Abdussamed Acar 14 Nisan 2013 Paylaş 14 Nisan 2013 (düzenlendi) Sanıyorum Dış Ticaret Açığının azaltılmasına yönelik önlemler neticesinde ithal otomobil konusunda bir takım düzenlemeler yapılacağı ile ilgili haberler gündeme gelmeye başladı, haberdeki gibi ithalat yasaklanmasa bile ithal otodaki vergileri artırmak için çalışmalar olacağa benziyor... Türkiye'de otomobil pazarına çekidüzen geliyor. Her isteyen Türkiye'ye otomobil getirip satamayacak. Türkiye'de üretim yetkisi verilen şirketlerin dışında üretim ve satış olmayacak. Lüks araçlara ise kota geliyor. GAZETEPORT ÖZEL İSTANBUL - Başbakanlık otomobil yasası çıkarmak üzere harekete geçti. Oto piyasasına çeki düzen vermek için otomobil yasası çıkartılmasının ardından Türkiye'de üretim yapacak firma sayısı belirlenecek. Bu firmaların ürettiği araçların dışında araç satılamayacak. Lüks otolara ise kota getiriliyor MEVCUT DURUM TAM KARMAŞA Türkiye'de üretim yapan beş otomobil firması onun yaklaşık iki katı da ithalatçı firmanın piyasaya sürdüğü yirmi markanın farklı modeli satılıyor. Araçların standartlarını firmalar belirliyor. Bu da otomobillerin fiyatlarını oluşturuyor. Ancak üretimde her firma kendi standardını kendisi belirliyor. Bu da tam bir karmaşa yaşanmasına neden oluyor. Hükümet bu karmaşanın önüne geçmek, fiyatları düşürüp standartları yükseltmek için çalışma başlattı. Bu amaçla özel bir firmaya araştırma yaptırıldı. Firmanın ön raporu Başbakanlığa ulaştı. İlk etapta Başbakan'ın da beğendiği bu raporun anahatları önümüzde günlerde uygulamaya konulacak. OTOMOBİL YASASI ÇIKARTILACAK Buna göre önümüzdeki günlerde meclisten geçirilecek yasa ile Türkiye'de otomobil üretimine standart getirilecek. Bu standartlarla otomobil üretecek şirketlerin sayısı dörde veya beşe indirilip ithalat da yasaklanacak. Yani Türkiye'de otomobil satmak isteyen bir firma Türkiye'de üretim yapmak zorunda olacak. Belli bir yıl üretim izni alan firmalar, ürettikleri araçlarla Türkiye'nin otomobil ihtiyacını karşılayacaklar. ÜRETİM AVANTAJI VATANDAŞA YARAYACAK Firmaların üretim standartları yasa ile belirlendiği, rekabet yapacağı firmalar azaldığı için fiyat ucuzlayacak. Kalite artacak. Yedek parçada yaşanan karmaşa ortadan kalkacak. İthalat yasaklanacağı için üretim yapan firmanın pazarı büyüyecek. 2012'de yaklaşık % 10 düşüşle 777 bin oto satan Türkiye'de üretim yapan firmaların pazarı büyüyecek. LÜKS OTOYA KOTA GELİYOR Türkiye'de üretim yapmayan ancak satışları üretim yapan firmaları imrendiren Mercedes, Wolkswagen, Peugeot gibi markalar piyasadan silinecek. Ancak bu süreç içinde en azından bir Alman markasının Türkiye'de üretime yönelik fabrika açarak bu pazara gireceği tahmin ediliyor. Buna karşılık lüks otoya da kota geliyor. Türkiye'de de müşterisi olan lamborghini, porsche, gibi araçlar her yıl belirlenen kotaya göre ithal edilecek. Bu araçlara da yüklü miktarda vergi getirilecek. Kaynak : http://www.gazetepor...r#ixzz2QU894PEA 14 Nisan 2013 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 keşke her ürünün yerli malı olsada muadili ithal ürünün iki katı ötv si olsa. Bizde iki anlamda da seve seve yerli malı kullansak 5 Yorum bağlantısı
Baran Ekici 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 1 araba kendimize alırken 2 tane de devlete alıyoruz ama bize yetiyor devlete hala yetmiyor, ne kadar ironik.. 8 Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 (düzenlendi) Sinirden gülüyorum... Almanya'da bu yasa çıksa anlarım adamlarda bmw merso vw audi markaları var. yani deseler ki bunlardan başka alınmayacak ona bile karşı çıkarım fakat en azından mantıklı bir tarafı var. Lüx otoya vergi gelse ne olur gelmese ne olur. Bu tarz arabaların çoğu şirket adına alınıyor vergiden düşülüyor üstelik 15 Nisan 2013 tarihinde Mehmet Gürcüoglu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Oldu olacak devlet desinki üreticiye üreteceğin araç en az 4 airbagli 4 lastik absli esp li olacak,bu senin satandartın.Diyelimki mercedes gelip fabrika açmadı 2.ellerin fiyatı ne olacak,mesela ben s600l istiyorum 2.el fiyatı ortalama 40 bin diyelim bu o zaman 80 bin olurmu?eğer öyle olursa bu iş olmaz. Yorum bağlantısı
