Mutlu Menteşe 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Arabayla vakit geçirdikçe göze takılanlar oluyor bunlardan ilki motor hemen ısınmaması bunu da hararet göstergesinin fazla bir şekilde yükselmemesinden anlıyorum 2.0cc araçlarda hemen ısınmıyor biraz tuhafıma gitti 1.2 motorlu gene benzinli palio da bile hemen hararet fırlıyor acaba benim arabanın müşürüyle alakalı mı yoksa sizlerde de böle mi ? motor ısınmayınca hemen doğal olarak lpg'ye de geçmiyor tabi ki de benle alakalı mı yoksa genel soğutmanın iyi olmasından mı kaynaklı bir durum ? Açıklamalarınız için şimdiden teşşekkür ederim ... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 termostat'da problem yoksa bence kafanıza takmayın 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/239175-isinma-sorunu/page__fromsearch__1 Bu konuyu bir incleyin belki sorununuza bir çare olur, üstteki konuyu açan arkadaşla aynı sıkıntılar varsa sizde de çözüm son mesajda var zaten... 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 23 Mart 2013 Paylaş 23 Mart 2013 Yaşar ustamında dediği gibi müşür açık kalmamışsa sıkıntı yoktur muhtemelen. Fan devreye giriyor mu ısı göstergesinde derece normaly yazısının L harfine doğru geliyor mu ? 1 Yorum bağlantısı
Mutlu Menteşe 23 Mart 2013 Yazar Paylaş 23 Mart 2013 Süha Bey sıkıntı yok ibre oynuyor hatta arabayı Kuşadasına gittiğimde çamura batırdım çıkartırken gösterge yarıya gelmişti çalışıyordu ama ilk bir 5 km de gidiyorum araç anca ısınıyor lpg anca geçiyor gösterdim 30 derecede geçiyor lpg ye dedi hani 5 km az bir yol değil 30 dereceyi görmüyor o biraz tuhafıma gitti benim için pek sıkıntı yok aracı yeni aldığımdan merak ettim. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 24 Mart 2013 Paylaş 24 Mart 2013 5 KM de; yaşadığın yeri de göz önünde bulundurursak rahat 40C dereceyi geçmesi lazım. Gaziantep'de 1KM içinde 30C'yi geçiyor benim F1. (hava sıcaklığı 15-20C arası iken). Çok erken ısınması iyi birşey değildir tabi ama bahsettiğin kadar da geç ısınması normal değil kardeşim. Rolanti'de bile bıraksan ısınıp geçmesi lazım. 1 Yorum bağlantısı
Önder Kuru 24 Mart 2013 Paylaş 24 Mart 2013 Benim f1 aracım şu an 10-12 derece hava şartlarında 1-2 km'de geçiyor lpg'ye..Geçiş ısısı 35 derece Bu konuda örnek mesafe/süre bilgileri var LPG'ye geçişle ilgili: http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/237441-araciniz-kac-metrede-yada-dakikada-lpgye-geciyor/page__fromsearch__1 Yorum bağlantısı
Mutlu Menteşe 24 Mart 2013 Yazar Paylaş 24 Mart 2013 Bu konuda örnek mesafe/süre bilgileri var LPG'ye geçişle ilgili: http://www.fordclubt...__fromsearch__1 Önder bey ordaki forum yazanlar 1-2 km diyorlar benim araçta biraz fazla bir baktırayım çok saolasın 5 KM de; yaşadığın yeri de göz önünde bulundurursak rahat 40C dereceyi geçmesi lazım. Gaziantep'de 1KM içinde 30C'yi geçiyor benim F1. (hava sıcaklığı 15-20C arası iken). Çok erken ısınması iyi birşey değildir tabi ama bahsettiğin kadar da geç ısınması normal değil kardeşim. Rolanti'de bile bıraksan ısınıp geçmesi lazım. Valla sorma Semih'im gittim bir de Atiker bayiinden bilgisayardan 5 derece düşürttüm 25 derece lpg ye geçiyor öleyken bile 2 km oynadı olmadı aracın biraz suyunu eksiltcem öle gezcem. Motor daha çabuk ısınsın. :D Yorum bağlantısı
Bahri Çar 30 Mart 2013 Paylaş 30 Mart 2013 merhaba bu konudan dolayı kış başında bende benzer sorunları yaşadım gaza geç geçmesi ısınmaması hararet yarıdan yukarı çıkmaması . sorun kesinlikle lpg sisteminde değil. aracı radyatörcüye götürdüm. kalorifer peteğini temizledikleri bi makina var onu araca bagladılar . baglantı noktaları motorun arka kısımında lpg regülatörüne gelen bir boru üstünde t şeklinde parça var ordan bağlayıp temizleme makinasını çalıştırdırlar. ilk anda 1,5 bar basınç oluştu o güne kadar araç lpg ye geç geçer yaklaşık 4 5 km kadar. içeriyi ısıtmazdı. neyse bu temizlik yapıldıktan sonra komple motor suyunu boşaltıp tekrar antiriz koydurdum. bu işlemler yaptıktan sonra araç bir gün boyunca hava yaptı . hareket halindeyken içeriye sanki musluktan su akar gibi bi akma sesi geliyordu. termostadı değiştirdim. orjianli ile değiştirdikten sonra termostada giren ikitane su hortumu var alt ve üst üstteki kalın altaki ince . alt taki motor blogundaki suyun oldugu borudur.aracı 10 dakika çalıştırdıktan sonra altaki boruyu gevşetip içerdeki havayı attırdım inanılmaz bir hava çıkışı oldu. sıcak su elimi yakacak kadar geldikten sonra boruyu yerine taktım ama kelepçeyi sıkmadım bir süre sonra fan açtı ve burdan afif hafif hava çıkışı oldu daha çabuk olsun diye tornavide ile hortumu biraz açtım yine hava çıkışı oldu en sonra bu hava bittikten sonra kelepçeyi sıktım araç o günden beri ne gazda ne benzinde ısınmama sorunu yapmadı. gaza geçişleride bir anda düzeldi. zavolli marka gaz kullanıyorum daha önce 4 5 km de gaza geçen araç daha çabuk geçmeye başladı . şu şekilde aracı çalıştırdıktan sonra sabahları hemen hareket etmiyorum. yaklaşık 1 dak kadar bekliyorum o arada zaten teybi tak kemer tak zaman geçiyor 1 dak sonra hareket ettiğimde bir arka sokaga geçtiğimde 100 200 metre kadar araç gaza geçiyor ve hiç bir sorun çıkartmıyor. sizin yaşadıgınız sorunu ben bu şekilde çözdüm. aracın ısıtma sistemindeki kaloriferlerin tıkalı olması bunları dahil etkiliyor. o günden sonra ısınma yada gaza geç geçmesi gibi bir sorun yaşamadım..bilginize. 2 Yorum bağlantısı
Bahri Çar 30 Mart 2013 Paylaş 30 Mart 2013 son bişey daha . aracın lpg ge geçiş ısısı 30 c. istanbul da kullanıyorum aracı. bu yaptırdıgım temizlik için 80 tl antifiriz içinde 3 lt .30 tl verdim bana maliyeti 110 tl oldu. ama o günden sonra hiç bir sorun yaşamadım. araçta. Yorum bağlantısı
Mutlu Menteşe 30 Mart 2013 Yazar Paylaş 30 Mart 2013 merhaba bu konudan dolayı kış başında bende benzer sorunları yaşadım gaza geç geçmesi ısınmaması hararet yarıdan yukarı çıkmaması . sorun kesinlikle lpg sisteminde değil. aracı radyatörcüye götürdüm. kalorifer peteğini temizledikleri bi makina var onu araca bagladılar . baglantı noktaları motorun arka kısımında lpg regülatörüne gelen bir boru üstünde t şeklinde parça var ordan bağlayıp temizleme makinasını çalıştırdırlar. ilk anda 1,5 bar basınç oluştu o güne kadar araç lpg ye geç geçer yaklaşık 4 5 km kadar. içeriyi ısıtmazdı. neyse bu temizlik yapıldıktan sonra komple motor suyunu boşaltıp tekrar antiriz koydurdum. bu işlemler yaptıktan sonra araç bir gün boyunca hava yaptı . hareket halindeyken içeriye sanki musluktan su akar gibi bi akma sesi geliyordu. termostadı değiştirdim. orjianli ile değiştirdikten sonra termostada giren ikitane su hortumu var alt ve üst üstteki kalın altaki ince . alt taki motor blogundaki suyun oldugu borudur.aracı 10 dakika çalıştırdıktan sonra altaki boruyu gevşetip içerdeki havayı attırdım inanılmaz bir hava çıkışı oldu. sıcak su elimi yakacak kadar geldikten sonra boruyu yerine taktım ama kelepçeyi sıkmadım bir süre sonra fan açtı ve burdan afif hafif hava çıkışı oldu daha çabuk olsun diye tornavide ile hortumu biraz açtım yine hava çıkışı oldu en sonra bu hava bittikten sonra kelepçeyi sıktım araç o günden beri ne gazda ne benzinde ısınmama sorunu yapmadı. gaza geçişleride bir anda düzeldi. zavolli marka gaz kullanıyorum daha önce 4 5 km de gaza geçen araç daha çabuk geçmeye başladı . şu şekilde aracı çalıştırdıktan sonra sabahları hemen hareket etmiyorum. yaklaşık 1 dak kadar bekliyorum o arada zaten teybi tak kemer tak zaman geçiyor 1 dak sonra hareket ettiğimde bir arka sokaga geçtiğimde 100 200 metre kadar araç gaza geçiyor ve hiç bir sorun çıkartmıyor. sizin yaşadıgınız sorunu ben bu şekilde çözdüm. aracın ısıtma sistemindeki kaloriferlerin tıkalı olması bunları dahil etkiliyor. o günden sonra ısınma yada gaza geç geçmesi gibi bir sorun yaşamadım..bilginize. Abi çok saol bunu denicem teşşekkür ederim Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 1 Nisan 2013 Paylaş 1 Nisan 2013 Benim araçta çok çabuk ısınıyor,dış ısı 16 derece 4 km de hararet yarıya varıyor,ayrıca normalde termostat açılınca biraz geri hareket olması lazım değil mi?Bende gösterge ortada biraz kalıp yükselmeye devam ediyor:( 1 Yorum bağlantısı
