Cem Keskin 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba. Lastik seçimi ile ilgili başka başlıklar var. Fakat tekrar o başlıkları tekrar hortlatmak istememiş hatta bu forumda "Continental Lastikleri İçin Soru, öneri Ve İzlenimler" isimli başlıktada aşağıda olan yazıyı yayınlamıştım. Fakat lastik seçiminin bizleri hayata bağlayan unsur olduğunu ya umursamıyoruz ya da kara cahiliz. Çünkü lastik seçerken ödeyeceğimiz paraya bakıyoruz. Bu sonuca nasıl vardığımı merak etmiş olanlarınız için söylüyorum. Bu yazımı daha önce bir başka forum sitesinde de yayınladım. Rağbet buradakinden daha yüksekti. ( http://www.skodam.com/fabia-6y/continental-mi-bridgetone-mu-185-60-14-mu-165-70-14-mu-t31542.html ) 8 günde 190 okunma ve sadece 3 cevap. Bu sitede hiç cevep veren olmadı. Siteyi kötülemek adına söylemiyorum. Yazıyı yeni konu açmamak için "Continental Lastikleri İçin Soru, öneri Ve İzlenimler" isimli başlığın devamına yazmıştım. Belki bu yüzden okunma veya cevap olmadı. Bu sefer konuya yeni başlık açtım. Çünkü tüm kalbimle alt sıralarda kaldığı için gözden kaçtığına inanıyorum. Ama bir gerçek var: Aacıma XXX özelliklerde ses sistemi , XXXX marka koltuk kılıfı, falanca özellikli aksesuar alacağım yardımlarınızı bekliyorum desem haftada en az 20 cevap yazılır. Ama aracımız ile bizi yola ve hatta hayata bağlayan lastik seçimi dediğimizde "tıııııısssssssss" cevap yok. Çünkü hala görselliğe, gösterişe önem veriyoruz. Teşekkürler. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2003 fabia sedan ov için lastik almam gerekiyor. Forumlardan ve başka internet sayfalarından araştırma yapmam sonucu seçenekleri 3'e kadar düşürebildim. Aşağıdaki sıralamayı tercih sırasına göre yaptım. Continental premium contact 5 Continental eco contact 5 bridgestone B330 evo Marka - Model sıralamasını yaptık ama düşündükçe aklıma başka sorular takılmaya başladı. Aracın depo kapağında 14" için 165-70 ve 185-60 tercihleri var. Bu iki ebadı kıyasladığımda aradaki fark %1.5342 oluyor Depo kapağında belirtilen ebatların arası olarak 175-65 R14 düşündüm. Bu ebatı diğer ki ebat ile kıyaslayınca aradaki fark en fazla % 0.94323 oluyor. Değişim yüzdesi araçta tavsiye edilen 2 ebadın arasında kalıyor. Yukarıda değişim yüzdelerini de vermiş olduğum kıyaslama sonucu 175-65 R14 Conti premium contact 5 de karar kıldım. Bu kararı almamdaki sebep cpc 5 fren durma mesafesinin olumlu tarafıydı. Kendi düşünceme göre buraya kadar izlediğim yol, düşündüklerim doğruydu. Ama ne zamana kadar? Lastik almak için satıcıya gidene kadar. Ellerinde cpc 5 175-65-14 82T olmadığını 86T oluğunu söyleyene kadar. Tanesine peşin 100 TL olarak fiyat verdi elindekiler için. Continental için iyi fiyat olarak düşünürken aklıma ( bendeki akılda hiç mola vermiyor galiba ) 86 nın daha fazla yük anlamına geldiği, hamurunun 82 ile aynı olamayacağı, hamurun farklı olması sebebi ile konfor ve fren etkisinin 82 ile aynı özelliklerde olamayacağı geldi. Evet arkadaşlar. Sizlerden ricam; Hangi model lastik? Hangi ebat doğru olan? 82T yerine 86T alınır mı? Farkındayım biraz uzun bir anlatım oldu ama emin olun bu kadar kısaltabildim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. 23 Haziran 2013 tarihinde Selçuk Keleş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 175/65 R14 Continental premium contact eski 2004 fiestamda kullandığımda sonuçlarından gayet memnunken yeni fiestamda üstünde sıfır gelen 175/65 R14 bridgstone B250 kullanıyorum bir o kadar memnuniyetsizim. Her iki lastikte 82T idi. 88 T türü lastikleri biz Fiorinolara koyuyoruz şirkette. Binek araçta yük sınıfı lastik kullanmak nasıl olur bilemiyorum. Daha önce Bridgstone Er300 (H sınıfı) lastiklerinden hafif yol sesi dışında çok memnun olsamda 30bin kilometre sonra performansında bariz düşüş görmüştüm. Çok sertleşmişti. Sıfır lineamızın üstünde gelen Pirelli lastiklerden bile memnundum. Tam dediğiniz lastikleri bilmiyorum ama bence başka yerleri de geniş çaplı araştırın ve Continental Premium Contact'ı her türlü bridgstone'a tercih ederim. Ama aracın orjinali olan ebattan ve ihtiyacı olan yük sınıfında lastik almanızı tavsiye ederim. Mühendis boşuna o lastiğe göre hesaplarını yapmamıştır. Sağa solu birdaha araştırın. 50bin kilometre ya da 5 yıl biniceğinizi farz edin. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Kızıl 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Aracınızı sürekli limitlerde kullanmıyorsanız bu kadar ayrıntılı bakmaya gerek yok. Sizin için maliyet de önemliyse 175/65/14 kullanın öncelik performans ise 185/60/14 kullanın. Marka olarak continental bridgestonun bir adım önünde diyebiliriz. Yorum bağlantısı
Oğuz Yılmaz 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Baştan kalaylayım testi kırılmadan önce demişsiniz sanırım 175-65-14 seçmişsiniz ama konu başlığında yok. Bence aracınız mühendisleri ne seçmişse onu kullanmalısınız. Yük ve hız endeksi tabii ki önemli ama 14'te bu kadar kılı kırk yarmanıza gerek olmadığını düşünüyorum. Ben 4 aydır Üzerinde gelen Conti eco(3 olması lazım) ile kullanıyorum 175-65-14, lastikler araba ile beraber 19700de. extreme şartlarda kullanmıyorum tabii ki, ıslak zeminde de kuru zeminde de hiç tehlike yaşamadım, zaten 160 üzerisini araba çok sevmiyor, fabia da da bu hızlara çok çıkacağınızı zannetmiyorum. Gayet memnunum. Babamın arabasında da 185/65/15 contiler var, 2008 model 50binde, bu yaz geçince değiştireceğiz şu ana kadar hiç zora sokmadı bizi. Onlar da üzerinde gelmişti, Nissan Note. 82 lastik başına 485, 86 da 530kg'ya karşılık gelir. münkünse 82 alın. Özet geçin efenim derseniz, sorularınıza cevaben, 1) Continental öneririm. 2) Bence arabada yazan ölçüleri seçin. sahibinden de teknik özelliklerine baktığımda 185-60-14 yazıyor. 3) arabaya 100kg 5 kişi ve 400 kg yük ile binme ihtimaliniz varsa 86 tercih edin, aksi halde 82 tercih edin 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 conti5 iyi seçim olur, 82 ile 86 arası farkı anlamak sürücü için inanılmaz zor olacaktır, 86 alırdım , rezerv yüksek olsun. Yorum bağlantısı
Cem Keskin 19 Haziran 2013 Yazar Paylaş 19 Haziran 2013 Baştan kalaylayım testi kırılmadan önce demişsiniz sanırım 175-65-14 seçmişsiniz ama konu başlığında yok. Bence aracınız mühendisleri ne seçmişse onu kullanmalısınız. Yük ve hız endeksi tabii ki önemli ama 14'te bu kadar kılı kırk yarmanıza gerek olmadığını düşünüyorum. Ben 4 aydır Üzerinde gelen Conti eco(3 olması lazım) ile kullanıyorum 175-65-14, lastikler araba ile beraber 19700de. extreme şartlarda kullanmıyorum tabii ki, ıslak zeminde de kuru zeminde de hiç tehlike yaşamadım, zaten 160 üzerisini araba çok sevmiyor, fabia da da bu hızlara çok çıkacağınızı zannetmiyorum. Gayet memnunum. Babamın arabasında da 185/65/15 contiler var, 2008 model 50binde, bu yaz geçince değiştireceğiz şu ana kadar hiç zora sokmadı bizi. Onlar da üzerinde gelmişti, Nissan Note. 82 lastik başına 485, 86 da 530kg'ya karşılık gelir. münkünse 82 alın. Özet geçin efenim derseniz, sorularınıza cevaben, 1) Continental öneririm. 