Yusuf Bahri Aslan 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Satış rakamlarında ezeli iki rakip olan Amerikalı otomobil devleri General Motors ve Ford Motor Company, bugün düzenledikleri ortak basın toplantısı ile yakıt tüketimini azaltacak yeni jenerasyon 9 ve 10 vitesli otomatik şanzıman geliştirmek üzere bir anlaşma imzaladıklarını açıkladılar. İlk olarak geçen yıl New York Times gazetesi tarafından açıklanan bu ortaklık bugün resmiyet kazandı. Ford ve GM, geliştirecekleri 9 ve 10 vitesli otomatik şanzımanı, önden çekişli veya arkadan itişli tüm binek otomobil, crossover, SUV ve kamyonlarda kullanacaklar. Ortak geliştirilecek bu yeni şanzımanlar ile orta sınıf bir otomobilde, 6 vitesli şanzımana göre %10 yakıt tasarrufu elde edilecek. General Motors Global Şanzıman Mühendisliği başkan yardımcısı Jim Lanzon yaptığı açıklama ile GM ve Ford mühendislerinin çoktan yeni şanzımanlar üzerinde çalışmaya başladıklarını açıkladı. Düzenlenen ortak basın toplantısı ile Ford ve GM sözcüleri, ortak çalışma ile tasarım, geliştirme, mühendislik, test ve lojistik aşamalarının daha hızlı ilerleyeceğine inandıklarını ve iki şirket için de daha az maliyet ortaya çıkaracağının altını çizdi. Ford’un Şanzıman ve Sürüş Bileşenleri ve Program Öncesi Mühendislik Bölümü’nün başında bulunan Craig Renneker: “Bu ortak çalışmanın bize de General Motors’a da katkısı çok büyük olacak. Geliştirme aşamasında ortaklaşa yapılacak çalışmalar, şanzıman kontrol yazılımları aşamasında ayrılacak. Ford kendi yazılımını, GM ise mevcut yazılımını kullanacak. Böylelikle iki dünya devi de kendi DNA’sına bağlı kalarak spesifik 9 vitesli otomobiller üretecek.“ dedi. General Motors ve Ford daha önce de 2 ortak şanzıman geliştirme çalışması yürütmüştü. Bu iki güç birliği sonunda 8 milyon önden çekişli otomobil 6 vitesli otomatik şanzımana kavuşmuştu. Kaynak: http://www.arabalar.gen.tr/10-vitesli-otomatik-geliyor-h3559.html 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Çantalar güzelmiş, boşverin şanzımanı. 3 Yorum bağlantısı
Eray Sireli 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Bakkala giderken bile beşinci vitesle gidecez desenize 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Geçen bu viteslerin üst sınırı için 10 olarak okumuştum. Daha fazlasına araçlarda yer ve ağırlık olarak müsaade olmadığını yazıyordu. Hayırlı olsun diyelim. Manuelden az yakmaya başlayacaklar yakında Yorum bağlantısı
Akan Belen 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Kısa vade de gelmez sanırım.Ama merak ettim nasıl olacak acaba.Bu kadar vites ile Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan 18 Nisan 2013 Yazar Paylaş 18 Nisan 2013 Ne 7-8 vites DSG Ne 8 vites BMW Ford+GM 10 vites varmı daha ilerisi Yorum bağlantısı
Misafir 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Karabük yollarında 5'i bile nadir kullanırken 10 Cok gelir (: Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Böyle 8-10 vitesli şanzımanları duyunca aklıma hep bu gelir Bununla uğraşacaklarına yüksek torka dayanıklı cvt yapsalar daha iyi. Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan 18 Nisan 2013 Yazar Paylaş 18 Nisan 2013 10 yetmez 15 olsun.. 15-20 Allah ne verdiyse artık Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 yapsınlar yapsınlar. Biz daha 4 vites otomatikte hangi viteste olduğumuzu anlayamıyoruz,10 fites yapsınlar,iyice delirelim. 2 Yorum bağlantısı
Akan Belen 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Bu 10 tanenin hepsi mi ileri olacak.Geri kaç vites 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 devir saati oynayıp duracak demek ki, 2000 devirde vites değiştirse 1800e düşer. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 Arkadaşın BMW sinde 2 geri vites var bmw, kamyon üretiyor mu? Yorum bağlantısı
Misafir 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 devir saati oynayıp duracak demek ki, 2000 devirde vites değiştirse 1800e düşer. BMW 745 1500 devirde değiştiriyor vitesi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 18 Nisan 2013 Paylaş 18 Nisan 2013 bmw, kamyon üretiyor mu? Geri geri biraz hızlanınca bir vites değişiyor(muş), henüz test edemedim 1994 5.20 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 20 Nisan 2013 Paylaş 20 Nisan 2013 10 vites otomatiği yaparlar yapmaya da, cesaretleri varsa 10 ileri manuel yapsınlar en sorunsuzundan 2 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 kamyonlardaki gibi tokatlı olsun vites koluna bir tokat atıyorsun vites değişiyor Yorum bağlantısı
Tahir İlter 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Niye cvt yapmıyorlar ki.. ? Jatko için ''10 vitesli gibi'' bir terim kullanmıştın diye hatırlıyorum abi. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Nisan 2013 Paylaş 22 Nisan 2013 Vosvos 8 ileri otomatik duyurduktan sonra hatta şu an yollarda olduktan sonra çok çok geç kalınmış bir anlaşma olmuş.Gözleri aydın kulakları manisa misali olmuş sanki. Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan 27 Nisan 2013 Yazar Paylaş 27 Nisan 2013 Volkswagen Grubu 10 vitesli ve çift kavramalı otomatik DSG şanzıman geliştirmeye başladı. Audi ve Porsche şirketlerinin Denetim Kurulu Başkanlığı görevlerini de yöneten VW Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Martin Winterkorn, Viyana Motor Sempozyumu’nda yaptığı açıklama ile hem 10 vitesli DSG şanzıman hem de 134 beygir güç üreten yüksek performanslı bir dizel motor üzerinde çalışmaya başladıklarını doğruladı. Avrupa’da uygulanmaya başlanan karbondioksit salınımı azaltmaya yönelik sıkı mevzuatın ardından başlayan 10 vitesli DSG şanzıman çalışmaları ile Volkswagen Grubu, araçlarındaki karbondioksit salınımını düşürmeye çalışıyor. Avrupa Birliği’nin belirlediği çevreyi korumaya yönelik yasaya göre 2020 yılına kadar otomobil üreticileri, araçlarındaki karbondioksit salınımını kilometrede 95 gramın altına düşürmek zorunda. Volkswagen’in üzerinde çalıştığı 134 beygirlik yüksek performanslı dizel motor ise değişken valf sistemi, 3.000 bar basınçla çalışan yüksek basınçlı enjeksiyon sistemi ve yenilikçi elektronik turbo şarj teknolojisine sahip olacak. VW Yönetim Kurulu Başkanı Winterkorn, içten yanmalı dizel ve benzinli motorların, yanma sisteminde yapılacak geliştirmeler ile daha verimli hale geleceğine inandıklarını belirtti. Yanma sistemindeki parçaların ağırlıklarını azaltarak başlayacak geliştirme süreci, yeni sürtünme seviyeleri ve termal yönetim ile devam edecek. Bu revizyon ile Volkswagen Grubu bünyesindeki dizel ve benzinli araçların %15 daha verimli hale getirileceği açıklandı. Winterkorn VW Grubu olarak, doğa dostu, ekonomik ve günlük kullanıma uygunluğu ile doğal gaz teknolojisine de sıcak baktıklarını da belirtti. Winterkorn: “Doğal gaz teknolojisi tamamen gelişimini tamamlamış ve otomobil sektöründe kullanılan bir teknoloji. Ancak henüz halkın doğal gaz ile çalışan otomobiller hakkında yeterli bilgisi yok. Birçok kişi bu teknolojiye sahip otomobiller olduğunu dahi bilmiyor. Otomobil üreticileri, politikacılar ve akaryakıt endüstrisi bu teknolojiyi tanıtmak için elinden gelenin en iyisini yapmalı.” dedi. Winterkorn, hybrit teknolojisinin orta vadede en iyi ve verimli seçenek olduğunu belirterek sözlerini noktaladı Kaynak: http://www.arabalar.gen.tr/otomatik-viteste-yeni-donem-h3576.html VW de 10 vites işine soyunmuş. Eee geri kalırmı hiç Yorum bağlantısı
Recommended Posts