İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Ümit Demir 2

arkadaşlar bu rölantide titreşimle ilgili olarak kimimize yine 120 Amper alternatör takarken kimimize 150 Amper alternatör takıyorlar.

dikkatimi çeken bende 120 A alternatör var ve direksiyonu çevirdiğimde farlar ve tavan ayak aydınlatma lambaları göz kırpmakta. acaba 150 A takılan araçlarda da bu oluyor mu, bu durum beni rahatsız etti. neden bu işin bir standardı yok?

Edip bey bende suanda farkettim benim alternatör 150A lık ama halen aynı sorunlarla karşı karşıyayım.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
(düzenlendi)

ümit bey fakat ayrıca 150 A yazıyor? pa lar 120 A değil mi.sizinkinin etiketinde 150 A yazıyor.gerçekte 150 lik ise sorun olmaması lazım sanıyorum.

edit:ben cevap yazana kadar mesaj sahibinden düzeltme gelmiş

tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Demir 2

ümit bey fakat ayrıca 150 A yazıyor? pa lar 120 A değil mi.sizinkinin etiketinde 150 A yazıyor.gerçekte 150 lik ise sorun olmaması lazım sanıyorum.

edit:ben cevap yazana kadar mesaj sahibinden düzeltme gelmiş

Zanlediyorum 150A YA lardada sorun var, bunların yerinede 150A YB takıyolar heralde servise gidince ögrenicez.

Benim araca hsonu 150A lik YB kodlu alternatörden taktılar. Araçta ciddi şekilde ses azaldı, sanki benzinli araçlar gibi, hiç titremiyor. Alternatörün aracı bu kadar etkileyeceğini düşünmezdim.

Kemal bey sizin eski alternatörün kodu ve amperi neydi?

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

valla ben bu işi anlamadım

bugün servise gittim. servis bana benim yaptığım şikayet üzerine 120 A -150 A alternatör mevzusu ile ilgili ford otosan'ın birimi olan tekay'dan (teknik acil yardım masası) gelen mall'i gösterdi.

mail e göre bu arabanın standartı 120 A alternatörmüş. kesinlikle 150 A takmayı tavsiye etmiyor ve uygulattırmıyorlarmış. eğer 150 A takılırsa aracın elektrik sistemine zarar verme ampülleri patlatma riski varmış. bende o zaman bazı arabalara garantiden takıldığı bilgisine sahip olduğumu söylediğimde yok olamaz dediler.

bu arabaya 150 A alternatör takılamazmış !

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Amper ile volt arasındaki farkı öğretmeli birileri onlara.. :angry:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Arkadaşlar ben direksiyonu konfor modunda kullanıyordum ve direksiyonu sağa sola çevirdiğimde dediğiniz gibi farlarda anlık düşme oluyordu..Normal moda aldığımda bunlar ortadan kalktı, şu an böyle bir sıkıntı yok...tabi diğer kullanım modlarındada bunu yapmaması lazım sonuçta ortada bir sorun var belli....

Yusuf bey, hakikaten konfor modunda insanı rahatsız edecek derecede kırpma olurken, normal moda geçince farkedilmeyecek derecede kırmpa azaldı.

Benden size bir :bravo: .....

Yorum bağlantısı
Ümit Demir 2

valla ben bu işi anlamadım

bugün servise gittim. servis bana benim yaptığım şikayet üzerine 120 A -150 A alternatör mevzusu ile ilgili ford otosan'ın birimi olan tekay'dan (teknik acil yardım masası) gelen mall'i gösterdi.

mail e göre bu arabanın standartı 120 A alternatörmüş. kesinlikle 150 A takmayı tavsiye etmiyor ve uygulattırmıyorlarmış. eğer 150 A takılırsa aracın elektrik sistemine zarar verme ampülleri patlatma riski varmış. bende o zaman bazı arabalara garantiden takıldığı bilgisine sahip olduğumu söylediğimde yok olamaz dediler.

bu arabaya 150 A alternatör takılamazmış !

Gerçekten enteresan bir durum madem 150a takılamazda benim araçta neden orjinalinde 150A alternatör var anlıyamadım ben bu işi.

Yorum bağlantısı
Ümit Demir 2

Benim barkoddad bir enteresanlık var zaten orjinalde YA yazıyo sonradan PA yazılmış ve sanki 150A üzerine çizgi atılmış gibi bunu nasıl çözücez hadi hayırlısı bakalım.

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

valla ben bu işi anlamadım

bugün servise gittim. servis bana benim yaptığım şikayet üzerine 120 A -150 A alternatör mevzusu ile ilgili ford otosan'ın birimi olan tekay'dan (teknik acil yardım masası) gelen mall'i gösterdi.

mail e göre bu arabanın standartı 120 A alternatörmüş. kesinlikle 150 A takmayı tavsiye etmiyor ve uygulattırmıyorlarmış. eğer 150 A takılırsa aracın elektrik sistemine zarar verme ampülleri patlatma riski varmış. bende o zaman bazı arabalara garantiden takıldığı bilgisine sahip olduğumu söylediğimde yok olamaz dediler.

bu arabaya 150 A alternatör takılamazmış !

Edip bey, gerçekten bu iş çok karıştı.

Bu araca 150 Amperlik alternatör takılmaz demenin tek mantıklı yolu şu olabilir. Alternatör bir nevi jeneratördür bakır sargısına göre gerilim ve akım üretir, yani Voltaj ve Amper. Bu araçlarda kullanılmaz demesinin tek sebebi Amperin artmasıyla bakır sargının büyüyeceğinden dinamoyu çevirecek gücün artması gerekir yani araç motoruna yük biner. Buda bir miktar yakıt artması ve tork kaybı olur. Ama bu kayıplar depoda hissedilecek kadar değildir. Çok küçük bir hesapta olsa firmalar bunu değere alabilir ve uygulanmaz diyebilir.

Fakat bana saçma gelen ampülleri patlatır veya zarar verir gibi saçma bir sebep sunması. Oysa ampüllere zarar veren akım değil gerilimdir, yani Voltajdaki dalgalanmadır ki bu da diyot tablası ve konjekötörle (regülatör) kontrol altına alınıyor. 12V ampül kullanılan yere 18V cereyan verirseniz ampülleri patlatırsınız. Ampül ister 100W (8A) olsun ister 10W (0.8A) farketmez. Araç üzerindeki elektrik cihazlarının toplam akımı 120A geçerse o zaman alternatörün ürettiği akım araç için yetersiz kalır. Bu yüzden araçlara gereksiz donanım yüklemeyin denir, zira alternatör gücü hesaplanırken en ideal güçte hesaplanır ekstradan donanım alternatörü zorlar.

Benim tahminimde aracın toplam tüketim akımı 120A den fazla dolayısıyla ekstradan binen yük (Direksiyon pompasının konfor modundaki çektiği akım miktarı gibi) olduğu için akımın anlık düşmesi ve artmasıyla kırpma meydana geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür
Gerçekten enteresan bir durum madem 150a takılamazda benim araçta neden orjinalinde 150A alternatör var anlıyamadım ben bu işi.

Neden değiştiğini bilmiyorum, ama servisten duyduğum üretilen alternatörlerde problem çıkmış daha sonra alternatörlerin diyot tablası değişmiş ve eski kodun arkasına PA veya PB gibi kodlar almış. İşte bunlara modifiyeli alternatörler deniyor. Onca üretilen ama daha sonra problem çıkan alternatörleri atamayacaklarına göre bu kodlarla piyasaya sürmüşler. Yeni üretilen alternatörlerde zaten etiketinde düzgün bir şekilde yazılı. Sizinki de muhtemelen eskiye göre üretilip daha sonra modifiye edilmiş ve etiketi değiştirmeden kırımızı yazıyla eklenmiş, yani hatalı bir durum yok rahat olun.

Yorum bağlantısı
Ümit Demir 2

Neden değiştiğini bilmiyorum, ama servisten duyduğum üretilen alternatörlerde problem çıkmış daha sonra alternatörlerin diyot tablası değişmiş ve eski kodun arkasına PA veya PB gibi kodlar almış. İşte bunlara modifiyeli alternatörler deniyor. Onca üretilen ama daha sonra problem çıkan alternatörleri atamayacaklarına göre bu kodlarla piyasaya sürmüşler. Yeni üretilen alternatörlerde zaten etiketinde düzgün bir şekilde yazılı. Sizinki de muhtemelen eskiye göre üretilip daha sonra modifiye edilmiş ve etiketi değiştirmeden kırımızı yazıyla eklenmiş, yani hatalı bir durum yok rahat olun.

Teşekkür ederim bilgehan bey.Anladığım kadarıyla ozaman benim orjinal üzerindeki alternatör modifiye edilerek PA çevrilmiş ama bu durumda yine arıza vermekte.İnşallah serviste bunu anlarda PB ye çevirebiliriz.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Neden değiştiğini bilmiyorum, ama servisten duyduğum üretilen alternatörlerde problem çıkmış daha sonra alternatörlerin diyot tablası değişmiş ve eski kodun arkasına PA veya PB gibi kodlar almış. İşte bunlara modifiyeli alternatörler deniyor. Onca üretilen ama daha sonra problem çıkan alternatörleri atamayacaklarına göre bu kodlarla piyasaya sürmüşler. Yeni üretilen alternatörlerde zaten etiketinde düzgün bir şekilde yazılı. Sizinki de muhtemelen eskiye göre üretilip daha sonra modifiye edilmiş ve etiketi değiştirmeden kırımızı yazıyla eklenmiş, yani hatalı bir durum yok rahat olun.

aslında bunlar müşteriyi kandırmak ve baştan savmak için uydurulan savsatalar. bu konuyla ilgili servise tekrar döndüm ve bu araçlara 150 A alternatör takılamıyorsa orjinalde 150 A olan focuslara nasıl bir açıklama getirecekler onu sordum. o zaman araca zarar verecekse onları servise çağırıp alternatörlerini değiştirsinler

Yorum bağlantısı
Ümit Demir 2

aslında bunlar müşteriyi kandırmak ve baştan savmak için uydurulan savsatalar. bu konuyla ilgili servise tekrar döndüm ve bu araçlara 150 A alternatör takılamıyorsa orjinalde 150 A olan focuslara nasıl bir açıklama getirecekler onu sordum. o zaman araca zarar verecekse onları servise çağırıp alternatörlerini değiştirsinler

Değlmi ama mesela benimki arkadaş orjinal barkotunda 150A yazıyo üzerinde sonradan kırmızı kalemle PA yazılıyo bu nasıl bir saçmalıktır anlamadım.sizce ne yapmalıyım arkadaşlar ben?

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Değlmi ama mesela benimki arkadaş orjinal barkotunda 150A yazıyo üzerinde sonradan kırmızı kalemle PA yazılıyo bu nasıl bir saçmalıktır anlamadım.sizce ne yapmalıyım arkadaşlar ben?

ümit bey rölantide titreme varsa yolunuz yakınsa kavacık gürbaşlar'a gidin. orada servis danışmanı kadir bey var benim selamımı söyleyin mutlak yardımcı olur. hallederler sorununuzu

hem gitmişken söylersiniz bu arabalara 150 A alternatör takılmıyormuş benimkine niye takılmış diye :)

Yorum bağlantısı
Ümit Demir 2

ümit bey rölantide titreme varsa yolunuz yakınsa kavacık gürbaşlar'a gidin. orada servis danışmanı kadir bey var benim selamımı söyleyin mutlak yardımcı olur. hallederler sorununuzu

hem gitmişken söylersiniz bu arabalara 150 A alternatör takılmıyormuş benimkine niye takılmış diye :)

ümit bey rölantide titreme varsa yolunuz yakınsa kavacık gürbaşlar'a gidin. orada servis danışmanı kadir bey var benim selamımı söyleyin mutlak yardımcı olur. hallederler sorununuzu

hem gitmişken söylersiniz bu arabalara 150 A alternatör takılmıyormuş benimkine niye takılmış diye :)

Edip bey,konuyu ilk önce otosan la telefonda görüşmek istiyorum bakalım ne diyecekler.

Ondan sonrada servise gitmeyi planlıyorum.

Ama su gerçek kod ile sonradan yazılan kod gerçekten kafamı kurcalıyor hadi hayırlısı.

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Ümit Bey Otosanın size söyleyeceği Bize söyledikleriyle aynı olacaktır. Yazılımla alaklı Avrupa Forda bildirdik yeni yazılımı bekliyoruz gelince Biz Sizi arayacağız. Klişe söz.

Fakat bildirmeniz daha iyi olacaktır, hatta bu konudan şikayeti olan Otosan çağrı merkezine bildirirse belki bir ihtimal kamı baskısı oluşur ve ilgilenirler. Zira Ben 10 aydır haber bekliyorum....

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Aracımı bugun İstanbul Cevizlibağdaki Ford Kar yetkili servisine götürdüm aracın bakımı yapılırken rolantideki titreme sorunundan da bahsettim kendilerine alternatörle alakalı bir durum olduğunu anlattım.Arabamı almaya gittiğimde sorunun yazılım yuklenerek çözüldüğünü söylediler. Aracımı alıp eve geldiğimde park ederken gördüm ki aracım titremeye hala devam ediyor. (Alternatörümün PA kodlu olduğunu belirteyim). Bende Ford Direkt Hattını arayıp şikayette bulundum bakalım bekleyip neler olacağını görelim...