Akan Belen 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Eğer sıfır araç satışı olmazsa 2 el değeri düşer aracın.Belki kısa bir süre yüksek seyredebilir ancak sonrasında mutlaka düşer.Ancak ben böyle bişi olacağını sanmıyorum açıkçası.Ancak içerisinde çok fazla marka olan ve satış adeti yüksek olan firmalar gelir ancak. Yorum bağlantısı
Mert Ender 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Türkiye otomotiv pazarı çok ciddi anlamda daralır. Şahin-Doğan-Renault 12 günlerine dönülmek istenmesi saçmalık. Devlet, yerliyi teşvik etmek istiyorsa önce kamuda onar onar alınan Mercedes'lerden vazgeçsin. Kimse kimseye yerli otomobil alacaksın diye dayatamaz. Otomotiv tarihinden 150 yıl geriyiz, hangi standartları koyabileceksin? Lego gibi montaj teknolojisinden öteye bir endüstrin yok. Yan sanayiide süper olmak başka şey, standart koyabilecek düzeyde olmak başka şey. Gülerler adama. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 "Ben yaptım, oldu" abi sen yaptıysan itirazım yok 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Yerli otomobil almak için önce üretmek gerekmiyor mu.Yoksa burada montaj yapan firmaların araçları yerli mi sayılıyor.Bakalım altından ne çıkacak. Yorum bağlantısı
Murat Dere 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Yerli otomobil almak için önce üretmek gerekmiyor mu.Yoksa burada montaj yapan firmaların araçları yerli mi sayılıyor.Bakalım altından ne çıkacak. Hep öyle değil mi Akan'ım? Burada "birleştirme" yaparız, bunun adı "yerli üretim" olur. Buna göre uçak bile "yapıyoruz" ya. Birleştirme de bir şeydir ama "üretiyoruz, yapıyoruz" demeyin be kardeşim. Neyin kafasıysa artık. 3 Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 haber tam bir asparagas: - ithalat yasaklanamaz; AB ve diğer ülkelerle yapılan antlaşmalar gereği böyle bir şey yapamazsınız. kaldı ki o antlaşmaları iptal bile etseniz sizin yasak koyduğunuz malı üreten ülke sizden mal almaz. hem teoride hem de pratikte mümkün değil. - özel "bir" şirkete araştırma yaptırılmaz. çapraz kontrol açısından bir'den fazla kuruma verilir. onu da ilgili bakanlık dilerse yaptırır. - lafa bak: "İlk etapta Başbakan'ın da beğendiği bu raporun anahatları önümüzde günlerde uygulamaya konulacak." aa evet çok güzel bir rapor çıkartmışsınız ortaya mı demiş? ya da "hah tam da beklediğim veriler" mi demiş? anlatım bile saçma. - ekonomi ve refah düzeyi artmamış olsaydı bu hükümet ikinci dönem bile seçilemezdi. kürtlere özerklik verecekleri dönemde tutup insanların lüksünü elinden almazlar. o zaman kalmaz kimsenin elinde o %50. - "Firmaların üretim standartları yasa ile belirlendiği, rekabet yapacağı firmalar azaldığı için fiyat ucuzlayacak. Kalite artacak. Yedek parçada yaşanan karmaşa ortadan kalkacak." rekabet yapacak firma azalınca fiyat azalmaz, artar. ne karmaşası varmış yedek parçada o hepten muallak. alakaya çay demle. - "Türkiye'de üretim yapmayan ancak satışları üretim yapan firmaları imrendiren Mercedes, Wolkswagen, Peugeot gibi markalar piyasadan silinecek. Ancak bu süreç içinde en azından bir Alman markasının Türkiye'de üretime yönelik fabrika açarak bu pazara gireceği tahmin ediliyor." artık gülmeyen organım kalmadı. o 3 markanın da satışları sayı itibariyle üreticileri imrendirmez. Honda hariç 3 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 (düzenlendi) Devlet Ötv ye bağımlı yaşamaktan artık kendini azat etmeli . Dolaylı vergilerin tahsil imkanı zor olduğundan bu güne kadar hep ötv ye yüklendi . Otomobil ve petrol ürünlerinden bu iş yürüyor. Ekonomi yönetimi ötv siz 1 gün bile yaşayamaz. Yerli üretim araç çıksa bile illaki onu da ithaller le aynı fiyatta tutacaktır. Bu yüzden ülke fabrikası olmayan araba girmeyecek diye kimseyi kandırmasınlar... 