İçeriğe Yönlendir

2013 Dacia Lodgy İncelemem


Sani Gerşon

Recommended Posts

Sani Gerşon

Şirket araçlarımızda sorunsuzlukları ve yakıt ekonomilerinden dolayı son 3 senedir Renault'u tercih ediyoruz. 2011 model Kangoo'lardan sonra Türkiye'ye "Otomobil" ruhsatlı Kangoo gelmediğinden dolayı, Kamyonet ruhsatlı alıp K belgesi ve SRC belgelerini de temin etmemiz gerekiyordu. Ancak biz her zaman araç kiralamayı tercih ettiğimizden, yeni kanuna göre artık kamyonet tipi araçlar kiralanamıyor. Bu sebeple ya araçları satın alacaktık, ya da Otomobil ruhsatlı araç arayışına başlayacaktık. Tam bu sırada ülkeye yeni giriş yapılan Dacia Lodgy'yi önerdiler bize. Oturduk inceledik aracı. Sıfır satış fiyatı 38binTL olan bir aracı şirkette kullanabilir miyiz'in hesabını yaptıktan sonra (Doblo ile karşılaştırdığımızda fiyat olarak aralarında dağlar kadar fark olduğunu, teknik özellik olarak Dacia'nın daha ileride olduğunu gördük) ve Dacia ile yolumuza devam etme kararı aldık.

Araç siparişten 3 hafta sonra elimize geçti. 1.5DCI 90HP, 5 ileri manuel vitesli. Şu ana kadar 1900km'yi devirdik araçta. Gördüğüm tüm yönlerini anlatabildiğim kadar anlatmaya çalışacağım.

 

Öncelikle aracın dış görünümünden bahsetmek isterim. Standart bir ticari araca göre biraz daha uzun olan Lodgy, önde H4 formlu, gündüz ve sis farlı aydınlatma özelliği sunuyor. Farlar ise içeriden ayarlanabiliyor olmasına rağmen sistem tamamen manuel. İçerideki düğme çevrilince farlara giden iki adet kablo, tası el gücü ile yukarı veya aşağı oynatıyor.

 

brj3.jpg
 

 

yhex.jpg

 

pjcq.jpg

 

Aracımızın motor kaputunu kaldırdığımızda, bırakın alt markaları, orta markaların orta sınıf araçlarında bile hala olmayan kaput süspansiyonunu rahatlıkla görebiliyoruz. Suspansiyon sayesinde kaput çok kolay açılıyor ve çok kolay kapanıyor. Ayrıca kaputtaki izolasyon malzemesi de sunduğu rakama göre güzel bir özellik. Motor sesi gerçekten de içeriye çok az geliyor. Bu da sessiz bir yolculuk için gayet iyi.

 

4kb6.jpg

 

Araçta standart olarak tavan çıtaları sunuluyor. Ancak bu çıtalar sadece görsellik amaçlı. Bir şey montelemek için yine ara demirlerini almanız gerekecek.

 

b6hs.jpg

 

205 55 16 Alaşım jant ile birlikte sunulan lastikler, yol tutuşunu arttırmış olsa dahi, aracın yüksek oluşu boş haldeyken 120'den sonra yolda gezmesini engelleyemiyor. Önde disk frenler sunulurken arkada ise kampana sistemi mevcut.

 

ssbz.jpg

 

 

cur9.jpg

 

İç mekana geçelim:

İç mekanda kadran alışık olduğumuz alt sınıf Renault araçları ile neredeyse aynı. Kadranda hararet göstergesi bulunmamasına rağmen yol bilgisayarı ekranı mevcut. Devir ve hız rakamları gayet kolay seçilebiliyor. Fotoğraflayamasam da gece karanlığında aydınlatma kesinlikle rahatsız etmiyor. Aydınlatma şiddetini ayarlamak ise maalesef mümkün değil.

 

ggnn.jpg

 

Direksiyon ise gayet yumuşak. Şehir içi park etmek hiç sorun değil. Aracın uzunluğu ise 1900km boyunca açıkçası tedirginlik yaratmıyor diyemeyiz. Park sensörü taktırıp taktırmamakta kararsızız.

 

gri7.jpg

 

Sol kolda alışık eski Renult 9'dan alışık olduğumuz korna mevcut. Maalesef alışmak biraz zor. Yine bu kol üzerinden tüm far açıp kapamaları yapabiliyorsunuz. Korna konumundan dolayı araç bu noktada eksi puan alıyor.

 

pv5j.jpg

 

Sağ kolda ise silecek ayarları mevcut. Ön cam sileceği fasılalı silinebiliyor. Dacia'nın eski modellerinde bu yoktu. Ayrıca ağlama silme modu da mevcut. Yani 3 silecek hareketinden sonra bir süre bekleyip bir hareket daha yapıyor ve akan damlaları da götürüyor. Yine bu kolda yol bilgisayarı mevcut. Tek düğme ile sürekli ileri ayarında gidip tüm biglileri görebiliyorsunuz.

 

olu3.jpg

 

Aracın müzik sisteminde Bluetooth standart. Biz baz donanım aldığımız için dokunmatik navigasyonlu teybimiz yok. Standart teybi mevcut ki, bluetooth üzerinden müzik dinleyip telefonla konuşabilir, usb bellek bağlayabilir veya direkt stereo kablo ile giriş yapabiliyorsunuz. Ayrıca teybin ve orta konsolun çerçevesi piano black ile donatılmış. Eskiden hep soyulan bir kaplama kullanan Renault, burada puanı almayı başardı bence.

 

pd9x.jpg

 

Bluetooth'un mikrofonu tavanda. Mikrofonun yanında maalesef araç içi tek aydınlatma kaynağı olan tavan aydınlatması mevcut. Bu konuda da eksi puan veriyorum.

 

zaee.jpg

 

Teyp direksiyondan yönetilebiliyor. Ancak maalesef konulan kumanda bluetooth görüşmeleri yönetmekte yetersiz. Rehbere bu kol üzerinden erişmeyi daha başaramadım.

 

n3en.jpg
 

Teybimizin hemen altında vitesimiz ve klima panelimiz mevcut. Vites bu araç için aşağıda kalıyor maalesef. Kangoo'dan sonra alışmak zor.

 

tciy.jpg
 

Vitesten el frenine doğru devam ettiğinizde, arka koltuklar için ikinci 12V bağlantı soketi ve bardaklığı da bulabiliyorsunuz. El ile erişmek gayet kolay.

 

8lal.jpg

 

Ön sürücü koltuğumuz ise yükseklik ayarlı aynı zamanda. Renault'ta ilk defa gördüğüm iki kol ile yükseklik ve uzaklık ayarı yapılabiliyor. Sol kol yükseklik, diğer kol ise uzaklık için.

 

2lxu.jpg
 

Sürücü tarafındaki güneşlikte bile aynamız mevcut.

 

we39.jpg
 

 

Ön tarafta son kalan detaylarımız ise biraz konfora yönelik.

İlk göze çarpan, araçta 4 cam otomatik. Arka camlar sürücü tarafından devre dışı bırakılabiliyor. Ancak otomatik indirme ve kaldırma mevcut değil. Düğmelerde ise aydınlatma yok. Gece yolculuklarında el yordamı ile bulmak gerekecek.

 

1gqy.jpg

 

Saklama gözleri ise gayet yeterli.

 

w2h1.jpg
 

pt7e.jpg
 

scyf.jpg
 

rl8x.jpg

 

Gözlük saklama yerimiz bile mevcut ve içi süngerli :) Bir puan daha!

 

2x8l.jpg

 

zf1x.jpg

 

 

Aynalar tamamiyle otomatik. Küçük olmalarına rağmen çok yeterli görüş açısı sunuyorlar.

 

nt07.jpg

 

gno8.jpg

 

Aynalarımızı kontrol eden düğmemizin yanında ise TCS'yi kapatıp açan düğmemiz de mevcut. Yaptığım testte ESP de bu düğmeden devre dışı kalıyor ve istemedikçe devreye girmiyor.

 

Ön yolcu airbag'i ise kapı açıldığında gözüken düğmeden ISOFIX bağlantısı için devre dışı bırakılabiliyor.

 

szqg.jpg

 

awt7.jpg

 

gtm7.jpg

 

 

 

 

Ön taraftan arkaya doğru uzanalım artık.

 

w475.jpg

 

Arka koltuklarda koltuk en sona gelse bile diz mesafesi yeterli. Oturan arkadaşım 170'li boylarda.

 

a19g.jpg

 

Arka camlar sonuna kadar iniyor. Biliyoruz ki bir çok markada bu mümkün değil.

 

w0xs.jpg

Arka koltukların tamamında ISOFIX bağlantısı mevcut. Koltuklar 2/3 olarak katlanabiliyor ve hatta tamamiyle çıkarılabiliyor.

 

fx1b.jpg
 

Bagaj ise gayet geniş. 5 kişilik bir aile çok rahatlıkla tatile gidebileceği gibi, ticari olarak yapılan taşımalarda koltuk kapanınca çok daha fazla alana sahip oluyorsunuz.

 

mgp1.jpg

 

Bagaj kapağı ise yine eski tip düğme ile sadece dışarıdan açılabiliyor.

 

29wl.jpg
 

 

 

Gelelim herkesin merak ettiği konu.

Motor daha rodaj döneminde olduğu için ve yaz aylarında olduğumuz için şehir içi tüketim şu an yüksek. Malum klima sürekli açık.

1900km'de 30km ortalama ile 6.6LT ortalamayı yakaladık. İleride rahatlıkla 6'ya kadar düşeceğini tahmin ediyorum.

 

Ayrıca gün içinde yaptığım kendi çapımdaki ESP testinde frenlemenin başarılı olduğunu gördüm. Yolda çıkmadan aracın fren yaptığını çok rahat hissedebiliyorsunuz.

 

Sonuç;

38binTL için 5 kişilik bir ailenin alabileceği ya da şirkette otomobil ruhsatlı taşıma yapabilmek için bence gayet uygun bir araç. Herkese tavsiye edebilirim.

 

  • Beğen 27
Yorum bağlantısı
Mustafa Pamuk

Biraz ön yargı ile baktığım bir araçtı babama 41.bin tlyi ona vericeğine başka alalım dememe rağmen (ford aldırmaya çalışıyodum  :p ) beni dinlemeyip alıp getirdiği bir araç biraz büyük gibi ama beklediğimden çok güzel çıktı  :)

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

Bi çırpıda okudum :) far ayar kısmı maliyet açısından çok mantıklı bence.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Teşekkürler Sani.

Bizim için uygun olmayan tek tarafı KDV. Geri kalan her yeri on numara.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar :)

 

 

Teşekkürler Sani.

Bizim için uygun olmayan tek tarafı KDV. Geri kalan her yeri on numara.

 

Ne demektir bu abi? Muhasebe bilgim sıfırdır.

Aracı satın aldığında gider gösterip verginden düşemiyor musun? Biz kiraladık mesela, tüm fatura direkt vergiden düşüyor diye biliyorum :s

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hususi araçda %1.,ticaride %18  kdv'yi gider olarak düşeriz.. ( Az evvel Taner gördü senin konuyu. Oradan yola çıkarak konuştuk )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Güzel sunum için teşekkürler..

Dış tasarımını hiç sevmediğim bir araç fakat, iç tasarım ve donanımı güzelmiş.. Teybe bayıldım..  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hususi araçda %1.,ticaride %18  kdv'yi gider olarak düşeriz.. ( Az evvel Taner gördü senin konuyu. Oradan yola çıkarak konuştuk )

 

Araç başı aldığın K belgesine ve SRC belgelerine verdiğin ücret aradaki farka denk gelemiyor mu peki?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

40.000Tl'nin %18'i iyi para Sani :) Src'ye bir kere ödedik, En nihayetinde Büyük ticari aracımızda var. Ve yarın kademe kademe büyüyecek araçlarımız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Hususi araçda %1.,ticaride %18  kdv'yi gider olarak düşeriz.. ( Az evvel Taner gördü senin konuyu. Oradan yola çıkarak konuştuk )

 

Ben sana naylon fatura keserim abi :crazy:

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Güzel anlatım. :good1: Bugün bir arkadaşım 45.000 TL'ye Vw Caddy Trendline dizel aldı şimdi bu araba için 38.000 çok mu yoksa iyi mi oluyor?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Murat, disk balata degisir, kendine gelir sistem. Sikinto yok ;)

Oyc, caddy den daha genis. Ama tabii ki bi vw kalitesi aramamak lazım. Ancak tekrar ediyorum, 38bin de f/p olarak gayet iyi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
(düzenlendi)

Ben beğendim, fiyatına göre gayet iyi bir araç,

(anlatım şahane)

tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Bende bu markaya her daim burun kıvırarak bakmama rağmen, anlatım son derece güzel ve doyurucu olmuş. Emeğinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

dacia ne kadar ekmek o kadar köfte bu aracları kurtaran tek yanı renault dızel motorlar.saglamlık allaha emanet gecen sene arkadas dacıa x modelle kaza yaptıktan sonra ford almama yonelten sebeblerden bırı oldu....

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

bende seneye sandero düşünüyorum ama 2 el focus mu, sıfır sandero mu kararsız kaldım :)


dacia-sandero-black.png

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

bende seneye sandero düşünüyorum ama 2 el focus mu, sıfır sandero mu kararsız kaldım :)

 

mustafa sandero stepway herkes övüyo ama belli bi süre :D sonra trim seslerinden şikayetçi  ler biraz malzeme kalitesinden iç mekandaki

Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak

İnceleme arabadan daha güzel, geçenlerde bindim, şehiriçi 50/60 km yol yaptık, kullanan arkadaş baya bir uzun yol yapmış 120 km hızdan sonra araç bir şeritten diğer şeride atlayacak şekilde geziyor dedi, bunun dışında iç plastikler çok dandik geldi bana, fiyat/performans açısından güzel.

Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Baz donanım Aveo'dan daha ucuz.

 

Korkuyorum yakında forumda biri kamyon alsa Aveo ile karşılaştırılacak :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

mustafa sandero stepway herkes övüyo ama belli bi süre :D sonra trim seslerinden şikayetçi  ler biraz malzeme kalitesinden iç mekandaki

bende dökülmesinden korkuyorum ama güzel araba yapmışlar ford amblemi olsaydı gözüm kapalı alırdım 3-4 sene önceki daciaları görüyoruz hoşaf olmuşlar. Forddan şaşmamak gerek demmekki.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İncelemeyi beğendiğinize çok sevindim arkadaşlar :)

Ne gördüysem onu yazdım. Gördüğüm tüm eksileri, artıları incelemenin içinde. Bir süre kullanalım, şöyle ilk bakımı geçirsin bakalım, o zaman yine güncelleyeceğim :)

Yorum bağlantısı
Mustafa AKTÜRK

Sıkılmadan akıcı bir şekilde okudum.Anlatım için emeğinize sağlık.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...