İçeriğe Yönlendir

C-Max Aracımda Çekiş Problemi


Tufan Günaydın

Recommended Posts

Tufan Günaydın

bide dün egr yi sötüm onu temizledima ama fazla kurum yok burda egr temizlenirken acep yap kullanmak gerekirmu sadece balata spreyi ile temizleyip taktım

egr nın mekanik parçası

J8YiMD2.jpg

egr nın mekanik parçası

ABA7ygL.jpg

egr nın üstündeki sensör

tPTGPb1.jpg

komle egr parçaları

7yEknV2.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bunları aynen bende yaptım hatta emme manifoldunu da temizledim..

Egr yi sökmüşken körleseydin metal plaka ile

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

Selenoid pahali bir parça değil tamir olmazsa değişin bakalım durum ne oluyor

memleketteki usta çalışıp çalışmadıgını elektovanaya girip cıkan iki tane akvaryum hotumuna benzer kucuk hortumları elekro vanadan cıkar bırbırıne bağla eger turbo üzerindeki vakumu aşağı çekerse elektro vanan gitmiştir değiştirir sin dedi bakalım hava karar dı yarın sabah tekrar uğraşmaya devam

Bunları aynen bende yaptım hatta emme manifoldunu da temizledim..

Egr yi sökmüşken körleseydin metal plaka ile

bu işlemleri okulun bahçesinde yaptığım için matal plaka bulamadım ilk işim korlemek olacak ama neresinı korlemek lazım egr nın motor bloguna bağlandığı yerimi yoksa eğr den cıkıp uzun boruya giren yerinimi bide korlesek arıza lambası yakarmı bilgisayardan da egr yi iptal etmeye gerek olurmu

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Motor bloğuna bağlanan yerden oradaki contanın yerine konulacak..Metal kalın ve sağlam olsun.Yüksek ısıdan delinir ve parça direk motora gider..Birisi bunu yaşamıştı forumdan.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Motor bloğuna bağlanan yerden oradaki contanın yerine konulacak..Metal kalın ve sağlam olsun.Yüksek ısıdan delinir ve parça direk motora gider..Birisi bunu yaşamıştı forumdan.

bakır plaka 1 veya 2 milim kalınlıgında olabilirmi

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

bakır plaka 1 veya 2 milim kalınlıgında olabilirmi

Evet bakırı önerenler var ,erime ısısı 600-700 derece üstündedir sanırım

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Evet bakırı önerenler var ,erime ısısı 600-700 derece üstündedir sanırım

sizin aracta egr yi korleyince arıza lambası yaktımı iptalden sonra arabanın yakıt ve performansı nasıl etkilendi aceba

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

sizin aracta egr yi korleyince arıza lambası yaktımı iptalden sonra arabanın yakıt ve performansı nasıl etkilendi aceba

Egr nin soketi takılı ve çalıştığı için ışık yakmadı..Performans olarak pek bişey değişmedi bence.Benim egr iptalinde gayem, emme manifoldunun kirlenmesini önlemekti öncelikle

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/229378-emme-manifold-temizligi/page__hl__%2Bemme+%2Bmanifold+%2Btemizli%C4%9Fi__fromsearch__1

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

Doğru yoldasın.. :good1:

hocam yeni egr selenoid vana geldi taktık ama sokete elektrik gelmiyor sonuc husran elektro vananın soketine gelen elektriği nasıl kontrol edebiliriz buyuk ihtimal ya kısa devre yada temessızlık var ama bu elektrovana soketi ilk nereye bağlı beyine mi veya iç veya dıs sigortayamı aceba.

Elektro vananın soketine iki tane kablo giriyor devire gore elektriği 3 ile 12 volt arasında yükseltiyor ama benimkine elektrik gelmiyor

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Batın Kırat
(düzenlendi)

hocam yeni egr selenoid vana geldi taktık ama sokete elektrik gelmiyor sonuc husran elektro vananın soketine gelen elektriği nasıl kontrol edebiliriz buyuk ihtimal ya kısa devre yada temessızlık var ama bu elektrovana soketi ilk nereye bağlı beyine mi veya iç veya dıs sigortayamı aceba.

