Şahin Topaloğlu 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Bildiğiniz üzere ali kardeşimizin başınada böyle bir olay gelmişti. Geçen hafta Antalya da çektim bu fotoğrafı üstelik 5 metre kadarda sürüklemişti.... Acaba fiestalara gerçekten görünmezlik iksirimi içirmişler..... 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 YEni tırlarda kör nokta fazla gibi geliyor abi bana. Bizim fabrikaya hep büyük ve yeni tırlar gelir.Bakıyorum şöyle de nasıl görebiliyorlar anlamıyorum.Geçenlerde sağında kalan bir çalışanımıza çarptı.Şükür bir şey yok ama altına girmesini yere yakın olan tamponu korumuş. Hatta burada ki tır reno,bizim yayaya çarpan da reno idi. 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Yüksek araçlar her zaman risk maalesef.Tahir'in dediği gibi kör nokta fazla var sanırım. Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 insan boyundan büyük olunca araçlar görmüyorlar. tır gördünmü uzaklaşacaksın ondan ne yapacakları hiç belli olmayan araçlar Yorum bağlantısı
Samet Daş 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Arka cam ile tavanın birleştiği yere balon bağlamak lazım çığ düşmesinde kullanılan misali. Yada tv de görmüştüm, roket şeklinde balon bağlıyor adam arabaya...Sürerken sanki roket arabayı kovalıyor gibi görünüyor, işe eğlence katar hem 2 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Suç tırların değil, genellikle bizim suçumuz.. 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 1 Mart 2013 Yazar Paylaş 1 Mart 2013 Evet arkadaşlar bu olayın gerçekleşme şeklini anlatıyorum.... Tır kırmızı ışıkta bekliyor tabi bizde onun 10 metre kadar arkasında, Fiesta sağ taraftaki sokak içerinden çıkış yapıp iki önümüzde bulunan aracın ön kısmından çaktırmadan dikine tırın ön kısmına geçiyor. Aklı sıra üçüncü şeride geçecek. Tam o anda yeşil yanıyor ve tır hareket ediyor.... Fiestanın sağ kapısından çıkmayı başaran şoför tırın şoförüne bağırıyor pişmiş pişmiş.... Yorum bağlantısı
Samet Daş 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Allah'tan üstünden geçip gitmemiş fiestanın. Yoksa Antalya gezin sırasında birde cesetle uğraşırdın abi, hemde spatula ile asfalttan kazımak bile gerekebilirdi. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Şahin abi, tır senin hemşerin olması lazım abi.Plakasına dikkat ettin mi ? 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 İsimden mi anladın Tahir. Hemşehri değil direk Şahin kullanıyormuş tırı 2 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Aslında kör nokta zaafı olan sürücüler ön tarafı gösteren (hatta farklı açıdan) ayna kullanıyorlar.Dikkat ettiyseniz bu araçta yok. 1 Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Benim olayın bir benzeri. Adnan abinin de dediği gibi kör nokta aynaları var, tümsek ayna hem de bayağı da geniş açıyı gösteriyorlar ama şöförlerimizin çoğu kullanmıyor. Hoş sinyal vermeyen kemer takmayan olduktan sonra bu da olur. Neyse, allahtan bu arkadaş da ucuz atlatmış benim gibi. Allah can sağlığı versin, cana bişey gelmesin bunlar gelir geçer. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Dikkat ederseniz ön camda ayna var... 4 Yorum bağlantısı
Ali Karadağ 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Yansıması görünüyor evet, ortada. Bakmamış sanırım bizimki... Yorum bağlantısı
