İçeriğe Yönlendir

C-Max Aracımda Çekiş Problemi


Tufan Günaydın

Recommended Posts

Abdurrahman Balaban

kat: NOx gazını azaltır

dpf: partikülü, nano parçacıkları, arızası da iyi ciro :seytan: nasa uzaya mekik yollarken 700 bin ton yakıt harcıyor, kabaca 1.666.666 tdci deposu, neyse

önce selenoid valfe baktırın , sonra da arıza tespit cihazında kızdırma bujisi çalışmasına(dtc değil çalışmasınıa)

Uzay mekiğinde kat ve DPF yok muydu yaww :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Uzay mekiğinde kat ve DPF yok muydu yaww :D

2011 sonrası 109 luk olanlar da var...:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2011 sonrası 109 luk olanlar da var... :D

cevap yazacaktım, avatarı görünce tedirgin oldum

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

arkadaşlar benim sorun maf sensöründen cıktı bugün tamirciye gittim ilk işi bilgisayar bağlamadan mazot filtresi demesi oldu onu değiştirdi yine araba kağnı gibi değişen bir şey olmadı sonra bilgisayara bağladı ve hatalar maf sensörü ile ilgiliydi

hata kodu=P0100-24PCM

-hatalı kitle veya hava akış hacimi düşük

-taze hava kitlesi aküye,şasiye kısa devre edilmiştir veya sinyal kesilmektedir

-ilgilimaf ve dtc leri kontrol ediniz

bu kodun nedeni şu olabilir

-yanlık bağlantı

-hasarlı yada kirlenmiş konnektör

-kablo tsisatının soketinde aküye kısa devre veya şasiye kısa devre

-sensörü daha önceden devreden cıkarttım

-arızalı maf algılayıcısı

-ilgili tüm soketlerin yerine sıkıca oturduğundan emin olun

-yeni bir maf algılayıcısı takın

toplamda 6 tane hata kodu cıktı bunlardan biride turbo basıncı düşük diyordu bu basıncın düşük olmasınada maf sensörü sebeb oluyor gerekli temiz havayı alamayınca basınç ta düşük çıkıyordu akşam olması nedeni ile usta sabah gel dedi arabayla evin önüne gelince maf sensörünün soketinin çıkarıp arabayı çalıştırdığımda araba canavar gibi çalıştı istop ettim maf ın soketini takıp çalıştırınca araba boğuk boğuk çalışmaya başladı aceba bu maf sönsörünü nasıl test edebiliriz düzgün çalışıp çalışmadığını sorun yazanlara göre ya maf sensöründe yada mef sensörünün tesisatında

bilgisayardaki hata kodlarının resmini çektim ve mafı da arkadaşlar ustadan anca bu kadar çekebildim adam sanki tabakhaneye yetişecek gibi bi hali vardı kusura bakmayın ama açıklamalarını resimlerde gözükmez ise yukarıda yazdım

Lvh0t9e.jpg

sTknrhs.jpg

cQZz3OW.jpg

rtK0EM9.jpg

bunlarda az önce arabadan söktüğüm bneim maf sensörü

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Maf sensörü diğer hata mesajlarını aldırmış olabilir..Temizliği yapılıp bağlanınca araç normale dönüyorsa sorun yok fakat arızalı sanılıp değişim sonucu aynı şeyleri yaşayanlar olmuştu forumda..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

önce selenoid valfe baktırın , sonra da arıza tespit cihazında kızdırma bujisi çalışmasına(dtc değil çalışmasınıa)

sokaktan 100 araba çevirelim, sorunsuz diyenleri, dtc okutalım, 2-3-5 adet okur, bunları silmeden freze frame data okutalım, hata anı kayıtlarına bakalım, sonra dtc leri silelim, %95 i hatasızdır, sadece dtc okutursanız, hatalı sonuç alınabilir, arıza teşhis cichazı araca bağlı, maf a neden kesin teşhis konulamadı?

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

hocam adamda bilgisayar var ama kodlardan anlamıyor bide gece olması dolayısıyla hocam yarın gel dedi malum şırnaktayız imkanlar kısıtlı hatta yok gibi ustayım diyene sarılmak zorunda kalıyoruz kı bu gittiğim ustalar buranın en iyileri cizre ford servisi iflas edince adamlar birleşip silopiye özel ford servisi açmışlar bu cıkan hata kodlarını internetten ataştırdığımda kam mili sensörüyle ilgili arıza kodu(kam mili devre sınırı diyor) var kam mili sensörü nerede bulunur ne işe yarar bilgilendirirseniz sevinirim

bu maf sensörünün sigortası falan varmı aceba mafın devreye giden elektirk (varsa sigorta ) ve kabloları kontrol etmek lazım aceba benim bu mafın düzgün çalışıp çalışmadığını anlayabileceğimiz bi yöntem varmıdır eger soru tesisatta ise boşa maf değiştirmeyelim

