İçeriğe Yönlendir

Marş Motoru Durmuyor


Fırat Toptaş

Recommended Posts

Fırat Toptaş

Dün akşam aracımın marsına basıp calıstırdım normal motor sesi dısında tarifi şöyle anatabilirim iki telin birbirine sürtmesi gibi hışır hışır diye tabir edebileceğim bir ses geliyodu.kaputu acıp motoru dinledim fakat ses dagınık geldiğinden nerden geldiğini bulamadım.

arabayı stop edip tekrar calısıtırıyım düsüncesi içine girdim fakat kontagı kapattığımda araba mars ceviripde calısmayan arabalar gibi sürekli mars cevirme sesi gibi bir ses verdi kontağı tekrar acıtıgımda arac hemen calısdı.stop ettiğimde tekrar aynısını yaptı.aracı tekrar calısır vaziyete getirip elektriği kesmek aklıma geldi aküden tam aracdan inerken araba stop etti ve ses v.s hiç bişey kalmadı.aracı calısştırmak istediğimde mars tık bile yapmadı ses cıkarmadı cevirmedi bile.

aklıma gelen tek sey mars otomatiğinini motorun takılı kalmış olması

sayın üyeler siz ne dersiniz daha önce böyle bişey yasayan varmı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Konuyu onayladım... uygun bir konu bulursak orası ile birleştiririz.. Araştırıyorum..

Fırat Bey, ben anlamadım ya... :(

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Marş motoru marş sonrasında devreden çıkmamış. Kontak kapatınca yakıt hattı durduğu için motor susmuş ama marş halen devam etmiş. Kontak açınca tekrar yakıt gittiği için motor çalışmış. Sonundada marş dinamosu sukoyvermis. Ben onu anladım. Marş ve şarj dinamoları kontrol edilmeli.

Normalde marş koruma devresi gibi bir şey olması lazım. Role ve ana sigortaları kontrol edin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

benim mondeo da da aynısı olmuştu sonunda tık demiyodu, levyeyle marş dinamosuna tıkıladım çalıştı ve serviste marş motoru revizyonu yapıldı düzeldi.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Benimde anladığım sanki marş motoru takılı kalmış gibi.Sürekli çalışma modunda kaldığı içinde pili bitmiş gibi duruyor.

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

Konuyu onayladım... uygun bir konu bulursak orası ile birleştiririz.. Araştırıyorum..

Fırat Bey, ben anlamadım ya... :(

mehmet bey arkadaşların cevapladığı gibi sorun...

araba stop ediyor ama aracda hala mars dönümü devam ediyor. içindeki sargıları yakmış olabilirmi yeniden motor aldıracaksa ona göre hazırlıkları yapalım şimdiden... kömürleri bitmişse böyle bir sorun yapabilirmi peki....

Yorum bağlantısı
Cüneyt Şenyürek

geçen hafta benımde başıma geldi mars motorunun otomatigi arızalanmış o degişti sorun cözüldü fakat umarım volant dişlisine zarar vermemiştir.benim aracta biraz zarar vermişti

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kömür ile dişli sisteminin alakası yoktur diye tahmin ediyorum, pek görüp kurcaladığım bir yer değil..

Marş motoru dönmeye başlarken dişli ileri çıkıp, volanı çevirmeye başlar, araç çalışıp marş bırakılınca, marş motoru dişlisi geri çekilip, volandan ayrılır ve durur..

Çalışması bu şekildedir...

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

dün akşam ustamla birlikte baktık.marş motoru üstündeki yastık uçlu kablo boşa cıkmış kopmuş kısa devre yaptırıp sürekli marş motorun

dönmesini sağlamış bugün motoru komple acıp bakıcaklar içine kömürlerinede revizyon yapıp tekrar yerine takıcaz..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Geçmiş olsun,merak etme 3 kuruşluk bir arıza ve basitçe hallederler, bu durum olursa kolay yol şu; akü bağlantısını kesmek kolaysa hemen kes, yoksa dinamoya eğilip bak, kablo hasarı yoksa taşla yada bir sopayla dinamo yanında olan ufak silindire vur, otomatiğe yani, eğer yine durmazsa fazla zamanın olmaz, motor yanar, akımı bir şekilde kesmen lazım, bizim kamyonlara çok olur, genelde dinamo yanar, çoğunda bu yüzden ilave şalter bulunur, anında akımı kesersin, iş makinalarında zaten hep vardır, işi garantiye almanın en garanti yolu, aracına şalter takmak ve kolay bir yere konumlamak, anında akımı kes olay bitsin :)

