İçeriğe Yönlendir

Otomobil Zevki, Otomobil Tarzı Ve Satınalma Kriterleri


Emirhan Bal

Recommended Posts

Emirhan Bal

Dostlar, parayı denklemden çıkartsak ve otomobil zevkimizi tanımlasak, otomobil tasarım-teknoloji-karakter-gorsel estetik nelere dikkat ediyoruz acaba desek, otomobil satın almak istediğimizde aklımızdaki ile ulaşabildiğimizi anlatsak diyorum.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Bu olur sanırım.Az önce incelemesini izledim.640 nm tork ile tam bir asfalt canavarı ve ekonomi modunda yakıt tüketimi 1,8lt/100km

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgay Bilge

Keskin hatlar ve konfor bunlarin yaninda guclu motor ve sessiz ic mekan!

Yorum bağlantısı
Yaşar Akbaş

'Paran varsa Alman paran yoksa Japon' benim parolam bu....

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Tüm bunlardan önce ihtiyacımızın ne olduğunu bilmek en önemlisi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç

Alman:)

Yorum bağlantısı
Samet Daş

1. Tipsiz olmamalı.

2. Dıştan ufak olsa da bakınca iç mekan ferah olmalı.

3. Espsiz olacak espli ise iptal düğmesi olmalı.

4. Babannem gibi hissettiğimde sessiz, Carlos Sainz gibi hissettiğimde çığlıklar atacak kadar sesli ve agresif olmalı.

5. Onun tipi ile oynamama müsade etmeli.

6. Trafikte, beni kızdıracak dallamayı yakalayacak ve önüne geçecek kadar seri -hızlı, önüne geçipte zınk diye duracak kadarda frenleri sağlam olmalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım
Amerikan :'(
Tüm bunlardan önce ihtiyacımızın ne olduğunu bilmek en önemlisi.

Benimkinin cevabı içinde. Sağa sola sallamalı benim arabam beni :seytan:

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

Param olsa...

1- Karizmatik olacak

2- Asil olacak

3- Hem klasik hem spor çizgiler taşıyacak

4- Kesinlikle taban D segmenti olacak (büyük araba sevdasından vazgeçemedim bi türlü)

5- Hatları agresif, farları sert bakacak

6- İçinde kaliteli malzeme kullanılıp işçiliği güzel olacak

Aslında eklenecek çok şey var da benim tavanım bunlar :)

Almak istediğim araç: Jaguar S Type

jaguar-stype.jpg

Hayalimdeki araç: Jaguar XF

XF-Jaguar.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Baran Ekici

Amaç ve ihtiyaç en önemli kıstaslar. Misal sürekli şehir içi trafikte kullanılan bir arabada manevra kabiliyeti ve otomatik vites önemli oluyor. Şehirler arası kullanılan araçlarda düşük rüzgar direnci ve konfor biraz daha ön plana çıkıyor. Hafta sonları veya hobi amaçlı nadir binilen arabalar için amacına göre çok fazla nitelik söz konusu oluyor. (Arazi, Pist, Hovardalik, Kalabalık aile vs. )

Parayı 2. plana atarsak günlük binmek için 3.35i olabilir

Yorum bağlantısı
Semih İzgi
(düzenlendi)

Otomobil? Dış görünüşü böyle olacak;

2010-jaguar-xj_100183559_l.jpg

Kaputunun altında 3 Litre dizel motor olacak ve bu motor 275HP güç ve 600NM tork üretecek.

5.2 Metre uzunluğu 2.1 metre eni ile geniş ve ferah bir aile otomobili olurken, aluminyum kasası ile sıradan bir binek kadar hafif olacak.

8 ileri şanzuman ile cüssesine rağmen birçok spor otomobili tokatlayabilecek ve 6 saniyede 100KM 'hıza ulaşabilecek.

Ve onca parametreye rağmen yakıt tüketimi 7LT olacak...

Eklemeyi unutmuşum. Ve tabi AWD yani 4x4 olacak.

Kısacası bana göre otomobil dediğin bu logoyu taşıyacak arkadaş. :seytan:

_MG_5372-copy2-746921.jpg

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Benim hiçbir kriterim, prensibim yok araba konusunda.

Alacağım dönemdeki bütçe ve zevklerim hep değişir. Ben de bu tür konularda ileride bozabileceğim kriterler koymayı asla sevmem.

Birgün kendime bir kriter koyacak olsam onun adı 'Mercedes' olurdu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

İhtiyacım önceliklidir benim için 7 kişilik olacak az yakacak...

