İçeriğe Yönlendir

Gti Efsanesi Geri Geliyor


Fatih Aydın

Recommended Posts

Fatih Aydın

1 yılda 10 bin adet satış rakamı hedeflenen Peugeot 208 GTi, Türkiye pazarına Haziran ayı başında 57.900 TL’den başlayan fiyatlar ile sunulacak.

2012 yılında yapılan lansmanından itibaren 300 bin adet üretim rakamına ulaşan ve Şubat ayında 25 bin 600 adet sipariş alan Peugeot 208 sportif B segmentine hızlı bir giriş yapıyor. Peugeot 208 GTi, Türkiye pazarına Haziran ayı başında 57.900 TL’den başlayan fiyatlar ile sunulacak. 208 GTi; yaylar, amortisör sertlik ayarı, viraj demiri, sertleştirilmiş ön beşik, arka kirişten ve jantlardan oluşan tüm yürüyen aksam motorla uyum içinde çalışması için özel olarak tasarlandı.

1.6 THP 200hp benzinli motor, üzerinde yeniden çalışılan bir egzoz sistemi ile sesini duyuruyor. Kısaltılmış 6 ileri vitesli mekanik şanzıman ile eşleşen motor bu şasinin tüm potansiyelini ortaya çıkarıyor. Maksimum 275 Nm torku ve maksimum 147 kW (200hp) gücü ile, 208 GTi birinci sınıf ivmelenmeler ve ara hızlanmalar sunuyor. 0-100 km/s hızlanma 7 saniyenin altında gerçekleşiyor, 0-1000 m ise 27 saniyede ulaşılıyor. Ara hızlanmalar da aynı düzeydeler, 208 GTi 80 km/s’den 120 km/s hıza 5. viteste 7 saniyenin altında çıkabiliyor. Bu performanslar aracın ağırlığında sağlanan kazançlardan olumlu etkilendi. Ağırlığı 1160 kg’a indirilerek hafifleyen 208 GTi kilometrede sadece 139 g CO2 yayarak gerçek bir çevre dostu olduğunu kanıtlıyor.

Daha fazla sertlik için özellikle ayarlanmış olan ön süspansiyon sistemi, yola ilişkin bilgileri sürücüye mükemmel bir şekilde aktarıyor. .Arka süspansiyon ayarı da daha fazla güvenlik ve daha fazla kullanım zevki vermek için ayarlandı. 205/45 ebat lastiklerle donatılan Storm boyalı, mat cilalı parıltılı 17" Carbone jantlar önde 302 mm’lik ve arkada 249 mm’lik hava kanalcıklı diskleri barındırıyorlar. Dinamik hava girişleriyle soğutulan diskler güçlü bir frenleme sağlıyorlar.

Dikdörtgen bir yapıya sahip olan halojen farlarda, sinyal lambalarında ve gündüz aydınlatma sisteminde LED teknolojisi kullanılıyor. Bu sofistike far yapısı 208 GTi’nin bakışlarına güç katıyor. 208 GTi üzerinde, parlak siyah ızgara, spor damalı bayrağı ve parlak krom kaplamaları ile dikkat çekiyor.

peugeot%20208%20gti%20i%C3%A7.jpgTamamen sportif koltuk, Nappa deri ve kırmızı bir çizgi ile canlandırılan Caro örgü kumaşı birleştiriyor. Kırmızı dikişli siyah PVC poliüretan kaplamalı torpido paneli ile kapı giydirmelerinde kırmızıdan siyaha degrade bir dekor ile dikkat çekiyor. Otomobilin performansı ile ilgili bilgileri ‘göz hizası’nda bulunan gösterge panelinde veriliyor.

Kırmızı LED aydınlatmalı krom çerçeveli göstergelerin ortasında teknolojik renkli bir ekran bulunuyor. Parlak siyah damalı motif çizimli alüminyum fon üzerinde beyaz ibreler sadece kırmızı “redline” bölüme hızla çıkmayı bekliyorlar.

Kaynak:http://www.ototicari.com/haberler/peugeot-208-yeniden-dogdu.html

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Fransız dedik yüzüne bakmadık aama gel görki bir tahrik unusuru var. Ford ise Fiesta da spor araba diye tek kapı 125hp satsın

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Geç bile kalmışlardı. Oysa 2000 li yıllarda ne gözdeydi gti lar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Keskin
(düzenlendi)

sonunda aranan kan bulundu.... geç bile kalmışlardı... keşke bu uygulamayı hondada eski nesil vtecleri, s2000leri güncelleyerek sürdürse...

tarihinde Alper Keskin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Lise yıllarına az dolaşmadık 205 gti ile 1.9 130 bg ve 900 kg dı.Çok iyiydi o yıllar için.

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Pejo iyi yapmış.. Otoban fareleri tekrardan piyasalarda.. :yes:

Yalnız bunlar yine fıransız :D

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

Hızlı ufaklık dönemi bitti. GTi kavramı da yokoldu gitti. Satması mümkün değil.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Namı diyar otoban faresi derlerdi. Mutlaka alıcısı çıkacaktır..

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Fransız mıransız farketmez marka fanatikliğine gerek yok.

Adamlar yapmış keşke bizimkilerde yapsa.

1100 kilo araç 200 beygir 7 saniyenin altında 100km hıza ulaşıyor.

Fiyatını biraz daha kırsalardı çok satardı bence ama yinede satacaktır.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Golf VR6 :) hala oyle bi Golf yok bence :)

Sende junyır gti var zaten:) Yeni hedef VR6 mı yoksa

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Sende junyır gti var zaten:) Yeni hedef VR6 mı yoksa

Yok öyle uçlarda gezecek kadar olamadım henüz :) Bana kompakt ve dengeli araçlar lazım :) Dün gece soğuk motorda hava sıcaklığı 4 derecede iken sabitleyiciyi 80 e sabitledim 6 km git 6 km gel tam 5.0 Litre/100 Km tüketimi vardı :) Benim "96 1250cc Fiestadan az yakıyo :))))

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Yok öyle uçlarda gezecek kadar olamadım henüz :) Bana kompakt ve dengeli araçlar lazım :) Dün gece soğuk motorda hava sıcaklığı 4 derecede iken sabitleyiciyi 80 e sabitledim 6 km git 6 km gel tam 5.0 Litre/100 Km tüketimi vardı :) Benim "96 1250cc Fiestadan az yakıyo :))))

Vay be çok iyiymiş 5 litre , önce bundan alsam sonra golf 7 122 lik keser mi beni acep :fiuw:

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Vay be çok iyiymiş 5 litre , önce bundan alsam sonra golf 7 122 lik keser mi beni acep :fiuw:

Valla güya dizel öncesi biraz değişiklik yapayım derken ben kötü bi virüs kaptım, şimdi acaba 140 lık ACT lere geçsem bunu aratırmı diye endişe ediyorum :) Makine ekonomik olmasına ekonomikte gaz pedalının altına takoz koymak lazım sürekli böyle kullanmak için, yoksa gaz pedalının 1/4 ü ile zaten fiesta dan iyi gidiyor, mesele pedalın kalanını kullanmama iradesinde bitiyor... :)))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...