İçeriğe Yönlendir

Yağ Tavsiyesi..


Süleyman Can Şahin

Recommended Posts

Süleyman Can Şahin

Selamlar aracım 2001 model 1,6 sr motor golf. Aracımın yağ değişim periyodu 15 bin km ancak ben 8-10 bin km arasında değişim yapıyorum araç 190 binde . Daha önceden hep Castrol Magnatec 10W-40 kullanıyordum araçta biraz yağ yakma problemi de var bu motorların hepsinde varmış herhalde. Bu yüzden ve km nin yüksek olmasından dolayı daha iyi bir yağ kullanmak isterim yalnız yağlar hakkında hiç bir bilgim yok. Sizin tavsiyeleriniz nelerdir ve kullandığım yağ doğrumu 5-30 filanda varmış herhalde :) Şimdiden herkese teşekkür ederim iyi günler :)

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

Arkadaşlar araçta yağ yakma ilerlemiş. Bu durumda tam sentetik yağ tavsiyesinin yanlış olduğunu düşünüyorum. Ben öncelikle servis tavsiye ederim eğer problem ilerlemişse. Değilse de en azından bu yağ ile devam. Magnatec yarı sentetik ve kaliteli bir yağ. Şahsen mobil 1 kullanırım yine tam sentetik ama edge'den memnun kalmadım bu arada.

Katkı tavsiye etmemekle beraber yüksek kilometreli araçlarda faydalarını gördüm. Özellikle yanlış kullanım sonrası ciddi yara almış bir üne sahip engine restorer ölüyü diriltti neredeyse.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

10-40'tan daha ince bir yağa geçiş yapıp 5-30 dönerseniz yağ yakma daha da artacaktır. 10bin km de ne kadar eksiltiyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Orjinalinde ne tavsiye ediyor Vw?

10-40 yağ + bor katkısı koy tamamdır

bor ketkısı derken hangi marka ne vaad ediyor?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

10-40'tan daha ince bir yağa geçiş yapıp 5-30 dönerseniz yağ yakma daha da artacaktır. 10bin km de ne kadar eksiltiyor?

Yağı değiştireli 8bin km oldu bu süre içerisinde 1.5 - 2 litre yağ ekledim aynısından.

Orjinalinde ne tavsiye ediyor Vw?

bor ketkısı derken hangi marka ne vaad ediyor?

Orjinali kitapçıkta yazan 5W-30 5w-40 diyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2lt'yi eklerken neye göre eklediniz? Yağ çubuğunda maksimumu görene kadar mı ekleme yaptınız?

8bin'de 2lt eksiltiyorsa, motorun yapılma zamanı gelmiş gibi bence...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

5-30 mobil 1 konmalı , ilk 1000 km sonrası marka ve vizkozite değişimli azaltır, eklenmeli ve devam etmeli. 200bin km deki motorda zaten 2-3bin km de bir seviye kontrol edilmeli

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

2lt'yi eklerken neye göre eklediniz? Yağ çubuğunda maksimumu görene kadar mı ekleme yaptınız?

8bin'de 2lt eksiltiyorsa, motorun yapılma zamanı gelmiş gibi bence...

Aynen öyle oldu abi yağ çubuğu max gelene kadar ekliyorum buda ya yarım litre bazende 1litre koyunca tamamlanıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

doğru ölçü: max-min arasında durmasıdır, yağ fazla olursa gereksiz köpürür, karter havalandırma ve hava filtresini gereksiz kirletir ve gereksiz eksiltir, yağmala da istenilern oranda olmaz

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

doğru ölçü: max-min arasında durmasıdır, yağ fazla olursa gereksiz köpürür, karter havalandırma ve hava filtresini gereksiz kirletir ve gereksiz eksiltir, yağmala da istenilern oranda olmaz

Abi benim aracın yağ çubuğu şu linkteki gibi http://www.google.com.tr/search?hl=tr&gs_rn=6&gs_ri=psy-ab&cp=9&gs_id=y&xhr=t&q=golf+4+ya%C4%9F+%C3%A7ubu%C4%9Fu&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.43828540,d.ZWU&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=WO1FUYqXI5GO4gSf2oDoBA#imgrc=TZ3bl-Iz0FqlYM%3A%3BO29XIUHkL1oD8M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.volkswagenyedekparcalari.net%252F1207-1248-thickbox%252F06a115611a-yag-cubugu.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.volkswagenyedekparcalari.net%252Fyag-cubuklari%252F1207-06a115611a-yag-cubugu.html%3B800%3B600 çubukta içe doğru bir göçük var onun bittiği yer max nerede yağ değiştirdim ise hepsi yağı oraya kadar tamamladı filtre ile birlikte değiştirince 5litre yağ alıyor .

