İçeriğe Yönlendir

Motor Durmuşken Motor Su Kabında Genleşme Ve Su Devirdaim Sesi.


Alper Gülümser

Recommended Posts

Alper Gülümser

öncelikle bu siteyi hazırlayan bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim. 1997 model ford eskot clx alarak aranıza yeni katıldım.Araçı alalı yaklaşık 1 ay falan oldu.gerçekten çok rahat ve de konforlu bir araç.fakat biraz karışık sanınırım.o da huyunu suyunu öğrenene kadar. aracı kışın aldım kısa mesafe kullandığım için hararetin ortaya kadar geldiğini pek fazla göremedim. havaların ısınmasıyla ve uzun yol yapınca fanın çalışmadığını ve farkettim hararet ortanın biraz üzerindeydi. sanayi ye götürdüm.orjinal fan müşürü bulumadığım için klasik 2 kablalu tofas müşürü takıldı.biraz kullandım. fakat fanın bi açıp bi açılmadığını ve suyun kaynadığını farkettim.farklı bi tamirciye götürdüm.tafoş fan müşürü olmaz.4 ayaklı orjinalini alalım dedi.bende internetten 4 ayaklı,klimalı için,yazlık sarı renk fan müşürü aldım. takıldı fakat bu hiç çalışmadı.müşür bozuk dendi.termostat orjineli ile değiştirildi. fakat yine açmadı.sonra tekrar düşük tofaş müşürü takıldı:) bende bu işin sanayide olmucağını anladım v e servise götürdüm. servis saolsun.sorunu hemen çözdü.trigerin yanındaki devirdaim pompasıda dişli falan kalmamış. tek tük devirdaim yapıyordu ada fan bi açıp bazen açmıyordu.çünkü fan müşrüne su bi geliyor.bi gelmiyordu.sanayide ki ustalar saolsunlar devirdaim yapmayan arabının devirdaim haricinde heryerini değiştirdiler.bozuk denen fan müşürüde teklemeden çalışıyor. neyse sorum şu bu arabalar 100 derecede fan açıyor.N O R M A L yazısının M ve A nın arasında.Arabayı fan açmaya yakın kapattığım zaman. sıcaklık yoğunlaşmasından dolayı.su haznesinde su alçalıp yükseliyor ve su hortumlarında su devirdaim sesi duyuluyor.Su kaynamıyor fakat kaynama noktasına yakın..bu normalmi.araç çalışırken fan devreye girdikten sonra su hazne kapağının açıyorum herhangi bi kaynama su taşması gibi bi sorun yok.araç su eksiltmiyor yada yağ yakmıyor.eksozdan su falanda atmıyor. su haznesine yağ falanda karışmış değil.çekişte süper.sizin eskortlarda böylemi

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Alper Bey aracınız hayırlı olsun,sanayide ustalar sorunu çözmek için ilk başlayan parçadan sona kadar değişmek ister deneme yanılma yöntemi tabi takdığı her parçanında parasını ister :)ustalar cevap verecektir umarım sorununuzu en kısa zamanda çözersiniz.

Yorum bağlantısı

Normalin içindeki ibre normal oluyor :) İlk fordumda bende paniklemiştim ama fordlar biraz ateşli çalışmayı seviyorlar.

Yorum bağlantısı
Alper Gülümser

Normalin içindeki ibre normal oluyor :) İlk fordumda bende paniklemiştim ama fordlar biraz ateşli çalışmayı seviyorlar.

ARAÇ SICAK İKEN DURDURULDUĞUNDA SANKİ HALA SU HAZNESİNDEN SU ALIP VERİYO Bİ SÜRKİLASYON VAR.SES GELİYOR BORULARDAN DİĞER ESKORTLARDA DA BU BÖYLEMİ ACABA NORMALMİ. BUNU MERAK EDİYORUM. MOTORA ZARAR VERMİYELİM.CONTA FALAN YANMASIN. HARARET YAZISININ ORTASINDA AÇMIŞ OLSA BÖYLE OLMAZ SANIRIM.NİTEKİM İBRE ORTADAYKEN KAPUTU AÇIP SU HAZNESİNE BAKTIĞIMDA HİÇ HARAKETLİLİK FOŞURMADA FALAN YOK.

Yorum bağlantısı

ARAÇ SICAK İKEN DURDURULDUĞUNDA SANKİ HALA SU HAZNESİNDEN SU ALIP VERİYO Bİ SÜRKİLASYON VAR.SES GELİYOR BORULARDAN DİĞER ESKORTLARDA DA BU BÖYLEMİ ACABA NORMALMİ. BUNU MERAK EDİYORUM. MOTORA ZARAR VERMİYELİM.CONTA FALAN YANMASIN. HARARET YAZISININ ORTASINDA AÇMIŞ OLSA BÖYLE OLMAZ SANIRIM.NİTEKİM İBRE ORTADAYKEN KAPUTU AÇIP SU HAZNESİNE BAKTIĞIMDA HİÇ HARAKETLİLİK FOŞURMADA FALAN YOK.

Benim arabamda da oluyor. Tıkırtı şeklinde olur hatta. Siz motoru durdurduğunuzda su çalışırkenden daha sıcak hale geliyor blokta kaldığı için (bir kısmı). İçeride kalan su kaptakine göre daha sıcak olduğundan oluyor. Normal diye biliyorum. Yinede ustalar daha net bilgi verirler.

Bu arada motor rejim sıcaklığına ulaştığında su kabının kapağını açmayın.

Yorum bağlantısı
Alper Gülümser

Benim arabamda da oluyor. Tıkırtı şeklinde olur hatta. Siz motoru durdurduğunuzda su çalışırkenden daha sıcak hale geliyor blokta kaldığı için (bir kısmı). İçeride kalan su kaptakine göre daha sıcak olduğundan oluyor. Normal diye biliyorum. Yinede ustalar daha net bilgi verirler.

Bu arada motor rejim sıcaklığına ulaştığında su kabının kapağını açmayın.

AYNEN Bİ TIKIRTI SESİ GİBİ YÜKSELİP ALÇALMA VAR. SERVİSİNE SORDUM NORMAL DEDİ. 100 DERECEDE DEĞİLDE 99 DERECEDE FAN AÇMADAN ARAÇ DURDURULSA. MOTOR BLOK SICAĞINDAN BİRAZDA ORTAM SICAKLIĞINDAN .SUYUN KAYNAMA DERECESİNİN ÜZERİNE ÇIKIYOR HALİYLE . SUDADA HAREKETLİLİK HORTUMLARDADA TERMOSTATA DOĞRU SU SESİ OLUYOR. KIŞIN OLMAZ BU DURUM SANIRIM. FAN DURDUKTAN SONRA KAPATIYORUM Bİ DURUM YOK FAKAT Bİ KAÇ SANİYE SONRA BU DURUM OLUŞUYOR. ARABA HARAKET HALİNDEYKEN Bİ SORUN YOK.FAN BUNA FIRSAT VERMİYOR AMA.ARABA SU KAYNADI,KAYNAMADI ARASINDA ÇALIŞMAKTAN OLUYOR SANIRIM. NORMALDİR SANIRIM. UMARIM SİZİN KULLANDIĞINIZ ESKORTLARDA DA BU VARDIR VE NORMALDİR.KAPUTU AÇIP SU HAZNESİNE BAKMAKTAN SIKILDIM.TAKINTI HALİNE GELDİ.ARAÇTA Bİ SORUN YOK AMA BU DURUM NORMALMİ ANORMALMİ KAFAMA TAKILIYOR.

Yorum bağlantısı
Alper Gülümser

Alper bey, tamamı büyük harfle yazmıyoruz lütfen.

çok yardımcı oldunuz Sani bey

Yorum bağlantısı
Alper Gülümser

Ben teşekkür ederim.

normal araçlar gibi normal yazısının tam ortasında açan fan müşürleri yokmu acaba.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

normal araçlar gibi normal yazısının tam ortasında açan fan müşürleri yokmu acaba.

Isı müşürünüzü değiştirebilirsiniz ancak aracınızda yazdığı gibi, ibre NORMAL yazısı içinde kaldığı sürece herhangi bir sorun yoktur.

Isınmayan motor çok yakar, unutmayınız.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Samet Hüseyin Torun

bende de benzer bir sorun var devirdayim sağlam termostat yeni değişti radyatör hortum ve kendisinde sorun yok stop edince sanki motorda su kaynıyor hararet göstergesi normalin içinde fanda açıyor ama bu ses canımı sıkıyor bir sorun olur mu.

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

normal yazısını içi normaldir, L ye kadar, ibrenin durduğu yer bir tasarımdır müşür ile değişmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Hüseyin Torun

yani ses sıcak suyun biraz daha ılık su ile yer değiştirmesinden mi kaynaklanıyor?

 

Arabanın herseyini yaptırdım kayışlar şanzımanı sıfır taktırdım herşeyi değiştirdim beni en korkutan mondeo da hararettir ondan bir bilene sorayım dedim.

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motoru stop edince sıcakta, kaputu açıp bakarsanız genleşme kabında hareket olur, suda köpük varsa o sorun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...