İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Murat Dere

Arkadaşım "Sorunnn" diye başlık olmaz. Kurallarımız okumamışsınız. Lütfen başlıkları kurallarımıza göre açalım. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Kağan Aykurt
Arkadaşım "Sorunnn" diye başlık olmaz. Kurallarımız okumamışsınız. Lütfen başlıkları kurallarımıza göre açalım. Teşekkürler.

pardon forumda yeni olduğumdan okuma fırsatı bulamadım :)

bu arada sorun halledildi avans ayarlarından kaynaklanıyormuş :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Sevinç

2009 model focus titanyum sahibiyim bugün araçla giderken ışıklarda rölantinin 1500 le 1000 arası kafasına göre gezindiğini fark ettim benzin alıp yoluma devam ettim viraj alırken 3 üncü vitesten 2nci vitese düşerken araç giderken stop etti fren ve direksiyon ağırlaştı az kalsın kaza yapıyordum bunun nedeni ne olabilir ilk kez başıma geldi şuan servise bıraktım aracı mesai çıkışı olduğundan bakamadılar hala sinirden elim ayağım titriyor servise gidene kadar 4 - 5 kez stop etti gazdan ayağımı çekince direk akü ışığı yanıyor ne olabilir acaba şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun.

V kayışı gergisi yol açabilirmi bilmiyorum ama akü ışığı denince bu aklıma geldi. :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Sevinç

motor 1.6 115 ps ilk kez başıma geliyor benimde çekişide çok fazla düştü

motor 34 bin küsürdeydi

Yorum bağlantısı
Mehmet Sevinç

bu nası bi problemdir neden olur tamiri nasıl olur bilgi verebilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
(düzenlendi)
Geçmiş olsun.

V kayışı gergisi yol açabilirmi bilmiyorum ama akü ışığı denince bu aklıma geldi. :good1:

Ben de Oktay Abiye katılıyorum. Çok stres sıkıntı yapmayın gelmiş geçmiş olsun büyütülecek bir sorun değil önce rahat olun. Sonuçta mekanik aksam.

tarihinde Mehmetali Bilir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Sevinç

?? peki problem başka ne olabilir başka yaşayan arkadaş varmı çok acayip soğudumda yardım bekliyorum

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Kayış kopmuş olsaydı sürekli akü lambası yanardı. Bobinde ya da ateşleme de herhangi bir sıkıntı da olabilir. Bir önceki sözümü geri alıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sevinç

Araci bugun aldim bilgisayara filan baglamislar ariza kodu vermemis kendi kendine duzeldi dediler bende anlam veremedim simdi surekli tedirgi mi yolculuk yapicam

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
V kayışı gergisi yol açabilirmi bilmiyorum ama akü ışığı denince bu aklıma geldi. :)

Akü ışığı yanıyordan kasıt, Arabanın stop etmiş olmasıdır..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Bilgihan Ömür

Arkadaşlar yaklaşık bir ay önce, ikinci el 30.000 Km de 2010 Focus TDCi Titanyum alarak aranıza katıldım. Bir kaç hafta öncede forma üye olarak sizleri takip etmekteyim. Ben de bilgim ve tecrübelerim doğrultusunda forma katkıda bulunmak isterim.

Forma ilk konu başlığıyla katılıyorum, başlıktanda anlaşılacağı gibi 1750 d/dak motorda müthiş bir titreşim oluyor. Rölanti veya yolda giderken farketmiyor her daim bu devirde titreşim oluşuyor 1750 d/d öncesi veya sonrası titreşim olmuyor. Araç garanti kapsamında olduğu için bu hafta sonu (Cumartesi) yetkili servise giderek sorunumu anlatacağım fakat servise gitmeden önce hazırlıklı olmam gerekiyor. Şimdi böyle bir sorunla karşılaşan veya bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar varsa danışmak ister fikirlerini dinlerim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan

1500 devir civarı bende de vardı. 1 enjektör arızalı cıktı.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

bu devir turbonun devreye girdiği bir devir ufak bir titreşim yapması normal sayılabilir.ama aşırı bir titreşim olması bir arızaya işaret ediyor

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Selçuk bey, enjektör arızalı olsa her devirde bu titreşimi yapmaz mı? sonuçta 3 silindir çalışıyor olacak.

Göksel bey, önceki aracım Toyota Corolla benzinliydi yani turbo yoktu bu yüzden dizel araçları çok tanıdığımı söyleyemem. Ben de sizin gibi turbonun belli bir devirde devreye girdiğini biliyordum fakat burda okuduğum bazı yazılarda turbonun gaza bastığınız her durumda zaten devrede olduğunu söylüyorlar.

Ayrıca, diyelimki turbo 1750 d/d devreye girdi ve titreşim-vibrasyon oluştu bu devri geçtikten hemen sonra titreşim kesiliyor. Bana ilginç gelen tarafta zaten bu. 1750 devrin öncesi ve sonrasında bir sıkıntı yok, sanki bu devirde bir şey devreye giriyor ve sonra çıkıyor. Acaba diyorum, EGR valfiyle ilgili bir sıkıntı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Aydın Koçkurt
Arkadaşlar yaklaşık bir ay önce, ikinci el 30.000 Km de 2010 Focus TDCi Titanyum alarak aranıza katıldım. Bir kaç hafta öncede forma üye olarak sizleri takip etmekteyim. Ben de bilgim ve tecrübelerim doğrultusunda forma katkıda bulunmak isterim.