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

doğru ölçü: max-min arasında durmasıdır, yağ fazla olursa gereksiz köpürür, karter havalandırma ve hava filtresini gereksiz kirletir ve gereksiz eksiltir, yağmala da istenilern oranda olmaz

çağlar abi bir sorum daha olacak aracımın termostadı bozuldu herhalde hava şuan 0 derece olduğundan hararet göstergesi hiç yükselmiyor . Yarın sabah yola gitmem gerekiyor bu şekilde gidip gelmemin bir sakıncası olur mu.

Yorum bağlantısı
Serdar Güngör

Orjinalinde ne tavsiye ediyor Vw?

bor ketkısı derken hangi marka ne vaad ediyor?

aslında bor değilde benim kullandığım eski aracımda yaklaşık aynı km de idi ,ben motorsilk kullandım ve yağ eksiltme problemi bitmişti

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çağlar abi bir sorum daha olacak aracımın termostadı bozuldu herhalde hava şuan 0 derece olduğundan hararet göstergesi hiç yükselmiyor . Yarın sabah yola gitmem gerekiyor bu şekilde gidip gelmemin bir sakıncası olur mu.

ya motorda su yoksa? varsa termostt açık kalmıştır, biraz tüketim artar o kadarcık yerelereg dilir gelinir.

aslında bor değilde benim kullandığım eski aracımda yaklaşık aynı km de idi ,ben motorsilk kullandım ve yağ eksiltme problemi bitmişti

yağı, silindir çeperinden eksiltiyorsa, ve katkı honlama kanallarını tıkayarak yağ eksilmeyi kesmişse, ilerde ne olur?

Yorum bağlantısı
Serdar Güngör

ya motorda su yoksa? varsa termostt açık kalmıştır, biraz tüketim artar o kadarcık yerelereg dilir gelinir.

yağı, silindir çeperinden eksiltiyorsa, ve katkı honlama kanallarını tıkayarak yağ eksilmeyi kesmişse, ilerde ne olur?

O kadar malumatım yok o kısımlarıda bi zahmet usta tabir ettiğimiz adamlar düşünsün,bize sadece alın kullanalım problem olmaz dedikleri için alıp kullandık,fakat araç İLERİDE ne oldu bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

ya motorda su yoksa? varsa termostt açık kalmıştır, biraz tüketim artar o kadarcık yerelereg dilir gelinir.

yağı, silindir çeperinden eksiltiyorsa, ve katkı honlama kanallarını tıkayarak yağ eksilmeyi kesmişse, ilerde ne olur?

Abi soğuk motora fazla gaz bile verilmez diyorlar. :) Ben soğuk motorla 120_130 nasil gidecem :) :) Yada ben yanlis düşünüyorum :)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Benim emektar fiesta 10 bin km de 1 litre civarında yağ eksiltirken yağ ekleyerek hiç problemsiz kullanmaya devam ettim 1. yılın ve 15 bin km sonunda bu eksiltme 2 katına çıktı ve halen yağ ekleyerek kullanmaya devam ediyordum... 3. yılın ve ilk eksiltmeden 30 bin km kadar sonrasında yaklaşık 1500 Km de 1 litre civarında yağ eksiltiyordu ve çok sık kontrol etmek mecburiyetinde kalıp neredeyse benzin alır gibi yağ almaya başlayınca motoru yaptırmaya karar verdim, :) pratikte yağ eksiltme dışında hiçbir problemi yoktu ancak aracı hiç yağsız bırakmadım, yola çıkmadan mutlaka kontrol ederek biniyordum ve motoru yük altında kullanmaz isem yağ eksiltme oldukça azalıyordu... Ancak kendimi hiç motora yüklenmeden binmeye zorlamadım, sağlıklı bir araç gibi kullanmaya devam etmiştim...