2) Bence arabada yazan ölçüleri seçin. sahibinden de teknik özelliklerine baktığımda 185-60-14 yazıyor. 3) arabaya 100kg 5 kişi ve 400 kg yük ile binme ihtimaliniz varsa 86 tercih edin, aksi halde 82 tercih edin ) Testiyi baştan düşündüm. Asında geç kalınmışlığın pişmanlığı. Çünkü geçenlerde 20 km ile ufak çaplı bir kaza yaptım. Aracına hakim biriyimdir. 2 yıl kadar aralıksız uzun yol şoförlüğüm var. Her seyahatim ortalama 20 gün sürerdi. Artık o kadar yoğun olmasa da ayda en az 2 sefer yine şehirler arası yollardayım. Her türlü zorlu yol koşullarında sorunsuz araç kullanmışımdır. Hele sisli ve buzlu yollar en severek araç kullandığım yollar olmuştur. Yapmış olduğum kazaya ben inanamadım. Sonrasında sebebini araştırınca lastiklerde diş derinliği yeterli fakat lastiğin sertleşmiş olduğu ortaya çıktı. Senin tabirinle özetleyelim, 1) Continental 2) Arabanın kataloğunda hem 185-60-14 hem de 165-70-14 yazıyor. 185 aracı hantallaştıracak, 165 yol tutuş zafiyeti yaşatacak diye 175-65-14 olabilir mi diye aklımdan geçiriyordum. Yazılanlardan sonra 185-60-14 olarak karar kıldım. 3) 185-60-14 için zaten 82T bulabiiyorum. ( 125 TL ) Kısmetse önümüzdeki hafta da yeni lastiklerimi alıyorum. Teşekkür ederim katkılarınız için. Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Merhaba, Kararınızı vermişsiniz ancak yine de lastik uzmanı olarak görevimizi yerine getirelim.. Bir sonraki lastik satın alımınızda aklınızda bulunur Öncelikle aracınızın üreticisi tarafından belirtilen ebatlardaki lastikleri takmanızı tavsiye ediyoruz. Orijinal ebatlarınıza denk gelebilecek lastikleri değil, fabrika çıkışı ebatlardaki lastikleri takmanız aracınızdan ve lastiklerinizden tam performans alabilmek ve tam güvenli bir sürüş gerçekleştirebilmek için önemli. Dilerseniz verdiğim bağlantıdan aracınızın ebatlarını tekrar kontrol edebilirsiniz : http://www.rezulteo-lastik.com.tr/skoda-icin-lastik/fabia/fabia-sedan İkinci olarak, yük endeksini arttırmak size herhangi bir sorun teşkil etmez. Yani 82 yerine 86’ya çıkmanız sürüşünüzü etkilemez. Son olarak : Aşağıda vereceğim linklerde 3 lastiği kolaylıkla karşılaştırabilirsiniz : Continental ContiPremiumContact 5 > http://www.rezulteo-lastik.com.tr/continental-lastikler/contipremiumcontact-5-lastik/deneme-test-1751 Continental ContiEcoContact 5 > http://www.rezulteo-lastik.com.tr/continental-lastikler/contiecocontact-5-lastik/deneme-test-1730 Bridgestone B330 Evo > http://www.rezulteo-lastik.com.tr/bridgestone-lastikler/b330-evo-lastik/deneme-test-16733 İki Continentali düşünürsek, ContiEcoContact 5 sizin aracınız özelliklerindeki araçlara yönelik olarak üretildiği için diğerinden daha avantajlı olacaktır. Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Bir yerde okumuştum, 120 km/s hızdaki aşınma 70 km/s hızdaki aşınmanın iki katı diyordu. Bu durum bu hızlar için bu söz konusu değil.. yani 120 km/s ya da 70 km/s ile gidildiğinde lastikler daha fazla ya da daha az aşınmıyor.. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 Bu durum bu hızlar için bu söz konusu değil.. yani 120 km/s ya da 70 km/s ile gidildiğinde lastikler daha fazla ya da daha az aşınmıyor.. Bu durum hangi hızlar için geçerlidir? Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 Bu çok geniş ve genel bir soru oldu Mahmut Bey, yani şu hızla şu hız arasında bir iki kat aşınma farkı vardır diyemeyiz. Nedenine gelince, bir lastiğin aşınmasına neden olan o kadar çok etken var ki (frenleme, hızlanma, virajlar, sürüş tarzı, vs.) hepsini bir yana koyup da sadece hızları baz alıp aşınma gözlemlemek mümkün değil.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 Aynı ortam,aynı şartlar,aynı araba...vs olsa bence 2 katı olmaz.Mesela 70-120 hızlarını söylersek bence 3 katı daha fazla 70-140 dersek lastik 4 kat daha fazla aşınacaktır aynı ortam aynı şartlarda.Hızın karesiyle artması lazım bunun Çekiş yapan taraftaki lastiklerin fazladan yaptığı km. yanında görünmez bile bence bu aşınma farkı.. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 21 Haziran 2013 Paylaş 21 Haziran 2013 Aynı ortam,aynı şartlar,aynı araba...vs olsa bence 2 katı olmaz.Mesela 70-120 hızlarını söylersek bence 3 katı daha fazla 70-140 dersek lastik 4 kat daha fazla aşınacaktır aynı ortam aynı şartlarda.Hızın karesiyle artması lazım bunun Hızın karesiyle artan hava direnci. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Haziran 2013 Paylaş 23 Haziran 2013 Arkadaşlar merhaba. Lastik seçimi ile ilgili başka başlıklar var. Fakat tekrar o başlıkları tekrar hortlatmak istememiş hatta bu forumda "Continental Lastikleri İçin Soru, öneri Ve İzlenimler" isimli başlıktada aşağıda olan yazıyı yayınlamıştım. Fakat lastik seçiminin bizleri hayata bağlayan unsur olduğunu ya umursamıyoruz ya da kara cahiliz. Çünkü lastik seçerken ödeyeceğimiz paraya bakıyoruz. Bu sonuca nasıl vardığımı merak etmiş olanlarınız için söylüyorum. Bu yazımı daha önce bir başka forum sitesinde de yayınladım. Rağbet buradakinden daha yüksekti. ( http://www.skodam.com/fabia-6y/continental-mi-bridgetone-mu-185-60-14-mu-165-70-14-mu-t31542.html ) 8 günde 190 okunma ve sadece 3 cevap. Bu sitede hiç cevep veren olmadı. Siteyi kötülemek adına söylemiyorum. Yazıyı yeni konu açmamak için "Continental Lastikleri İçin Soru, öneri Ve İzlenimler" isimli başlığın devamına yazmıştım. Belki bu yüzden okunma veya cevap olmadı. Bu sefer konuya yeni başlık açtım. Çünkü tüm kalbimle alt sıralarda kaldığı için gözden kaçtığına inanıyorum. Ama bir gerçek var: Aacıma XXX özelliklerde ses sistemi , XXXX marka koltuk kılıfı, falanca özellikli aksesuar alacağım yardımlarınızı bekliyorum desem haftada en az 20 cevap yazılır. Ama aracımız ile bizi yola ve hatta hayata bağlayan lastik seçimi dediğimizde "tıııııısssssssss" cevap yok. Çünkü hala görselliğe, gösterişe önem veriyoruz. Teşekkürler. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2003 fabia sedan ov için lastik almam gerekiyor. Forumlardan ve başka internet sayfalarından araştırma yapmam sonucu seçenekleri 3'e kadar düşürebildim. Aşağıdaki sıralamayı tercih sırasına göre yaptım. Continental premium contact 5 Continental eco contact 5 bridgestone B330 evo Marka - Model sıralamasını yaptık ama düşündükçe aklıma başka sorular takılmaya başladı. Aracın depo kapağında 14" için 165-70 ve 185-60 tercihleri var. Bu iki ebadı kıyasladığımda aradaki fark %1.5342 oluyor Depo kapağında belirtilen ebatların arası olarak 175-65 R14 düşündüm. Bu ebatı diğer ki ebat ile kıyaslayınca aradaki fark en fazla % 0.94323 oluyor. Değişim yüzdesi araçta tavsiye edilen 2 ebadın arasında kalıyor. Yukarıda değişim yüzdelerini de vermiş olduğum kıyaslama sonucu 175-65 R14 Conti premium contact 5 de karar kıldım. Bu kararı almamdaki sebep cpc 5 fren durma mesafesinin olumlu tarafıydı. Kendi düşünceme göre buraya kadar izlediğim yol, düşündüklerim doğruydu. Ama ne zamana kadar? Lastik almak için satıcıya gidene kadar. Ellerinde cpc 5 175-65-14 82T olmadığını 86T oluğunu söyleyene kadar. Tanesine peşin 100 TL olarak fiyat verdi elindekiler için. Continental için iyi fiyat olarak düşünürken aklıma ( bendeki akılda hiç mola vermiyor galiba ) 86 nın daha fazla yük anlamına geldiği, hamurunun 82 ile aynı olamayacağı, hamurun farklı olması sebebi ile konfor ve fren etkisinin 82 ile aynı özelliklerde olamayacağı geldi. Evet arkadaşlar. Sizlerden ricam; Hangi model lastik? Hangi ebat doğru olan? 82T yerine 86T alınır mı? Farkındayım biraz uzun bir anlatım oldu ama emin olun bu kadar kısaltabildim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim. Diğer konudaki mesajları buraya taşıdım. Konumla ilgilenilmedi cevap yazılmadı diye sitem etmişsiniz ama kendi konunuza kendiniz bile sonradan pek bişey yazmamışsınız. Konu açıp, sonra da olduğu gibi bırakırsanız ilginin kesilmesi normal bir durum. Tercih sıralamanız çok çelişkili. Elmayla armutu sıralamışsınız. Conti eco contact başka premium contact başka sınıfın ürünleri. Şu sıralamada zaten seçilecek bir şey kalmıyor, premium contact 5 almaktan başka. Lastik ebatlarını değiştirmenizi önermem. Depo kapağında belirtilen diğer ölçünün neden konduğunu ve araçlarda o ölçüde lastikle fabrikadan gelip gelmediğini netleştirebiliyorsanız o başka. 1 Yorum bağlantısı
Cem Keskin 25 Haziran 2013 Yazar Paylaş 25 Haziran 2013 Diğer konudaki mesajları buraya taşıdım. Konumla ilgilenilmedi cevap yazılmadı diye sitem etmişsiniz ama kendi konunuza kendiniz bile sonradan pek bişey yazmamışsınız. Konu açıp, sonra da olduğu gibi bırakırsanız ilginin kesilmesi normal bir durum. Tercih sıralamanız çok çelişkili. Elmayla armutu sıralamışsınız. Conti eco contact başka premium contact başka sınıfın ürünleri. Şu sıralamada zaten seçilecek bir şey kalmıyor, premium contact 5 almaktan başka. Lastik ebatlarını değiştirmenizi önermem. Depo kapağında belirtilen diğer ölçünün neden konduğunu ve araçlarda o ölçüde lastikle fabrikadan gelip gelmediğini netleştirebiliyorsanız o başka. Selçuk Bey haklısınız. Bir süredir işlerim sebebiyle düzenli olarak forumlara giremiyorum. Benim orada yapmak istediğim sitem; teyp, cam filmi, koltuk kolçağı ..... gibi aksesuar konularından bahsedince çok ilgi çekmesine karşın hayati önem taşıyan (bana göre önemli) lastik seçimi konusunda genel duyarsız kalıyoruz. Zaten duyarlı olsak uzak doğunun en alt kalite hiç bir malı ülkemizde satılamazdı. Eco ile premium belki farklı sınıf lastikler fakat premium daki ıslak zemin frenlemesi beni cezbeden kısım. İlk başlarda lastik seçimi ile ilgili tam bilgim olmadığını anladım. Amatörce de olsa kendi çapımda yaptığım araştırmalarda yukarıda da yazdığım marka - modeller arasında kaldım. Bu konuda titiz davranmak istiyorum. Biliyorum ki aracı yola bağlayan tek faktör lastiklerimiz. Aracımı galeriden 2. el olarak almıştım. Şu an kullanmakta olduğum lastiklerin ebatları da hatalı ( 185-65-14) . Fakat ben diş derinliğine aldanarak "lastiklerle biraz daha idare edeyim, ileride değiştiririm " diye düşünmüştüm aracı alırken. Araç Antalya'da kullanılmış olduğundan lastikler ( ısı farkından ) sertleşmiş. Aracı limitler içerisinde kullandığımdan yol tutuşta pek olumsuzluk dikkatimi çekmemişti. Kasis, çukur gibi geçişlerde araba resmen odun gibi. Malesef kazadan sonra araştırınca lastiklerin yıl ve diş derinliklerinin yeterli olmasına karşın sertleştiği için randımanlı olmadığını öğrendim. eco ile premium arasındaki ıslak zemin frenlemesinden başka eco yakıt tasarruflu olarak geçerken premium daha çabuk bittiği şeklinde olan yorumlar beni ikilemde bıraktı. Depo kapağına gelince; 14" için belirttiğim gibi 2 ölçü var. Neye göre bu ölçüler belirtilmiş, hangi ebat lastik ile fabrikadan gelmiş öğrenemedim. Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay 25 Haziran 2013 Paylaş 25 Haziran 2013 Lastik konusunda uzman değilim, ama lastiklerimi almadan önce bu forumda dahil yaklaşık 6 ay araştırma yaptım. Lastik satıcılarına ve kullanıcılara sordum. Türkiye şartlarına göre yol tutuş, ıslak-kuru performans gibi kriterleri sizin verdiğiniz markalarda göz önüne alırsak; 1-Continental premium contact 5 2-Bridgestone ER300 Turanza 3-Michelin Primacy 4-Pirelli P7 zero olarak sıralandığını gördüm. Lakin benim bütçem bunları karşılamaya yetmediğinden Dunlop LM703 serisi lastiklerden aldım. Umarım bu bilgiler size biraz yardımcı olmuştur... 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 25 Haziran 2013 Paylaş 25 Haziran 2013 Selçuk Bey haklısınız. Bir süredir işlerim sebebiyle düzenli olarak forumlara giremiyorum. Benim orada yapmak istediğim sitem; teyp, cam filmi, koltuk kolçağı ..... gibi aksesuar konularından bahsedince çok ilgi çekmesine karşın hayati önem taşıyan (bana göre önemli) lastik seçimi konusunda genel duyarsız kalıyoruz. Zaten duyarlı olsak uzak doğunun en alt kalite hiç bir malı ülkemizde satılamazdı. Eco ile premium belki farklı sınıf lastikler fakat premium daki ıslak zemin frenlemesi beni cezbeden kısım. İlk başlarda lastik seçimi ile ilgili tam bilgim olmadığını anladım. Amatörce de olsa kendi çapımda yaptığım araştırmalarda yukarıda da yazdığım marka - modeller arasında kaldım. Bu konuda titiz davranmak istiyorum. Biliyorum ki aracı yola bağlayan tek faktör lastiklerimiz. Aracımı galeriden 2. el olarak almıştım. Şu an kullanmakta olduğum lastiklerin ebatları da hatalı ( 185-65-14) . Fakat ben diş derinliğine aldanarak "lastiklerle biraz daha idare edeyim, ileride değiştiririm " diye düşünmüştüm aracı alırken. Araç Antalya'da kullanılmış olduğundan lastikler ( ısı farkından ) sertleşmiş. Aracı limitler içerisinde kullandığımdan yol tutuşta pek olumsuzluk dikkatimi çekmemişti. Kasis, çukur gibi geçişlerde araba resmen odun gibi. Malesef kazadan sonra araştırınca lastiklerin yıl ve diş derinliklerinin yeterli olmasına karşın sertleştiği için randımanlı olmadığını öğrendim. eco ile premium arasındaki ıslak zemin frenlemesinden başka eco yakıt tasarruflu olarak geçerken premium daha çabuk bittiği şeklinde olan yorumlar beni ikilemde bıraktı. Depo kapağına gelince; 14" için belirttiğim gibi 2 ölçü var. Neye göre bu ölçüler belirtilmiş, hangi ebat lastik ile fabrikadan gelmiş öğrenemedim. 185 60 14 Premium Contact'ı alın. Yol tutuşu daha iyidir eminim. Bir lastiğin daha düşük yakıt tükettiğine inanmıyorum. Çoğu sürücü lastik basınçlarına dikkat ederse zaten yakıt tasarrufu da sağlamış olur. Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 26 Haziran 2013 Paylaş 26 Haziran 2013 Selçuk Bey haklısınız. Bir süredir işlerim sebebiyle düzenli olarak forumlara giremiyorum. Benim orada yapmak istediğim sitem; teyp, cam filmi, koltuk kolçağı ..... gibi aksesuar konularından bahsedince çok ilgi çekmesine karşın hayati önem taşıyan (bana göre önemli) lastik seçimi konusunda genel duyarsız kalıyoruz. Zaten duyarlı olsak uzak doğunun en alt kalite hiç bir malı ülkemizde satılamazdı. Eco ile premium belki farklı sınıf lastikler fakat premium daki ıslak zemin frenlemesi beni cezbeden kısım. İlk başlarda lastik seçimi ile ilgili tam bilgim olmadığını anladım. Amatörce de olsa kendi çapımda yaptığım araştırmalarda yukarıda da yazdığım marka - modeller arasında kaldım. Bu konuda titiz davranmak istiyorum. Biliyorum ki aracı yola bağlayan tek faktör lastiklerimiz. Aracımı galeriden 2. el olarak almıştım. Şu an kullanmakta olduğum lastiklerin ebatları da hatalı ( 185-65-14) . Fakat ben diş derinliğine aldanarak "lastiklerle biraz daha idare edeyim, ileride değiştiririm " diye düşünmüştüm aracı alırken. Araç Antalya'da kullanılmış olduğundan lastikler ( ısı farkından ) sertleşmiş. Aracı limitler içerisinde kullandığımdan yol tutuşta pek olumsuzluk dikkatimi çekmemişti. Kasis, çukur gibi geçişlerde araba resmen odun gibi. Malesef kazadan sonra araştırınca lastiklerin yıl ve diş derinliklerinin yeterli olmasına karşın sertleştiği için randımanlı olmadığını öğrendim. eco ile premium arasındaki ıslak zemin frenlemesinden başka eco yakıt tasarruflu olarak geçerken premium daha çabuk bittiği şeklinde olan yorumlar beni ikilemde bıraktı. Depo kapağına gelince; 14" için belirttiğim gibi 2 ölçü var. Neye göre bu ölçüler belirtilmiş, hangi ebat lastik ile fabrikadan gelmiş öğrenemedim. Depo kapağında bulunan ölçüler, araç ve lastik üreticileri tarafından gerçekleştirilen birçok testten sonra belirlenen, aracınıza en uygun ebatlardır. Bir araç için kimi zaman sadece tek bir önerilen ebat bulunurken, kimi zaman ise 3 hatta 4 ebat bile bulunabilmektedir. Yukarıdaki mesajımda size verdiğim bağlantıyı buraya tekrar yazıyorum, motor tipini seçtikten sonra aracınıza uygun olan ebatları bulabilirsiniz : http://www.rezulteo-lastik.com.tr/skoda-icin-lastik/fabia/fabia-sedan Ve dediğiniz çok doğru, lastik gerçekten hassas bir konu.. Günümüzde malesef halen kazaların büyük bir çoğunluğu bilinçsiz lastik kullanımından kaynaklanmaktadır. 1 Yorum bağlantısı
Cem Keskin 27 Haziran 2013 Yazar Paylaş 27 Haziran 2013 Depo kapağında bulunan ölçüler, araç ve lastik üreticileri tarafından gerçekleştirilen birçok testten sonra belirlenen, aracınıza en uygun ebatlardır. Bir araç için kimi zaman sadece tek bir önerilen ebat bulunurken, kimi zaman ise 3 hatta 4 ebat bile bulunabilmektedir. Yukarıdaki mesajımda size verdiğim bağlantıyı buraya tekrar yazıyorum, motor tipini seçtikten sonra aracınıza uygun olan ebatları bulabilirsiniz : http://www.rezulteo-lastik.com.tr/skoda-icin-lastik/fabia/fabia-sedan Ve dediğiniz çok doğru, lastik gerçekten hassas bir konu.. Günümüzde malesef halen kazaların büyük bir çoğunluğu bilinçsiz lastik kullanımından kaynaklanmaktadır. Berk Bey, Forumda bizlere vermiş olduğunuz bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. Önceki mesajınızda da vermiş olduğunuz bağlantıyı incelemiştim. ( http://www.rezulteo-lastik.com.tr/skoda-icin-lastik/fabia/fabia-sedan/1.4-16v-75 ) Hem bağlantıda hem de araç üreticisinin verdiği bilgiler aynı. Araç için verilen ölçülerde 14-15 ve 16 jant için lastik değerleri yazıyor.Jant değiştirmeyi düşünmediğim için, mevcut 14" jantlar için 185-60-14 olarak verilen ölçüde Conti preium contact 5 almaya karar verdim. Önümüzdeki günlerde hayata geçireceğim. ( Malum ay sonu geldi ) Bu başlıkta yardımı geçen arkadaşlara teşekkür ederim. Başlığı okuyup cevaplayamayan arkadaşlarda umarım azda olsa bilgi sahibi olurlar. Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 1 Temmuz 2013 Paylaş 1 Temmuz 2013 Berk Bey, Forumda bizlere vermiş olduğunuz bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. Önceki mesajınızda da vermiş olduğunuz bağlantıyı incelemiştim. ( http://www.rezulteo-lastik.com.tr/skoda-icin-lastik/fabia/fabia-sedan/1.4-16v-75 ) Hem bağlantıda hem de araç üreticisinin verdiği bilgiler aynı. Araç için verilen ölçülerde 14-15 ve 16 jant için lastik değerleri yazıyor.Jant değiştirmeyi düşünmediğim için, mevcut 14" jantlar için 185-60-14 olarak verilen ölçüde Conti preium contact 5 almaya karar verdim. Önümüzdeki günlerde hayata geçireceğim. ( Malum ay sonu geldi ) Bu başlıkta yardımı geçen arkadaşlara teşekkür ederim. Başlığı okuyup cevaplayamayan arkadaşlarda umarım azda olsa bilgi sahibi olurlar. Yardımımız dokunuyorsa ne mutlu! O zaman lastikleriniz için şimdiden hayırlı olsun diyeyim ! Güvenli sürüşler! 1 Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 2 Kasım 2013 Paylaş 2 Kasım 2013 Berk Bey, Forumda bizlere vermiş olduğunuz bilgiler için kendi adıma teşekkür ederim. Önceki mesajınızda da vermiş olduğunuz bağlantıyı incelemiştim. ( http://www.rezulteo-lastik.com.tr/skoda-icin-lastik/fabia/fabia-sedan/1.4-16v-75 ) Hem bağlantıda hem de araç üreticisinin verdiği bilgiler aynı. Araç için verilen ölçülerde 14-15 ve 16 jant için lastik değerleri yazıyor.Jant değiştirmeyi düşünmediğim için, mevcut 14" jantlar için 185-60-14 olarak verilen ölçüde Conti preium contact 5 almaya karar verdim. Önümüzdeki günlerde hayata geçireceğim. ( Malum ay sonu geldi ) Bu başlıkta yardımı geçen arkadaşlara teşekkür ederim. Başlığı okuyup cevaplayamayan arkadaşlarda umarım azda olsa bilgi sahibi olurlar. cpc 5 nası ıyımı? Yorum bağlantısı
Cem Keskin 19 Eylül 2014 Yazar Paylaş 19 Eylül 2014 cpc 5 nası ıyımı? Cihan Bey merhaba, Yazmış olduğunuz yorumu geçen gün gördüm ve kendime kızdım. Çünkü forumlarda insanlar hep bişeyler soruyor ve cevap aldıktan sonra geri dönüş yapmıyorlar diye tepki gösterirken ben de onlarla aynı duruma düştüm. Özür dilerim. Lastiklere gelince , Conti ecocontact 5 almak zorunda kaldım. Zorunda diyorum çünkü, bayramda uzun yola çıkacaktım ve stoklarda premium yoktu. Bayramdan bir hafta sonra gelecekti. Uzun yola eski lastiklerle çıkmak gibi bir riski kabul edemezdim. Bu yüzden CEC5 almış oldum. Lastiklerden şikayetim yok. Aksine arabanın konforu, frenlemesi, yol tutuşu ciddi anlamda arttı. Şu an yaklaşık 11-12 bin km oldu. Memnuniyetim devam ediyor. Saygılarımla. 2 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 12 Ekim 2014 Paylaş 12 Ekim 2014 Aynen bende 185/60/14 CEC5 aldım normalde prelli p3000 175/70/13 lastik vardı üstünde önler 3mm arkalarda 4mm diş derinliği kalmıştı.Önceden hep test ederdim evimizin bulunduğu sokak yaklaşık 700m uzunluğunda en az 7 8 arabanın yan yana park edebileceği kadar geniş.Yolda 50 km hızla giderken arabayı boşa atıp ne kadar gidicek diye beklerdim hemen hemen 400 500 m arasında yol alırdı.Bugün denedim 30 km hızla bıraktım arabayı 30 la gittiğim için 90 derece sağa dönüş yaparak bir sokaktan asıl sokağımıza bağlandım ve devam ettim gaza basmadan araba yaklaşık 900m ye yakın yol geldi otoparka girdim ve arabayı park etmek için 2 m kadar yere ihtiyacım oldu. Lastikler gayet iyi öneririm. Yorum bağlantısı
Recommended Posts