Tahir İlter 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Tır naylon olunca fazla hasar vermeden kurtarmış 1 Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 (düzenlendi) Otobüsün arka köşelerinde, tır veya kamyonun ön köşelerinde kalmamaya özen gösteririm. Özellikle körüklü otobüslerin arka bölümü tam tur manevrada oldukça geniş bir açı çiziyor ki; tahminlerin ötesinde. Tırkarın önünde yaklaşık 3m'lik bir kör alan var. Dikiz aynalarının kaldırım fonksiyonu bir nebze kör açıyı ortadan kaldırsa da plaka bölümüne yakın yerlerde görülme şansımız pek yok. Beton pompası ve inşaat damlerli kamyonları biraz daha yüksekler. Onlar da ilaveten köşeler de kör noktada. Kamyonlarda dönüş açısı biraz daha otomobil gibi olduğundan arka tekerlek sabit dönemezler. Bu nedenle arka savurma açısı pek yoktur ama yine de arka tekerlek hizasından geride durmak faydalı olur. Otobüslerde ise şöför önde tekerlek geride. Otobüsün dönme kabiliyeti çok fazladır ve arka tekerlek sabit olarak nerdeyse 360 derece dönebilir ki bu da nerdeyse otobüsün yarısı kadar bir alanda dönüş çapına işaret eder. Bu nedenle trafikte her durumda otobüsün arka tampon hizasında olmak gerekir. Ön tekerlekten arkaya doğru her alan dönüş çapı içersinde olduğundan otobüsün yan tarafı tehlikelidir. Ön tekerleklerin önü ise son derece güvenlidir. Özellikle otobüs duraklarından çıkışlarda otobüsler tam tur manevra ile çıkarlar ki arka bölümde kalan alan yayalar ve araçlar için çok tehlikelidir. Bu nedenle otobüs durağına parkedip, aynanızı kırılmış, kaportanızı eğilmiş bulmak çok normaldir. Trafikte bulunduğum sürede gözlemlerim bunlar. Mhendislik hesaplaması yapmadım, yanlış anlaşılmasın. Trafikte genelde bu gözlemlere göre büyük araçlarla şakalaşırım:) Saygılarımla. 1 Mart 2013 tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Tamamen kör nokta sorunu olduğunu düşünüyorum hocam. Şanssızlık daa var tabii ki. Yorum bağlantısı
Samet Daş 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Otobüsün arka köşelerinde, tır veya kamyonun ön köşelerinde kalmamaya özen gösteririm. Özellikle körüklü otobüslerin arka bölümü tam tur manevrada oldukça geniş bir açı çiziyor ki; tahminlerin ötesinde. Evet körüklü otobüs en son burada, hemen yanındaki otobüse koşan ve merdivene atlamış bir adamın kolunu kopardı. Çift sıra durduklarından körüklü hareket edip manevra yapınca adamın kolu koptu. Adamların kendi otobüsleri değil ya ölüm makinesi gibi kullanıyorlar dikkatten fazlası gerek yani. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Güvenlik gereği sürücü çok arkada oturuyor... Sebep bu.. Ayna kullanacak sürücü.. Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Bayır aşağı inerken özellikle tırlardan çok korkuyorum freni falan patlar veya ani bir fren yaparsa arkadaki yük çekiciyi biçer... O yüzden bayır aşağı tırların önüne geçmem... Bu araçların kör noktaları nasıl oluyor anlamıyorum sıkışık trafikte bazen arkama öyle bir yanaşıyorlarki aynadan bakarken yüreğim ağzıma geliyor... Zaten araba hb 126 bis'e çeviricek adamlar beni... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Bu araçların kör noktaları nasıl oluyor anlamıyorum sıkışık trafikte bazen arkama öyle bir yanaşıyorlarki aynadan bakarken yüreğim ağzıma geliyor... Aynayla canım aynayla Yorum bağlantısı
Yaşar Akbaş 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Eğer kamyon veya tırın sağındaysanız her zaman tehlike çanları sizin için çalıyo demektir çok kaza gördüm bu şekilde araçların otomobilllerin çoğu tırların veya kamyonların sağında olduğu için kamyon tır şöförlerininde aracın sağ tarafına tam anlamıyla hakim olamadığı içindi. Dikkat edilmesi gereken harika bi konu bence kamyon ve tırların sağında seyir halinde vaya bekleme yapıyorsak %50 ihtimalle şöför bizi farketmiyo demektir. Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 1 Mart 2013 Paylaş 1 Mart 2013 Aynayla canım aynayla İyi güzel aynada abi bildiğim bütün duaları okutturuyorlar bana... Bide hızlı gelip durmuyorlar mı allaaaahhh... Yorum bağlantısı
Recommended Posts