İçeriğe Yönlendir

O/D Off Işığının Yanıp Sönmesi Ve 5. Vitese Geçmemesi.


Osman Mehmet Yayınoğlu

Recommended Posts

Osman Mehmet Yayınoğlu

Değerli üye arkadaşlarım merhaba.

Ben aranıza yeni katıldım. Aracım 1997 Ford Explorer 4.0 SOHC 5R55E. Değerli görüşlerinizden çok bilgilendim ve aracımı daha iyi anlamanın şart olduğunu anladım. Okuyorum ve araştırıyorum.

Şu anda bir sorunum var. Yardımınızı rica ederim.

Araç 100-150 km kesintisiz yol aldıktan sonra gösterge tablosundaki O/D off uyarı ışığı devamlı yanıp sönmeye başlıyor ve otomatik olarak 5. vitese geçmiyor. 4. vitese kadar çıkıyor ve 100 km nin üstündeki hızlarda da 4. viteste kalıyor. Hatta bu şekilde devam edersem yaklaşık 100 km sonra 3 den 4. vitese de zor geçiyor.

.Bu sırada arabanın motor ve şanzımanından anormal hiçbir ses gelmiyor. Sadece yüksek sürat ve daha düşük vitesten dolayı motor gürültüsü artıyor. Bu arada O/D off komutlarını kullanabiliyorum. Bunu ikaz ışığından değil motorun kompresyonundan anlayabiliyorum.Bu değişiklik son 4 şehirlerarası (İst- Gelibolu) seyahatimde olmaya başladı. Bu zaman içinde şanzıman yağını yeniledim (ATF Mercon V). Sonuç aynı ve devam ediyor. Seyahatin ertesi günü araç yine eskisi gibi 5. vitese geçmeye başlıyor ve O/D off ikaz ışığı da normale dönüyor.Sadece devreye girdiğinde yanıyor.

Saygılarımla

O.Mehmet Yayınoğlu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen ısınınca hata yapıyor...

Gelir birazdan bizim ex'ciler.. cevap bulacağınızı tahmin ediyorum..

Yorum bağlantısı
Osman Mehmet Yayınoğlu

Cevabınıza çok teşekkür ederim. İlk teşhis olarak haklısınız galiba. Sağolun

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Anormal ses gelmeden bir şanzımancıya kontrol ettirin, masraf büyüyebilir, hem de hızla.

Yorum bağlantısı
Osman Mehmet Yayınoğlu

Anormal ses gelmeden bir şanzımancıya kontrol ettirin, masraf büyüyebilir, hem de hızla.

Çağlar Bey merhaba.

Önemli ve değerli mesajınızı aldım.Derhal harekete geçeceğim .Sonuçları alınca forumumuza yararlı olması amacıyla paylaşacağım.

İlginize teşekkür ederim.

O.Mehmet Yayınoğlu

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mehmet bey,

Hakan Tarım yazacaktır bir şeyler. Ex'i var onun ve çok bilgili. Kendisi Amerika'dan getirttiği parçalarla şanzımanını revize ettirmişti ve çok memnundu. Çokta ucuza yapmıştı.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Klasik otomatik olan mk3 mondeo aracımda da böyle başlayan ve daha sonra da küçük vitesleri de içine alan bir problem yaşamıştım. Servis ustası şanzımanda yer alan bir tür parçanın değişmesi gerektiğini söylemişti. Parça yokluğu nedeniyle tamiri uzayınca Otosan'a şikayet etmiştim. Garanti kapsamında şanzıman değiştirilmişti. Usta garanti dışında kalsa onarım maliyetinin yüksek olacağından bahsetmişti.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Yok ben birşey yazmayacağım :) Benim aracın konusunda ney nasıl hepsi mevcut zaten. Ama ilk önce Çağlar abinin dediğini uygulasın.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kadir Varol

O/D zaman zaman bende de yanip sonuyor, ben kullanmaya devam ediyorum. O/D tusum da arizali, onu yapabilirsem surus kalitem artar bariz. Ford'dan anlayan cok yok bu civarda..

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

1) şanzıman üzerindeki VSS hız sensörü arızalı 2) MAF sensörü arızalı, temizleyip deneyin veya fişini çekip deneyin 3) Şanzıman üzerindeki seçici devre tam temas etmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

benim yapabilecegim birsey var midir? bulsam usta goturecegim ama yok anlayan ford'dan. Bir de konu sanzuman olunca her yere birakamiyor insan

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

hatta soyle soyleyeyim, P'de iken overdrive'i degistirebiliyorum, diger harflerde tusa basinca calismiyor.

Arac calisinca direk O-D tusu acik geliyor. P'de iken kapatip acabiliyorum. Mesela kapatmayi unutursam O-D calisiyor, araci bi yere cekip P'ye alip tusa basmam gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Aykut Zeren
(düzenlendi)

iyi akşamlar. Bugün akşam İstanbul' dan Kdz.Ereğli' ye gelirken aynı arızayı benim aracımda da yapmaya başladı. Yaklaşık 6 ay önce Atatürk Oto Sanayi No Name servis Osman ustada şanzıman revizyonu yapıldı ve hidrolik beyin değişti. Enterasan olan nokta bugünde aracıma Bostancı oto sanayide lpg taktırdım. Lpg takılırken aracın alt taraflarından geçen lpg borusunu geçirip sağlamlaştırmak için delik delerek montajını yaparken muhtemelen araç içerisinden geçen kablo yoluna zarar verdi. Orada ilk olarak 4x4 konum ışıkları yanıp sönmeye başladı arka silecek çalışmadı. aynalar çalışmadı. sigortaları kontrol ettiğimizde sigortalardan bir kaçının attığını tespit ettik ve vidaların bir kaçını söküp sigortaları değiştirerek o andaki sıkıntıları giderdik. Ama akşam yolda gelirken durup dururken O/D lambası yanıp sönmeye başladı ve aynı sizde olduğu gibi 5. vitese geçmemeye başladı.Yol biraz yağışlıydı o esnada. Osman ustayı aradığımda muhtemel transfer kutusunda problem olduğu söyledi. Ona durumu anlattığımda yüksek ihtimal kablolara zarar gelmiş olabileceğini kısa devre yapmış olabileceğini ve kabloların değiştirildikten sonra arıza devam ediyor mu bakmalıyız dedi. Bakalım yarın sabah arabayı soğuduktan sonra aynı sıkıntıyı yapacak mı. Pazarteside elektrikçiye gidip arabanın altından arkaya giden kablo yolunu kontrol ettireceğim. İnşallah sıkıntı basit bir şeydir. Yoksa arabaya tam ısındım derken daha büyük bir arıza ile uğraşmayayım.

tarihinde Aykut Zeren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg'ci değil de inşaatta amele falan olsaymış o lpg'ci..

Gerçi amele bile bu kadar rahat davranamazdı taşlara karşı, çünkü bir tanesini bozsa ustası fırçayı basardı...

En iyi bildikleri şey, şarjlı matkap ve akıllı vida... Altında ne var, düşünmek gerek.

Yorum bağlantısı
Aykut Zeren

Lpg'ci değil de inşaatta amele falan olsaymış o lpg'ci..

Gerçi amele bile bu kadar rahat davranamazdı taşlara karşı, çünkü bir tanesini bozsa ustası fırçayı basardı...

En iyi bildikleri şey, şarjlı matkap ve akıllı vida... Altında ne var, düşünmek gerek.

İnşallah sıkıntı kablodan dolayıdır ve kabloyu değiştirince tekrar yapmaz.

1) şanzıman üzerindeki VSS hız sensörü arızalı 2) MAF sensörü arızalı, temizleyip deneyin veya fişini çekip deneyin 3) Şanzıman üzerindeki seçici devre tam temas etmiyor.

Bu MAF sensörü nerede acaba. Hava filtresi çıkışında mı?. Bugün orayı da söktüklerini gördüm. Acaba oradan ötürü yapmış olabilir mi.

Yorum bağlantısı
Aykut Zeren

Bu sabah işyerine giderken ilk çalıştırmamda aynı sorunu tekrarladı. Yaklaşık 1 km sonra kendi kendine düzeldi. Yolumun üzerinde oto sanayi var oraya uğrayarak kablo yolunu kontrol ettirdim ve bir kaç kablonun zarar gördüğünü tespit ettik, gerekli müdahaleyi yaptık. Şuan bir sıkıntı yok gibi ama bakalım daha sonrası ne olacak. Uzun yola çıktığımda belli olacak...

Yorum bağlantısı
Aykut Zeren

Bugün tekrar aynı hareketi yapmaya başladı. Üstelik gittiğim yol 15 km.lik bir yol. Sanırım başka bir problem var. Ama lpg montajından sonra olması ilginç.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kısa süre sonra revizyon isteyebilir

gerçekten şanzımanda sorun varsa, zaman geçtikçe masraf büyüyebilir

Yorum bağlantısı
Aykut Zeren

gerçekten şanzımanda sorun varsa, zaman geçtikçe masraf büyüyebilir

Abi daha alı ay önce osman usta şanzımanı yaptı. Ama bugün arabayı yıkadım şu 1 tl atılan makinelerde peşine yapmaya başladı. Arabanın altı kirli diye su tutmuştum. Eve geldim iki saat bekledim sonra tekrar deneyeyim dedim. Araç 1 km kadar arızayı devam ettirdi sonra yine kendi kendine kesti. yaklaşık 20 km kullandım herhangi bir sıkıntı yoktu. Şu lpg den sonra oldu ne olduysa. Araba suyu görünce sapıtıyor.

Yorum bağlantısı
Aykut Zeren

transfer kutu su mu revize edilmişti, şanzıman mı?

şanzıman revize ayrıca hidrolik beyin değişti.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Osman Mehmet Yayınoğlu

Sizlere 17/3/2013 de belirttiğim şikayetim ve sizlerden aldığım değerli yorumlardan sonra, E-bay ve Rockauto sitelerinden şanzıman ve tranfer case (Arazi Şanzmanı veya ara şanzman deniliyor)  ile ilgili bildiğim ne varsa sipariş vermeye başladım ve yavaş yavaş geldiler. Arabayı 2011 başında İzmir'den almıştım ve en önemli bölümü olan şanzman ile ilgili zaten kuşkularım vardı. Bahane oldu ve şanzmanı ve transfer case'yi yakından tanıdığım bir ford tamirhanesinde indirdik ve yine tanıdığım ve güvendiğim bir otomatik şanzmancıda açtık.

1.Beyin hasarlıydı.

2.Pompa hasarlıydı. Yanındaki plaka da, pompa gibi yenmişti.

3.Bilyalar zarar görmüştü.

4.Türbin dediğimiz Torq Converter, tamirden geçmiş ve idareten toplanarak kapatılmıştı.

5.Bazı dişliler yenmişti.

6.Şanzmanı oluşturan parçalar zinciri içindeki " Tas "lar hasarlıydı..

7.Bazı dişli çarklar yenmişti.

8.Kayışlar bitmişti.(Orijinal yerine İsrail malı taklitler konmuş.)

9.Şanzman dış kabında bile hasar vardı.

10.Tabii bazı sensörler ve solenoidler görev yapmıyordu.

11. Tranfer Case'in bilyaları dağılmıştı.

12.Transfer Case'in içindeki "  manşon ayı "nın  (4x4 Low  ile ilgili) üzerinde hareket ettiği " mil " Transfer Case'in kasasında otorduğu yeri yemiş ve mil sallanır hale gelmiş. Dolayısıyla geri vitese geçirip hareket ettiğimde, ya vitesten attırıyor, ya da önce cırlama sesi yaparak tesadüfen tak diye bir sesle yerine oturuyordu.

 

Bu araba ne kadar dayanıklı imiş.Nasıl gidiyormuş şaşırdık kaldık. İzmir de doğal olarak usta ve parça sıkıntısı had safhadadır diye düşünüyorum. Bilgisiz ellerde kaldığına eminim. Satıcısı dürüstçe söylemişti ve o yüzden 16.000 TL ye almıştım. Bu masrafların çıkması normaldi.

Şanzman veTransfer Case için ben Rebuilt Kit (Tamir takımı) ve Solenoidler ile bazı sensörleri almıştım. Ama yukarıda saydığım bütün sürpriz  parçaları Otomatik Şanzmancı dostum araya araya makul fiyatlara buldu ve beni hiç üzmedi. Şanzmanı indiren Ford ustası dostum, titizlikle çalıştı ve Transfer Case'i mil sorularını da özel bir apareyle çözdü ve Rebuilt Kit ile içinden çıkan yeni bilya ,conta ve keçeleriyle yeniledi. Kendileriyle çalışmak çok zevkli ve öğretici oldu.Zaten ailemizin ve çevremin.her markadan bütün arabaları ile onlar ilgilenir.Bu arada fren balatalarını ve eskimiş ön aks bilyalarını (Poyra) Raybestos ve Tımken ile yeniledik.Çünkü üzerlerindeki bozulmuş bilyalar Çin Malı ve markasız çıktı.Yalnız bilyalar bozulmamış. Direksiyonda vuruntu yapacak kadar eksenlerinde boşluk oluşmuştu.

Bu operasyonlar sonucunda Şanzman  ve Transfer Case için yağın cinsinin ve kodunun ne kadar önemli olduğunu görmüş olduk.Transfer Case'den 80 numara yağ çıktı ve su gibiydi.  Şanzmancılar her arabaya Dexron3 veya Dexron 6 kullanıyorlar. Özellikle Dexron 6 yı yeni çıkmış diye çok methediyorlar, aman dikkat. Bizim Şanzmanlar için (MERCON-V) ,Transfer Case ve Hidrolik Direksiyon için (MERCON), Fren hİdroliği için de ( DOT3)

özellikli olmaları gerektiğini muhakkak hatırlatmak gerekiyor. Bu özellikleri karşılayan TOP 1 markalı Amarikan menşeli bir yağ kullandık. Bu arada sinyal kolu, far anahtarı,arka cam amortisörleri, Sunroof kapak bezinin yeniden kaplaması, LPG filtre değişimi ve ayarı, lastik balansları , ön şaft manşonu ve tamir takımı değiştirme dahil  yaklaşık 9 - 10 binTL harcadım gibi.

Sizleri bu süreç sonunda bilgilendireceğimi söylemiştim. Tecrübelerim sonucunda öğrendiğim nacizane bilgileri paylaşmak istedim.  Saygılarımla

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...