İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Hakkında


Atilla Yılmaz

Recommended Posts

Atilla Yılmaz

otomatik vites araç almaya karar verdim fakat aşağıda yazmiş olduğum otomatik vitesler hakkında bilgi almak istiyorum hangi otomatik vites tercih edilmelidir niçin ve nedeni şimdiden tüm cevaplar için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Atilla Yılmaz

yanlışlıklar oldu özür dilerim bir kaç defa yolladım galiba

otomatik vites triptonik

otomatik vites dsg

tam otamatik

bu otm. hangi vites tercih edilmelidir

VW de şu an DSG var. Başka seçeneceğiniz yok ki?

vw tam otamatik seçimim yokmudur bu DSG ne anlama geliyor pek tercih etmiyorlar kullananlar nedenini bılmiyorum

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

burda birazda bütçe önemli. garantili,dsg li vw alınır.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Otomatik Şanzımanlar temel yapı itibariyle üçe ayrılırlar;

- TAM OTOMATİK (KLASİK OTOMATİK) En eski ve oturmuş teknolojili şanzımanlardır. Genel itibariyle otomatikler arasında en sağlamlarıdır ve kolay bozulmazlar ancak verimsizdirler. Yani çok yakıt tüketimine sebep olurlar ve genelde hantaldırlar. Özel servislerde onarımı için diğerlerine kıyasla daha çok ustası vardır.

- YARI OTOMATİK (SEMITRONIC); Yapı olarak manuel şanzımanlara çok benzerler. Bu grubu kendi içerisinde değerlendirmek gerekirse tek kavramalı ve çift kavramalı olarak ikiye ayrılıyor ve Otomatik şanzıman endüstrisi özellikle üretim maliyeti ve verimlilik avantajı sebebiyle bu grup üzerinde yoğunlaşmış durumda ve çift kavramalı ürünler bu sektörün yeni nesil ve en başarılı ürünleri; DSG de bunlardan... Henüz tam manasıyla oturmamış bir teknoloji denilebilir ancak şu an piyasaya sürülen otomatiklerinden neredeyse dörtte üçü bu tür şanzımanlar olması sebebiyle hızla yan sanayisi, onarım& revizyon altyapısı gelişme kaydetmektedir ve kronik problemleri hızla giderilmektedir.

- SÜREKLİ DEĞİŞKEN ORANLI (CVT) Yüksek hassasiyetlerle çalışırlar, yapı olarak vitesleri ve vites geçişleri yoktur. Mobiletlerdeki mantığın hemen hemen aynısının yüksek mühendislikle araçlara uyarlanmış halidir. Keyifli ve farklı bir sürüş karakteri vardır, nispeten tam otomatiklerden daha verimli çalışırlar. Bozulursa onarımı oldukça sıkıntılı ve maliyetli şanzımanlardır. Çok yaygın kullanılan bir şanzıman türü olmadığından ustasını ve parçasını bulmak zordur. Geneli hata tolerasyonu çok düşük çalıştığı için onarım&revizyon sonrasında düzen tutmaması sık karşılaşılan bir durumdur.

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Jatco'yu hiç bir gruba dahil edemedim ben...

Bir gün.. dizel otomatik bir aracımın olacağını hiç hayal etmemiştim.. :) Bu da dilimin ucuna geliveren cümle.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

VW de şu an DSG var. Başka seçeneceğiniz yok ki?

dsg de çeşit çeşit ıslak 6 dsg var kuru 7 dsg var ...

birde eski tiguan larda dsg yok bildiğin otomatik vites var sanırım...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Jatco'yu hiç bir gruba dahil edemedim ben...

Türbin var, pompa var, cer dişlileri var, pleytler var, bronz balatalar var, vites geçiş selenoidleri var, basınç, devir okuyucuları var. Bunları analiz eden iyi bir yazılım var jatko'da. Yani, hormonlu klasik şanzuman :)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Peki dsg'nin hangisi daha iyidir kuru olanmı ? Islak olanmı ?

ıslak olanların maksimum tork seviyeleri daha yüksek genelde büyük dizel motorlarla geliyorlar. Ama mekatronik sorunu açısından ne durumdalardır bilemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Peki dsg'nin hangisi daha iyidir kuru olanmı ? Islak olanmı ?

Islak olanın tork mukavemeti daha yüksek ancak kuruya göre nispeten daha hantal ve verimsiz ve ıslak ortamda kavrama aşınması yok denecek kadar az olduğu için kavrama değişim ihtiyacı neredeyse yok...

Kuru olan ıslağa göre daha seri, hafif özetle verimli ve yağ değişim gibi bi bakım ihtiyacı yok... Emin olmamakla birlikte sanırım revizyonu ve üretim maliyeti ıslak tipe göre daha düşük, ıslak tipe göre dikkate değer ölçüde kavrama aşınması var ancak yeni nesil kavramalar ve zekice programlanmış kavrama davranışları ile bu bakım periyodu manueller ile kıyaslanamayacak kadar uzun olacağa benziyor, dolayısıyla kavrama değişimi ihmal edilebilir bir bakım ihtiyacı yapılmaya çalışılıyor.

Belli bir gücün altında kuru tipler çok daha fazla üretiliyor sanırım ve Vw grubundaki üretim ve geliştirme eğilimi kuru tip yönünde gibi...

