İçeriğe Yönlendir

Atmosferik Ve Turbo Karşılaştırması- Otomobildunyam.Com


Mehmet Gürcüoglu

Recommended Posts

Mehmet Gürcüoglu

Karşılaştırma konuklarımız kompakt segmentin ülkemizde de ilgi gören iki temsilcisi Chevrolet Cruze ve Ford Focus. Bu iki model bize yeni nesil bir turbo motor ile aynı güçte ama turbo olmayan atmosferik bir motorun arasındaki farkları gösterecek. Kısaca karşılaştırmaya konuk olan modelleri tanıyalım. Cruze uzunca süredir aynı görünümüyle piyasada ve yenilenen birçok rakibinin karşısında avantajlı fiyat etiketiyle var olabiliyor. Test konuğumuz Hb karoserli Cruze ise ülkemizde daha fazla ilgi gören sedan kardeşinden daha sonra satışa sunuldu. Modelin içerisinde kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik sınıf standartlarının altında ama hacim anlamında bir sıkıntı yer almıyor. Eşya gözleri tatminkar ve ergonomi anlamında bir sıkıntı ile karşılaşmadık. Focus tamamen yenilenen tasarımı ve sunduklarıyla Cruze bir yana sınıfının zirversini zorlayacak özellikleri barındırıyor. Yeni Focus en fazla içeride sunduğu hacmi ve de bagaj hacmiyle eleştiri oklarına maruz aklıyor. Tabi otomatik opsiyonun yeni nesil 1.0 ecoboost’ta sunulmuyor oluşu da bir diğer handikap. Bunun dışında Yeni Focus sürüş keyfi ve konfor seviyesiyle selefine göre bir hayli gelişim kat etti. Model temiz asfalt bir yana bozuk zeminlerde dahi yol sesini ve sarsıntıları kabine çok az hissettiriyor. Bu durumda Focus ile uzun yolculukları keyifli kılıyor.

-

Yeni nesil 1.0 Ecoboost 125 bg gücünde ve 175 Nm tork değerine sahip. Bu değerler modele, 11.4 sn’lik 0’dan 100 km/s’ye hızlanma ve maksimum 195 km/s’lik hız değeri vermiş. Cruze’un 1.6 atmosferiği 124 bg güç üretirken 155 Nm tork değerine sahip. Maksimum hız değeri 185 km/s ve 0’dan 100 km/s’ye 12.8 sn’de çıkabiliyor. Her iki modeli şehir içinde,otobanda ve virajlı yollarda aynı anda uzun süre kullandık. Viraj demişken limitlerde Focus, Ford genleri ile olan bağını göstererek iyi işler çıkartmaya devam etti. Model viraj performansıyla sürüşe büyük oranda keyif katıyor. Gün sonunda kazanan taraf yeni nesil turbo motor oluyor. Daha fazla olan tork değeriyle kullanım kolaylığı sağlayan 1.0 Ecoboost, yakıt tüketimi konusunda atmosferik Cruze’a göre daha iyi bir iş ortaya koyabildi. Detaylı ölçümlerimiz sonucunda aynı kullanım ile Focus 7.5 lt’lik karma tüketim ortaya koyarken Cruze 9.1 lt’lik karma tüketim ile karşılaştırmamızı noktaladı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Keşke atmosferik tivct focus ile ecoboost karşılaştırsalarmiş

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Keşke atmosferik tivct focus ile ecoboost karşılaştırsalarmiş

bu daha iyi olmuş beygirler hemen hemen aynı ;)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Aynı markanın beygirleri olsa daha iyi olur bulamadım ben bahsettiğim gibi bir test

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Focus'un benim de şu an kullandığım 1.6 atmosferik motoru bu test için Cruze atmosferikten daha iyi bir seçim olurdu. O zaman araç değil, motor testi olurdu bu..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...