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

önümüzdeki 50 yılın aracı.

http://www.pchayat.c...tesem-konsepti/

Bu atraksiyonları sadece konseptlerde görüyoruz. Hemen hiçbir markada o konseptlerdeki risklerin %10'unu alacak yürek yok açık konuşmak gerekirse. Bu konuda bir tek Nissan'ı kutlayasım var. O da Juke gibi bir risk aldıkları için. Risk aldılar ve çevremde gördüğüm Juke sayısına bakarsak, 'kazandılar' gibime geliyor.

20 yıl öncesinin konsept tasarımlarına bakın; şu anda hepimiz üste doğru açılan kapılardan giriyor olmalıydık araçlarımıza. 21. yüzyıla geldik, dünyada bir tane piyasa arabası yok ki kapılar yukarı doğru açılsın. Arabalar gitgide birbirine benziyor, odun gibi arabalar "sade tasarım göz yormayan çizgiler" gibi kavramlarla yutturuluyor.

O yüzden araba alacağında kullanıcının ne istediği bence sanıldığı kadar belirlemiyor piyasayı. Piyasayı belirleyen "VW'in aynı bantta birden fazla model üretip kar etme çabası", "Ford'un tüm dünyada aynı tip Focus üretip masraflarını kısması" gibi etkenler.

İşte ben de tam bu sebeplerden dolayı kriter koymuyorum kendime. Benim zevklerim, isteklerimi Emirhan beyden başka önemseyen yokmuş gbime geliyor :biggrin: Üreticilerin zevkleri ve tercihleri önemli olan ;)

Yorum bağlantısı
Misafir

Otomobil her zaman statü sembolüdür. Bu haliyle satın alma kararında; satış fiyatından, yakıt tüketimine, yedek parça maliyetinden, aksesuarına kadar para ile içiçedir. Bu nedenle konu hayallerdeki araçlara çıkacaktır. İnşallah verilen örnekler konunun başlığında aradığınız cevapları bulmanızı sağlar.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan

Önce parana bakarsın.Sonra o paraya alabileceğin araçlara bakarsın.Otomobil seçimini önce maddiyat belirler.

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Mesajlarımı yazdıktan sonra Emirhan beye haksızlık mı yaptım deyip bu mesajı yazma gereği hissettim. Konu piyasa şartlarının ötesinde, bizim zevklerimizi anlama amacı taşırken konuyu biraz saptırdım sanırım.

Kendi açımdan bir kriter daha (Mercedes'e ek olarak) koyacak olursam, "akıcı bir görünüm" olması diyebilirim. Bu, spor araç demek değil ama köşeli hatları olmayan, kaslı görüntülü araçları seviyorum genel olarak. Örnek; Focus 2'yi pek sevememiştim ama Focus 3'ü tipinden dolayı aldım.

Yorum bağlantısı
Emirhan Bal
(düzenlendi)

Mesajlarımı yazdıktan sonra Emirhan beye haksızlık mı yaptım deyip bu mesajı yazma gereği hissettim. Konu piyasa şartlarının ötesinde, bizim zevklerimizi anlama amacı taşırken konuyu biraz saptırdım sanırım.

Kendi açımdan bir kriter daha (Mercedes'e ek olarak) koyacak olursam, "akıcı bir görünüm" olması diyebilirim. Bu, spor araç demek değil ama köşeli hatları olmayan, kaslı görüntülü araçları seviyorum genel olarak. Örnek; Focus 2'yi pek sevememiştim ama Focus 3'ü tipinden dolayı aldım.

:)) Haksızlık yok aslında benimkisi bir merak, cünkü günümüzde sadece maddi sebepler değil çoklu denklemler ( şehir hayatı, sokakların genişliği, kış yaz şartları, park ve trafik koşulları, aile üyeleri nufusu, aile bireyleri tercihleri, günlük yapılan seyahat ve km ler ve benzeri ) bir sürü etken var araba tercihlerimizde, ama tabii bir de gönlümüzde yatan aslanlar oluyor, uzun yollar, özgürlük ihtiyacı, filmlerden sahneler vs her şey tetikleyici olabiliyor bu aslanların uyanmasına işte bu aslanları ve niyelerini merak etmiştim, tabi birde eskilerin deyimiyle keyifli, faydalı bir muhabbet olabilir diye düşündüm.

tarihinde Emirhan Bal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer

Arbada beni cezbeden önce görüntüsüdür. Özellikle spor hatlar beni etkiler. Daha sonra motor gücü, yakıt tüketimi, iç mekan ferahlığı, yol tutuşu ve kullanım zevki vb...diye sıralayabiliriz.( Not: Ne olursa olsun insan her zaman daha lüksünü ve daha güçlüsünü istiyor... :) )

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Alman olsun bizim olsun.

Geniş olsun, cam tavanlı olsun, içinde çocuklar sıkılmasın..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...