Bu arada Jatco'nun teknik olarak detaylarını bilmiyorum ama Tam Otomatik (klasik otomatik) grubunda diye düşünüyordum... Aktarımda semitroniclere kıyasla verimsiz denebilir... yani aynı motor ve kasada powershift daha az yakıp daha seri davranabilir zannımca :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

ıslak olanların maksimum tork seviyeleri daha yüksek genelde büyük dizel motorlarla geliyorlar. Ama mekatronik sorunu açısından ne durumdalardır bilemiyorum.

Bence gelişmişlik ve teknoloji olarak şanzıman mekatronik (şanzıman kontrol ünitesi) kısmı ıslak ve kurularda pek farklı değil, sadece kuru tiplerde ısınma nispeten daha fazla olduğundan ve ıslağa göre çok daha seri karar verip, hızlı hareket etme ihtiyacından zaman zaman saçmalayabiliyorlar... Bence kullanıcı olarak kesinlikle klasik otomatik şanzıman gibi kullanılmamalı ve manuel tecrübesinden istifade ederek çok daha rantabl ve sorunsuz kullanılabilecek şanzımanlar... Ama bu kanaatimin netleşmesi için sanırım piyasada bi 5-6 yıl daha geçirmeliler... Çünkü kullanıcıların tavırlarına ve şanzımana açtıkları hasarlara bakılarak mekatronik davranışının karakteristiği olgunlaşmaya devam ediyor. şu gün itibariyle kullanımı ve davranışları konusunda tecrübeli müşterilerin bence çok çekinmelerine gerek kalmadı...

Hiç unutmam bi keresinde Ünv'tede programlama dersinde hocamız ödev olarak hesap makinası yapmamızı istemişti, biraz ilgili olduğumdan 4 işlemden biraz daha kabiliyetli Windows un hesap makinasına benzer bir şey yapmıştım... Ödevi teslim ettiğimde hoca kodlara hiç bakmadan programı çalıştırıp direkt bir harf tuşuna basmıştı... Ne mi oldu, karakök yüzde v.s. tuşunun kodlarını yazmaktan rakam alanına harf yazmayı hesaba bile katmadığım için direkt debug çat kilit... :) Hesap makinasına harf yazmayı deneyecek insan bile programı kilitleyecekse beş para etmez demişti hoca, çok şey öğrenmiştim :) Sanırım semitroniclerdeki şanzıman davranışında benzer durumlar bile var :) Bir kullanıcı yokuşta 2 metre ilerlemek için 50 defa frene basıp çektiğinde klasik otomatiğe pek bir şey olmuyor ama semitronicte kavrama bitip sıcaklıktan sensörler saçmalayabiliyor :) Kullanıcı iseniz 2 metreyi bir kerede almayı deneyerek çözebiliyorsunuz ama geliştiricinin işi pek kolay değil :)

Bu sayfada Jatco'nun CVT ve Tam Otomatik modelleri var, demekki Jatco firması tek bir tip şanzıman üretmiyor... :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Konu otomatik şanzıman olunca;

Fiesta CTX sen nelere kadirsin :) aldığımda CVT nin adını duymadığım gibi, çalışma prensibi hakkında hiçbir fikrim yoktu, hala sıradan bir kullanıcı olsamda, 3 tip şanzımanı da gayet yeterli süre test etmiş sıradan bir kullanıcıyım, şimdilik favorim Güçlü motor + DSG kuru tip :D

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bundan sonraki tavsiyem 170 hp 2.0 tdi passat. :)

İlk bindiğimde "noooluyo lan" demiştim. :)

Bunu bir arkadaşta söyledi. Bindim noluyoruz demiş. :)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Hiç unutmam bi keresinde Ünv'tede programlama dersinde hocamız ödev olarak hesap makinası yapmamızı istemişti, biraz ilgili olduğumdan 4 işlemden biraz daha kabiliyetli Windows un hesap makinasına benzer bir şey yapmıştım... Ödevi teslim ettiğimde hoca kodlara hiç bakmadan programı çalıştırıp direkt bir harf tuşuna basmıştı... Ne mi oldu, karakök yüzde v.s. tuşunun kodlarını yazmaktan rakam alanına harf yazmayı hesaba bile katmadığım için direkt debug çat kilit... :) Hesap makinasına harf yazmayı deneyecek insan bile programı kilitleyecekse beş para etmez demişti hoca, çok şey öğrenmiştim :) Sanırım semitroniclerdeki şanzıman davranışında benzer durumlar bile var :) Bir kullanıcı yokuşta 2 metre ilerlemek için 50 defa frene basıp çektiğinde klasik otomatiğe pek bir şey olmuyor ama semitronicte kavrama bitip sıcaklıktan sensörler saçmalayabiliyor :) Kullanıcı iseniz 2 metreyi bir kerede almayı deneyerek çözebiliyorsunuz ama geliştiricinin işi pek kolay değil :)

işte bu yuzden firmalar artık benim gibi test mühendislerini işe alıyorlar :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

5 vitesim var 5. viteste 60'la istediğin rampayı çıkayım :) Araba çok performanslı ama bu öne çıkaran bir özellik değil :D Uzun süredir atmosferiğe bindiğinden herhalde, 1.3 fındık dizel bile turbo olunca çıkıyor :) Üsküdar sahilden 1. köprüye döndürerek çıkaran köprüden önceki son katılımı arabada Mustafa abi + ben + Gökhan abi varken 4. vites 30 km/s ile çıkıp gösterdim bir de oo dediler :)

kurumu tam bağlatırım diyorsun yani

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...