İçeriğe Yönlendir

Diferansiyel Nasıl Çalışıyor


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı

Hep kafamı karıştıran ve çalışma şeklini merak ettiğim bir konuydu. Videoda en basitten başlayarak detaylı şekilde anlatmış. :bravo:

Merak edenler için:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Jaguar'ın aktif differansiyel sistemini çözmek lazım.. ESP'nin biraz benzeri. Kaygan zemini tespit ederek, aracı dengede tutacak şekilde tekerlere güç aktarıyor. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Jaguar'ın aktif differansiyel sistemini çözmek lazım.. ESP'nin biraz benzeri. Kaygan zemini tespit ederek, aracı dengede tutacak şekilde tekerlere güç aktarıyor. :good1:

kilitli diferansiyel dedikleri şeydir o, biri boşa düştü mü ,diğerine gücü aktarıyor.

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Videonun başlangıcında yazıyor zaten chevrolet motor division diye :good1:

ana fikre ulaşmak için ileri sardıydımdı :D :D

Yorum bağlantısı
Semih İzgi
kilitli diferansiyel dedikleri şeydir o, biri boşa düştü mü ,diğerine gücü aktarıyor.

Kilitli diferansiyel denilemez. Zaten Kilitli differansiyeli tırmanıcı arazi araçları ile drift araçları kullanıyor.. Gergi çarkları var şaftlarda; hidrolik bir sistem onlarla oynayarak tekerin gücünü kısıp açıyor; ama nasıl. O çarklar nasıl bağlı ve diğer bileşke parçalar neler; Sistem ön arka birer şaftta mı yoksa 4 şaftta birden mi var bilmiyorum. Gerçi tek tekere müdahale ile 2.si rahatlıkla etki altına alınabilir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Jaguar a özgü bir teknoloji olduğunu sanmıyorum, arazi araçlarında buna benzer elektronik sistemler var. Bazıları bire bir kitliyor, tekerler milimetrik aynı dönüyor. Bazıları limitli kilitliyor. Bu da onlar gibi bir sistem olmalı.

Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş

Bu benim difenransiyel:)

IMG_2518_zps659c7d4a.jpg

Buda halının üzerine çıkarken zorlanmasın diye kulak pamuğuyla kilitlenmiş diferansiyel:)

IMG_2519_zps42363ddb.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Jaguar a özgü bir teknoloji olduğunu sanmıyorum, arazi araçlarında buna benzer elektronik sistemler var. Bazıları bire bir kitliyor, tekerler milimetrik aynı dönüyor. Bazıları limitli kilitliyor. Bu da onlar gibi bir sistem olmalı.

Tabi çok sıradışı efsanevi bir olay değil ama, arazi araçlarındaki gibi düz mantık olması beklenemez.. 2006 Pajeromuzda ihtiyaç duyduğumuzda 4x4; ihtiyaç yoksa RWD, Arka diff kilitleme, ön diff kilitleme gibi sistemler mevcut ve sıradan.. Ama söz konusu araçlar,saatte 15 30km hız ile toprak tırmanan araçlar değil; 660NM torka sahip ve seyir halinde-yüksek hızlarda bu sistemi kullanan araçlar.. Sizin dediğiniz gibi hassas olmayan tekdüze bir differansiyel teknolojisinde,140la giderken 660NM tork tek tekerde o araca ne yapar bilemiyorum... Elbette işin özü limitleme fakat o güçte ve o hassasiyette dengeyi nasıl tutturuyorlar çok merak ediyorum. Hiçbir açıklamaları yok.. Tek açıklama şu:

On a loose road surface, such as ashphalt, the Active Differential will instantly detect any slipping and vary the power supplied to each wheel to help keep the car as stable as possible. Active Differential is available on the supercharged versions of the XJ Portfolio and XJ Supersport.

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

aklıma benim tiguandaki haldex geldi. Bir pompa yardımıyla debriyaj vari bir sistemle arkalardaki güç aktarımını yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

aklıma benim tiguandaki haldex geldi. Bir pompa yardımıyla debriyaj vari bir sistemle arkalardaki güç aktarımını yapıyor.

Atası, CRV'de doğmuştur o sistemin :)

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

aklıma benim tiguandaki haldex geldi. Bir pompa yardımıyla debriyaj vari bir sistemle arkalardaki güç aktarımını yapıyor.

Atası, CRV'de doğmuştur o sistemin :)

google yerine size sormak istiyorum. Nasıl birşey bu haldex? diferansiyel kutusuna gress pompalayıp sıkışmayı felan mı arttırıyor? :)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

google yerine size sormak istiyorum. Nasıl birşey bu haldex? diferansiyel kutusuna gress pompalayıp sıkışmayı felan mı arttırıyor? :)

Atası, CRV'de doğmuştur o sistemin :)

tiguan daki sistem bu şekilde çalışıyor:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Servet abim teşekkürler vakit ayırdığın için. güzel bir sistemmiş. vosvosun şaft-mahruti üzerindeki çark-balata sistemi garipmiş. Acaba o sistem aktif olduğunda (mesela viraj içindeyken) araçta sapma olurmu...

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Servet abim teşekkürler vakit ayırdığın için. güzel bir sistemmiş. vosvosun şaft-mahruti üzerindeki çark-balata sistemi garipmiş. Acaba o sistem aktif olduğunda (mesela viraj içindeyken) araçta sapma olurmu...

Servet abi nin dediği gibi inanılmaz keyifli bir viraj kabileti var. Deyim yerindeyse tren gibi rayın üzerinde gibi dönüyor. Bu asfalt kabileyeti daha yüksük olan 4 çeker sistemler bambaşka bir keyif. Eğer çek cumhuriyetindeki gibi 1,6tdi 4motion golf leri doğuş Turkiye'ye getirseydi kesin 4motion olanını alırdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...