İçeriğe Yönlendir

C-Max Aracımda Çekiş Problemi


Tufan Günaydın

Recommended Posts

Tufan Günaydın
(düzenlendi)

arkadaşlar dün sabaha kadar her şey normaldi sabah okula gitmek için arabaya bindiğimde 2000 devirlerde acılan turbo yani koltuğa yaslamasından eser kalmamış gibiydi gaza yüklenip 4000 devirlere geldiğinde sanki turbo devreye girer gibi oluyor araba normal kara düzen atmosferik araba gibi oldu herhangi bi arıza lambası yanmadı turboda ıslık sesi yok ve beyaz ve kara duman atmada yok dpf filtresinden olabilirmi araç 165 binde bide aracı stop ederken buğğğğ diye bi ses geliyor acıl yardımlarınızı bekliyorum araç 2005 c-max 1.6 tdci 109 ps cok acil

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

En basitinden başlayıp turbo selenoid valfi mi arızalı bakılmalı.Gözle yapılacak kontrolleri söylemeye gerek yok sanırım

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

Hava filtresi nin ordan baslayarak butun hava hortumlarini kontrol ettirin iki gun once arkadasimin connect in basina gelmisti hava filtresini dibinde cikmis ti

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

butun hortumları kontrol ettim yağ kaçağı yok akşam arabayı son kullandığımda canavar gibiydı stop ettim sabah araba sanki harpten cıkmış canı çekilmiş gitmek istemez gibi gidiyor

turbo selenoid valf nerede turbo borusunun üzerinde bi sensör var aceba o mu

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bildiğim kadarıyla sizin araçta DPF yok.

Katalitik var ve tıkanırsa çekiş kaybı ilk belirtisi olur..

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

Katalitik var ve tıkanırsa çekiş kaybı ilk belirtisi olur..

15 gün önce egzos spirali patlaktı değiştirdikten sonra biraz güç kaybı olmustu benim bu arabada dpf mi

var yoksa katalitik konvertörmü bide dpf ve katalitik konvertörün farkı nedir bu turbadan cıkan egzosa giden yerde buyuk bi demir var(dpf veya katalizör ) bunun altında üstünde herhangi bi yerinde sensör yok bazı arkadaşlar giriş ve çıkışında sensör olur demişler

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

butun hortumları kontrol ettim yağ kaçağı yok akşam arabayı son kullandığımda canavar gibiydı stop ettim sabah araba sanki harpten cıkmış canı çekilmiş gitmek istemez gibi gidiyor

turbo selenoid valf nerede turbo borusunun üzerinde bi sensör var aceba o mu

Egr selenoid motorun arkasında kalır ancak liftte iken alttan müdehale edilebilir ona ...turbo boruları üzerinde maf ve map sensörleri var

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Katalitik var ve tıkanırsa çekiş kaybı ilk belirtisi olur..

katalitiğin içini boşalttırsam mı yoksa tüm mü iptal edip duz boru taktırsam arıza lambası falan yakarmı bu katalitik konvertör pahalı bişeymidir

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Katalitik var ve tıkanırsa çekiş kaybı ilk belirtisi olur..

Katalitik ayrı DPF çok ayrı birşey. Katalitik tıkanmış olabilir muhtemelen. DPF Focus'larda 2010 ve sonrasında gelmişti...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

katalitiğin içini boşalttırsam mı yoksa tüm mü iptal edip duz boru taktırsam arıza lambası falan yakarmı bu katalitik konvertör pahalı bişeymidir

Bu denemeyi yapıp, çekiş kaybı hissedip tekrar katalitik taktıran eski bir üyemiz vardı..İçini boşaltmak doğru bir yol değil

Katalitik ayrı DPF çok ayrı birşey. Katalitik tıkanmış olabilir muhtemelen. DPF Focus'larda 2010 ve sonrasında gelmişti...

Çok ayrı şeyler değil aslında, ikiside filtreleme yapıyor egsoz gazlarını daha temiz hale getirecek reaksiyon oluşturuyor..Dpf te rejenerasyon denilen yakarak kendini temizleme özelliği var ayrıca

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Bu denemeyi yapıp, çekiş kaybı hissedip tekrar katalitik taktıran eski bir üyemiz vardı..İçini boşaltmak doğru bir yol değil

Çok ayrı şeyler değil aslında, ikiside filtreleme yapıyor egsoz gazlarını daha temiz hale getirecek reaksiyon oluşturuyor..Dpf te rejenerasyon denilen yakarak kendini temizleme özelliği var ayrıca

Çok ayrı şeyler değil ise bir motora neden hem katalilik konvertör hem de dpf koyarlar ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Çok ayrı şeyler değil ise bir motora neden hem katalilik konvertör hem de dpf koyarlar ?

