Furkan Avcı 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Hep kafamı karıştıran ve çalışma şeklini merak ettiğim bir konuydu. Videoda en basitten başlayarak detaylı şekilde anlatmış. Merak edenler için: 3 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Jaguar'ın aktif differansiyel sistemini çözmek lazım.. ESP'nin biraz benzeri. Kaygan zemini tespit ederek, aracı dengede tutacak şekilde tekerlere güç aktarıyor. 1 Yorum bağlantısı
Alper Keskin 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 sonunda da chevrolet reklamını yapmışlar Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Jaguar'ın aktif differansiyel sistemini çözmek lazım.. ESP'nin biraz benzeri. Kaygan zemini tespit ederek, aracı dengede tutacak şekilde tekerlere güç aktarıyor. kilitli diferansiyel dedikleri şeydir o, biri boşa düştü mü ,diğerine gücü aktarıyor. Yorum bağlantısı
Alper Keskin 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Videonun başlangıcında yazıyor zaten chevrolet motor division diye ana fikre ulaşmak için ileri sardıydımdı :D Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Çok güzel bir video.. Daha önce izlemiştim.. 1 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 kilitli diferansiyel dedikleri şeydir o, biri boşa düştü mü ,diğerine gücü aktarıyor. Kilitli diferansiyel denilemez. Zaten Kilitli differansiyeli tırmanıcı arazi araçları ile drift araçları kullanıyor.. Gergi çarkları var şaftlarda; hidrolik bir sistem onlarla oynayarak tekerin gücünü kısıp açıyor; ama nasıl. O çarklar nasıl bağlı ve diğer bileşke parçalar neler; Sistem ön arka birer şaftta mı yoksa 4 şaftta birden mi var bilmiyorum. Gerçi tek tekere müdahale ile 2.si rahatlıkla etki altına alınabilir... 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Jaguar a özgü bir teknoloji olduğunu sanmıyorum, arazi araçlarında buna benzer elektronik sistemler var. Bazıları bire bir kitliyor, tekerler milimetrik aynı dönüyor. Bazıları limitli kilitliyor. Bu da onlar gibi bir sistem olmalı. Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Bu benim difenransiyel:) Buda halının üzerine çıkarken zorlanmasın diye kulak pamuğuyla kilitlenmiş diferansiyel:) 5 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Jaguar a özgü bir teknoloji olduğunu sanmıyorum, arazi araçlarında buna benzer elektronik sistemler var. Bazıları bire bir kitliyor, tekerler milimetrik aynı dönüyor. Bazıları limitli kilitliyor. Bu da onlar gibi bir sistem olmalı. Tabi çok sıradışı efsanevi bir olay değil ama, arazi araçlarındaki gibi düz mantık olması beklenemez.. 2006 Pajeromuzda ihtiyaç duyduğumuzda 4x4; ihtiyaç yoksa RWD, Arka diff kilitleme, ön diff kilitleme gibi sistemler mevcut ve sıradan.. Ama söz konusu araçlar,saatte 15 30km hız ile toprak tırmanan araçlar değil; 660NM torka sahip ve seyir halinde-yüksek hızlarda bu sistemi kullanan araçlar.. Sizin dediğiniz gibi hassas olmayan tekdüze bir differansiyel teknolojisinde,140la giderken 660NM tork tek tekerde o araca ne yapar bilemiyorum... Elbette işin özü limitleme fakat o güçte ve o hassasiyette dengeyi nasıl tutturuyorlar çok merak ediyorum. Hiçbir açıklamaları yok.. Tek açıklama şu: On a loose road surface, such as ashphalt, the Active Differential will instantly detect any slipping and vary the power supplied to each wheel to help keep the car as stable as possible. Active Differential is available on the supercharged versions of the XJ Portfolio and XJ Supersport. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 şunu var : http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 aklıma benim tiguandaki haldex geldi. Bir pompa yardımıyla debriyaj vari bir sistemle arkalardaki güç aktarımını yapıyor. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 aklıma benim tiguandaki haldex geldi. Bir pompa yardımıyla debriyaj vari bir sistemle arkalardaki güç aktarımını yapıyor. Atası, CRV'de doğmuştur o sistemin Yorum bağlantısı
Semih İzgi 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 aklıma benim tiguandaki haldex geldi. Bir pompa yardımıyla debriyaj vari bir sistemle arkalardaki güç aktarımını yapıyor. Atası, CRV'de doğmuştur o sistemin google yerine size sormak istiyorum. Nasıl birşey bu haldex? diferansiyel kutusuna gress pompalayıp sıkışmayı felan mı arttırıyor? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 En kısa ve öz olarak, ön şaftlar üzerindeki basıncı okuyor, artışları görüp, arka aktarmaya gönderiyor, bitmiyor, arka şaftların yüklerine bakıyor, önlere aktarıyor. VW http://www.youtube.com/watch?v=hNK_W3RumMY CRV (98 yılında yapılan ve günümüzde kullanılan ) 1 Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 google yerine size sormak istiyorum. Nasıl birşey bu haldex? diferansiyel kutusuna gress pompalayıp sıkışmayı felan mı arttırıyor? Atası, CRV'de doğmuştur o sistemin tiguan daki sistem bu şekilde çalışıyor: 1 Yorum bağlantısı
Semih İzgi 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Servet abim teşekkürler vakit ayırdığın için. güzel bir sistemmiş. vosvosun şaft-mahruti üzerindeki çark-balata sistemi garipmiş. Acaba o sistem aktif olduğunda (mesela viraj içindeyken) araçta sapma olurmu... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Viraja yapışıyor bu sisteme sahip araçların tümü Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 21 Mayıs 2013 Paylaş 21 Mayıs 2013 Servet abim teşekkürler vakit ayırdığın için. güzel bir sistemmiş. vosvosun şaft-mahruti üzerindeki çark-balata sistemi garipmiş. Acaba o sistem aktif olduğunda (mesela viraj içindeyken) araçta sapma olurmu... Servet abi nin dediği gibi inanılmaz keyifli bir viraj kabileti var. Deyim yerindeyse tren gibi rayın üzerinde gibi dönüyor. Bu asfalt kabileyeti daha yüksük olan 4 çeker sistemler bambaşka bir keyif. Eğer çek cumhuriyetindeki gibi 1,6tdi 4motion golf leri doğuş Turkiye'ye getirseydi kesin 4motion olanını alırdım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts