İçeriğe Yönlendir

Atiker Fast Lpg Kiti Kalibrasyon Klavuzu


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Detaylı resimli bir klavuz bulamadım. Buradan resimler üzerinden  ilgili alanların ne işe yaradığını sorarak  bir klavuz oluşturma cabasına gireceğim eğer mümkünse.



n8pa.jpg

aracın silindir sayısı: bu basit araç kaç silindirli ise o işaretleniyor
aracın bobin tipi:  burada tek, çift, 3 silindir ve 4 silindir seçenekleri var.

bu bobinden kasıt ateşleme bobini mi? başka bir klavuzda tek bobin yada çift bobin seçenekleri silindir başına denk gelen bobini anlatmak istiyormuş ( yanlışsam burayı düzeltelim)  bizim aracımız ford focus ve araçta tek ateşleme bobini var ve tüm silindirler oradan ateşleniyor. burada ben tek bobin mi seçeceğim yoksa  4 silindir segmesini mi

Rpm'i krank milinden al : bu kutucuk sanırım montajda devir sinyalini milden alanlar için.  bizim araçta bunu aktif etmeye gerek yok sanırım. çünkü  ateşeleme bobininden bi kablo alınmış lpg kiti için sanırım. doğru mudur?

Devir sinyali:  buraya her hangi bir değer vermek gerekiyor mu? resimde de görüldüğü gibi  2.5 gibi bir değer yazıyor fabrika ayarında sanırım.


RPM filitreme: bu kutucuk işaretlenmeli mi?

Aracın motoru: burada standart ve turbo seçeneği var. burada basit aracın turbo olmadığını bildiğimiz için :)

wankel motor: bu da bizle alakalı değil motor tipi wankel olanlar düşünsün

Benzin Enjektör+kontrolü: bu segme ne işe yarar işaretli mi olmalı


lambda tipi: voltaj, EUGO>voltaj, EUGO>Lambda aralığı, Par120v4 Err in trans. , Par120v5 Err in trans.  sanırım bu oksijen sensörü bağlantısı ile alakalı.  benim gördüğüm genelde "voltaj" seçeneğinde duruyor.

Enjeksiyon tipi: standart, renix. standart seçilmesi gerekiyor normal kitlerde sanırım.

Benzin Enj tipi: sıralı ve yarı sıralı. bu da aracımız sıralı olduğu için sıralı seçilecek



qkyg.jpg

LPG GEÇİŞ AYARLARI  1:


lpgye geçme ısısı

lpgye geçme devri

lpgye geçme zamanı

enjektör hata zamanı


36= Err in transl. :


LPG GEÇİŞ AYARLARI  2:

Benzin dönüş  lpg ısısı

Benzine dönüş devri

Lpg de maximum devir

Gazda max motor yükü

Lpg  Basınç Hata zamanı

Başlangıçta  Anahtar kapalı:





KALİBRASYON PARAMETRELERİ:

Lpg kalibrasyon sıcaklığı: 30

Lpg çalışma basınç aralığı:

Max. Basınç:
Min. Basınç:



Lpg enjektör tipi: Atiker 2 ohm, atiker 3 ohm, atiker ahc 2 ohm, atiker ahc 3 ohm, Atiker new 2 ohm, atiker new 2.8ohm

lpg enjektör ön ısıtma seçeneği:


Ekstra enjeksiyon başlangıcı kapatır:


Lpg enjeksiyon ayarları : ( doğrulama)

SENSÖR

Regülatör sıcaklık  Sensörü:
Lpg sıcaklık Sensörü:

5be4.jpg







kwfy.jpg





wq16.jpg



etyz.jpg




27ct.jpg




şimdilik bu kadar yazabildim kablo gelince diğer resimlerle alakalı da yazacağım.
 

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Mustafa Bey İlk  sayfalar kalibrasyon öncesi araca göre paremetrelerin girildiği sayfalar.Tabi burdaki lpg geçiş sıcaklığı enjektör hata zamanı gibi değerler önemli.Örneğin enjektör hata zamanı nominal değeri 200'dür.Özellikle vites geçişlerinde ve gaz vermede hafif silkeleyen araçlarda bu değer yükseltildiğinde bu silkelemeler azalıyor.Bunun dışında bobin sayısı veya silindirler doğru devri bulmak için.Örneğin ben focus aracımda bobin sayısını 2'de girsem bir de girsem devir sinyaliyle eğer doğru devri buluyorsam sorun çıkarmıyor.Bunun dışında parametre sayfasındaki basınç değerleri de önemli Atiker kitlerde basınç değerleri 0.95-1.10 arası olması idealdir.Asıl değerlendireceğimiz veriler ise son üç resimdeki veriler bu verileri değerlendirip güzel oynamalarla muhteşem yakıt-hava karışımını yakalayabilirsiniz.Bir yıldır Allah'a şükür arıza ışığım hiç yanmadı.Malatya'da olan arkadaşlara ücretsiz ayar yapabilirim tabi araçlarında sorun varsa.Sıkıntısız sisteme dokunmak gibi bir huyum yoktur.Doğru kalibrasyonda öyle aman aman yakıt tasarrufu da beklemeyin.Bunun en önemli artısı lpgnin araca vereceği uzun vadeli zararları (Özellikle motor içi) ortadan kaldırmaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

şuanda her hangi bir arıza ışığı yanmasada son ayarda usta ince ayar yapacam diye güzelim kalibrasyonu ziyan etti.  araç zengin çalışıyor. kabloyu sipariş ettim, yakıtı biraz kısmayı planlıyorum. LTFT ve STFT leri benzinle sıfıra yakın hale getirdim.  Şuan bende erzincen kemaliyedeyim :) ve burda lpg ile uğraşacak kimse zaten yok :) mümkünse bana örnek bir kalibrasyon dosyası  atabilir misiniz?

 

 

nette baktığım kadarıyla  bu kitte ayar genelde rolantide yapılıyor ve benzin enjeksiyon süreleri baz alınıyor. yani benzindeki enjeksiyon değeri ne ise lpg ye de geçince aynı kalması gerekiyor. zaten ustalarda benim gördüğüm bunu yapıyor.  yine nette yazana göre  rolantide tüm yük çeken donanımlar kapatılıyor diyor. brc de usta açardı eski aracımda. kapatmak doğru mudur?


bir de kalibrasyon düzeltmeyi sondan 3. resimdeki turuncu çizgi üzerinde yapıyoruz anladığım kadarıyla.  peki son resimdeki  çizelgeye müdahale nasıl yapılıyor.

 

ben öncelikle benzin değerleri iyi olduğu için otomatik adaptasyon yapmayı düşünüyorum. kimisi bunun yeterli olduğunu söylüyor.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar
(düzenlendi)

http://www.mscsi.net/destek/showthread.php?t=315 açılan sayfadaki 2. resme dikkat etmenizi istiyorum.Mavi, ve yeşil çizgiler benzin ve gaz enjeksyon süreleri .Bu iki çizgi örtüştüğü anda kalibrasyon tamamlanmış demektir.Resimdeki araçta çok az zengin karışım mevcut turuncu çizginin hafif yukarı çıkartılması  lazım.Üstteki sarı noktalarla noktasal müdehaleler yapılmış.Haritanın başında ve sonunda çizgiler örtüşüyor bu da ilk kalkışlarda ve araç devirli kullanılırken karışımın benzindeki gibi olduğu yorumlanabilir.Atiker fast sistem 2008 üzeriyse program güncellemesi kabul ediyor.Otomatik adaptasyon için kitinizin ecusunun 2008 sonrası olması lazım.Kalibrasyon yapıp bir hafta minimum 100 km biniyorsunuz sonra güzel bir harita çıkar.Ondan sonra adaptasyonu kapatmanızı öneririm.

tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Ömer Erbay

Mustafa Bey öncelikle tebrik ediyorum ve tecrübelerinizi aktarmanızı sabırsızlıkla bekliyorum. Özellikle kalibrasyon öncesi ve sonrası tablonun yorumlanması konusunu merak ediyorum saygılar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

en son yaptığım kalibrasyon şöyleydi.

 

s2ga.png


en iyi kalibrasyon için ayrıca aracın kendi ecüsünü de bilgisayara bağlayıp anlık  ltft ve stft değerlerine de baktm. genelde tapa gazda ltft 0 sabit gazda da stft 0 olacak şekilde denemeler yaptım. şu an için yakıt ve çekiş olarak iyi. yinede hafif fakire düştüğü yerler var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Mustafa fırmwarei güncelleyip birde otomatik adaptasyonla denesene.Birde rolantide benzin enjeksyon süresinin 2.5-3.1 arası olması lazım sende neden yüksek.

Yorum bağlantısı
Ömer Erbay

Mustafa bey çarpanlara nasıl müdahale ediyorsunuz bendede var kablo ama ben bir türlü benzin ve lpg çizgilerini üst üste getiremiyorum.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Onlarca araca baktım lpg enjeksyon süresi rolantide 2.5-3.2 arası sizin araç kaç motor,nozullar kaçlık, yakıt durumu ne?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ben 3.5 değerini araç ecüsü sıfırlandıktan sonra benzindeyken ölçtüm. lpg ayarına göre  benzin haritası bozulunca farklı değerler görülebiliyor. o resimde 3.7 olması aracın bi miktar fakire düşmesinden. zaten grafiktede normalden bi miktar fakire düştüğü görülebiliyor. lpg deykenki  değer nozuldan farklı olabiliyor.

 

araç şuan şehir içi 10-11 şehir dışı 7-8 litrelerde geziyor.

 

araç 1.6 otomatik vites. nozuldan emin değilim 2 yada 1.8 olması lazım.

 

 

benim ecü otomatik kalibrasyonua uyumlu değil demişlerdi bi yerde. o yüzden o kısmı kurcalamadım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

son ortalamalar şu şekilde

 

2des.png


Mustafa bey çarpanlara nasıl müdahale ediyorsunuz bendede var kablo ama ben bir türlü benzin ve lpg çizgilerini üst üste getiremiyorum.

obd den ltft-stft değerlerini önce benzinde gözlemliyorum tam yük ve sabit hız gibi değerlerde. sonra lpg programında enjenkiyon milisaniyelerini benzindeyken  yine aynı şekilde gözlemliyorum. daha sonra lpg de de benzindeki gibi değerleri yakalamak için o turuncu çarpan çizginde bazı noktalar belirleyip  fakir yada zengin hale getiriyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Yakıt değerleri aynı gibi, 25-26 litre arası ile kış lastikleriyle Malatya-Kayseri arası 355 gitti en son ortalama hız 105, 90-100 arası kullansam 370'e çıkacak gibi.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Enjeksyon süresi otomatik vitesle alakalı olabilir.Bizim focuslardan 4 tanesine ayar yaptım.değerler 2-7, 3-1 arasıydı.Obd ile yaptığınız kalibrasyon en doğrusu aslında.Zenginleştirme fakirleştirme işlemini lpg programı map tablosundan değer girerek yapsanız daha doğru olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ali Kabasakal

Merhabalar üstadlar..Şimdi bu ince ayar için ne lazım detaylı bır sekılde bılenlerın dökuman olusturmasını rıca edıyorum cunku bu ınce ayardan anlayan lpgcı yada ugrasan usta yok amatör kısıler ugrasıyor forumda 2 kelıme yazıp kayboluyorlar..resımlerle soyle yapılır böyle yapılır dıyenıne pek rastlamadım..

öncelıkle bu ayarı yapmak ıcın 200km kadar benzınde gezıp sonra mı ayar yapılmalı ve NEDEN?

sonrasında ms nozzle vs gıbı etkenlerın ayara etkısı.ayar yaparken su degerlerın olusması su degerleırn sabıt kalması gerekıyor gıbı etkenler oksıjen sensöru durumları  ve bu degelerı yakalayamadıgımızda nozzle buyutme kucultme yada regulatör basıncı artırma gıbı cozumler(kısa ve uzun vadede yarar zarar durumları)  bunları detaylıca basıt ve acıklayıcı bır dıl ıle dökuman hazırlayıp sunabılecek var mı? neden herkes kendı ayarını yapabılmeyesın yada bu ayar ısınden anlayanlar bız cahıl cuhelaları lpgcılere muhtac etmeyıp gel kardesım su fıyata ayarını monntajını nozulunu yaparım yaptırırım vs demesın..

 kısacası ya ınsanlık adına paylasım olsun yada bu ısın tıcaretı olsunda bızlerde dertlerden kurtulalım ???


 


 

 


 

abim bılgılerınız varsa detaylıca paylasır mısınız? ltf sft farkı sabıtlıgı ve kısaca acıklamalarla yazdıgım sekılde.. kablo alıp ayar ısıne bulasmaya nıyetlıyımde..bıraz cözsem ztnbelırttıgım gıbı dokumanı ben hazırlayıp sunacagım 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...