İçeriğe Yönlendir

07 Tdci Cmax Stepnenin Dışındaki Nesne Nedir ?


Mert Can Usta
Çözüme git Abdurrahman Balaban tarafından,

Recommended Posts

Mert Can Usta

Bişey olur falan diye bakamadım hiç :D . Dün arabayı bakıma götürmüştük motor yağı değişimi için lift e kaldırıldığında hazır tertemiz görünüyor iken fotolayım dedim

Yorum bağlantısı
Mert Can Usta

Enteresan bir yapı . El freni için destek sağlıyo sanırım . El freninin çalışma prensibini hiç anlamış değilim arabamızda . Bu cihaz ne iş yapar peki direnç falan mı güçlendiriyor ?

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Doğru ya sizin araçlarda elektronik el freni var değil mi?

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

çok saçma bi soru olcak ama merak işte.. aracı nereye servise götürüyorsunuz foto nerde çekildi ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Normalde el ile kumanda edilen elfreni sistemindeki  çelik tel, buradaki motor vasıtasıyla çekiliyor yani el freni kolunun görevini görüyor..Olağan üstü bir teknoloji değil yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Can Usta

Evet elektronik el freni . İzmir Gaziemir de 6.sanayii de eski adıotouz yeni adı uzsere götürdük arabayı , motor yağını boşaltmak için aracı lift e kaldırdıklarında gözüme çarptı fotosunu çekeyim dedim bende 

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Elektronik Park Freni motoru evet. Valla nasıl bir teknoloji bilmiyorum ama çok iyi olduğu kesin. Bütün yokuşlarda sıfır kaçırma. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Can Usta

Dizellerde yokuş kalkış sistemi olduğundan normal yollarda debriyajı yavaşça çekerek gaz vermeden araba kalkıyo zaten , yokuşlarda da (yokuşun dikliğine bağlı tabi ) debriyajı yarıya çekip freni bıraktığınızda araba çok az kaçmakta o yönü çok iyi

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
(düzenlendi)

Dizellerde yokuş kalkış sistemi olduğundan normal yollarda debriyajı yavaşça çekerek gaz vermeden araba kalkıyo zaten , yokuşlarda da (yokuşun dikliğine bağlı tabi ) debriyajı yarıya çekip freni bıraktığınızda araba çok az kaçmakta o yönü çok iyi

Dizellere özgü bir durum değildir yokuş kalkış desteği.

Bence elektronik frenle alakalı.

tarihinde Murat Ersel Çevik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Dizellerde yokuş kalkış sistemi olduğundan normal yollarda debriyajı yavaşça çekerek gaz vermeden araba kalkıyo zaten , yokuşlarda da (yokuşun dikliğine bağlı tabi ) debriyajı yarıya çekip freni bıraktığınızda araba çok az kaçmakta o yönü çok iyi

Benim dediğim el freninin kaçırmaması. :)

Yokuş kalkış desteği mi var? Aracınız otomatik mi ?

Yorum bağlantısı
Mert Can Usta

Dizellere özgü bir durum değildir yokuş kalkış desteği.

Bence elektronik frenle alakalı.

Pardon hocam kullandığım dizel araçlarda düz yolda bile debriyajı yavaşça çekerken arabanın hareket etmesini ona bağladım demekki değilmiş :D

 

 

Benim dediğim el freninin kaçırmaması. :)

Yokuş kalkış desteği mi var? Aracınız otomatik mi ?

 

Yokuş kalkış değilmiş bende şimdi öğrenmiş bulunmaktayım :D , araç manuel

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Araç hill-holder özelliğine sahip ise manuel otomatik farketmez ikisinde de frenleme yapılır..

Hill-Holder sistemi, iki sensör kullanarak ve araçtaki fren sistemi ile beraber çalışır. İlk sensör aracın yokuş yukarı eğimini ölçerken, ikinci sensör de debriyaj düzenini kontrol eder.

Yokuş yukarı konumda araç durdurulduğunda, sürücü fren pedalına basarken debriyaja tamamen yüklendiğinde sistem devreye girer. Bu durumda sürücü debriyaj pedalına tamamen basıyor olmalıdır. İsterse ayağını fren pedalından çekebilir. Sistemi devre dışı bırakmak ve aracı ileri hareket ettirmek için, sürücü birinci vitese geçmeli, hafifçe gaz pedalına basmalı ve yavaşça ayağını debriyajdan çekmelidir. Bu noktada Hill-Holder mekanizması fren sistemini boşa alır ve aracın ilerlemesine imkân sağlar.

Aynı şekilde araç yokuş aşağı pozisyondayken geri vitese geçilirse, sistem aracın ileri kaymasını önler.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Debriyaj diyor Mert iyi oku.

Abi bir yandan edebiyat ezeri yapıyorum kafam Servet-i Fununda. Ondan kaynaklanıyor. Afedersiniz. :)

 

Pardon hocam kullandığım dizel araçlarda düz yolda bile debriyajı yavaşça çekerken arabanın hareket etmesini ona bağladım demekki değilmiş :D

 

 

 

Yokuş kalkış değilmiş bende şimdi öğrenmiş bulunmaktayım :D , araç manuel

Bende acaba varda bizimki mi bozuk deyi. :D

Yorum bağlantısı
Aydın Perçem

Elektronik el frenine (EP) sahip C-Max ile yokuş aşağı dururken geri geri yokuş yukarı hareket etmeye çalışan oldu mu? Aracı kaçırma ihtimali çok yüksek. :bomb: Sağ ayakla çift pedal yapmak yada kavrama noktasını yakalamak gerekiyor.

 

EP ile yokuş aşağı geri geri yada yokuş yukarı daha başka kalkma tekniği bilen var mı? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mert Can Usta

Evet hocam ben bir kaç kere karşılaştım hatta 1 keresinde neredeyse kayışı yakıyodum o halden kurtulunca çok kötü kokmuştu arabanın içi :D , Aşağı yada yukarı eğim çok fazla değilse frene basılı iken 1. vitese alınıp yarı debriyaj verilip frenden çekilinince araba çok çok az kaçıyor sonra arabayı hareket ettirmek size kalmış gaza çok basılırsa patinaja gidebilir az verilirsede stop edebilir . İşin en en en sağlam şekli dediğiniz gibi her türlü yokuşta kalma durumunda el freni yardımı ile iş yapılması . Araba gerekli kavrama noktasına getirilip el freni devre dışı bırakıldığında gaza yüklenilmezse kurtulma ihtimali çok çok yüksek .

Yorum bağlantısı

Elektronik el frenine (EP) sahip C-Max ile yokuş aşağı dururken geri geri yokuş yukarı hareket etmeye çalışan oldu mu? Aracı kaçırma ihtimali çok yüksek. :bomb: Sağ ayakla çift pedal yapmak yada kavrama noktasını yakalamak gerekiyor.

 

EP ile yokuş aşağı geri geri yada yokuş yukarı daha başka kalkma tekniği bilen var mı? :unsure2:

 

Klasik el freninden hiç bir farkı yok. İster rampa, ister iniş olsun. Araç vitese takılır, debriyaj kavrama noktası bulunur, el freni bırakılır, bu pozisyondayken araç yürümez, debriyaj  ağır hareketlerle kaldırılarak devam edilir. Tabi dizel araçta rampanın dikliğine göre abartmadan gaz verilir (Aksi halde debriyaj balatası kokusu ve duman hissedebilirsiniz), patinaja kapılmamak için araç vites süratine ulaşıncaya kadar yarım debriyaj uygulanır.

 

Elektrikli park freninde alışılması gereken şey, sizin freni bıraktığınız an değil, aracın freni bıraktığı andır. Klasik el freninde olduğu gibi fren hemen bırakmıyor. Deneyerek bu konuda tecrübe kazanmak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...