İçeriğe Yönlendir

Dizel Benzin Lpg ?


Süleyman Can Şahin

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Dizel, hem yüksek torku ilede korkunç zevk verir. Canın sıkılır araba güçsüz gelirse chip yapılır 2 sene daha farklı zevkler alınarak binilir. Rampada vites düşürme derdin olmaz benzinli gibi 4000 devir barajın olmaz.

Söz konusı turbo benzinli ise fakat gerisi teferuattır çünkü bizim dediğimiz dizel turbosuz can sıkar ;)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

ben uzun süre aracımı benzinde kullandım,lpgye geçtim rahat ettim.masraf konusunda bana ekstradan birşey yaşatmadı çok şükür.ayrıca ben de lpg ile yazın 25-27 kuruş, kışın 30-33 kuruş yakıyorum.tek derdi bana göre avm otoparklarına giriş.

 

Bu arada küçük motora lpg takmam,pek bir farkı olacağını sanmıyorum.bundan sonra da alacağım araç 2.0-2.4 olacak büyük ihtimalle

tarihinde Bahadır Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Dizelden inip asla benzinli araca binmem rampalarda dizelin arkasinsan bakalip ic cekecegime dizelin kahredici torkunu kullanirim :)

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

forumda araştırdım ama genel olarak bu konuyu bulamadım eğer daha önce konuşulmuş ise silinebilir , sorum şu genel anlamda aynı sınıftaki araçlar için lpg mi yoksa dizel mi tercih edilmelidir ? dizelin bakım masrafları ,traktör sesi ,turbo vs. sorunları varken lpg de sağlam bi kit takıldığında ne kadar sorun çıkabilir ? sıfır araç alırken dizel mi yoksa benzin lpg mi tercih edilmeli ? aynı soruyu 2. el içinde merak ediyorum ,tecrübelerinizi aktarırsanız sevinirim.

Bence dizel ile lpg arasında çok büyük bir fark yok. Daha önceki aracım focus dizeldi şimdiki aracım lpgli. Araçların ağırlığı hemen hemen aynı ikiside 1.6 motor . Aynı güzergahta sürüş şeklide aynı hızlanma, ortalama hız falan filan focus 100 kmde 5,5 litre yakardı dizel  şimdiki aracımda 10 litre yakıyor. Bizim burada lpg fiyatı 2.70tl hatta bazı yerlerde 2.50 veya 2.30 a kadar düşüyor bu yerleri bildiğim için yetecek kadar alıp oralardan depoyu doldururum . Mazot 4.20 tl shellden alayım katkılısını alayım dersen daha da artar bu fiyat. Benim hesabıma ve güncel yakıt fiyatlarına göre şuan dizel focusum olsaydı 100 km de 23tl dizel yakıt yakacaktı. Şuanki aracımda lpg nin litresini  ortalama 2.50tl den hesaplarsak 100km de 25 tl lpg sarfiyatım var . 2 tl de olsa dizel daha uygun tabiki ama fark bu diğer konulara gelirsek. Aracımda brc marka lpg var 90,000 kmde takılmış araba şuanda 204.000binde hiç bir problem yok hadi olsun diyelim rektefiye yaptıralım 2bin tlyi geçmez ama dizelde bir turbo fiyatı bu rakamları buluyor. Tork filan meselesine gelince tamam 2000 motor bir jatco ile benim aracın gidişi bir olamaz  :biggrin:  Ama 1.6 focusla kıyaslarsak yanında da damperli kamyon gibi kalmıyor :) Benim diyeceklerim bunlar ama 2000tdci bir jatco olursa da tadından yenmez :)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz
(düzenlendi)

Bu tamamen tercih meselesi. Bir önceki Focus dizeldi 265binde sattık illallah dedirtti. Ama işçisi muhasebecisi bir sürü kişi kullandı böyle olunca canına okundu. Ben ikinci el de LPG diyorum ama turbo ya da atmosferik güçlü bir motorla LPG diyorum. Eğer ki sıfırdan alıp sadece tek kullanıcı ben kullanıcı kullanıcaksam ve en az 110hp focus olursa da sıfır km'de dizel tercih ederim. Bu aynı BMW ve Mercedes tercihi gibi ikisininde birbirine bariz üstünlükleri yok kişisel kullanım Tercih ve tecrübelerin toplamı.

Not: ankara'da lpg diyorum çünkü anadoluya göre ucuzuz. Shell 2,40 lpg fiyatı. Eğer 2.7 2.8 falan olsaydı da ciddi ciddi düşünürdüm. Lpg ankara için ciddi avantajlı.

tarihinde Oğuzhan Deniz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Balıkesir'de taksiler genelde dizel.

Mal sahibi çalışıyorsa dizel tercih eder.

Büyük şehirlerde genelde şoför çalışınca mal sahibi dizele yanaşmıyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Genelde soför çalışıyor diye biliyorum. Dacia dci leri alıp tepe tepe kullanıyorlar.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Sürmeli

Böyle bir başlık bulamadım ama tahminen vardır. 

Şöyle bir hesap yaptım, Dizel bir araç ile benzinli bir aracın 5 yıl sonra yıllık %10 değer kaybı yaptığını düşünerek fiyatlarını ve yakıtlarını karşılaştırdım. Tablo benim değil, Bilal Bey yolladı, ben sadece satış rakamlarını da hesaba kattım. Dizel bir araç 3 yıl sonra kara geçiriyor satış rakamlarını da hesaba katınca.

 

Hesapta bir yanlışlık var mı sizce? Bir de şu var, benzinli olan atmosferik, daha uzun ömürlü ve daha az arızalı olur diye düşünüyorum. Sanırım satışı da daha kolay olur.

Yanılıyor muyum?

 

 

 

2r9k.jpg

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Böyle bir başlık bulamadım ama tahminen vardır. 

Şöyle bir hesap yaptım, Dizel bir araç ile benzinli bir aracın 5 yıl sonra yıllık %10 değer kaybı yaptığını düşünerek fiyatlarını ve yakıtlarını karşılaştırdım. Tablo benim değil, Bilal Bey yolladı, ben sadece satış rakamlarını da hesaba kattım. Dizel bir araç 3 yıl sonra kara geçiriyor satış rakamlarını da hesaba katınca.

 

Hesapta bir yanlışlık var mı sizce? Bir de şu var, benzinli olan atmosferik, daha uzun ömürlü ve daha az arızalı olur diye düşünüyorum. Sanırım satışı da daha kolay olur.

Yanılıyor muyum?

 

 

 

 

 

Dizellere karşı da bir önyargı var. 100 bini geçtiyse insanlar çok sıcak bakmıyor. Bunun nedeni de 3-4 yaşında olmaları. 3-4 sene önce tüm yakıtlar eurodizel oldu aslında. Ama insanlarda bir şüphe kaldı. Dizel, sıfır alınıp uzun süre binilecekse hem ekonomi sağlıyor hem de tartışmasız benzinli otodan daha akıcı ve keyifli sürüş veriyorlar. Dizel bir araba alıp 5-6 yıl 200 bin km kulanılacaksa tam olarak istifade edilmiş olur. 3-5 aza da olsa bi galericiye falan satılabiliyor sonunda o da. Galerici de artık kilometreyle oynayıp, allayıp pullayıp yeniden satıyor.

 

Yakıt olarak en az hassas olan sistem lpg. Yakıt kaynaklı arıza yok denecek kadar az. Onda da pompa kalibrasyon hataları zararımıza oluyor. İstasyonlar münferit olarak katekulli yapabiliyor. Benzin biraz daha narin. Ama artık su, solvent katılmazsa o da büyük arızalara yol açmıyor. Aslında gazyağı, atık yağ v.s. ne koysan tolere edebilen sistem olan dizeller, yeni nesil enjektörleri ve turbolarından dolayı en hassas motorlar oldu. Ama yine de 1,6 110 beygir bir dizel ile dik bir yokuşu 5. viteste 100 ile çıkarken, bir toplukladınız mı uzayıp gidiyorsunuz. Araba istekle ivmeleniyor. Hiçbir benzinlide bu akıcılığı alamadım. 2,5 V6 benzinliler ancak bunu yapabiliyor. O da bir gazlama 5 tl falan oluyor :)

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Atmosferik benzin + LPG'liden sonra dizel ilaç gibi gelmişti. Her açıdan derdi daha az. Performans sorunu yok. Garanti sorunu yok. Bagaj -stepne ikilemi yok. Servislerde üvey evlat muamelesi görmüyorsun. Bir sorun halinde sahibi belli, servis-tüpçü arasında mekik dokumuyorsun falan. Ben dizelden çok memnunum. Ama gürültüsü yok mu, var. Belki ilerde Focustan daha sessizine geçiş yaparız :) Ama 90-100 ile açıkçası çok da ses farkı yok. Şehiriçi hızlanmalarda ve otoban yüksek süratlerinde fark olmakta. Bunda da düşük devirdeki tork ile çok da bağırtmadan yolculuk etmek mümkün. Bence dizeli sadece benzinlinin turbolusu ile kıyaslamak lazım. Eğer benzinli turbolu makul bir fiyat ise, sakin kullanım değil de dizel gibi ağır kullanımlarda yakın tüketimler yakalanabiliyorsa düşünülebilir. 

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

2010 model Octavia 1.4 tsi DSG ile 2011 model Octavia 1.6 tdi DSG örneğin.

Biri 42bin TL, diğeri 51bin TL.

Biri 7-8 lt benzin, diğeri 6 lt dizel yakıyor şehir içinde.

Arada 9binTL fark var ve yıllık 1500TL yakıt farkı olsa 6 yılda amorti edecek.

tsi motor sorunsuz ise düşünmeye başladım  :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Bülent Candan

Aşağıdaki linkteki tabloda verileri güncelleyerek yıllara göre benzinli, dizel ve lpg araç maliyetlerini kabaca bile olsa hesaplayabilirsiniz.

Formüllerde hata varsa veya tablonun formulasyonunu değiştirmek/güncellemek istiyorsanız boş bir hücreye yeni formulasyonun açıklamasını lütfen yapınız.

Link : http://sdrv.ms/T7Z2N2

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...