İçeriğe Yönlendir

Antipatinaj & Abs Işığı


Osman ÇETİN

Recommended Posts

Osman ÇETİN
(düzenlendi)

Forumda benim sorunumu tam bulamadım :(.. Sorunum yolda seyir halindeyken antipatinaj ve abs ışığın yanması ve müsait bir yerde stop edip tekrar marş'a basıyorum ve sönmüş oluyor ama belli mühlet sonra tekrar yanıyor.. Günde 2 kere yanmaya başladı. Teşekkürler

tarihinde Osman ÇETİN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

hidrolik balata akü kontrolünden sonra 4 teker sökülüp abs soketleri wd 40 la temizlenecek gözle kontrol yapılacak kopuk kablo vs... düzelmesse diğer seçeneklere bakılacak. Saygılar.

tarihinde Erol Eser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Fren hidroliğiniz ne alemde?

Balatalarınızın durumu?

Akünüz?

Yazdığınız parçalara izinli günümde baktıracağım..benim araç'ın arkalarıda disk ama alırken özel servis bunların orjinalları yok çaktırmanız gerekecek demişti , doğrumu? Aküyü bilmiyorum tam, zayıf gibi geliyor bana.....

hidrolik balata akü kontrolünden sonra 4 teker sökülüp abs soketleri wd 40 la temizlenecek gözle kontrol yapılacak kopuk kablo vs... düzelmesse diğer seçeneklere bakılacak. Saygılar.

Olmazsa gidiğim zaman servise bunlarıda baktırayım....

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yazdığınız parçalara izinli günümde baktıracağım..benim araç'ın arkalarıda disk ama alırken özel servis bunların orjinalları yok çaktırmanız gerekecek demişti , doğrumu? Aküyü bilmiyorum tam, zayıf gibi geliyor bana.....

Diskin mi orjinali yokmuş :)

Siz sponsor firmamıza telefonla ulaşın. Onlar yardımcı olacaklar size parça konusunda.

Akünüzü ölçtürün. Araç çalışırken 13-14v arasında olmalı. Stop halde 12v'tan aşağı düşmemeli.

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

Diskin mi orjinali yokmuş :)

Siz sponsor firmamıza telefonla ulaşın. Onlar yardımcı olacaklar size parça konusunda.

Akünüzü ölçtürün. Araç çalışırken 13-14v arasında olmalı. Stop halde 12v'tan aşağı düşmemeli.

Teşekkür ederim sani bey, ben disk derken arka balatalar yokmuş demek istedim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teşekkür ederim sani bey, ben disk derken arka balatalar yokmuş demek istedim

Onları da temin ederler, siz bi telefon edin, forumun adını verin, yeter ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tekerdeki sensörlerden birisi veya tesisatın sorun varsa, araç hareket etmeden önce yanmaz, sonra yanar, kontak açıp kapayınca söner sonra teker dönünce yine yanar, arada sırada yapıyorsa, soket veya tesisat sorunu olma olasılığı yüksek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

tekerdeki sensörlerden birisi veya tesisatın sorun varsa, araç hareket etmeden önce yanmaz, sonra yanar, kontak açıp kapayınca söner sonra teker dönünce yine yanar, arada sırada yapıyorsa, soket veya tesisat sorunu olma olasılığı yüksek

Benim gibi olur ise ilerleyen zamanda göstergeye müdahale edilir :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Cihaza bağlanır,arıza nerede tespiti yapılır,sonra tedaviye geçilir,izlenecek yol budur.

Yorum bağlantısı
Fatih Karaot

Daha önce benim başıma gelmişti; tekerlek göbeğinin tam sıkılmamasından dolayı sensör okuma hatası veriyormuş.Tekerleklerin göbeklerinin (porya )tam oturup oturmadığına bir bakın.

Yorum bağlantısı
Haydar Güzel

ustalar Antipatinaj & Abs Işığı bende de sık yanmaya başladı. sensörlere baktıracağım. acaba jant boyutundan olabilirmi ? orjinali 15 mi mondeoların bende 14 çelik jant var

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

ustalar Antipatinaj & Abs Işığı bende de sık yanmaya başladı. sensörlere baktıracağım. acaba jant boyutundan olabilirmi ? orjinali 15 mi mondeoların bende 14 çelik jant var

modeliniz clx degil glx olmalı aracınızın orjinal jant ölçüşü 14" inç tir zaten , ayrıca glx modellerinde anti patinaj yok diye biliyorum, arızaya gelirsek o kadar çok sebep varki önce fiziki kontrolleri yani sensör ve tesisatı incelemekle işe başlamalı , akü nün gerekli voltajı vermemesi , tesisat ta oksitlenme , abs beyninde elektronik arıza(soğuk lehim, şase almama vb.)abs ünitesinin motorunun bozulması ilk akla gelenler , ama dediğim gibi çok sebep yada sebepler olabilir size tavsiyem işi bilen bir ustaya baktırın ford konusunda uzman olsun , bir arızayı onarırken başka arızalara yol açmasın

ankarada ki arkadaşların bildikleri ford otolar konusunda uzman bir yere gidin bizim mondeoların kronik sorunu abs ve antipatinaj benim araçta aynı arıza olmuştu sebepleri birden fazlaydı , tesisatı kontrol falan derken yirmi gün uğraşmıştı ustalar sorun abs ünitesi ve tcs motorunda çıkmıştı ikini değiştirince ve tesisatı düzeltince düzene girmişti kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN
(düzenlendi)

Günaydın arkadaşlar, çarşamba günü izinliydim servise geç saat'te gittim ve bilgisayar'a bağlattım ve sol ön teker sensörü arızası verdi geç olduğu için sabah gel gelecek sefere dedi. Haftaya sabah uğrayacağım bakalım neolacak... Yeni sanayide çokoto servisine gittim önceki gittiğim servis son zamanlarda hiç yardımcı olmadı aydemir oto servis...

tarihinde Osman ÇETİN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haydar Güzel

teşekürler Hamdi bey soğolun. yanlış yazmışım evet glx

Yorum bağlantısı
Haydar Güzel

abs & anti patinaj sorunum şimdilik düzeldi yapılan değişiklikler- motor bölümünde sol amortisörün yanında 3 adet soket buldum ve çıkardım oksitlenmiş gibiydi balata spreyi sıktım. yazlık lastiklerimi taktırdım balans ayarı yaptırdım şu anda düzeldi galiba. anti patinaj var yokuşlarda devreye giriyo ara sıra.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN
(düzenlendi)

Antipanaj ve abs'e sorunum vardı sonunda cuma günü servise gittim ve sol ön tekeri söktü.. Balata'nın arkasında vidalanmış bağlandı vardı onu söktü ve temizledi ve ayar yaptı meğerse bağlandı ayarı düzgün yapılmadığı zaman arasıra yanıp sönermiş... Şimdi gayet güzel oldu :) sorun yok. Birde motor'a baktırayım dedim üstkapak contasından yağ kacırdığını gördük ve artı termostat bağlı sert kapak 3 - 4 girişli kapak ismini unuttum oda conta bağlantı yeri komple kırıkmış kırmızı birşeyler sürmüşler önceden su kaçırıyormuş onu değiştirdik 250 lira tuttu parça ama conta siparış verdik üstkapak contasını 90 liramış orjinalı onu da önümüzde hafta değiştireceğim.... Birgünüm böyle geçti. Siznle paylaşayım dedim Saygılar

tarihinde Osman ÇETİN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Ben de perşembe balata ve diskleri değiştirip,rot balans ayarı yaptırdım.rot balanstan çıktık teste ,abs ve tcs ışıkları yanıyordu ve çalışmıyorlardı.sol teker arkasından soketi çıkartıp taktık söndü şuan çalışıyor normal şekilde

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

soketle uğraşmaay gerek yoktu, yola çıkınca tekerler dönünce lamba sönecekti

Yorum bağlantısı
Osman ÇETİN

soketle uğraşmaay gerek yoktu, yola çıkınca tekerler dönünce lamba sönecekti

Tekerler dönünce zaten arasıra yanıyordu belli yoldan sonra, sonra stop et tekrar bastığın zaman sönmüş oluyordu çağlar bey... Çok şükür düzeldi