Daha düşük emisyon desem

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Benim sorunun turbodan olma ihtimali varmıdır

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Olabilir, turbonun kontrolü ilgili servislerde yapılabilir..Kendiniz de turbo çıkış hortumunda şişme olup olmadığına bakabilirsiniz gaz verme esnasında..Tabi turbo hortumu sağlamsa, yırtık olabilir..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Hortumda aşırı bir kaçak oluşursa map sensörü bunu algılar sanıyorum..Turbo ilk bakılacak şey evet turbo içersindeki Vnt kanatçıklarına hareket veren şey egr selenoid valfi..Arızalı ise ,turbo sağlamda olsa gerekli devirde gerekli basıncı sağlayamaz.

Burada kanatçıkların hareketi net şekilde görünüyor..Onları açıp kapatan mekanizmaya basıncı yollayan şey egr selenoid valftir.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

egr selenoid walfi tamir imkanı varmı veya fiyatı nerelerde

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

egr selenoid walfi tamir imkanı varmı veya fiyatı nerelerde

İptal ya da temizlik, fiyat yerine göre değişir..

Yorum bağlantısı
Özgür Çakırhan

DPF bildiğim kadarı ile euro 5 modellerde var yani 2011 yılında üretilen dizel motorlarda var diye biliyorum. sizin turbo hortumlarına bir baktırın derim, hava filitresine de tabi..

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

DPF bildiğim kadarı ile euro 5 modellerde var yani 2011 yılında üretilen dizel motorlarda var diye biliyorum. sizin turbo hortumlarına bir baktırın derim, hava filitresine de tabi..

90ps. Euro 5 olanlarda yok sadece 109 luklarda var..

Yorum bağlantısı
Batın Kırat

Tamda bu konu açılmış iken: 3 gündür benim aracımın Turbosunda da bir sıkıntın var sanırım. 3 gün evveline kadar 2000 d/d iken Turbo'nun devreye girdiğini motorun sesinden anlardım ama şimdi artık o ses yok, araç seyir halindeyken gaza yüklendiğimde 2000 d/d ve sonrasındaki ivmelenme ara sıra yok. Hava güzel olursa hafta sonu, Egr valfi söküp, bir kontrol etcem acaba kurumlanma olmuş olabilir mi? Sensörlerin haricinde, buna ilave olarak kontrol edilmesini tavsiye edeceğiniz bir yer varmıdır?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Tamda bu konu açılmış iken: 3 gündür benim aracımın Turbosunda da bir sıkıntın var sanırım. 3 gün evveline kadar 2000 d/d iken Turbo'nun devreye girdiğini motorun sesinden anlardım ama şimdi artık o ses yok, araç seyir halindeyken gaza yüklendiğimde 2000 d/d ve sonrasındaki ivmelenme ara sıra yok. Hava güzel olursa hafta sonu, Egr valfi söküp, bir kontrol etcem acaba kurumlanma olmuş olabilir mi? Sensörlerin haricinde, buna ilave olarak kontrol edilmesini tavsiye edeceğiniz bir yer varmıdır?

Hiçbir sorun yok iken yeni alınan yakıt bile motor sesini ve performansı değiştirebiliyor bu akılda tutulmalı öncelikle..

Turbo emiş ve basınc hattı boruları kontrolü ile başlanıp hava filtresi temiz mi bakılır..Filtre sökülünce maf temizliği kontakt sprey ile yapılır,map sensörü de temizlenir tabi..Enjektör diplerinde herhangi bir ıslanma var mı bakılır.Turbonun yetersiz kaldığından yani güç kaybından emin isek; selenoid ilk kontrol edilecek bana göre.Yolda giderken ani tutukluk oluşuyorsa egr ve turbo selenoid odaklanmamız gereken parçalar .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
(düzenlendi)

Eski C max'imde başıma gelmişti, arıza uyarı lambası yanmadığı halde turbo hortumlarından birinde yırtık çıkmıştı. Turbo hortumlarından birinde çatlak, yırtık vb. birşey olabilir diyorum.

tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çok ayrı şeyler değil ise bir motora neden hem katalilik konvertör hem de dpf koyarlar ?

kat: NOx gazını azaltır

dpf: partikülü, nano parçacıkları, arızası da iyi ciro :seytan: nasa uzaya mekik yollarken 700 bin ton yakıt harcıyor, kabaca 1.666.666 tdci deposu, neyse

önce selenoid valfe baktırın , sonra da arıza tespit cihazında kızdırma bujisi çalışmasına(dtc değil çalışmasınıa)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...