Elektro vananın soketine iki tane kablo giriyor devire gore elektriği 3 ile 12 volt arasında yükseltiyor ama benimkine elektrik gelmiyor

Turbo hiç mi devreye girmiyor mu şimdi. "manual service repair" tarzı bir döküman şart, orada elektrik diyagramlardan birinde veriyor olması lazım ama bu tür dökümanı bulmak çok zor. acaba elinde olan varmı? eğer acil değil ise geçen gece Ebay da satan görmüştüm.

tarihinde Batın Kırat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

hocam yeni egr selenoid vana geldi taktık ama sokete elektrik gelmiyor sonuc husran elektro vananın soketine gelen elektriği nasıl kontrol edebiliriz buyuk ihtimal ya kısa devre yada temessızlık var ama bu elektrovana soketi ilk nereye bağlı beyine mi veya iç veya dıs sigortayamı aceba.

Elektro vananın soketine iki tane kablo giriyor devire gore elektriği 3 ile 12 volt arasında yükseltiyor ama benimkine elektrik gelmiyor

Valla anlaşılan işin rengi değişiyor,en basitinden sokete gelen kabloyu kontrol ederek başlamak lazım.Soket dip noktasından kırılmış yada ark yapmış olabilir.Kabloyu takip edip devamını kontrol etmeli, selenoidi kontrol eden sigorta var mı bilmiyorum ona bakılabilir..Ids cihazının aldığı kodlar yol gösterici olabilir

Turbo hiç mi devreye girmiyor mu şimdi. "manual service repair" tarzı bir döküman şart, orada elektrik diyagramlardan birinde veriyor olması lazım ama bu tür dökümanı bulmak çok zor. acaba elinde olan varmı? eğer acil değil ise geçen gece Ebay da satan görmüştüm.

Turbo, selenoidin çalışmaması nedeniyle vnt kanatçıkları hangi konumda kaldı ise o basıncı sabit şekilde üretmeye devam eder..Yani araç dengesiz çekiş düzeni ile çalışır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Hocam tebrikler inan. ;)

Selenoid pahali bir parça değil tamir olmazsa değişin bakalım durum ne oluyor

70 tl .ye almıştım Abdurrahman.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Oto elektrikçi kabloları kontrol etti vananın kablosu direk beyine gidiyormus kabloda sorun yok sorun map turbo basınç sensorunde dedi bakalım ne kadar doğru

Yorum bağlantısı
Ayhan Kanatlı

selam arkadaslar benzer sorun benimde arabamda var araba 2006 tdci mk3 ford mondeo bazen gaza yuklendigimde yay seklinde ariza isigi yanip sonuyor ve araba cekmiyor sonra yeniden stop edip calistiriyorum duzeliyor, bir kac kez kaputu acip baktigimda turbonun yaninda klepgibi bir sey var takiliyor cit cit diye ses yapiyor, elektronik turbo, mazot pompa musurunde ariza var motor sicakken zor calisiyor sanki yetersiz mazot geliyor gibi ondan olabilirmi, arabada yag eksiltme yok cekisi iyi, yardimci olursaniz sevinirim.tsk.

Yorum bağlantısı
Semih Özcan

abio iş senin yapabileceğin bi iş değil servise götür baktır eğzosu bi delsinler öle baksınlar eğer katalitiktense bosalttır bi sorun olmaz eger değilsse egr valfine baksınlar egr açmıyosa turba devreye girmez onuda değiştirmeden önce direk turboyu devreye soksunlar öle bi tecrübe etsinler eger düzelmesse egrdn değil düzelirse değişsin yani kısaca böyle ama görmeden kesin bişey söylenemez

Yorum bağlantısı
Batın Kırat
(düzenlendi)

Oto elektrikçi kabloları kontrol etti vananın kablosu direk beyine gidiyormus kabloda sorun yok sorun map turbo basınç sensorunde dedi bakalım ne kadar doğru

Tufan hocam aracın son durumu nedir?

selam arkadaslar benzer sorun benimde arabamda var araba 2006 tdci mk3 ford mondeo bazen gaza yuklendigimde yay seklinde ariza isigi yanip sonuyor ve araba cekmiyor sonra yeniden stop edip calistiriyorum duzeliyor, bir kac kez kaputu acip baktigimda turbonun yaninda klepgibi bir sey var takiliyor cit cit diye ses yapiyor, elektronik turbo, mazot pompa musurunde ariza var motor sicakken zor calisiyor sanki yetersiz mazot geliyor gibi ondan olabilirmi, arabada yag eksiltme yok cekisi iyi, yardimci olursaniz sevinirim.tsk.