Forma ilk konu başlığıyla katılıyorum, başlıktanda anlaşılacağı gibi 1750 d/dak motorda müthiş bir titreşim oluyor. Rölanti veya yolda giderken farketmiyor her daim bu devirde titreşim oluşuyor 1750 d/d öncesi veya sonrası titreşim olmuyor. Araç garanti kapsamında olduğu için bu hafta sonu (Cumartesi) yetkili servise giderek sorunumu anlatacağım fakat servise gitmeden önce hazırlıklı olmam gerekiyor. Şimdi böyle bir sorunla karşılaşan veya bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar varsa danışmak ister fikirlerini dinlerim.

Selamlar,debriyaj baskı balata düzeninde balans sorunu oluyor,sizinki bundandır demiyorum ama arkadaşımız baskı balatayı set halinde değişince düzelmişti.Bende de 1750-1900 d/dak. arası hafif var 87000 km şu an.2006 tdci.

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik

Bence motoru askıda tutan dalgalar vardı. Motor kulağımıdır nedir? Onlar eskimiş, yıpranmış falansa o devirde rezonansa girip titretiyor olabilir. En ucuz ihtimal bu olurdu sanırım.

Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan
Selçuk bey, enjektör arızalı olsa her devirde bu titreşimi yapmaz mı? sonuçta 3 silindir çalışıyor olacak.

Göksel bey, önceki aracım Toyota Corolla benzinliydi yani turbo yoktu bu yüzden dizel araçları çok tanıdığımı söyleyemem. Ben de sizin gibi turbonun belli bir devirde devreye girdiğini biliyordum fakat burda okuduğum bazı yazılarda turbonun gaza bastığınız her durumda zaten devrede olduğunu söylüyorlar.

Ayrıca, diyelimki turbo 1750 d/d devreye girdi ve titreşim-vibrasyon oluştu bu devri geçtikten hemen sonra titreşim kesiliyor. Bana ilginç gelen tarafta zaten bu. 1750 devrin öncesi ve sonrasında bir sıkıntı yok, sanki bu devirde bir şey devreye giriyor ve sonra çıkıyor. Acaba diyorum, EGR valfiyle ilgili bir sıkıntı olabilir mi?

Benim problem 2000 devir altında bir enjektör verimsiz calısıyormus. 2000 devir üzerinde problem yoktu. Ben o enjektörle 500 km yol yaptım. Nevşehire ulasınca şehir içi düşük devirde farkettim. Delphi enjektör servisine gittim. Bir enjektörün calışmadığını söyledi. Ben uzun yoldan geldim problem yoktu dedim problemin düşük devirde olduğunu söyledi. Bozuk enjektör değişti diğerleri temizlendi ve ayarlandı arızalı enjektör usta tarafından bana verildi isteğim yere gösterebileceğim söylendi. Problem ortadan kalkmıstı.

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Arkadaşlar aracı yetkili servise gösterdim ve sesin kaynağını bulduk . Katalizörü bağlayan iki adet civatanın biri düşmüş diğeride düşmek üzere tamamen gevşemiş, bağlantı zayıfladığı için motor titreşiminden etkilenerek bağlanan yere darbeli bir şekilde vurup hem ses yapıyor hem de motor titreşimini daha çok artırıyormuş.

Bu konuda fikir yürüten tüm arkadşlara teşekkür ediyorum, ayrıca bu tür problemi olan arkadaşlarada inşallah referans olur.

KATALİZÖR NEDİR?

Katalitik konvektörün diğer bir adı katalizatördür. Görevi motordan çıkan zararlı maddeleri zararsız maddelere dönüştürmektir, bu maddenin içinden egzost gazı geçer ve geçerken reaksiyona uğrar, yani konuyu açmak gerekirse NOx (Azot Oksit), CO (Karbon monoksit) ve HC (Hidrokarbonlar) olarak giren katalizatöre giren maddeler reaksiyon uğrayarak N2 (Azot), CO2 (Karbon dioksit) ve H2O (su) olarak egzostdan dışarı atılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Sevinç

stop ettikten sonra tekrar stop etme yaşamadım fakat araçta bayağı belirgin şekilde çekişten düşme yaşıyorum problem ne olabilir acaba yakıtı bitene kadar kullanıyorum bu problem yaratırmı dipteki pisliği aldığından filan?

Yorum bağlantısı
Rahmi Yavuz

benim eski aracımda aynı sorunla karşılaşmıştım(clio benzinli). servis dahil hiç bir yerde teşhis koyamadılar. çünkü arıza kodu vermiyordu. internette araştırıp servise gittim. çünkü internette gördüm ki gaz kelebeği denilen (rölanti sensörü gibi bir şey) parçanın bu probleme neden oluyormuş. servis de sorunun bu olduğunu teyit edip parçayı değiştirmişti. sorun da geçmişti.büyük ihtimalle sorununuz budur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Sevinç

ilgilendiğiniz için çok teşekkürler allah razı olsun vala kaç gündür cevap bekliyorum yarın gidip sorucam bakalım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...