Not: her araç sahibi düzenli olarak her ay kaputu açıp gözle her kabloyu ve hortumu kontrol etmeli, gördüğü hasarı hemen gidermeli, bineklerde olan en yaygın sıkıntı kablo ve hortumların sürtünmesi mesela, zamanla kayan kelepçeler yada göremediğiniz hortumlar sürtünerek birkaç senede delinir, bu sebeble ben arabyı aldığımda özel olarak alttan ve üstten motorun her tarafını kontrol ederek gerekli yerlerde önlem aldım, mesela fiesta dan örnek verirsek, direksiyon hidrolik hortmu turbonun önünden geçerken alttaki yağ soğutma hortumuna değebilir, aynı şekilde yağ müşür kablosu yağ soğutucuya giden hortuma değmekte , 3-4 sene içinde ikiside delinecek hale gelir, hani araçlara 100.000 km testleri olur, siz bunun gibi testleri düşünüp ihtimal dahilinde önlem alın, marş dinamosu olayında öceden kontrol edilseyedi soket gevşekliği yada sürtünme çok önceden tespit edilirdi mesela, bunlara servisler bakmaz bile, anca söylersen, o yüzden kaputu her açtığınızda mutlaka hasar potansiyeli olan bu yerlere dikkatlice bakın.

Hortumları kabloları sallayın çekin, bakın bakalım oynama vs. varmı, sadece yağa suya bakmakla olmaz, 10 sene sorunsuz kullanım için buda çok önemli şeylerden birisidir mesela :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

acıklamanız için teşekkürler sizin düşündüğünüzü bende düşünmüşdüm şartel için bugün araca hem şartel koyucaklar hemde olan arızayı gidericekler...

Yorum bağlantısı
Cüneyt Şenyürek

Kömür ile dişli sisteminin alakası yoktur diye tahmin ediyorum, pek görüp kurcaladığım bir yer değil..

Marş motoru dönmeye başlarken dişli ileri çıkıp, volanı çevirmeye başlar, araç çalışıp marş bırakılınca, marş motoru dişlisi geri çekilip, volandan ayrılır ve durur..

Çalışması bu şekildedir...

mehmet abi marş otomatigi volanta ilk hareketi vermiş ama marş dişlisini geri çekmemiş o yüzden volant dişlisi zarar görmüş muhtemelen

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

Evet.. bu durumda volan da marş motoru da zarar görebilir...

dün gece itibari ile sorun çözüldü marş otomatiğinin içindeki ince ve kalın sargılardan ilk hareketten sonra kendini salmaması sonucu marş kitlenmiş ve takılı kalmıştır. :)

bobin adeta papatya gibi açılmış kömür yatagı yuvarlak iken sekiz seklini almıştır.. :)

aracın üzerine bir adet şartel yaptı ustamız herhangi bir kısa devre takılma elektrik arızası yada arabanın uzun soluklu calışmadan yatıcagı dönemlerde şarteli aktif hal getirerk bağlantıları kesiyoruz ve sorunlarımız bu andan itibaren bitmiş bulunuyor :)

Yorum bağlantısı

aracın üzerine bir adet şartel yaptı ustamız herhangi bir kısa devre takılma elektrik arızası yada arabanın uzun soluklu calışmadan yatıcagı dönemlerde şarteli aktif hal getirerk bağlantıları kesiyoruz ve sorunlarımız bu andan itibaren bitmiş bulunuyor :)

Şalter ile sistemdeki tüm elektriği kestiğinizde ecu logları sıfırlanacak. Sonrasında ilk çalıştırmada bir süre düzensiz rolanti ve isteksiz performans görebilirsiniz. 500-600 metreden sonra toparlayacak kendini aklınızda bulunsun.

Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş

Geçmiş olsun...

teşekkürler mehmet abi

Şalter ile sistemdeki tüm elektriği kestiğinizde ecu logları sıfırlanacak. Sonrasında ilk çalıştırmada bir süre düzensiz rolanti ve isteksiz performans görebilirsiniz. 500-600 metreden sonra toparlayacak kendini aklınızda bulunsun.

gayet düzgün calısıyo canavar :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

focuslarda güvenlik paketi adında yolcu ön koltuğun ayak yerine doğru bir şalter vardı. elektriği kesiyor diye biliyorum ben. onun gibi bir şey mondeoda yok mu?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

O şarter benzini kesiyor Mustafa.Bütün focuslarda var diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

O şarter benzini kesiyor Mustafa.Bütün focuslarda var diye biliyorum.

bi ara güvenlik paketi diye ondan da bahsediyorlardı. ama ben elektriği kesiyor sanıyordum. elekrtik kesilince zaten benzin akışı da duruyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...