Hocam, aracın kızdırma bujileri kontrol edildi mi?

tarihinde Batın Kırat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Tufan hocam aracın son durumu nedir?

Hocam, aracın kızdırma bujileri kontrol edildi mi?

hocam map sensörü bozuk dediler sipariş verdim insallah pazartesiye gelecek gibi forumlarda arastırdığıma göre map (turbo basınç sensörü) bozuldugu zaman arıza ısıgı yakmıyormus özelliğini yitirdiğinde yani ecuye gercek hava basıncı -gerçek sinyal çıkışı vermediğindede turbo kanatcıklarını acmama ve rolantta titreme cok yakma gibi sonuçları varmıs bunların hepsi benim araçta mevcutgenelde map sensörünün içindeki madde silikon üzerinde direnç sağlayan maddeler var mıs actım baktım doğru basınca gore voltaj üretiyor normalde kontagı çevirip 2 konumunda araç çaışmazken bu map sensörü 3.75 volt civarı sinyal üretmesi gerekiyor ama benim araçta bu değer 2.45 ler cıvarında bu durumda benim map özelliğini yitirmis aracı çalıştırınca manifolt basınci artacagından mapın sinyal cıkısı da 3.75 den 5 volta kadar ecu ye değer gondermesi gerek. Galiba map sensöründen benim sorunlar.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Yakın civarda aynı motora sahip bir araç yok mu? Çok kolay sökülür takılır map, deneyip emin olurdun

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

ALINTI:

Önemli Not: Eğer aracınızda mutlak basınç sensörü arızalı ise bunu aşağıdaki nedenlerden anlayabiliriz.

1- Marşa basmak mümkün ama ilk harekete geçişte zorlanma

2-Düzensiz Rölanti

3- Yüksek yakıt tüketimi, katalizatörde yakıt birikmesine bağlı katalizör arızası.

Mutlak basınç sensörünün kontrolü ise aşağıdaki videoda anlatılmıştır. Videoyu izledikten sonra şu işlemleri sırası ile yaparak mutlak basınç sensörünü kontrol edebilirsiniz.

MULTİMETRE DC 5 V ARALIĞINDA

KONTAK ANAHTARI AÇILDIĞINDA OKUNAN DEĞER 3.87 V ATMOSFERİK BASINCIN VOLTAJ KARŞILIĞI

SENSÖR ATMOSFER BASINCININ ALTINDA VOLTAJI DÜŞÜRÜR

BASINÇ ARTIĞINDA VOLTAJI ARTTIRIR

Yakın civarda aynı motora sahip bir araç yok mu? Çok kolay sökülür takılır map, deneyip emin olurdun

hocam aradım bulamadım tanıdıklardan başkasıda korkuyo kaput açmaya siparış verdim avo metre ile değerleri ölçtüm ama düşük cıkıyor bide bunu değiştirelim bakalım insallah olur su anda uzun yolda 5 kişi km de 35 kuruş yaktı :( buyuk ihtimal map tan

Yorum bağlantısı
Batın Kırat

dediğiniz gibi inşallah arıza bu mlz.den çıkarda sorun hallolur, sizi de epey uğraştırdı.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

dediğiniz gibi inşallah arıza bu mlz.den çıkarda sorun hallolur, sizi de epey uğraştırdı.

insallah hocam yarın parça gelecek bakalım durum düzelir tek temennimiz :)

Yorum bağlantısı
Batın Kırat

insallah hocam yarın parça gelecek bakalım durum düzelir tek temennimiz :)

Hadi hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

map sensörü geldi sorun egr elektro vanadaymış vanaya giren üç hortumu yanlış bağlamışız hortumları düzelttik bide yeni map sensörünü takınca araba biraz daha serileşti

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

map sensörü geldi sorun egr elektro vanadaymış vanaya giren üç hortumu yanlış bağlamışız hortumları düzelttik bide yeni map sensörünü takınca araba biraz daha serileşti

Sanki ilk cevapta bunun gibi bişeyler yazılmıştı :fiuw:

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

Sanki ilk cevapta bunun gibi bişeyler yazılmıştı :fiuw:

elektro vana değiştirdik ilk ama hortumları yanlış olmus bu sayede map ta değişti eski mapı takınca bıraz daha çekiş azalıyo yeni mapta biraz daha artıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...