Yağ eksilten motorlar adına 1.25 ZetecS motor örneğiyle tecrübe edilmiş bir bilgi olması açısından paylaştım...

Bence önemli nokta şu, yaşlı motorları yağsız ve bakımsız bırakmadığınız ve tabiki hor kullanmadığınız sürece motoru yaptırmadan kayda değer km ler daha kullanabiliyorsunuz...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Benim emektar fiesta 10 bin km de 1 litre civarında yağ eksiltirken yağ ekleyerek hiç problemsiz kullanmaya devam ettim 1. yılın ve 15 bin km sonunda bu eksiltme 2 katına çıktı ve halen yağ ekleyerek kullanmaya devam ediyordum... 3. yılın ve ilk eksiltmeden 30 bin km kadar sonrasında yaklaşık 1500 Km de 1 litre civarında yağ eksiltiyordu ve çok sık kontrol etmek mecburiyetinde kalıp neredeyse benzin alır gibi yağ almaya başlayınca motoru yaptırmaya karar verdim, :) pratikte yağ eksiltme dışında hiçbir problemi yoktu ancak aracı hiç yağsız bırakmadım, yola çıkmadan mutlaka kontrol ederek biniyordum ve motoru yük altında kullanmaz isem yağ eksiltme oldukça azalıyordu... Ancak kendimi hiç motora yüklenmeden binmeye zorlamadım, sağlıklı bir araç gibi kullanmaya devam etmiştim...

Yağ eksilten motorlar adına 1.25 ZetecS motor örneğiyle tecrübe edilmiş bir bilgi olması açısından paylaştım...

Bence önemli nokta şu, yaşlı motorları yağsız ve bakımsız bırakmadığınız ve tabiki hor kullanmadığınız sürece motoru yaptırmadan kayda değer km ler daha kullanabiliyorsunuz...

Benim durumda anlattığınız ile benzer. Yağı değiştirdim 8bin km oldu bu km içinde 1,5 litre yağ ekledim şuan da yarım litre eksik . Bende aracı narin kullanamıyorum :) Birde bizim oranın yolları çok yokuş bununda etkisi vardır herhalde. Duyduğuma göre bu araçların kitapçığında da yazıyormuş ... km de ... litre yağ tüketmesi normalmiş diye :) Bu şekilde binmeye devam etsem bir sıkıntı olur mu yada yağı 10-40 kullanıyorum 5-30 a geçsem nasıl olur ?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Benim emektar fiesta 10 bin km de 1 litre civarında yağ eksiltirken yağ ekleyerek hiç problemsiz kullanmaya devam ettim 1. yılın ve 15 bin km sonunda bu eksiltme 2 katına çıktı ve halen yağ ekleyerek kullanmaya devam ediyordum... 3. yılın ve ilk eksiltmeden 30 bin km kadar sonrasında yaklaşık 1500 Km de 1 litre civarında yağ eksiltiyordu ve çok sık kontrol etmek mecburiyetinde kalıp neredeyse benzin alır gibi yağ almaya başlayınca motoru yaptırmaya karar verdim, :) pratikte yağ eksiltme dışında hiçbir problemi yoktu ancak aracı hiç yağsız bırakmadım, yola çıkmadan mutlaka kontrol ederek biniyordum ve motoru yük altında kullanmaz isem yağ eksiltme oldukça azalıyordu... Ancak kendimi hiç motora yüklenmeden binmeye zorlamadım, sağlıklı bir araç gibi kullanmaya devam etmiştim...

Yağ eksilten motorlar adına 1.25 ZetecS motor örneğiyle tecrübe edilmiş bir bilgi olması açısından paylaştım...

Bence önemli nokta şu, yaşlı motorları yağsız ve bakımsız bırakmadığınız ve tabiki hor kullanmadığınız sürece motoru yaptırmadan kayda değer km ler daha kullanabiliyorsunuz.

toplam kaç bin km gitti motor yaptırmadan?