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anında mazot filtresini tespit edip ürünü satması da ayrı bir ikoncanlık :fiuw:

maf, teşhis bilgisayarındaki kontrol kısmından tespit edilir

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

aslında geçenlerde yağ ve filtre değişiminde mazot filtresini değiştirmemiştim bu vesileyle onuda değiştireyim dedim arabayı yeni aldığım için mazot filtresinin ne zaman değiştiğini bilmiyordum yoksa değiştirmeyecektim diğer forumlara baktığımda bazı arkadaşlar mafın soketine +5 volt gelen yere diyot bağlamışlar sorun hallolmus maf değiştirmeye gerek kalmamış ama tabı burada arbayı kandırmıslar gördüğüm ve okuduğum kadarıyla

maf 0 volt ve +5 volt arasında motora giren hava ölçüsünde değerler veriyormuş diyot bağlayınca bu değer devamlı +5 volta yakın bi değere ulaşıyormuş

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın

diyot hocam ona ben de dikkat ettim ama diotmuş

Yorum bağlantısı
Batın Kırat
(düzenlendi)

Hiçbir sorun yok iken yeni alınan yakıt bile motor sesini ve performansı değiştirebiliyor bu akılda tutulmalı öncelikle..

Turbo emiş ve basınc hattı boruları kontrolü ile başlanıp hava filtresi temiz mi bakılır..Filtre sökülünce maf temizliği kontakt sprey ile yapılır,map sensörü de temizlenir tabi..Enjektör diplerinde herhangi bir ıslanma var mı bakılır.Turbonun yetersiz kaldığından yani güç kaybından emin isek; selenoid ilk kontrol edilecek bana göre.Yolda giderken ani tutukluk oluşuyorsa egr ve turbo selenoid odaklanmamız gereken parçalar .

Mazot konusunda kesinlikle size katılıyorum abi, bu yaz yakıttan dolayı bu sorunu yaşadım. belki yine mazottan dır diye düşündüm başlarda, fakat depoyu 2 hafta önce fulledim şuan yarıda eğer, kesin mazottandır diyebilmem için depoyu ilk doldurduğum anlardan beri bu sorunu yaşamazmıydım? niçin depo yarıya indikten sonra bu sorunla karşılaştım ki? bu arada bahsettiğin selenoid tam olarak nerede resim varmı? bari sökmüşken diğer yerleri, onunda temizliğini yapayım.

tarihinde Batın Kırat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Mazot konusunda kesinlikle size katılıyorum abi, bu yaz yakıttan dolayı bu sorunu yaşadım. belki yine mazottan dır diye düşündüm başlarda, fakat depoyu 2 hafta önce fulledim şuan yarıda eğer, kesin mazottandır diyebilmem için depoyu ilk doldurduğum anlardan beri bu sorunu yaşamazmıydım? niçin depo yarıya indikten sonra bu sorunla karşılaştım ki? bu arada bahsettiğin selenoid tam olarak nerede resim varmı? bari sökmüşken diğer yerleri, onunda temizliğini yapayım.

İlk cümlem hatırlatma idi, hani illa sıkıntı olmayabilir anlamında..

Selenoid motorun arka tarafında kalıyor el ulaşmaz, liftte alttan müdahale edilebilir..

http://www.yedekparcaford.com/?urun-6793-C-MAX-1-6-TDCi-EKSOZ-EGR-SiBOPU-2006-2008-ORJiNAL.html

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
Maf sensörü diğer hata mesajlarını aldırmış olabilir..Temizliği yapılıp bağlanınca araç normale dönüyorsa sorun yok fakat arızalı sanılıp değişim sonucu aynı şeyleri yaşayanlar olmuştu forumda..

arıza maf sensörü olarak gözüküyor ama temizledim balata temizleyici il tık yok

Yorum bağlantısı
Batın Kırat

Selenoid motorun arka tarafında kalıyor el ulaşmaz, liftte alttan müdahale edilebilir..

kanal da müdahale edeceğim için sorun olmayacağını düşünüyorum. Bu malzemeye yapılabilecek tek şey yağsız kontakt sprey ile temizlik sanırım?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

kanal da müdahale edeceğim için sorun olmayacağını düşünüyorum. Bu malzemeye yapılabilecek tek şey yağsız kontakt sprey ile temizlik sanırım?

Temizlenebildiğini sanmıyorum, kapalı bir valf bu..Önce sıkıntı ondan mı tespit etmek lazım yada parçayı alıp takmak lazım ..turboya gelen ince bir borucuk var selenoidten,onda vakum varmı diye bir kontrol ediliyordu sanırım

Parça, turbo borusunun emme manifolduna birleştiği nokta istikametinde arka tarafta 20-30 cm aşağıda

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Batın Kırat

Bu gün EGR valf i söküp temizliğini yaptım. Gerçi aşırı kirli değildi ama valf bünyesinde bulunan harektli pistoncuk şeklindeki malzemenin hareket etmesini oluşan kurumlar bayağı bir zorluyordu ama temizledikten sonra çok rahat çalışmaya başladı. bu arada Maf sensörüde temizlendi, Eksoz spralinde ve Turbonun hortumlarında bir aksaklığa rastlanmadı. EGR valfinin temizlenmeden önceki hali:

cFEXWko.jpg

Fx8gKOZ.jpg

sökülen tüm parçalar takıldığında turbo 1900-200 d/d devreye girmeye başladı çekiş hissedilir derecede arttı ve aracın 2000 devirden sonra ivmelenmesi insana sürüş keyfi veriyor.

(Egr valf in temizlendikten sonra resimlerini çekemedim, burada kar yağdığı için hava çok soğuktu ve bu işleri yalnız yaptığım için bir an önce işimi bitirebilmek adına yağlı ellerimle resim çekemedim kusura bakamayın.)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Yukarıdaki egr valfi, bahsettiğim bu değil turbo selenoid valfi (elektrovana) ...Ustalar egr selenoid valfte diyorlar bu parçaya..Kahve renkli 10 cm civarıdır

http://www.yedekparc...08-ORJiNAL.html

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Batın Kırat

Yukarıdaki egr valfi, bahsettiğim bu değil turbo selenoid valfi (elektrovana) ...Ustalar egr selenoid valfte diyorlar bu parçaya..Kahve renkli 10 cm civarıdır

http://www.yedekparc...08-ORJiNAL.html

Abdurrahman abi, Egr valf temizlendikten sonra, sorun hallolduğu için selenoid valf e hiç bulaşmadım. bahsetttiğin malzemeyi aracı kanala aldıktan sonra karter muhafazasını söktüğümde yerini buldum ve sökümü çok da zor değil. boyutu ve rengi dediğin gibi. hatta montajlı hali dikey vaziyette :) . eğer sorun devam etseydi bu malzemeyide değiştirecektim. Benim merak ettiğim: bu malzemenin arızalı olduğunu yenisi takılarak değilde ölçüm yada kontrolü yokmu arıza tesbiti için yenisi ile değiştirilmek yerine bir kontrolü olmalı?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Abdurrahman abi, Egr valf temizlendikten sonra, sorun hallolduğu için selenoid valf e hiç bulaşmadım. bahsetttiğin malzemeyi aracı kanala aldıktan sonra karter muhafazasını söktüğümde yerini buldum ve sökümü çok da zor değil. boyutu ve rengi dediğin gibi. hatta montajlı hali dikey vaziyette :) . eğer sorun devam etseydi bu malzemeyide değiştirecektim. Benim merak ettiğim: bu malzemenin arızalı olduğunu yenisi takılarak değilde ölçüm yada kontrolü yokmu arıza tesbiti için yenisi ile değiştirilmek yerine bir kontrolü olmalı?

42. iletide yazdığım şekilde kontrol ediliyormuş.Test etmedim yanlız

Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

arkadaşlar bugun turbonun altındakı kanatçıları acan vakuma baktım ama gaz verince bu vakum yerinden hiç oynamıyordu normalde baktığım videolarda diger arabalarda normal çalışan turbolarda gaz verince bu vakumun ucundaki kol aşagıya doğru inmesi ve turbonun kanatcıklarını acıp kapatması gerekiyo benim vakumda gaz verip cekince tık yok bunun uzerine vakumu söktüm güzelce temizledim yağladım hava kacırma varmı die kontrol ettim kacırmıyordu tekrar yerine taktım ve arabayı çalıştırdım gaz veridim yine tepki yok bu defada bu vakumu kontrol eden Dizel Egr Vanası (Elektrovana) isimli parçayı sokmeye karar verdim arabayı evin önunde bulunan mazot kaçakcılarının kanalına çektim (mağlum bura silopi sınır mazot kaçakçılığı meşur yol üstü hep mazot kaçakçısı yasal gibi satılıyor ne hikmetse kimse bi şey demiyor) bu egr elekto vanasını soktum içini actım ve su anda da çalışma mantığını çözmeye çalışıyorum yarın ilk işim bu vanayı tekrar takmak olacak benim sorun galıba bu vanadan olmalı cunku maf sensörü dedi bilgisayar mafı sıfır taktık değişen bişey yok bence bu kanatlar açmayınca az hava gidiyor maf ta bunu arıza olarak veriyor gibime geliyor

QCCTKnF.jpg turbo kanatcıklarını açan vakum

85w9lN8.jpg egr elktro vana vakumun turbo kanatcıklarını açmasi için vakumu ayarlayan parça motorun arka tarafında arabayı kanala alıp alttan mudahele edilir

ZpHQWq3.jpg

elktro vananın içi açılmış hali

vWe5p7e.jpg

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın
(düzenlendi)

Doğru yoldasın.. :good1:

hocam senın dediğine geldik silopi de araçtan anlayan yok memlekette (konyada)bi usta var biraz deli ama işinin piriii oda orayı kontrol etmemi istedi silopi deki ustalar ısrarla ordan olurmu yawww diyorlar ama olur gibi

tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Selenoid pahali bir parça değil tamir olmazsa değişin bakalım durum ne oluyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...