İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Önder Çavdar
Stop ederken sarsılması normal ama rolantide sarsılıyorsa kötü yakıttan dolayı enjektörlerden yapabilir, yda enjektör sorunu olabilir. Gaza basınca titreşim sarsıntı kesilir, bunun sebebi pistonların hızlanarak bir atalet kazanıp düzene girmesi. Motosun stop etme anına yaklaşıp titremesi ve sonra yine devirlenip titreşimin kesilmesi gibi. Aracın çekişinde veya tüketimde farklılık varmı?

Euro dizel yakıt kullanıyorum ve hep aynı yerden alıyorum. Çekişinde ise herhengi bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Dizel motorda değişik zamanlarda değişik sesler gelebilir, özellikle soğukken çok değişik sesler çıkartabilir, soğukken çıkardığı hiçbir sese aldırmayın. Bazen sıcakken bile dünün sesi bugüne uymayabilir.

Siyah duman atmıyorsa çekişi ve yakıt tüketimi normalde sorun yoktur diyebiliriz.

+1 bencede normal, motor soğukken resmen vınnn diye bir ses geliyor sonra geçiyor tabii ısı +3 civarındaysa yada daha soğuksa, bu tür sesler normal, siz Wurth Common rail katkı alın ve yarım depo mazot varken depoya ekleyin, büyük ihtimal düzelecektir.

Yorum bağlantısı
Önder Çavdar
77.000 km de enjektör bakımı yaptırılabilir.. zamanla TDCi nin huy değiştirmesi alışılması gereken bir olay.. km ilerledikçe farklı ses ve tepkiler çıktığı oluyor.. bende de bir vuruntu sesi peyda olmuştu.. arada bir kesilse de sanırım artık alıştım.. yine de bir servise göstermekte fayda var..

Arabada herhangi bir çekiş sorunu yok ama. Enjektör temizlenmesi için bazı katkı maddeleri var. Bunlar gerçekten yararı olurmu acaba. Bazıları programı tekrar güncellenirse düzelir diyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Würth common rail mazot katkıları var. Depoyu fullemeden bir tüp atın ve fulleyin. Çok dik olmayan yokuş yukarı 3. 4. viteste 3500 devire kadr basın, 3500 de sabit gaz biraz devam edin. iyi gelir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Arabada herhangi bir çekiş sorunu yok ama. Enjektör temizlenmesi için bazı katkı maddeleri var. Bunlar gerçekten yararı olurmu acaba. Bazıları programı tekrar güncellenirse düzelir diyor.

Programı falan geçin normal çalışan sorunsuz yazılımla oynamak gereksizdir, zaten aynı yazılım var halen, katkıda benzincilerde satılan 5-10 tl lik katkıları sakın kullanmayın, iyi katkılar temizleyici deterjan bazlı yanıcı olmayan katkılardır, şuan için en iyisi wurth ün katkısı başka bu kalitede varmı bilmiyorum ayrıca ford servisleri tavsiye ediyor ve satıyorda, diğerleri hem zararlı hemde depoyu doldurunca motor eski haline dönüyor.

Würth common rail mazot katkıları var. Depoyu fullemeden bir tüp atın ve fulleyin. Çok dik olmayan yokuş yukarı 3. 4. viteste 3500 devire kadr basın, 3500 de sabit gaz biraz devam edin. iyi gelir.

Hiç kullanmadıysan yarım depoya ve sonraki her 15-20.000km (aslında 40.000 de bir atılması gerekirmiş ama ben yarısında kullanıyorum) de bir tam depoya atman çok daha etkili, test edip onayladım şahsen :good1:

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
Arabada herhangi bir çekiş sorunu yok ama. Enjektör temizlenmesi için bazı katkı maddeleri var. Bunlar gerçekten yararı olurmu acaba. Bazıları programı tekrar güncellenirse düzelir diyor.

Katkıdan ziyade en güzeli enjektörleri söktürüp kontrol ettirdikten sonra ultrasonik banyoda temizletip teste müteakip takmaktır.. Katkıların faydaları-zararları konusunda farklı görüşler mevcut.. Yazılım güncellemesi konusunu araştırmak lazım..

Yorum bağlantısı
Ayhan Köse

Motor dururken aynı ses benim aracımdada oluyor, ama rolantide titreme yok

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kadir Yavuz

Focus 2 tdci aracımızla yüksek hızda iken araç tekleme yaptı hatta daha önce de yolda stop etmiş! :s Başına böyle bişe gelen varmı sizce neden olmuş olabilir.

5. viteste gaza yüklenmiştim ki tekledi ayrıca arıza lambası da yanması yardım edin lütfen?

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

benim kanaatim kalitesiz yakıt almaktan dolayı kaynaklanan bişey olabilir mutlaka aldığınız akaryakıt istasyonunu değiştirin tekrar bir deneyin derim bana bu sorun yakıttan dolayı geldi

Yorum bağlantısı
Kadir Yavuz

cihaza sokmak şart galiba ama po dan almıştık reklam gibi olmasın da oranın da yakıtı kötü ise vay halimize

Yorum bağlantısı
İsmail Yazıcı

cihazda baktırın,lakin enjektör arızası da olabilir.Motor arıza lambası yanması gerekir di..

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir

Bir hafta önce bende po ddan aldım, teklemedi ama 1700 devirlerde hızlanan araba 2000 devirlere sarktı..

Yorum bağlantısı
Hakan Satılmış

Aynısı benim başıma geldi.Maf sensöründen dediler.500 tl +kdv fiyat çıktı.tur otoda.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Kağan Aykurt
(düzenlendi)

öncelikle herkese tekrar merhaba yaklaşık 1 ay önce almıştık focusumuzu ve malum araba 110.000 km nin üzerindeydi. babamda hemen servise götürdü güzelce bi bakımdan geçmesi için ve 110.000 e kadar hiç değişmeyen triger kayışının felan değişmesi gerektiği söylendi.hemen değiştirelim dedik izmir otokoçtan orjinal parçalarını aldık ve triger kayış seti,yağ filtresi,hava filtresi,bujileri felan değiştirdik. arabayı 3 gün önce teslim aldık sanayiden. arabada hafif bi tekleme söz konusuydu hız farketmezsizin tekliyodu düşük devirlerde.ve dün akşam izmire gittik belki lpg dendir dedik teklemesi ve depoyu fulledik.

yola çıktığımızda hafif tekleme devam ediyordu.izmire giderken (turgutludan) yolun yarısında hız göstergesinin sağındaki motor arıza ışığı yanıp sönmeye başladı ve babam hemen hızı kesip sanayideki ustayı aradı. ustada aracın bizi rahatlıkla izmirden turgutluya getirebileceğini sarı ışıklardan korkmamamızıve motora bi gözgezdirip görünürde bi sorun yoksa yola devam etmemizi söyledi. bi kaç kez kontağı aç kapa yaptık ve ışık kayboldu izmire geldiğimizde ışık bi ara yine yanmaya başladı. ve gece geç vakit dönüceğimiz sırada izmirden çıkacağımız vakit kırmızı ışıkta durduk ve kaputta duman farkettim hemen dörtlüler çikçak yaptık. kaputu açtık. akünün sol tarafından su buharı geliyodu. ustayı aradık hemen geldi su borusunun patladığı söyledi ve değiştirdi hemen yola devam ettiğimizde. izmiri bilen bilir çıkışında bornova yokuşundan çıkarken zorla çıktık 2. viteste 4000 devirin üstünde çıktık araba gazı almıyo dedi babam. :) evet araba yokuşu çıkmıyordu motordan sesler gelmeye başlıyor yokuşta. ve çekiş gücü azalıyo zorla turgutluya döndük tekleye tekleye.

acaba sorun nedir usta ayarlarda bi sorun vardır bugün bakarız dedi önemli birşey yoktur dedi ama akşam akşam bunca şey yaşandıktan sonra ne kadar güvenebilir orasıda ayrı bi konu biraz uzun oldu ama fikirlerinizi almak istedik :)

tarihinde Ka?an Aykurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Benzine geçtinizmi , benzinle ilerlerkende aynı sorun oldu mu ?

Yorum bağlantısı
Kağan Aykurt

hayır benzine geçmedik. usta tamire geldiğinde hafif bi gaz kokusu olduğunu söyledi ama önemli bişi değilmiş :)

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Ustanın eli değdi ya , ne çıksa önemli olmaz zaten. Serkan Abi'nin dediği gibi değişmesi gereken usta.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bence ustanızı değiştirin.Muhtemelen triger kayışıyla ilgili bir sorun yaşıyorsunuz.Sente ayarı bozulmuş olabilir.Motor randımanlı çalışamıyor.Bu şekilde kullanım daha büyük sorunlara yol açabilir aman dikkat...

Yorum bağlantısı
Kağan Aykurt

arabayla yokuşu çıkarken tekliyor ve hafiften patırtı sesler geliyor sonra devirden düşüyo . bugün yine sanayiye gidicek araba bakalım artık :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...