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Coşkun Biçer

Kusura bakmayin kimse uzerine almasin ama akuyle cantla ,fren hyroligle ,balatayla, veya lastik buykluguyle ne alaka birisi aciklarsa sevinirim.,hata ve hatta fren diskile bile alakasi yok arkadasin birisiin yazdigi gibi, yeni modelerdense bilgisayarda bagladinizmi hersey ortaya cikar eger sensurlerdense veya kablodansa buyk ihtimale birtanesindedi hata.Ama sizin sikayetinize bakilirsa aracinizdaki rulmanlardan birisi bozulmus ses yapiyor olmasi lazim yapmiyorsa yakinda baslar eger rulmansa bilgisayarda hata hangi tarafta oldugu cikar ama rulman olarak cikmaz arac kaldirilip fiziki olarak saliyarak tekerlegi konturol edebilirsin.Simdi pek cogunuz ne alaka diyecek abs sensurleri sanildinin aksine fren diskinde degildir,Abs sensuru akslardadir tam dikse giren yerdedir yani rulmanin hemen onundedir aksin o bolgesi tirtilidir abs sensuru oradan okur tekerin donup donmedigini. Rulman bozuldugunda aks yalpalar ve sensure bir temas eder bir etmez bundan dolayi hata verir abs geneldede bozuk yolda veya 10 15 dk kulandiktan sonra lanba yanar beli bir sure sonra kontagi kapatip acmakta ise yaramaz ama en dogrusu bir arkadasinda dedigi gibi bilgisaraya balatip konturol etirmek Kusura bakmayin kimseye saygisizlik etmek veya ukalalik yapmak degil hadimde degil oyuzden cok cok ozur dilerim,ama canti akuyu veya lastik buyuklugunu soylenince kendimi tutamadim aku isterse hic voltaj olmasin farketmez dinamo el uretigi surece cant ve lastik ebatlarida esterseniz kamyon lastigi ve canti kulanin farketmez edecegi teksey km yanlis gosterir ve yakit sarfiyati abs sensurle lastik veya cantla alakasi yoktur. aklarin rulmana girdigi yerdedir tam korugun bitiminde tirtiklilidi sensur burada olur ve siyal gonderir saygilarimla .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aküyle ilgisi vardır, çünkü abs modülü bir araçta en çok akım çeken parçalardan birisidir, voltaj düşük ise abs modülü çalışmaz..

Lastik çapı ile alakası vardır, ön ve arkalara farklı ebatlarda lastikler takılırsa, abs sensörleri devri sayar uyumsuzluk görünce hata verir..

Aks bilyası bozulunca yalpalayacak kadar boşladıysa zaten 40-50 km hızın üstüne çıkınca dağılır...

Tabi ki, en kolay tespit yolu bilgisayara bağlamaktır.. Ancak, 2 kasa mondeoyu bilgisayara bağlayıp abs modülünü görebilecek bir teknisyen biliyor musunuz..?

Bence tesisat arızasıdır, muhtemelen de soketlerden birisi oksitlenmiştir..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rulmanın içi paramparça olsa, sensör arıza vermez, zira okuyucu o bölgede ama rulmanla alakasız, aks yalpa yapana kadar hale gelmişse, çoktan poryadan kopmuş demektir

en en en yeni nesilde bile, bilgisayar olarak tabir edilen teşhis cihazlarını bağlayınca, git X parçayı değiştir demez, hatta çoğu zaman hiçbir şey demez :D

Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer

Tamam pes ediyorum ama bu soylediklerinizi bir zaman kararlastiralim ve deniyelim akuyu sokelim lastikleri degistirelim ve deneyelim eger siz hakliysaniz butun masraf benden ve sapka cikaracam onunuzde eger ben hakliysam siz karar verin akuyu sokup yerine tamamen bozuk aku takalim yanlizca araci calistirmak lazim abs sensur sadece cekis olan aklarda vardiy yani normalde iki aden arkalar genelikle onlerle beraber calisir capraz olarak bina tam turkcesini bilmiyorum ama iki li fren veya onun gibi birsey denmesi gerek ben o isi yilardir yapiyorum sensur dediniz oyle 12 15 volt ceken birsey degildir kamyonlarda bile birkac volt ile calisir genede siz haklisiniz buyuk ihtimale cahilime varin rulmanin bozuldugunu cogu zaman farkedemezsiniz bile ses yapana veya fiziki olarak saliyarak veya basla yola konturol edene kadar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sensörün çektiği akım değil arıza lmabasını yakan, sensörün kendis, arızalı ise, teker dönmeye başlayınca yakar. akü zayıfsa, abs pompasının çekmek istediği akımı sağlamssa da lamba yanar, abs pompasının sigortasının büyüklüğüne bakarsanız, çektiği akımın büyüklüğünü görebilirisiniz.

Bu konudaki amaç ta, abs lambası yanmış ise, bu pahalı parça yerine önce akü ölçümü yaptırma fikridir. Yani önce ucuz sonra pahalı parça kontrolü. Teker döndükten sonra yanan lamba gibi arıza tipi zaten doğrudan sensör kontrolüne yönlendirmelidir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...