralların bilmeyen hatta bunlara, bilir bilmez yorumlar yapan sürücülerle doluyken, hız sınırı bence gayet yeterli. Dün Bahçelievler'den İncirli'ye giderken hız koridorunda yavaşlayanlar oldu. Bir anda hızlar 70 civarına inmeye başladı. Arkalardan gelen mor park lambaları ve sis farıyla makaslı ilerleyen apaçi kardeşimiz tüm şeritlerin hızı eşitlendiğinden makasa giremez oldu. Önündeki arabanın tamponunda çaresiz sellektörlerle yarım şerit sağa yarım şerit sola kaymaya, kendine yer aramaya başladı. Çok şaşırdım ve haline güldüm. Apaçinin kaza yapması ve belki trafiği daha da tıkaması engellenmiş oldu. Totalde kaza riski azalırsa sanılanın aksine trafik daha hızlı ilerler. Olayı bu şekilde biraz daha geniş düşünmek lazım. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Trafiği, araba süren insanı ve yolları bizden çok daha iyi olan Amerika'da, Avrupa'da, 5 şeridi bulan dümdüz yollarda insanlar 100 hadi en fazla 120 ile gidiyorlar. Giderken bakıyorsunuz Camaro da 100 ile gidiyor, bazen Porsche de. Kimsenin de itirazı olamıyor. Kimse "yahu dünyanın parasına bu arabayı aldık 3. vites gidiyoz ne iş demiyor. Diyemez kamera var. Hız sınırı yok diye bilinen Almanya otobanlarında tavsiye edilen hız 120. Daha hızlı da gidilebiliyor. Ama 120 den hızlı giderken kaza yaparsanız sigorta hasarınızı karşılamayabiliyor. Veya yakın takip, sinyalsiz şerit değiştirme gibi suçlardan ceza kesilebiliyor. Hal böyleyken ve Türkiye'nin yolları, yol ver tabelasının anlamını bilmeyen, dört yol ağzında yol sağdan gelene verilir veya dönel kavşakta (göbek) ana yoldan gelen, dönel kavşaktaki araca yol verir kuralların bilmeyen hatta bunlara, bilir bilmez yorumlar yapan sürücülerle doluyken, hız sınırı bence gayet yeterli. Dün Bahçelievler'den İncirli'ye giderken hız koridorunda yavaşlayanlar oldu. Bir anda hızlar 70 civarına inmeye başladı. Arkalardan gelen mor park lambaları ve sis farıyla makaslı ilerleyen apaçi kardeşimiz tüm şeritlerin hızı eşitlendiğinden makasa giremez oldu. Önündeki arabanın tamponunda çaresiz sellektörlerle yarım şerit sağa yarım şerit sola kaymaya, kendine yer aramaya başladı. Çok şaşırdım ve haline güldüm. Apaçinin kaza yapması ve belki trafiği daha da tıkaması engellenmiş oldu. Totalde kaza riski azalırsa sanılanın aksine trafik daha hızlı ilerler. Olayı bu şekilde biraz daha geniş düşünmek lazım. Haklı olabilirsiniz. İlk mesajınıza gıcık olduğum için alıntı yaparak cevap vermiştim. üslubunuz canımı sıkmıştı. Bu mesajınızda gayet mantıklı fikir ve yorumlar var. Her ne kadar 70 ile gitmek yine de beni sinir edecek olsa da size Haklısınız diyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 e5 te geçen gün bir plis aracı buldum. yanından 75 ile gitmeye başladım arkası şişti kimse de birşey yapamıyor. polis arkadaş şaşırdı. sonra bana ne dese beğenirsiniz trafiği tehlikeye atacak şekilde yavaş gidiyorsunuz lütfen sağdan gidin dedi. hız sınırı 70 idi elimden gelse çek kenara anlat bakalım şunu diyecektim. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 e5 te geçen gün bir plis aracı buldum. yanından 75 ile gitmeye başladım arkası şişti kimse de birşey yapamıyor. polis arkadaş şaşırdı. sonra bana ne dese beğenirsiniz trafiği tehlikeye atacak şekilde yavaş gidiyorsunuz lütfen sağdan gidin dedi. hız sınırı 70 idi elimden gelse çek kenara anlat bakalım şunu diyecektim. Töbe töbe Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 7 Mart 2013 Paylaş 7 Mart 2013 Ben hergün bakırköy beşiktaş arası işe gidip geliyorum 70 gerçekten çok düşük hız, 90 olsa gayet yeterli.Zaten kimsenin 70 e filan uyduğu yok ibb nin sitesinde kameraların aktif olduğu yazıyormuş.Yakında milletin evine cezalar gelmeye başlayınca ortalık karışacak. Bölünmüş yoldaki hız sınırını 90 dan 110 a çıkarttılar e5 deki hız 70 anlamak zor. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 Haklı olabilirsiniz. İlk mesajınıza gıcık olduğum için alıntı yaparak cevap vermiştim. üslubunuz canımı sıkmıştı. Bu mesajınızda gayet mantıklı fikir ve yorumlar var. Her ne kadar 70 ile gitmek yine de beni sinir edecek olsa da size Haklısınız diyorum. Burası otomobil frumu olduğu için, trafik ile çok alakalı konular konuşuluyor. Trafiğin kendi üslubu kötü. İnsanlar ölüyorlar. Trafik ve işleyişi küçüklüğümden beri özel ilgim olduğundan çok araştırmalar yapıyorum. Diğer yazılarımda da bilip bilmeden, atıp tutarak yazdığımı pek göremezsiniz. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Mart 2013 Paylaş 8 Mart 2013 Ben hergün bakırköy beşiktaş arası işe gidip geliyorum 70 gerçekten çok düşük hız, 90 olsa gayet yeterli.Zaten kimsenin 70 e filan uyduğu yok ibb nin sitesinde kameraların aktif olduğu yazıyormuş.Yakında milletin evine cezalar gelmeye başlayınca ortalık karışacak. Bölünmüş yoldaki hız sınırını 90 dan 110 a çıkarttılar e5 deki hız 70 anlamak zor. www.iem.gov.tr adresinde haftalık olarak yapılan trafik kontrolleri yayınlanıyor. Örneğin 25 Şubat / 3 Mart haftasında 3.500 küsür kişiye hız ihlali cezası kesilmiş. http://www.iem.gov.tr/iem/?menu_id=1&detay_id=1848 Ben bazen bakıyorum haftada ortalama 3.000-3.500 hız ihlali cezası kesiliyor. Yani günde 500 arabaya. Hiç te az değil. Kameraların altında dikdörtgen siyah şeyler var. Eğer geçerken, özellikle kameraya iyice yaklaşınca belli olabiliyor. Eğer içerisinde kırmızı ışık yanıyorsa radar cihazı aktif demektir. (Infrared ışık) Yeni fahri trafik müfettişleri de göreve alınması da emniyet şeridi ve cep telefonu kullanımı konusunda ceza adedini artıracaktır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts