İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Özer Işıkyıldız

Mantık olarak, yeni enjektör sonrası tekrardan kalibrasyon yapılmalıydı. Zira eski enjektörler ile bozuk yakıt karışımı ile yapılmış kalibrasyondan hayır gelmez zannımca :s

usta diyorsun inanıyorsun işte...aslında doğru diyorsunuz.araba zaten kalibrasyon manyağı oldu , bartın merkez'de kötünün iyisi bi usta var , ona yaptırırım bir daha

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

geçmiş olsun HEMŞERİM tez zamanda hallolur inşallah,foruma da hoşgeldiniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özer Işıkyıldız

geçmiş olsun HEMŞERİM tez zamanda hallolur inşallah,foruma da hoşgeldiniz

Teşekkür ederim , hoşbuldum gerçekten forumu. Ben Urfa'lıyım hem de EZELDEN :) , Bartın görev icabı.

Bu arada Bartın veya çevresinde iyi bir ford ustası var mıdır?

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Teşekkür ederim , hoşbuldum gerçekten forumu. Ben Urfa'lıyım hem de EZELDEN :) , Bartın görev icabı.

Bu arada Bartın veya çevresinde iyi bir ford ustası var mıdır?

ben bilmiyorum sağlam bir usta ,bartına geldiğimde ihtiyacım olmadı Allaha şükür ..Ahmet abi gelir birazdan o bilir belki ,o da bilmiyosa benim enişte var bartında ararım ona sorarım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Evet 2 senedir araca bir yazılım getiremeyince bende olsam müşteriye psikolojik terapi yoluna giderdim. Bu motor kaç farklı firmada var bu titreme bir Ford'da var. Demek Euro normları bir onu etkiliyor. Delikanlı gibi deseler ya arabaları garantisiz aldık şimdi teknik destek alamıyoruz diye.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Kesinlikle Edip Bey'in görüşlerine katılıyorum benzer bir durum benimde yetkili servisle başımdan benzer durumlar geçti zerre kadar güvenmiyorum bir dedikleri bir dediklerini tutmadı kendi kendilerini inkar ettiler şikayet ettiğimden Ford'a haklısınız beyefendi sözün bittiği yerdesiniz gibi terapi vari sinir alıcı sakinleştirici laflarla geçiştirdiler...Zaman zaman benim araçta da benzinde çok az lpgde özellikle soğukta bazen çok fazla rölanti de titreme oluyor bizinkinin sebebi de bu durum olabilir mi hiçbir usta bana bu durumdan bahsetmedi bana daha çok gaz kelebeğinden olabilir dendi hiçbir arıza vb. bulunmadı...

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

Bendede rolantide ilk çalıştırdıgımda mavi duman ve titreme vardı aşırı derece.enjektör temizliği yaptırdık mavi duman devam ediyo ama titremeden eser kalmadı.150 TL ye temizlettirdim hepsini.Ama bazı araçlarda enjektörler yerine kaynıyormuş umarım öyle bi sorun yaşamassınız temizletin derim.

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Tamir edilmiş enjektör ne demek? kaç km yaptığı belli mi? dinamitten farkı var mı? Zavoli bile bunu yapıyorsa yuh artık. Bence şikayetvar'a ayrıntılı olarak durumunuzu belirtin. Madem enjektör değişiyor kalibrasyon neden yapılmıyor? İnşallah sıkıntınız son bulur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Valla ben bunların topunu ford avrupaya kadar şikayet ettim ama ne fayda mantık hepsinde aynı. Adamlar tencere kapak gibi. bunlar mahkeme kararı olmadan araba ortadan ikiye ayrılsa yine kılını kıpırdatmaz. Hiç düşünmüyorlar ki, ömür boyu aynı arabaya binmeyeceğiz. Açık söyleyim araçtan memnun kalsaydım yenisini alırdım. Ama bu durumda forddan çelik çaydanlık bile almam. Parayla dert sahibi olup rezil olmak böyle birşey.

O kadar mantıksız adamlar ki bunlar öntakımdan ses geliyor diye götürüyorum. Bir servis birşey yok diyor, ikinci servis arıza var diyor işlem yapıyor. yapmayan servisi ford otosan'a şikayet ediyorum. Ford otosandan gelen cevap: Arabanızı IDS'ye bağlamışlar sorun yokmuş!!! Bu teknoloji ne mercedes'te ne bmw'de var. IDS'den ön takım arıza tespiti :bravo::nazar:

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Öncelikkler herkese selamlar

Aracım 2006 focus benzin/ lpg

Aracımın Sorunu Rölantide 10 saniyeye yakın aralıklarla motorda bir titreme oluyor.Bu titremeyi yaperken aracın devir göstergesi sabit 750 800 arası titremeyi benzinde yapıyor lpgde biraz daha belli oluyor.

Daha önce aracıma yapılan işlemler buji kablosu, bobin ,bujiler değiştir gaz kelebeği temizliği yapıldı.

Birde dikkatimi çeken bir şey bu titremeyi yapınca egzozdan sanki tekliyormuş hissi veriyor.

daha önce aynı arızala karsılanlar var mıdır çözümü ne olabilir

cevap yazan herkese şimdiden teşekkür ederim

iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Triger kayışı (1 diş) atlak takılan, rölanti sensörü(valfi) arızalı, 1999 focus da aynı şeyi yapıyordu ve temizlikten sonra ışıklarda devir 2500-3000'lere çıkıp inmeye başlamıştı, daha sonra başka usta farketti, triger kayışı düzeltip valfi değiştirince sorun kalmamıştı ve bu araç tamirden evvel hiç gitmiyor gibiydi(araç tamir olduktan sonraki performansını göründe gerçekten kağnı gibiymiş)...

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

aynı sorunu 2006 1,4 benz/lpg li 19000 km deki arkadaşımın fiestası ve benim 2006 focus 1,6 lpg li focus ta yapıyordu. İki araç da lpg li idi ama hem lpg de hem de benzinde bu 10 saniyelik titremeyi yapıyordu. Bir yerde okumuştum motorun 10 sn de bir düzeltme yapmasından kaynaklanır deniyordu. Belki burada da okumuş olabilirim bu bilgiyi.

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Sıcakken mi yapıyor... ?

soğukkende yapıyor rölanti 1200 de olduğu için biraz daha hafif hissediliyor sadece şöyle bişe motor tiremeye baslayında 15 20 saniye devam ediyor sonra düzeliyor ama düzeldiğinde bile arada bu titremeyi yapıyor arabanın içinde cok iyi hissediliyor sankı arabayi bişe sallıyormus gibi

Triger kayışı (1 diş) atlak takılan, rölanti sensörü(valfi) arızalı, 1999 focus da aynı şeyi yapıyordu ve temizlikten sonra ışıklarda devir 2500-3000'lere çıkıp inmeye başlamıştı, daha sonra başka usta farketti, triger kayışı düzeltip valfi değiştirince sorun kalmamıştı ve bu araç tamirden evvel hiç gitmiyor gibiydi(araç tamir olduktan sonraki performansını göründe gerçekten kağnı gibiymiş)...

sanırım arızalarımız farklı benim aracta rölantide oynama yok sadece ufak bir oynama oda normaldir herhalde cevabın için teşekkürederim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşleme sistemini yeniden kontrol edin, karter havalandırma hortumlarını değiştirin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

bende ateşlemede şüpheleniyorum Mehmet bey karter havalandırma hortumlarının tam yerleri neresidir acıklayabılırmısıız

yardımlarınız icin tesekkurler

Yorum bağlantısı
Özer Işıkyıldız

başımdan buna benzer hadise geçti , dikkat edin benzinde yapıyor mu yapmıyor mu diye . benzinde yoksa titreme; lpg enjektörleri sorunlu olabilir.

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Beyler karter havalndırma hortumun yerını bilen var mı motorun heryerıne baktım ama bulamadım bilen arkadas varsa yardımcı olursa sevinirim

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

Focus 1 de emme manifoltunun altında , sizinkindede aynı yerdedir , el yanaşacak bir yerde değil.

wEvD3.jpg

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Engin bey teşekkür ederim karter havalandırma hortumunu söktüm kelepçe falan yoktur ama hava kacırmıyordu hortumda çatlak falan yoktu.

kafama takılan birşet var motor tarafındakı hortumu sökerken metal bişe var hortumun girdiği yer sanırım yaylı bir parça o parçaya baktığımda içindeki parçacıklar sallanıyordu acaba bunun icindeki yayın tam basmasımı gerekiyor bilginiz var mıdır.

birde arabanın altına kanaldan baktıgımda motorun alt tarafındakı kulak tamamen deforme olmustu.Bu motordaki titremeyi motor kulagından dolayı yapabilir mi

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

h6vgp.jpg

dediğim parça bu karter havalandırma subabıymıs motor titretmesini bundan yapma ihtimali varmı çünkü içindeki yay tansiyonunu kaybetmıs

Yorum bağlantısı
Samet Hasanoğlu

Bugun karter havalandırma sibobunu değiştirdim fakat rölantide titreme aynı 10 saniyede bir titriyor 4-5 saniye devam ediyor.

Alt motor takozundan yapma ihtimali varmıdır kanaldan motoru elımle salladıgımda takozda oynadıgını gorebiliyorum daha önce böyle bir sorunla karsılasan olmadımı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Samet Bey, rolantiyi bozabilecek o kadar çok yer var ki.. Nereden başlasam bilmiyorum..

Müşürü değişmeniz iyi olmuş.. Hortum hava kaçırmıyor olabilir ama büzüşüyorsa rolantiyi bozar..

Rolanti valfi kaçırıyor veya düzgün çalışmıyodur

Gaz kelebeği tam kapatmıyordur

Motor bir yerden hava alıyordur

Ateşleme bozuktur.. Bozar.. Voltaj dengesizdir

Hidrolik direksiyon basınç müşürü bozuktur

Westinghause subabı kaçırıyordur

Manifolt westinghause bağlantısındaki hortum çatlak patlak yada büzüşüyordur

Oksijen sensörü düzgün okumuyordur

Maf yada map hangisi varsa bozuktur

Subaplar kaçırıyordur

Enjektörler bozuktur..

Yazılım bozuktur..

Isı sensörü bozuktur..

Daha şu an aklıma gelemeyen sürü yer...

Araç kaç binde.. ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...