Bahri Çar 1 Nisan 2013 Paylaş 1 Nisan 2013 forumdaki abilerimiz daha iyisini bilir kendimce yorumum termostadınız artık veriştirmeye başlamış termostat belli bir ısıya gelince genelde bildiğim kadarı ile 83 c. olması lazım ısıya ulaşınca belli bir süre açık kalır. motor blogundaki su 83 dereceye ulaştıgı zaman radyatördeki soğuk suyla motor blogunu soğutmak. buna benzer bir arızayı renault 19 aracımda yaşadım. 85 c. lik termostadım artık özelliğini tam olarak yapamaz olmuştu. bir kaba koyup ocaga koydum su kaynama noktasına ulaştıgında artık fokur fokur kaynarken bin bir nazla çok az açtı kendini. sizinde böyle bir sorununuz ola bilir termostat açması gerken ısıda açmayayı yada çok az açıp hemen kapayıyor ola bilir. araçta sürekli su kullanıyorsanız antifiriz koymadan bu arızayı çok veriyor diye okumuştum daha önce. orjinal termostadı ben kasım ayında 12.5 tl ye almıştım parçacıdan . bir onu değiştirin isterseniz belki çözüm olabilir sorununuza. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 2 Nisan 2013 Paylaş 2 Nisan 2013 Termostadı yeni değiştirdim,termostadın açma anından sonra hararet göstergesi bir miktar geri hareket yapması lazım değil mi,radyatördeki su ile buluştuğu için?Ben böyle bir geri hareket göremiyorum... 1 Yorum bağlantısı
Bahri Çar 2 Nisan 2013 Paylaş 2 Nisan 2013 termostadınız sürekli açık kalıyor ola bilirmi. yoksa bu yaptıgı hareketi yapmaması lazım. normal şartlarda termostat mondeo larda 83 c. derece açması lazım. yogun trafikte ilerlemiyorsanız termostat açmaz önden giren hava motoru sogutmaya yeter. eğer yeterli soguma olmuyorsa motor ısındıkça termostat 83 c. de yavaş yavaş açmaya başlar. ve ısı düşer bunu ibrede görürsünüz termostat açtıktan hemen sonra hararet göstergesinde ortaya gelir ibre. çok yogun trafikte iyice motor ısıntı termostat açsada düşmüyorsa fanlar devereye girer sogutur motoru. bunlar aşama aşama . sizde ters olan bunların zamanlamaları. bi radyatör ve motor da hava almayı deneyin derim. motor da hava olmasıda yapıyor ola bilir .. termostadın oldugu bölgeye ikitane hortum gelir üst teki radyatörden gelen su borusu hemen onun aldındaki de motor sıcak su borusu aracını calıştırın hararet yükseldikten sonra sorun yaratan ısıya bu borulardan alt takinin kelepçesini açın motor su haznesinin kapagınıda açın bu arada tornavide ile biraz rahatladın hortumu sıcak suyun çıkışını sağlayın eger hava varsa oda cıkacaktır. eğer . benim bildiğim uyguladıgım şekil bu . ben böyle alıyorum motor havasını. 1 Yorum bağlantısı
Mutlu Menteşe 2 Nisan 2013 Yazar Paylaş 2 Nisan 2013 Benim araçta çok çabuk ısınıyor,dış ısı 16 derece 4 km de hararet yarıya varıyor,ayrıca normalde termostat açılınca biraz geri hareket olması lazım değil mi?Bende gösterge ortada biraz kalıp yükselmeye devam ediyor:( Abi senin ki aşırı ısınıyormuş 4 km'de hararet yarıya nasıl geliyor şaşıralacak birşey Yorum bağlantısı
Bahri Çar 3 Nisan 2013 Paylaş 3 Nisan 2013 (düzenlendi) 3 Nisan 2013 tarihinde Bahri Çar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Karaot 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 Motor su kanallarının tıkalı oluşunu anlayabilir miyiz? Yorum bağlantısı
Onur Sayin 36 dakika önce Paylaş 36 dakika önce Merhabalar. Bir iki gündür benim araçta da su sisteminde sanki bir sorun var. Sabah hava 5 derece. Çalıştırıyorum aracı. 4-5 km sonra hararet göstergesi ortaya geliyor. Önceden gelmezdi. Kaputu açtım. Motor aşırı ısınmış. Radyatörün üstündeki kalın hortum çok sıcak ama radyatör soğuk. termostat kapalı mı kaldı diye düşündüm. Sebebi ne olabilir 2001 Mondeo mk2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts