İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Metin Yıldız

Yan yana iki silindir kompresyonu düşükse silindir kapak contasının bu iki silindir arasındaki kısmı hasarlı da olabilir. Yağlı ölçüm de yapılmış mıydı acaba? Sübaplar olduğuna nasıl karar verildi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bugun aracımı ozel servıse bıraktm bılgsayara bagladılar elektronın hıc bır arıza yok mekanık olarak arıyacaklar yarın bıterse sonucu yazarım ınsl artk cozulur

El aleti ile Arıza koduna bakmakla olmaz ki o iş.. IDS olmalı..

Her sensörün çalışması gözlenmeli yorumlanmalı :rolleyes:

Birde arkadaşlar bu kompresyon testinde 2-3 düşük çıkmasının baska sebebi olabilir mi

Olabilir... Kurum :)

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Yan yana iki silindir kompresyonu düşükse silindir kapak contasının bu iki silindir arasındaki kısmı hasarlı da olabilir. Yağlı ölçüm de yapılmış mıydı acaba? Sübaplar olduğuna nasıl karar verildi?

Metin Bey yağlı ölçüm yapılmadı usta subaplar dedi kapağı söktükten sonra arızaya bakıcaz dedi.

Bugun liftteyken motora baktıgımda sanki kapak contasının ordan hafif yağ sızıntısı vardı.kapak contasıda motorda titreme yaptırır mı

El aleti ile Arıza koduna bakmakla olmaz ki o iş.. IDS olmalı..

Her sensörün çalışması gözlenmeli yorumlanmalı :rolleyes:

Olabilir... Kurum :)

Mehmet bey kurum deiğinizi tam anlayamadım nerde olabilir kurum birde usta bugun manifold contasının biraz kayık oldugunu söyledi onu otutturmus yerıne ama sorun ondan değilmiş dedi geriye kalan tek subaplar şeklinde konustu

Yorum bağlantısı
Metin Yıldız

Metin Bey yağlı ölçüm yapılmadı usta subaplar dedi kapağı söktükten sonra arızaya bakıcaz dedi.

Bugun liftteyken motora baktıgımda sanki kapak contasının ordan hafif yağ sızıntısı vardı.kapak contasıda motorda titreme yaptırır mı

Normalde yağlı ve yağsız ölçüm yapmadan sübaplar veya silindir problemli denemiyor diye biliyorum. Yağlı ve yağsız ölçümde kompresyonlar aynı yani düşük çıkarsa sübaplar arızalı denebilir.

Ayrıca sizin kapak contası dediğiniz üst kapak contası mı yoksa silindir kapak contası mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

kapak contasıda motorda titreme yaptırır mı

Kapağı hep sökseniz bile titreme yapmaz bence...

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Normalde yağlı ve yağsız ölçüm yapmadan sübaplar veya silindir problemli denemiyor diye biliyorum. Yağlı ve yağsız ölçümde kompresyonlar aynı yani düşük çıkarsa sübaplar arızalı denebilir.

Ayrıca sizin kapak contası dediğiniz üst kapak contası mı yoksa silindir kapak contası mı?

Silindir kapak contasının ordan yap gelmiş daha önce üst kapak contasını değiştirmiştim bugun gordugumde silindir kapak contasından hafif hafif yağ gelmiş

Yorum bağlantısı
Metin Yıldız

Silindir kapak contasının ordan yap gelmiş daha önce üst kapak contasını değiştirmiştim bugun gordugumde silindir kapak contasından hafif hafif yağ gelmiş

Silindir kapak contası hasarlıysa bu da kompresyon kaybına sebep olur bence

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet bey kurum deiğinizi tam anlayamadım nerde olabilir kurum

Subaplarda ve yuvalarında...

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Yarın gidip carbon clean yaptırıcam

Birşey daha sorucam usta bilgisayara bağladıgında oksijen sensoru arızası vardı usta lpg den dolayı vermiştir dedi doğru olabilir.

Oksijen sensoru kompresyonu düşürür mü

Usta subaplar değişecek diyor ama aracın çekişinde vs hiç birşey yok sadece röşantide titreme yapıyor subaplarda sorun olsa çekiştede sorun olmaz mı ?

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

kompresyon testler bu şekilde carbon clean yaptırsam bir faydası olabilir mi ?

1. 37

2.34

3.30

4.36

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anladığım kadarıyla 3 düşük.. Ölçü birimi anladığım bir birim olmadığı için daha fazla yorum yapamayacağım ama carbon clean işe yarar..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

30 lu rakamın birimini bilmiyoruz ama belli olan 3te kompresyon düşük, buji kablosu ilk şüpheli, kurumun oluşmasında, önce carbon clean deneyin 100TL maliyeti var, sonra 100km kadar benzinde kullanın, yine ölçtürün, dğere yükselmiş, rölanti düzelmiş olama olasılığı çok yüksek

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Çaglar bey bugun carbon clean yaptıracaktm fakat 4 saat suruyormus zamanım olmadıgı ıcın yaptıramadm ustala manıfoldu kontrol ettik manıfold contasında kayıklık var 2 ıle 3 sılındrın tam arasında usta bundan yapma olasılıgı yuksek dedi sızce sorun bundan kaynaklı olabılır mı

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Bugun manifold contasını deiştirdim ama sorun yine düzelmedi.

tek çare carbon clean ve buji kabloları+bobin

Buji kabloları ve bobini değiştirmiştim ama orjinal değil onlardanda şüphelenıyorum carbon işe yaramazsa değiştireceğim

bu sorun gercekten cok sıkıcı ford bıktırdı benı :)

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

bu sorunun yazılımdan kaynaknaklı olabılır mı bır suru usta gezdım hepsı farklı bırsey soyluyor

Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

benim araçta da rölantide titreme var. geçenlerde bir arkadaş binip 'bu arabada bir tuhaflık var benim fiorino bile titreme yapmıyor buna bir baktır' diyene kadar bu durumu normal zannediyordum. sonra araştırınca yorumlarınıza rastladım öncelikle edip arkadaşım seni tebrik ederim konuyu raştırıp çözdüğün için. :bravo:

alternatöre baktım maalesef benim ki de PA...

aracım 2011 fakat değişim öncesi seri demek ki! servisle bir ön görüşme yaptım durumu anlattım. otosan şu an sayımda gerekli bir parça olursa sipariş geçemeyiz pazartesi günü gel dediler. ayrıca aracı cihaza bağlayacağız bir sorun tespit edilmezse kesinlikle birşey yapamayız, otosanın kesin talimatı var dediler. bakalım pazartesi ne olacak?

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Bilgisayara bağlama işi tam bir hikaye. Araç bilgisayara bağlandığı zaman sadece arıza olarak ne tanımlandıysa onu verir. Yani bu titremeyi bir arıza olarak görmedikleri için tanımlı değil bu durumda da bir kod görmeyecekler tabi. yalnız bu durumla ilgili bir servis bülteni yollanmış olması lazım servislere. Benim aracımın alternatörü 2 kere değişti ikisinde de ne arıza ışığı yandı nede bir kod çıktı. Ayrıca olay sadece alternatörle bitmiyor araçlarda yazılım hatası da var. Yazılım getireceğiz demelerinin üzerinden 1,5 sene geçti.

Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

anladım hocam sağol... servise gidelim bakalım pazartesi sonucu yazarım.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

hayırlısı olsun, ben alternatörleri kavacık gürbaşlarda değiştirmiştim. onların inkar etme şansı olmaz diye düşünüyorum.

bir arkadaşı daha götürmüştüm kodu görür görmez alternatör siparişi geçmişlerdi, oraya gidebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Ali Beni brakıp gidince depresyona girmiştim.Henüz çıkabiliyorum:)

Adamı böyle depresyona sokarım işte. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

hocam avcılar kent ford a gideceğim sonuca bir bakalım eğer netice alamazsam tavsiyene uyarım. çok teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

carbon clean yaptırdım yakıt katkısı koyup 300 km yol yaptım sorun hala aynı azalmada olmadı

Arkadasımda eski buji kabloları varmış onları takıp denedıgımde titreme biraz daha azaldı acaba sorun sadece ateşlemede gercekten ugrasmaktan bıktım artık orjinal buji kablosu ve bobini nerden alabilirim suan aracımda visteon marka bobin ve motocraft buji kablosu var fakat buji kabloları bana pek orjinal gelmıyor 1 aylık olmasına ragmen kablo soket girişleri oksitlenmiş en son çare orjinal bobin ve buji kablosu denemek

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

beyler bir sorum daha olucak daha önce aracın gaz kelebeği sökülmştü temizlemeden sonra gaz kelebek adaptasyonu yaptırılmalımı birde gaz kelebeğinin ayarsız olması kompresyon testini etkiler mi ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...