İçeriğe Yönlendir

Motorine 1:200 Oranında 2 Zamanlı Motor Yağı Karıştırmak


Erkan Gün

Recommended Posts

Erkan Gün

Merhabalar,

 

forumda yeniyim, bu ilk mesajım ve sorum olacak sizlere. Buradaki üstadların cevap verebileceğini düşünüyorum.

İnternette yabancı forumlarda tesadüfen gördüğüm ve epey de tartışılan bir konu. Motorine 1:200 oranında 2 zamanlı motorsiklet yağı katmanın yakıtın yağlayıcı özelliğini arttırarak hem motor sesini azalttığı hem de az da olsa tüketimi düşürdüğü söyleniyor. Ayrıca enjektörleri temizlediğinden ve çekişi arttırdığından bahsediliyor. Bunun için sentetik ya da yarı sentetik değil de mineral yağ kullanılması tavsiye ediliyor. Bu konuda bilgisi olan, kullanan var mıdır? Tavsiye eder misiniz? Forumda arattım ama bu konu hakkında herhangi bir şey bulamadım. Daha önce tartışıldıysa şimdiden özür dilerim.

Yorum bağlantısı
Erkan Gün

Doğrudur ancak bu işlemin iyileştirme yaptığı söyleniyor. Çok teknik detay bilmiorum ama isterseniz google'da "2 stroke oil diesel" diye aratıp yazılanlara bir bakın. Ama dediğiniz gibi belki bizim ülkede kullanmaya uygun değildir, çünkü bu karışımın batılı ülkelerde motorindeki kükürt oranının düşürülmesiyle, yağlama etkisinin azalmasını gidermek için koymaya başlamışlar sanırım.

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Yurtdışında adamlar yakıta para vermiyor ya, yakıta yağ da koyarlar, önlerine gelen her şeyi koyarlar..

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Bildik marka bildik mazot kullanın. Yemden kar edelim derken öküzden olmayın. :))  (Kaba oldu ama ata sözlerinden alıntı )

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Enjektörler sulu mazot nedeniyle pas yapmasın diye mazota yağ karıştırılıyor diye biliyorum.

Hatta bazı arabaların mazot deposunun altında hazne ve tapası oluyordu biriken su tapa açılıp boşaltılsın diye.

Şu an satılan mazotlarda enjektörlere zarar verecek kadar su olduğunu sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Su nerdeyse hiç yok gibi birşey, 10.000 de bir wurth katkıda kullandınızmı herşey tertemiz olur, yağ falan bu motorlara olmaz, enjektörü direk patlatabilirsiniz, ama diyim.

Yorum bağlantısı
Erkan Gün

Öncelikle kaygıları ve görüşleri anlıyorum fakat bu bahsedilen normal motor yağı veya 10 numara yağ değil. 2 zamanlı motorsikletlerde benzine karıştırılarak kullanılan ve o motorlarda yanması için üretilmiş bir yağ anladığım kadarıyla. Ayrıca oranı çok düşük, 1:200 dikkat ederseniz. Yani 40 litrelik depoya 200 ml koymaktan bahsediyoruz, yaklaşık 1 su bardağı eder bu da. Fazla oranda kullanılması önerilmiyor, ne kadar motorin varsa deponuzda onun 200'de 1'i kadar katacaksınız. Henüz arabama kavuşmuş değilim ancak vakti geldiğinde ben denemeyi düşünüyorum. Uzun ve kısa vadede eksi artı yönleri nedir test edip paylaşacağım. Başka denemek isteyen olursa diye de internetten araştırdığıma göre JASO FC standardına sahip ve sentetik veya yarı sentetik olmayan, yani mineral yağ kullanılması tavsiye ediliyor common rail motorlarda. Ben bu standartlara uyan Castrol Actevo 2T 'yi buldum http://www.castrolmoto.com/tr/products/actevo_2t.php%C2'>

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Motosikletlerin motorunda yansın diye değil de, yağsız çalıştığı için benzine karıştırılan yağ motoru yağlasın diye konulması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Mühendis Rail enjektör gibi çok yüksek basınçlı çok hasssas makine parçalarını tasarlarken normal mazota göre hesaplıyor. Mesela enjektör üreticisi bir firmada çalışan yakın arkadaşım sadece enjektörün bir yayının hesabıyla 3-4 aydır uğraşıyor. Bu kadar ince hesaplar yapılırken kafamıza göre hareket etmeyi çok doğru bulmuyorum.

Yorum bağlantısı
Erkan Gün

Tabii sonuna kadar haklısınız, ancak yağlarken yanıyor da. Sanırım bu temiz yanabilme durumu yüzünden dizel motorlar için de katkı olarak motorsiklet yağı seçmişler. İnternette ciddi tartışmalar var, bakmanızı öneririm. Yılalrdır kullanıp sorun yaşamadığını ve çok memnun olduğunu söyleyenlerden tutun da BMW'de bile sürekli kullanananlara kadar. Denemek lazım, bilemiyorum. Her şeye de inanmamak gerekiyor tabii, psikolojik etkenler de var.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

At depoya şundan rahat et, hemde risksiz hemde yağlamada yapar.

Wurth_Diesel_Additive_z.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2zamanlı motorda yağ karteri yok, benzinle birlikte içeri girip silnidir yağlmaak için üretilmiş bir sıvı.

tdci motorunu bozar bile bırakın fyadayı işe yaramamayı....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Eren Gökmen

Baya eski konu ama aklima cok takilan birsey bu...

Depoya pek bir sey atma taraftari degilim. Forumda bakarsak würth ün enjektör temizleyicisi kullaniliyor ve sanirim gercekten ise yariyor (hatta kullanabilirim). 

Simdi bu 2 zamanli yag meselesi bizim ülkede pek bilinmiyor ama yabanci ülkelerde (özellikle Alamanyada ) pek bir meshur. 

Bu arada cok enteresan olan bir olay var. Bu würth katkilari avrupada yok. Alternatif olarak liqui moly var (belki de ayni marka ama avrupada farkli isimle satiliyor olabilir)

Yorumlari merak ediyorum acikcasi

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Ramazan Ünlü

bende ikl zamanlar biraz cekindim ama 2t yag erkan gün arkadasın dedigi gibi dogru ben şimdi litreye 10 mlg olarak katıyorum ilk çalışmada cok faydası var bu arada aracımda common reil sistemi yakıt ı denemedim

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

Eğer konulacaksa kül bırakmayan olması gerekliymiş yoksa dpf yi tıkıyormuş.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bu yağ katma olayını ilk kez duydum. Araştırmak lazım.

Ancak konuyu okuyunca mazot yerine aracında yağ kullananlar geldi aklıma. Başka bir forumda bu işi ciddi ciddi yapanlar var. Mazotla filan karıştırma değil baya baya sadece ayçiçek veya soya yağ kullanıyorlar. 

Hatta birisi 70.000km kadar soya yağı kullandı Fluence aracında. Kaldıki DCI motorlar bu konuda çok hassas diye bilinir.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ebrar Tüfek

Yıllar geçmiş ama bende kendi bildiğim kadarıyla yorum yapayım. Tam 10 yıl önce 1.9td eski nesil düz pompalı fiat scudo arabamız vardı. Yanlış hatırlamıyosam 2001 olması lazım. Rizeye memlekete giderken, depoyu yarım doldururduk kalanını 10 numara yağ diye tabir edilen yağlardan doldururduk. Babam pompa ayarını açtırmıştı, Köyün rampalarında arkası zift gibi simsiyah olurdu çok duman atardı. Arada uzun yola giderken depoya yağ karıştırırdı. 5 yıl 110 bin km bindik o arabaya. Yıllarca depoya ucuz tenekelerde satılan 10 numara yağlardan koyduk. Hemde öyle 1:200 falan değil ha, %50 %50. Lisede motor öğretmenimizin 280 mercedesi vardı eski dizel. Lokantalarla anlaşırdı, okuldan çıkınca bi kaç ayrı yerden kızartma yağlarını toplardı bidonlarda. Evde defalarca filtreden geçirip arabanın deposuna koyardı. Hiçte bişey olmazdı. Bizim scudoya da bişey olmadı 5 yıl bindik. 10 yıl oldu satalı, sattığımız adam bizim mahallemizde oturuyor hala biniyor 10 yıldır. Arabanın motoru orjinal herhangi bir sıkıntı yok her hafta gördüğümüz araba. Vw grubunun 1.9 tdi 105 lik olanı kızartma yağı ile güzel çalışır. Yakıt pompası kalın yağı çekmek için çok zorlanır ve ömrü kısa olur. Bu bahsettiğim %100 yağ için tabi. Mazotla karıştırınca daha da iyi olur. Amerikada veg oil running furyası başlayınca yağ için özel yakıt pompası ürettiler daha kalın yağı mazotu çekebilmesi için. Hatta bagaja yağ deposu koyup pompa bağlayıp lpg gibi mazot deposundan yağ deposuna geçiş yapabilen araçlar bile var. Youtube da videoları mevcut. Biodiesel veg oil convert vs yazınca çıkıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1,9 td için yorum yapamayacağım ama zamane otomobil motorları çalışamaz heralde

 

Ha kamyoncular yakıyor, Ne bulsa koyuyor depoya. 

Bir istasyon sahibi ucuz mazot için şu yorumu yapmıştı.. : Ne sattığımı bilmiyorum, mazot gibi kokması için bir tankere iki teneke mazot katıyorum. 

 

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...