Bülent İlhan 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 2011 model ford focus tdci sahibiyim. Araç 120.000 km de. Motordan gazla orantılı olarak artıp azalan bir inleme geliyor. İlk olarak yetkili servlse gittim. Triger setinin rulmanları bozulmuş dediler ve parça garantisinden seti komple değiştirdiler. Fakat ses aynen devam ediyor. Daha sonra devirdaim değişti. Ses yine kesilmedi. Götürdüğüm ustalar trigerden başka alternatif yok diyor. Triger fazla gergin vb. Şeyler söylüyor. Çözemezsem para almam diyor. Trigeri söküp geri toplamaktan başka bir şey yapamıyorlar. Bir sürü sebepten bahsediyorlar. Mazot pompası, eksantrik zinciri gibisinden. Ama nokta atısı yok. Kafayı yemek üzereyim. Aracın herseyinden çok memnunum, fakat bu ses beni soguttu.ınternette girip çıkmadıgım site kalmadı. Değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 2011 model ford focus tdci sahibiyim. Araç 120.000 km de. Motordan gazla orantılı olarak artıp azalan bir inleme geliyor. İlk olarak yetkili servlse gittim. Triger setinin rulmanları bozulmuş dediler ve parça garantisinden seti komple değiştirdiler. Fakat ses aynen devam ediyor. Daha sonra devirdaim değişti. Ses yine kesilmedi. Götürdüğüm ustalar trigerden başka alternatif yok diyor. Triger fazla gergin vb. Şeyler söylüyor. Çözemezsem para almam diyor. Trigeri söküp geri toplamaktan başka bir şey yapamıyorlar. Bir sürü sebepten bahsediyorlar. Mazot pompası, eksantrik zinciri gibisinden. Ama nokta atısı yok. Kafayı yemek üzereyim. Aracın herseyinden çok memnunum, fakat bu ses beni soguttu.ınternette girip çıkmadıgım site kalmadı. Değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Teşekkürler. Merhaba, Öncelike profilinizde aracınız 2006 model gözüküyor. Hangisi doğrudur? İkinci olarak, yetkili servis değişim sonrası duruma ne dedi? Üçüncü olarak, aracınız zincirli değil, kayışlıdır. Yorum bağlantısı
Bülent İlhan 4 Nisan 2013 Yazar Paylaş 4 Nisan 2013 Pardon, profilimi güncelledim. Servisin üzerine çok fazla gidemedim. Çünkü triger rulmanları konusunda kesin konuştu usta ama sonuç yok maalesef. Deneme yanılma yöntemi ile çözeceklerinden yüksek maliyetlerden korktum. Aracın trigeri kayıslı fakat, kayıstan hareket alan birinci eksantrik, üst kapağın altında bulunan zincir vasıtasıyla ikinci eksantriği döndürüyor. Yedek parça olarak aratırsanız görürsünüz. Teşekkürler. Bu arada ses alternatör kayısı söküldüğünde de devam ediyor. Yani klima kasnağı,krank kasnağıve alternatör kasnağı devre dışı kaldıgında da geliyor. Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 4 Nisan 2013 Paylaş 4 Nisan 2013 Su devirdaimi veya turbodan geliyor olabilir mi? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 devirdaimin kayışından geliyor, baştan gergin ayarlamak zorundayız diyorlar, 10 bin km sonra kayış esneyip sesi kesecek diyorlar, koskoca fordun bulduğu çözüm maalesef bu... Yorum bağlantısı
Semih Özcan 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 devirdaimin kayışından geliyor, baştan gergin ayarlamak zorundayız diyorlar, 10 bin km sonra kayış esneyip sesi kesecek diyorlar, koskoca fordun bulduğu çözüm maalesef bu... devir daimden gelemez cünkü v kayişi söküldükten sonrada aynı ses geliyomus devir daim iptal oluyo yani bu konuda pek bişey söyliyemiycm sesler üzerine yorum yapmak zor onu yerinde dinleyip tecrübe etmek lazım belki cok basit bir nedeni verdır belki cok zor bakmak lazm Yorum bağlantısı
Bülent İlhan 5 Nisan 2013 Yazar Paylaş 5 Nisan 2013 Devirdaim de değişti arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Bülent İlhan 5 Nisan 2013 Yazar Paylaş 5 Nisan 2013 Turbodan da değil. Triger kayışının gerginliğinden de değil malesef. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 devir daimden gelemez cünkü v kayişi söküldükten sonrada aynı ses geliyomus devir daim iptal oluyo yani bu konuda pek bişey söyliyemiycm sesler üzerine yorum yapmak zor onu yerinde dinleyip tecrübe etmek lazım belki cok basit bir nedeni verdır belki cok zor bakmak lazm v kayışını söküp mü çalıştırmışlar arabayı? Yorum bağlantısı
Turkay Enez 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 v kayışını söküp mü çalıştırmışlar arabayı? Hocam bu tarz seslerde v kayışını sökmek bir arıza tespit yöntemidir. Kayış, krank/şarj dinamosu/klima kompresörü üçlüsünde döner. Çıkarılınca araç şarj etmez, klima çalışmaz. Kontrol amaçlı kısa süreli çıkarılmasında bir sakınca yoktur... devir daimden gelemez cünkü v kayişi söküldükten sonrada aynı ses geliyomus devir daim iptal oluyo yani bu konuda pek bişey söyliyemiycm sesler üzerine yorum yapmak zor onu yerinde dinleyip tecrübe etmek lazım belki cok basit bir nedeni verdır belki cok zor bakmak lazm Tdci motorda, devirdaimi v kayışı çalıştırmaz. Devirdaimi çalıştıran kayış Triger kayışıdır... 2 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 (düzenlendi) Motordan gazla orantılı olarak artıp azalan bir inleme geliyor. Değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Teşekkürler. Bülent bey video çekip yükleme şansınız var mı? Tam olarak nasıl bir ses? Egzantrik zinciri (egzantrik millerini birbirine bağlayan dıştan görünmeyen) ihtimal dahilinde ancak, bu zincirde eskimeden kaynaklı boşluklar oluşunca sabahları soğuk çalıştırmada ses yapar çoğunlukla. Ses avans vurma şıkırtısına benzer. Motor ısınınca ses kesilir genellikle... Sesi tam olarak tarif edebilseniz daha net cevap verilebilir. Motor devriyle doğru orantılı inleme sesi öncelikle turboyu çağrıştırıyor bende. Başka herhangi bir belirti olması gerekmez... 5 Nisan 2013 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Hocam bu tarz seslerde v kayışını sökmek bir arıza tespit yöntemidir. Kayış, krank/şarj dinamosu/klima kompresörü üçlüsünde döner. Çıkarılınca araç şarj etmez, klima çalışmaz. Kontrol amaçlı kısa süreli çıkarılmasında bir sakınca yoktur... Tdci motorda, devirdaimi v kayışı çalıştırmaz. Devirdaimi çalıştıran kayış Triger kayışıdır... o zaman dediğim gibi devirdaim kayışından gelme ihtimali devam ediyor. Yorum bağlantısı
Bülent İlhan 5 Nisan 2013 Yazar Paylaş 5 Nisan 2013 Yarın video çekip yükleyeceğim. Devirdaim triger kayışından hareket alıyor. Kayış mümkün olduğu kadar gevşetildi ve yine ses geliyordu. Çok fazla gevşetip riske girmiyor ustalar. Son bir ay içerisinde 4 kez söküldü triger bölgesi. Turbo sesi de değil kesinlikle, çünkü ses aracın sağından, triger bölgesinden geliyor. Ses şıkırtı şeklinde de değil, uğultu şeklinde. O yüzden eksantrik zenciri pek yatmıyor aklıma. Bir tek mazot pompası kalıyor gibi geriye. Mazot pompası bilya dağıtır mı acaba? Yorum bağlantısı
Mikail Özel 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 Bülent Bey benimkiyle aynımıdır bilemiyorum ama, triger değişiminden sonra triger bölgesinden bende de bir uğultu geliyor. Ses "vuuv vuuv..." şeklinde ve gaza bastıkça frekansı artıyor. 89.000de değişmiştim şu anda 109.000de aracım. İlk zamanlarda rölanti - 2500 devir arasında geliyordu şu anda rölanti - 2000 civarında hala geliyor. Yaptırdığım arkadaşlar "kayış yeni, geçer" dediler ama 20.000 km de geçmesi lazımdı. Ses benimde hiç hoşuma gitmiyor... 1 Yorum bağlantısı
Aytaç Dursun 5 Nisan 2013 Paylaş 5 Nisan 2013 (düzenlendi) Yarın video çekip yükleyeceğim. Devirdaim triger kayışından hareket alıyor. Kayış mümkün olduğu kadar gevşetildi ve yine ses geliyordu. Çok fazla gevşetip riske girmiyor ustalar. Son bir ay içerisinde 4 kez söküldü triger bölgesi. Turbo sesi de değil kesinlikle, çünkü ses aracın sağından, triger bölgesinden geliyor. Ses şıkırtı şeklinde de değil, uğultu şeklinde. O yüzden eksantrik zenciri pek yatmıyor aklıma. Bir tek mazot pompası kalıyor gibi geriye. Mazot pompası bilya dağıtır mı acaba? Aynı sorun bende de var trigerden sonra oldu geçici olarak yan sanayi motor kulağı taktırdım ama ses bazen gidiyor bazen geliyor çekişte yada hızda sorun yok ama 120 km hızla giderken sanki vites değiştirmem gerekiyo hissi veriyo gibi aracın sağ tarafından geliyo umarım buna bi çözüm bulunur. Herkeste aynı sorun sanırım ne olduysa trigerden sonra oldu... 5 Nisan 2013 tarihinde Aytaç Dursun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aytaç Dursun 7 Nisan 2013 Paylaş 7 Nisan 2013 Yokmu kimse bu sorunların cevabını bilecek Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 7 Nisan 2013 Paylaş 7 Nisan 2013 Triger değişirken bilyalar ve devirdaim değiştimi ? Yada usta değiştim deyip işin aslı farklı olabilir mi? Yorum bağlantısı
Aytaç Dursun 7 Nisan 2013 Paylaş 7 Nisan 2013 Triger değişirken bilyalar ve devirdaim değiştimi ? Yada usta değiştim deyip işin aslı farklı olabilir mi? Hepsi gözümün önünde değişti... K.çekmece ve Sefaköy çevresinde varmı bildiğiniz güvenilir usta Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 7 Nisan 2013 Paylaş 7 Nisan 2013 Hepsi gözümün önünde değişti... K.çekmece ve Sefaköy çevresinde varmı bildiğiniz güvenilir usta Borusanın karşısında cem ford yedek parçacı sağında kalacak 300-400 metre aşağıda benzinciyi gecip 2. sağdan sanayi içine girip Niyazi ustayı sorun Yorum bağlantısı
Yusuf Turgut 5 Kasım 2014 Paylaş 5 Kasım 2014 bende de 5008 var, motor devri ile paralel artıp azalan vızıltı-uğuldama sesi gibi. duyması da zor.. bir yerde şöyle bir tarif vardı; "Bazı durumlarda kullanıcılar alternatör arızalanmadan önce arabadan gelen “hırıltı” veya “ağlamaya benzer sızlanma” seslerinden şikayetçi olmaktadırlar. Alternatörlerde, alternatörün dönme hareketini krank mili kasnağından almasını sağlayan aksesuar(serpentine) kayışı veya v kayışı kullanılır, fakat yeni araçlarda tek parça,kalın ve geniş yüzeyli olan “aksesuar kayışı” kullanılmaktadır." bu parçalar değişti mi? ya da benzer bir çözümler denendi mi? Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal 17 Ekim 2015 Paylaş 17 Ekim 2015 benzer bi sorunum olmustu dıyebılırım ses ıle alakalı ve onca sey degısıp cozum bulunamadı ıse sıze veya sonrakılere yardmcı olmak adına anlatayım...konu uzerınden baya zaman gecmıs ama eskı ıkametımde ıken olusmayan ses yenı tasındıgım ıkametımden 3-6 ay sonra olusmaya basladı ılk baslarda önemsememıstım ve bu sesı kullndıgım guzergahta bır tumsekten gecerken fark edıyordum daıma olarak sessız ve yavas gecısten dolayı..bu tumsekten ılk zamanlar aracın altını vurdurarak gecmıstım sanırım sonrasında olustu.. 2700-3000 devır aralıgında 1.ve 2.viteslerde sureklı fark edıyordum sonra rölantıde de dınledım ses mevcuttu.. motordan sankı tınlama vınlama nasıl anlatsam japon araclarından gelen motor sesı tarzı bır ses gelıyordu 96 toyota buna örnek olabılır kac kere ustaya gıttı ısem motor bıtmıs acılması lazım dedıler hep ama sesı duyduklarından degıldı bu.. motor bıttı dıyen vw de calısmıs ustaya yalvar yakar lıfte almasını ıstedım araca cıktım yerde ıken 20 dk dınleyen usta arac lıfte ıken 10 dk dınledı sesı duyamadı ben ısrarla sesten bahsettıkce egzoz cubuguna elındekı anahtar ıle vurmaya basladı ve ses bu sefer 3000-3200 aralıgına gectı ve bunu ona belırttım bu vurmalara devam ederken bır somunu sıkıstırdı sanırım (kendısı oyle soyledı) ve ses kesıldı.egzoz denge cubugu somunu dedı ve yavsak herıf afedersınız bnm ısrarımla benm yönlendırmemle bu vıdayı tesbıt edıp bulmasına 40 tl para aldı ( arıza tesbıt cıhazına bagladı bırsey bulamadı ama yınede onun parasınıda cıkarttı) bırdaha o ustanın bulundugu dukkanın önunden gecmeyı sokagından bıle gecmedım.. ford özel servıslerınden uzak durunuz Yorum bağlantısı
İbrahim Çelik 17 Ekim 2015 Paylaş 17 Ekim 2015 (düzenlendi) Eğer aynı sesi arabanın içindeyken duyuyor fakat dışındayken duymuyorsanız. Yada arabanın dışındayken daha az duyuyorsanız. Debriyaj tellerine baktırın derim. Bu tellerden gelen ses göğüsün tam ortasından zırıldama yada ağlama tabir edilen gaza bastıkça artan fakat belli seviyeden sonra yok olan bir ses. Yani ses belli devirler arasında geliyor. Arkadaşa 2011 model 52 bin km de collection focus aldık. Aldığımız arkadaş bu sesten bahsetti ve arabadan soğuduğunu söyledi. Aksaray da sürekli gittiğimiz özel servis. İçeriden dinledi dışarıdan dinledi ve motor ile ön göğüs arasına elini sokup sesi 1 dk içinde yok etti. Araç 6 aydır kullanılıyor ve ses yok. 17 Ekim 2015 tarihinde İbrahim ÇELİK tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts