İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Halil Durmuş

1.6 115 ghia benzinli aynı sorun benim aracımda var yetkili servise gönderdim arızayı tesbid edemediler aracım cekişten düştü genelde ikinci vitesde daha çok belli oluyor arac birtürlü hızlanamıyor ne yapacağımı bilmiyorum siz yaptırırsanız benimle paylaşırmısınız .

Yorum bağlantısı
Eray Eski

bu sorun benimde basima geldi. cozebilen yokmu daha. lpg ayari yapilirken 2100 devire getirdim araci gosterdim lpg ustalarina titremeyi. bobinden yapiyor dedi. benzinde yapmiyor dedim. benzinin yaniciligi yuksek oldugu icin lpgde daha cok hissedersin sorun bobin, buji veya buji kablolarindan biyerde dediler.

Yorum bağlantısı
Kerim Kan
(düzenlendi)

Merhabalar,

Konuyu takip ettim genelde dizellerde galiba ama benim benzinli 1.6 100ps focus 4 binde tüp OMVL taktirdim suan 25000 de

2011 Mayıs'ta almıştım tüpden bir sure sonra rolantide devir degismeden tek tuk çok az hissedilen titreme yapıyordu önemsemedim son 1 aydır rolantide 2-5saniyede bir titremeye başladı hem benzinde hemde tüpde aynı bugün servise bıraktım buji buji kabloları bobinleri kontrol ettiklerini sorunu tespit edemediklerini söylediler yarın elektrik aksanına bakacakmış. Motor garantisi tüple gitti inşallah çok masrafa girmeden atlatirim. Arac Sakarya akgunlerde bakalım onlar bulabilecek mı

tarihinde Kerim Kan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Adalıoğlu

Arkadaşlar aracım 2010 Focus 90 ps TDCİ. Araçta şehir içi vitesi boşa atarak ilerlediğimde, devir saati 750 ila 1000 devir arasında geziniyor. 750 civarı sabit durması gerekirken, 750 nin altına iniyor ve 1000 devirlere kadar çıkıyor. Bu arada geziniyor. Ayrıca ilerlemeden boşta durduğunda 750 devrin alt çizgisi civarına indiğinde direksiyonu çevirince de devir saati yükselip düşüyor.

Yetkili servise gösterdim. Arızanın yazılım kaynaklı olduğunu söylediler. Ben de Ford otosana mail attım. Madem böyle bir arıza var. Niçin ford bununla ilgilenmiyor diye. Ertesi günü beni otosandan aradılar. Aracımla detaylı olarak ilgileneceklerini, bunun için aracımı tekrar servise bırakmamı istediler.

Bakalım sonuç ne olacak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sorun yazılımla düzelebilir.. Götürün baksınlar Hakan Bey..

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

hakan bey merhaba,

işe alternatörden başlayın. Aracınızın alternatörü 8M5T-10300 PA kodlu 120 amperlik alternatör ise servise bunu 8M5T 10300 YB kodlu 150 A alternatör ile garanti kapsamında değiştirmelerini söyleyin. Nedense bana da 1,5 senedir araçta yazılım problemi var diyen otosan yazılım getirmezseniz mahkemeye vereceğim deyince birden araçta yazılım problemi yok alternatör problemi var deyiverdi. Sorunun alternatörden olduğunu kabul etmelerine rağmen tabir yerinde ise ağlamayanın alternatörünü değiştirmiyorlar hala ve bu sorun için giden herkes için bu problemin teşhisine ve alternatör değiştirmemek için kasma prosesine baştan başlıyorlar.

otosan da para kazanmayı itibar kazanmaya tercih eden zihniyet oldukça herkesin sorununu böyle tek tek çözmek zorunda kalacağız. Alternatörü kontrol ettirin ve değiştirmelerini sağlayın o zaman problem kalmıyor, bizzat denenmiştir.

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Hakan bey aramıza hoş geldiniz. Rölanti düzensizliğiyle ilgili en çok sorun yaşayanlardanız Otokoç direk yazılımla alakalı diyor ve Avrupadan yazılım bekliyoruz diyip sizi oyalamaya başlıyorlar. Yaklaşık on aydır yazılım bekliyorum, daha dün (17.04.2012) tekrar Otokoça email attım muhtemelen bugün yarın arayıp yazılım daha gelmedi diyecekler.

Çözüm nedir derseniz Ben de bilmiyorum...

Vites boşta durmaya yakın frene basıp durduğumda devir hızla düşüp (yaklaşık 600d/d) tekrar 750-800d/d sabitleniyor. Ancak devir düşüp titreme başladığında debriyaja bir kez basıp bıraktığımda her şey normale dönüyor. (Debriyaj altındaki sviçin (anahtar) sesini duyuyorum.)

4l7hd.jpg

Yorum bağlantısı
Hakan Adalıoğlu

aynı durum benim araçta da var. otosanın birşeyden anlamayan mühendis kadrosu yine uydurmuş yazılım kaynaklı diye. bence sorun aracın elektrik sisteminde seyir halinde fren ve direksiyon devresi çok akım çekiyor yetersiz olan alternatör akımı karşılayamıyor ve motor devrini arttırıyor sonrada bir ayar tutturamıyor ve dalgalanıyor.

bir şey deneyebilirmisiniz acaba. seyir halindeyken aracı boşa atın frenle yavaşlayarak durun devir saati motorun sıcaklık durumuna göre 750 nin üzerinde 800-850 aralığında sabit duracaktır. Tam olarak durduktan sonra hafif gaz verip bırakın devir saati 750 ye gelip duracaktır. Benim araç aldım alalı aynı. Sorun mudur bilmem ama. Otosanın bu kafayla bu sorunu çözebileceğini zannetmiyorum.

Evet sorunlar bire bir aynı. Zaten yetkili servis ilk götürdüğümde bana da yazılım kaynaklı arıza olduğunu söyledi. Ben de otosana mail attım. Madem yazılım kaynaklı sorun var, niye ilgilenmiyorsunuz diye. Mail üzerine araç tekrar servise çağrıldı. Bugün bırakacağım servise

Alternatörü kontrol ettim. Benim alternatör PD ya da P0 gibi bir kodu var. Tam anlamadım ama sanırım P0. Ama sanırım yine bu alternatörden kaynaklı. Araç yeterli elektrik üretmediği için rölentide düzensizlik var galiba.

Bakalım. Sonucunu hep beraber göreceğiz.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Evet sorunlar bire bir aynı. Zaten yetkili servis ilk götürdüğümde bana da yazılım kaynaklı arıza olduğunu söyledi. Ben de otosana mail attım. Madem yazılım kaynaklı sorun var, niye ilgilenmiyorsunuz diye. Mail üzerine araç tekrar servise çağrıldı. Bugün bırakacağım servise

Alternatörü kontrol ettim. Benim alternatör PD ya da P0 gibi bir kodu var. Tam anlamadım ama sanırım P0. Ama sanırım yine bu alternatörden kaynaklı. Araç yeterli elektrik üretmediği için rölentide düzensizlik var galiba.

Bakalım. Sonucunu hep beraber göreceğiz.

Alternatörden olup olmadığını otosan çok iyi biliyor kontrolü çok basit, servisi arayın yedek parçadan alternatörün fiyatını sorun eğer sorunlu seri ise yedek parçada kodu çalışmaz ve onun yerine muadili var kod ve fiyat bilgisi verirler. Örneğin size bahsettiğim 8m5t 10300 pa kodu yedek parçada çalışmıyor sorunlu olduğundan kaldırılmış yerine sistemde pb kodlu olanı çıkıyor.

ben anlamıyorum 2010 model focus tdci arabada sayılamayacak kadar farklı kodda ve amperde alternatör var. bu üretimin bir standartı yok mu diye insan düşünüyor.

Yazılımla ilgili olarak ise beklemeyin derim, geçen bende, yaklaşık 1 senedir yazılım bekliyorum diye otosan'ı arayıp eğer yazılım gelmeyecekse sizi mahkemeye vereceğim deyince otosan ağız değiştirip bu sefer araçta yazılım problemi yok alternatör problemi vardı onu da giderdik dediler.

bilginize

Yorum bağlantısı
İlteriş Çatalbaş

aynı durum benim araçta da var. otosanın birşeyden anlamayan mühendis kadrosu yine uydurmuş yazılım kaynaklı diye. bence sorun aracın elektrik sisteminde seyir halinde fren ve direksiyon devresi çok akım çekiyor yetersiz olan alternatör akımı karşılayamıyor ve motor devrini arttırıyor sonrada bir ayar tutturamıyor ve dalgalanıyor.

bir şey deneyebilirmisiniz acaba. seyir halindeyken aracı boşa atın frenle yavaşlayarak durun devir saati motorun sıcaklık durumuna göre 750 nin üzerinde 800-850 aralığında sabit duracaktır. Tam olarak durduktan sonra hafif gaz verip bırakın devir saati 750 ye gelip duracaktır. Benim araç aldım alalı aynı. Sorun mudur bilmem ama. Otosanın bu kafayla bu sorunu çözebileceğini zannetmiyorum.

Bu focusların hepsimi böyle ya

Yorum bağlantısı
Hakan Adalıoğlu

Arabayı bugün servisten aldım. Pek çok şey kontrol edilmiş. Bana aracınız hazır, oldu dediler. Arabayı aldım. Ancak aynı arıza halen devam etmekte. Bunun üzerine bu arıza giderilmemiş dedim. En sonunda servis formunun üzerine arızanın yazılım kaynaklı olduğu, herhangi bir şey yapılamayacağı yazıldı. Otosanla tekrar görüşecekler.

Anlaycağınız arıza hala devam ediyor. Ancak arıza giderilemiyor. Yazılım güncel. Otosanı bekleyeceğiz bakalım.

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Edip beye %100 katılarak kendisinin de yol göstermesiyle alternatörümü garantiden değiştirdim ve titreme sorunum ortadan kalktı...

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Arabayı bugün servisten aldım. Pek çok şey kontrol edilmiş. Bana aracınız hazır, oldu dediler. Arabayı aldım. Ancak aynı arıza halen devam etmekte. Bunun üzerine bu arıza giderilmemiş dedim. En sonunda servis formunun üzerine arızanın yazılım kaynaklı olduğu, herhangi bir şey yapılamayacağı yazıldı. Otosanla tekrar görüşecekler.

Anlaycağınız arıza hala devam ediyor. Ancak arıza giderilemiyor. Yazılım güncel. Otosanı bekleyeceğiz bakalım.

ah otosan ah, dansözlükte nesrin topkapı ellerine su dökemez herhalde:)

size yazılım sorunu var diyorlar, bana yok diyorlar, ne kadar ilginç değil mi?

Halbuki araç aynı yazılım aynı. size yapılan işlemlerin hepsi alternatör değişiminden önce bana da yapıldı. hatta elimde bir senedir yazılım beklediğime dair kağıt bile var. aracı servise bıraktığımda oynanmamış yerinide bırakmamışlardı.

ben anlamıyorum ya bu kadar zormudur bu dertten şikayet eden insanlar servise gelince alternatör değişimi yapın demek. yani itibar bu kadar değersiz, araç başına değiştirilmeyip yokuşa sürülecek bir alternatör ise bu kadar değerli. her servise giden insan için süreç yeniden başlıyor.

pes diyorum başka birşey demiyorum.

Yorum bağlantısı
Berkan Yıldız

Selamlar,

Bende aranıza yenı katıldım. Benimde aracım 2010 Focus HB 90 ps TDCİ bende bugun farkettim aracımı çalıştırdıgım zaman rolantide araç garip garip titriyor. Yani çalıştırdığımda aracı normal rolanti titremesinin haricinde aralarda sert bi titreme yapıyor fakat ben direksyonu çevirip devir saatini kontrol etmedim işin açıkçası. Bunlarıda kontrol edip tekrar forumdan araştırayım. Anladığım kadarı ile bu birazda standarta bağlanmış bir arıza :\ Allah sonumuzu hayır ede.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dizellerde bu tür sorunların bir çoğu yazılımla düzeltilir..

Yorum bağlantısı
Berkan Yıldız

Arkadaşlar Selam,

Benimde aracımda bugün titreme olduğunu farkettim. 10 saniye aralıklarla hafif belirgin ses değişikliği ve bu ses değişikliği ile beraber gelen rolantideki titremenin birazdaha şiddetlenmesi. Forumua raştırıyodum ve bu konuyu üşenmeden tek tek mesajları okudum. Alternetör serilerinin bazılarının problemli olduğunu okudum ve üşenmeden bu saatte (23:51) aracımın yanına gittim :) Aracı çalıştırdığımda bütün farları yaktıgımda titreme belirginleşiyor. Fakat benim farlarımda herhangi bir göz kırpma yada kesinti gibi bir şey söz konusu değil. Sadece araçiçi tepe lambasını yaktıgımda direksyonu çevirince hafif bir göz kırpma oluyor. Direksyonu sağa sola çevirdiğimde aracın devrinde hiç bir oynama olmuyor. Fakat dediğim gibi direksyonu sağa sola çevirdiğimde ses birazdaha şiddetleniyor ve titreme artıyor. Direksyonu bırakınca da ses kesiliyor fakat bu seferde ortalama 10 saniyede bir belirli aralıklarla ses şiddeti ve titreme değişiklik gösteriyor. Sanırım benim Alternatörde sorunlu serinin sorunlu alternatörlerinden

:(

4y8th.jpg

4y8ur.jpg

Ayrıca bir sorum olacak benim aracımda 2010 model Focus HB TDCI ben bu aracı kazalı olarak aldım. Hatta çekme belgeli bir araç. Bu aracın garantisi hala devam etmektemidir ? Bu garanti durumunu nasıl ve nereden sorgulayabilirim. Ve bende sizler gibi bu alternatörü servisten ücretsiz olarak değiştirebilirmiyim.

Teşekkürler,

Yorum bağlantısı
Hakan Adalıoğlu

Otosanı bekliyorum ne yapacak diye. Sorun yazılımla ilgiliyse yazılımı düzeltmesi lazım, yok alternatörden se onu değiştirmesi lazım.

Bastıracağız bakalım.

Yorum bağlantısı
Eray Eski

bogaz ve bogaz kelebegini temizleyince 2000 devirdeki titreme sorunu cozuldu :)

pek kir de cikmadi ama mondeonun huyuymus bu. iillahi balata spreyi degecek bogaz kelebegine ara sira. :biggrin:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Güneş Gürbüz

araç trafikte durağan haldeyken rölanti dalgalanması sorunu bende de mevcut, 90 PS TDCİ collection.

Ancak aynı durumda direksiyonu çevirdiğinizde rölantinin biraz yükselmesi eski aracım olan 2000 model benzinli focus'ta da vardı. durağan konumda direksiyonu çevirmek hareket halindeki duruma göre daha zor olduğundan hidrolik sistemi motordan güç alarak kullanıcı tarafından gereken kuvveti azaltıyor, bu da çok az da olsa motorun devri yükseltmesine sebep oluyor.

bunca sorunun arasında bu çözüme inanmak mantıklı gelemeyebilir ancak her seferinde olduğu için ben inandım, içim rahat :biggrin:

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

yolda giderken durmaya yakın aracı boşa atınca devir göstergesi 750 devrin altına inip bir süre duruyor ve sonra tekrar geri çıkıyor bu durum normal mi?

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Edip bey normal olur mu?

İşte bu yüzden Otosana altı kez yazdım her defasında ilgileneceğiz bu durum yazılımla alakalı diyorlar, ama ilgilenen yok. (8- 10 ay oldu)

Ayrıca, rölanti düşmesi aynı araçların hepsinde olmuyor. Bazılarında var bazılarında yok, eğer yazılımla alakalıysa hepsinde olması lazım.

Bir şey daha dikkatimi çekti, gösterge 750 nin altına düştüğünde debriyaja bir kez basıp bırakın devir düzeliyor.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

bilgihan bey, resimde gösterdiğiniz noktaya kadar düşme benim araçtada aynen mevcut.

benim araç içinde yazılımda sıkıntı var denmişti. Araç bu durumun tespit edildiği 22.04.2011 tarihinden beri yazılım bekliyor. Araçta durmaya yakın boşa atınca devir bir anda 750dd/dk'nın altına düşüyor 2-3 sn sonra kendisi tekrar fırlayıp 1000dd/dk'yı buluyor ve sonra 750 dd/dk'nın biraz üzerinde duruyor. bu durum aracı her boşa attığımda terarlıyor. hatta durumu videoya çekip kendilerine yolladım.

Otosan'ın bize güvenin demekten başka bu konuda bir gelişme sağlayamaması üzücü bir durum. hatta daha üzücüsü alternatör probleminde olduğu gibi çözümü yine benden beklemeleri daha vahim. orada ki arkadaşlar ne iş yapar anlamakta zorlanıyorum. ben aracın problemi çözülmedi deyince, ama söylediğiniz herşeyi yaptık diyen başka bir kurum var mı acaba.

herhalde araç sahiplerinden bir ford sorunları ve çözümleri çalıştayı yapmasını bekliyorlar. böylece sorunlar ve çözümleri kendilerine bir sonuç bildirgesi

olarak sunulursa onlarda herhalde birşeyler yapacak :bravo:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...