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Magnatech önceden üzerinde tam sentetik yazan bir yağ değildi, son 1 yıldır üzerinde tam sentetik yazıyor. Kendi açımdan şüpheli bir durum. Mobil 1 super 3000 tam sentetiktir ve çok iyi bir yağdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

silindir çeperinden kompresyon kaçağı var ise, konulan katkı burayı doldurmak için parçacık içeriyor ise, kompresyon kaçağını giderir, yalnız aynı zamanda fabrikada üretimde, yağ tabkası olsun diye honlama çizikleri vardır, çeperde, bunları da kapatır, kısa vadede çekiş artar, uzun vadede aşınma çoğalır,

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

silindir çeperinden kompresyon kaçağı var ise, konulan katkı burayı doldurmak için parçacık içeriyor ise, kompresyon kaçağını giderir, yalnız aynı zamanda fabrikada üretimde, yağ tabkası olsun diye honlama çizikleri vardır, çeperde, bunları da kapatır, kısa vadede çekiş artar, uzun vadede aşınma çoğalır,

Çağlar abi sizin tavsiyeniz nedir . Motoru mu yaptırayım. Katkı kullanayım mı. Hangi yağı tavsiye edersiniz 5w-30 kullanırsam yağ yakma olayı fazlalaşır mı.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Benim durumda anlattığınız ile benzer. Yağı değiştirdim 8bin km oldu bu km içinde 1,5 litre yağ ekledim şuan da yarım litre eksik . Bende aracı narin kullanamıyorum :) Birde bizim oranın yolları çok yokuş bununda etkisi vardır herhalde. Duyduğuma göre bu araçların kitapçığında da yazıyormuş ... km de ... litre yağ tüketmesi normalmiş diye :) Bu şekilde binmeye devam etsem bir sıkıntı olur mu yada yağı 10-40 kullanıyorum 5-30 a geçsem nasıl olur ?

Ben aracın orjinal yağı dışına hiç çıkmadım, Mobil 5-30 yarı sentetik yahut castrol performans A1 5-30 yarı sentetik dışında yağ kullanmamıştım, doğrumu bilmiyorum ama yağ yakması, daha kalın yağ kullanmaktan sağlıklı olur diye düşündüm hep, zira yağın yoğunluğu ve akışkanlığındaki önerilen değerler dışındaki değişiklik motordaki aşınmayı ve piston keçelerindeki aşınmayı artırır diye düşündüm... Yağ yakarken bi kez bor katkısı kullanmıştım, ilk koyduğumda biraz motor titreşiminin azaldığı hissine kapılmıştım ama bunun psikolojik mi gerçekmi olduğunu test etme şansım olmadı :)

ancak şu an motor yapılalı 25 bin km oldu ve halen gram eksiltme yok diyebilirim, dolayısıyla sağlıklı bir motorda sürekli motoru zorlayarak agresif kullanmıyorsanız yağ tüketiminin olmayacağını düşünüyorum... Şahsi kanaatim şu ki motor yağı ideal sıcaklığa gelmeden motoru yük altında kullanmamak bir motorun uzun dönem sıhhati açısından hayati önem taşıyor... Zaman zaman devirli kullanmaktan kaçınmam ve limitlerde kullandığım da olur ancak kullandığım hiçbir araçta soğuk motora yüklenmem...

toplam kaç bin km gitti motor yaptırmadan?

Ben aracı aldığımda km sayacı 67 bini gösteriyordu, benim araçtaki kadranda yeterli hane olmadığı için 100 binde sayaç sıfırlıyor... içi dışı aldığımda gayet temizdi ve motorda yağ eksiltme yoktu acaba orjinal 67 bin mi tereddütüne bile düşmüştüm ancak motoru yaptırmaya gerek duyduğumda anladım ki 67 bin değil 167 binde imiş... bu hesaba göre bende 230 bin de motor yaptırdım, ve şu an 255 binde; motor gayet sıhhatli çalışıyor ve hiç yağ eksiltmesi yok, Kayseri'de Yaşar Usta yapmıştı sağolsun gayet titiz iş çıkardığını düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...