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

ford direkt'ten birşey çıkmaz tecrübe ile sabittir. siz servise gidin, durumla ilgili otosan müşteri hizmetleri müdürü Ahmet Turan Aslanbaş'ın bilgisi olduğunu ve direk onu aramalarını söyleyin. Bakın alternatör siparişi nasıl veriliyor.

Ayrıca koskoca otosan hala servislere pa kodlu alternatörlerle ilgili iki satır yazı yazmamış demekki.

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Kendilerine Ahmet Turan Aslanbaş ı aramalarını söylememe rağmen alternatör değişimi konusunda hiçbirşey yapmadılar birde aksine bana otosandan gelen bir yazı gösterdiler yazı da da araçlarda kesinlikle alternatör değişimine yapılmamasını gibisinden bir yazı yazıyordu...

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Ümit Bey Otosanın size söyleyeceği Bize söyledikleriyle aynı olacaktır. Yazılımla alaklı Avrupa Forda bildirdik yeni yazılımı bekliyoruz gelince Biz Sizi arayacağız. Klişe söz.

Fakat bildirmeniz daha iyi olacaktır, hatta bu konudan şikayeti olan Otosan çağrı merkezine bildirirse belki bir ihtimal kamı baskısı oluşur ve ilgilenirler. Zira Ben 10 aydır haber bekliyorum....

bilgihan bey merhaba,

konu ile ilgili olarak ben aracın yazılm beklediğine dair servisten yazı aldım, sizede tavsiye ederim. ancak mahkeme korkusuyla iş yapıyorlar çünkü.

Kendilerine Ahmet Turan Aslanbaş ı aramalarını söylememe rağmen alternatör değişimi konusunda hiçbirşey yapmadılar birde aksine bana otosandan gelen bir yazı gösterdiler yazı da da araçlarda kesinlikle alternatör değişimine yapılmamasını gibisinden bir yazı yazıyordu...

tek kelimeyle saçmalık yaptıkları, yolunuz düşerse kavacık gürbaşlar'a gidin. benim aracın alternatör değişimi orada yapılmıştı 8m5t 10300 pa'yı görünce hemen değiştirirler. hatası yüzünden yedek parçadan bile kalktı bu alternatör. ilk olarak telden bilgi alabilirsiniz gürbaşlardan

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Başlarından sallamak için servis elinden geleni yapıyor malesef ilk fırsatta Kavacık Gürbaşlara gideceğim...

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür
bilgihan bey merhaba, konu ile ilgili olarak ben aracın yazılm beklediğine dair servisten yazı aldım, sizede tavsiye ederim. ancak mahkeme korkusuyla iş yapıyorlar çünkü.

Edip bey, Ben ayrı bir kağıt almadım. Yalnız şikayet için gitttiğimde açtırdığım iş emri formunu kapatmadım (onaylamadım) hala açık.

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya

Benim aracımda 2009 Aralık çıkışlı 2010 yani.Aynı titreme 4lü flaşörleri açtığımda veya cam rezistansında oluyor elektrik yetmiyor belli.Ama benim şarj dinamosu alternatör PA değil pb de değil PO ile bitiyor.(Denso) :unsure2:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Edip Aydın
(düzenlendi)

benim aracıma modifiyeli 120 A alternatör takmışlardı. forumda başka araçlara 150 A alternatör taktıklarını görünce servisten talepte bulunup 150 A alternatör takılmasını istemiştim. daha sonra servis tekaya konuyu danıştı ve tekaydan kesinlikle takılmaz aracın elektrik sistemine zarar verir diye cevap geldi. Bunun üzerine konuyu otosan müşteri hizmetleri ile konuştum.

Bugün otosandan cevap geldi araca 150 A alternatör takacaklar, tabiki olayın mantığını açıklayamadılar. bende bastım kalayı. 120 A alternatör takılan arkadaşlar haydin servise 150 A taktırmaya :)

ha bide şimdi araçta yazılım yönünden de sorun olmadığını ttitreşimin alternatör kaynaklı olduğunu söylüyorlar, onunda mantığı ve dayanağı olmadığını söylememe gerek var mı?

oradaki arkadaşlara mühendis demeye dilim varmıyor artık.

Böyle saşma sapan günü kurtarıcı uygulamalarla saygınlık ve güvenilirliklerini bitiriyorlar.

tarihinde Edip Avşar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...