İçeriğe Yönlendir

O/D Off Işığının Yanıp Sönmesi Ve 5. Vitese Geçmemesi.


Osman Mehmet Yayınoğlu

Recommended Posts

Guest Hakan Tarım

Küçük ilaveler: Söylediklerinizin hepsi standart rebuild işlemi. Rebuilt kitlerde dediklerinizin yüzde 90'ı bulunur zaten. Sadece selonoidler yoktur. Transfer kutusundaki manşon ayı dediğiniz parça da (ucundaki plastik de dahil olmak üzere) belli zaman aralıklarında yenilenmesi gereken bir parça. Her daim hareket halinde ve arasından dişli geçip sürtme yapıyor. Ve o parça sadece 4x4 low ile ilgili değildir, 4x4 auto modunda bile işlem yapar ve hatta geri vitese takıldığında bile aracı 4x4 e geçiren bir parçadır. 


Bu arada masraf fazla gitmiş, O kadar gitmemesi lazım. Dedikleriniz maksimum 6-7 bin lira arası götürür. 

Yorum bağlantısı
Osman Mehmet Yayınoğlu

Hakan Beyin yorumu biraz acele ve üstünkörü olmuş galiba..!

Küçük ilaveler dediği Rebuilt Kit'  içinde aşağıdakiler yoktur.

 

Yeni bir Pompa,

Yeni bir Beyin,

Yeni bir Torq Converter(Türbin),

Yeni " Tas" lar,

Yeni dişliler ....

Bunlar hepsi  çıkardığım maliyet içinde yeni olarak takılmıştır.  Yanıltıcı olmasın.

 

Bilgilerinize sunarım.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım
(düzenlendi)

Rebuilt kite küçük ilave diye birşey demedim, ben yazınıza ilaveten anlatmıştım onları ve eksik bilgi olan transfer kutusundaki hilal şeklindeki parçanın işleyiş mantığını anlatmıştım ama neyse!..

 

Ben de iki şanzımanı da revize etmiş kişiyim ve ustasızlıktan neredeyse çoğu işi kendim tarif ederek yaptırdım ki oto sektörüyle alakası olmayan biriyim :) (türbin sıfırlama dahil) Fiyatları çoğu kişiden iyi biliyorum merak etmeyin OSman abi :)

 

Benim masrafım işçilik yağlar mağlar dahil olmak üzere 2500 lirayı bulmuştu. Ki taslar maslar beyinler vsler vsler dahil edilirse dediğim fiyatı pek geçmez.

tarihinde Hakan Tarım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Mehmet Yayınoğlu

Detayları incelemeden, illa ben racon keseceğim demek , bana bugünlerde " herşeyi ben bilirim " diyen çok popüler bir devlet büyüğümüzü hatırlattı.  :)

 

Dolar kaç para,   Türbin,Pompa ve Beyin revizyon mu? Yeni mi?,  Hangi dişli grupları? Burada bulunuyor mu?  Amarikan mı?,  İsrail mi?  yoksa Çin mi?  Kargosu var mı? Şanzman kasa zarar görmüş,  Bu arabaya 12 +3 litre yağ konmuş mu?  Şaft Tamir takımı,   Poyralar,   frenler 4 takım, vs, vs..vs...... Bir tecrübe bu detayları sağlıklı olarak çözmeye yetmez...!

Bir işte olgunlaşmak için onlarca tecrübe gerekir. 40 Yıllık meslek hayatım bana "ağırolmayı öğretti"

değerli  Hakan kardeşim.

 

Bu operasyon 20 yıldır tanıdığım ustalarım sayesinde çok başarılı oldu, beni hiç yanıltmamışlardı ve bunu bir kez daha isbat ettiler.  Şanzman çok verimli oldu, maddi olarak zorladıysa da adeta yeni bir araba ortaya çıktı. Mümkünse kimsenin başına gelmesin.  Ama  çare bulunuyor. Tecrübem sadece bir kerelik ama isteyen arkadaşlarıma detaylı rapor gönderebilirim.

Sevgilerimle...

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Oo demogoji ve büyüklük. Tamam kib bye ! :) Çatır çatır fiyat listesini şuraya yazarımda gereksiz. Millet kazıklanmaya devam etsin. Çokta umrumdaydı!!!...   


Dipnot: Millet kurban olsun o devlet büyüğüne...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ümit Bilir

aynı sorun bendede vardı selenoidlerden sebep çıktı 5 tane selenoidden bir kaçı arızalı idi ve şanzıman içindeki yağı sogutmuyodu ve yağ ısınınca ower drive lambası yanıyodu..sorunu çözdünüz mü çözdünüz ise yazarsanız diğer ex sahiplerine faydası olur..allaha emanet olun..


ve bu arada bu ex ler yolun sonu ölüm olsa ve bilse gene gidiyor arızaya zamanında müdahale masrafı azaltır erken teşhis hayat kurtarır..

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Sadık Güleryüz

Selam,

belkide konuyu tekrar gündeme getireceğim ama yeni başlık açmadan buradan devam etmek istedim. Geçen ay 1998 Mondeo GLX Otomatik Vites aldım. aslında alır almaz yapmam gereken bazı işlemleri işlerimin aşırı yoğunluğu nedeni ile zamana yaymak zorunda kaldım. Geçtiğimiz hafta sonu şanzıman yağını değiştirmek için tamircimin yolunu tuttum. Şanzıman yağı değişecek dediğimde "neden, sorun mu var?" dedi. Ben de sorun olmadığını ama en son ne zaman değiştiğini bilmediğim için değiştirmek istediğimi söyledim. Araca yaklaşık bir aydır biniyorum ve aslında sabah şanzıman soğukken ilk birkaç kilometrede viteslerin biraz sert geçmesi dşında sıkıntı yoktu. Yağı değiştirmek için çalışan usta şanzımanın altının yağlı olduğunu söyleyip basınçlı su ile temizlik yaptı. Sonrasında yağ değişimi yapıldı(tam 4 litre Mobil Dextron2 yağ kondu) ve teste çıktık. Bu arada çıkan yağın tamamen simsiyah olduğunu gözledik. Testte sorun yoktu. vites geçişleri, hızlanma vs her şey normaldi. Aynı gün akşam bir düğüne giderken O/D OFF ışığı yanıp sönmeye ve vitesler resmen balyozla vuruyormuşsun gibi geçmeye başladı. Cumartesi akşamı ve geç saat olması nedeni ile birşey yapamadım. Ertesi günışık bir müddet daha yandı, sonra kendi kendine söndü ve her şey normale döndü. birkaç gün sonra Belkahve'yi çıkarken tekrar yandı ve gene kendi kendine söndü. Bu sabah işe araba ile geldim. Gelirken Sabuncu Beli yokuşunda gene yandı ışık. anadım ki rampa çıkarken zorlanırsa yanıyor ışık. Bu güzergahta daha önce de kullanmıştım ama hiç yanmamıştı ışık. Yağ değişiminden sonra olması dikkatimi çekti ama ne desem bilemedim.

 

Değerli yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.

 

Not: yazının uzunluğu için kusura bakmayın ama sorunu tam anlatmak istedim.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Bayram Yazar

Abiler bu O/D bahsettiniz viteşteki dügme herhalde anlamadım nokta bu düğmeye bastımızda dırek yanıyor işemi sorun var yoksa acıkken yanıp sonup yanıp sonersemi sorun var arza yok işe normalde nasıl olmalı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...