15 Nisan 2013 tarihinde Kemal Korkmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Elöver 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Kominist düzen mi bu ? Çok saçma bir haber hayatta olmaz böyle bir şey Ben VW'imden ve Opel'im den vazgeçmem 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Çıkacak yeni yönetmellik ile haberde yazanın birbirini tutacağını sanmam, benzerlerini medyada sıkça gördüğümüz için 1 Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 olur olur bu da olur,ne olacak o yabancı markalarda senden yan sanayi almıyacaklar mı? o zaman ülke içine satar yan sanayi de Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 15 Nisan 2013 Yazar Paylaş 15 Nisan 2013 (düzenlendi) yasaklanmaz ama ithal araçta vergileri yükseltebilirler, bu konu uzun zamandır konuşuluyor ki hükümet bir yandan aba altından sopa gösteriyor, Jetta vergisi nin (Dolaylı ithalat vergisi) tüm davetlere rağmen Türkiye'ye yatırım yapmayan VW ye inat çıkarıldığı konuşuluyor... 15 Nisan 2013 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 (düzenlendi) Saçma. Korumaya yönelik her türlü müdahale fiyat yükselmesi ve kalite düşüşü ile sonuçlanır. Yeni araç satışını engellemek istiyorlarsa bir önerim var: Yetkili servis fiyatlarını kontrol altında tutsunlar, "jenerik yetkili servis ağı" açanlara 10 yıl vergi teşviği (mesela işçilik ötv siz ya da ssk desteği) ve akabinde servis ürünleri fiyat kontrolu. Getirsinler. İnsanlar yeni araca binmez, eski aracı düzgün ise. Bir de 1000cc altı mini araçlara daha da vergi teşviği getirsinler. 15 Nisan 2013 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Semih İzgi 15 Nisan 2013 Paylaş 15 Nisan 2013 Kominist düzen mi bu ? Çok saçma bir haber hayatta olmaz böyle bir şey Ben VW'imden ve Opel'im den vazgeçmem Aman; sanki Jaguar kullanıyor. Opelmiş. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 16 Nisan 2013 Yazar Paylaş 16 Nisan 2013 Kalite artınca ne oluyor? iyi yapanın kazanması doğal olan elbette ancak hiç araç üretmediğimiz yahut üretmemizin ticari olarak pek makul olmadığı bir zemine doğru sürüklenerek, başkaları için çalışan tüketiciler pozisyonumuz kesinlik kazanarak pekişiyor... Bu konuda bazı yasal yaptırımlar tüketici açısından pek adil gözükmese de doğru yapıldığında ülke adına uzun vadeli faydalar sağlayabilir... tabi ki yaptırımlar doğru hesap edilmez ise yanlış sonuçları da olabilir... Bu konuda olacaklara tek taraflı bakmak kısır düşünmektir... İkinci dünya savaşı sonrası Almanya'nın durumu ortada, sanayisi neredeyse tükenmişti, şu an sanayisinden bahsetmek için; Mercedes, BMW, Audi, Opel, VW demek yeterli gelir sanırım. Yorum bağlantısı
Enis Sever 17 Nisan 2013 Paylaş 17 Nisan 2013 Burada ithalatı kısmak ne kadar saçma bir şey yerli sanayiyi geliştirmek istiyorsak ilk başta zararlı ve rantabl olmasa bile olsa kendi markamızı yaratıp üretmeliyiz. Bu tarz bir şeyin 10-15 senede kara geçmesi beklenemez. Tabii yerli üretimimiz hemen kara geçme hastalığı olduğu için işine gelmez Ondan sonra herşey kendiliğinden gelişecektir. Bizim yerli diye ürettiğimiz en iyi araba veya arabalar nelerdir? Fluence, Civic, Corolla peki Passat, Insignia, Mondeo, A4 ayarında sınıfında ürettiğimiz arabamız var mı? Yok bu sınıf araba kullanan insanlar yukarıdaki modellere mahkum mu? Bunun Şahin Doğan günlerinden ne farkı kalacak? Kaldı ki kalite ve donanımlarda düşecek. Fiyatlar iyice artacak. Hükümet bunu aklınca VW'ye inat yapıyor ama bu iş böyle yapılmaz. Ya o ayar araba üreteceksin ya da bu şekilde yaşamaya devam edeceksin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts