İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Peugeot 206 1.4 Feline Otomatik


Misafir

Recommended Posts

Kazasız, belasız, güle güle kullanın İnşallah Evren bey   : :nazar:  Kısmetse ben de kendime şuan kullanmakta olduğum aracımı satıp Peugeot 307 Sw Premium 1.6 dizel alacağım, bakalım bizimde araştırmalarımız bu doğrultuda devam ediyor. İnşallah sizin ki gibi temiz bir araç denk getiririz bizde...  :)

 

Fırat Bey kolay gelsin. Piyasada temiz araç çok yok. Olanların da fiyatları bir hayli yüksek. Yanlz Peugeot konusunda dikkatli olun. Gerçekten malzeme kalitesi konusunda çok başarılı araçlar değiller. Belki basit ama zaman yaratmanız gerekip, sanayıde düzelltireceğiniz kusurları var. Sinyal kolu bile garip Almanlarla karşılaştırınca. Fiyatına göre değerlendirmek lazım ancak Station kasalar Türkiye şartlarında zor alınıp satılan araçlar, bu nedenle hem temiz hem de uygun fiyatlı olması ilerde değişim konusunda elinizi güçlendirir.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Fırat Bey kolay gelsin. Piyasada temiz araç çok yok. Olanların da fiyatları bir hayli yüksek. Yanlz Peugeot konusunda dikkatli olun. Gerçekten malzeme kalitesi konusunda çok başarılı araçlar değiller. Belki basit ama zaman yaratmanız gerekip, sanayıde düzelltireceğiniz kusurları var. Sinyal kolu bile garip Almanlarla karşılaştırınca. Fiyatına göre değerlendirmek lazım ancak Station kasalar Türkiye şartlarında zor alınıp satılan araçlar, bu nedenle hem temiz hem de uygun fiyatlı olması ilerde değişim konusunda elinizi güçlendirir.

 

Saygılarımla.

Teşekkür ederim Evren bey. Dediğiniz gibi temiz araç bulmak çok zor. Şuan sadece favorilerime ilan ekleyip bilgi almak çerçevesinde sürdürüyorum çalışmalarımı. Satış gerçekleştikten sonra alternatifleri netleştirip yerinde inceleme ve test şeklinde arayışlarım hız kazanacak... Saygılar.
Yorum bağlantısı

Aracı tanıttığım ilkk mesajda yumuşak direksiyon demiştim fakat, kullandıkça çok da yumuşak olmadığını hatta Mondeo'dan da ağır olduğunu görüyorum. Klasik hidrolikler zamanında çok yumuşak gelse de günümüzün elektrik destekli direksiyonları yanında hafiflikten eser kalmıyor.

 

Bu arada bakımlarında direksiyon hidroliği değişip, kalitesini beğendiğim ER marka katkı da eklendi.

 

Bu konuda düzeltmesini yapalım, yanılgı olmasın.

 

otomatiği hakkında biraz bilgi vereyim. "Al4" olarak adlandırılan klasik 4 vitesli bir sistem. Porsche dizayn olduğu söyleniyor çok bilemiyorum. Vites geçişleri yukarı doğru sarsıntısız, düşerken ise sarsıntısı daha fazlaca. PRND geçişlerinde kavramayı hissettirmeyecek geçişleri var. Viteslerdeyken araç kayma yapmıyor eğim çok yoksa. Vites d'de iken sola çekip manuel kullanma imkanı var 4 vitesi. Takibi gösterge panelindeki dijital ekrandan yapılabiliyor. Manuel modda olsa da aşırı devirde yukarı, düşük devirde ise aşağı vitese yine kendisi geçiyor.  Kullanırken Ford klasik şanzımandan farklı çalışan bir yapısı var. Yokuş aşağı hızlanmıyor hatta motor freni yapabiliyor. Renault'da da aynı şekilde diyorlar.

 

Gaza 1/4 güç uygulanırsa vites geçişleri 2000-2200d/d aralıklarında. Yarım basınç uygulandığında geçiş devirleri yükseliyor. Bu şekilde kullanımda 1'den 2'ye, 2'den 3'e çok yüksek devirde geçmiyor ancak 3'ten 4'e 3500d/d'de geçiyor. Biraz vitese hakim olunca manuel mod ile rahatça vites değişikliklerini düşük devirde ayarlanabiliyor.

 

Yüksek vitesteyken durmak istendiğinde vites düşüşleri daha sarsıntılı ve genelde yavaşlamaya paralel bir vites düşümü olmuyor, hatta bazen geç kalabiliyor düşen vitesler. Şanzıman yağı değişti, oldukça eskimişti. Vuruntu yok denecek kadar az seviyeye düştü ama 10.000km sonra bir yağ değişimi daha yapıp, kalan eski yağı tamamen transfer edeceğiz.

 

Yüksek viteste iken gaz basıncı arttırıldığında vites düşerken manuel vitesli araç gibi bir etkis var. 1.4 8v motorun performanıs araca göre yeterli. Kimseyle muhattap olmamak lazım ancak. Şu anda 100TL'lik (21.lt) benzin ile 270km yaptı. Bu benzini aldığımda ışık yanıyordu. Henüz ışık yanmadı. 300km yapabilirse tüketim konusunda geçer not alacak benden.

 

Dijital klima son derece başarılı soğutuyor. 14 dereceye kadar düşürülebiliyor. WV grubu araçlarda olduğu gibi, hava yönlendirmeleri seçildiğinde AUTO moddan çıkıyor. Sistem devrede değilken motor sıcaklığını içeriye veriyor. Far ve yağmur sensörü başarıyla çalışıyor. Araç hareket halinde iken kapılar otomatik kilitleniyor. 6 hopalörlü ses sistemi bas yönünden yetersiz ancak tizleri gayet başarılı. Bu nedenle araçla seyir halindeyken müziğin sesi hem duyuluyor hem de yormuyor.

 

Aracın 50-60km hızlarda motorundan rüzgar sesi gibi bir efekti var. Birerde hata mı var, normal mi daha çözemedim. Rüzgar sesi hayet güze alıyor. 120km hızlarda motor sesi ile ilgili yalıtım yapılmadığı anlaşılıyor:) Yol tutuş konusunda çok süretli kullanmadığım için test edemedim ancak fena değil gibi. Arkalarda torsiyon olan aracın arka atma eğilimi olabilir diye tahmin ediyorum. Aracın içersinde plastik sesleri sert malzemeden kaynaklı duyulabiliyor ancak biraz da km'sinin az olması nedeni le çok rahatsız edici bir ses almadım.

 

Aracın klima ve radyo ekran ışıklarının hepsi elden geçti. 6 ampulün 4'ü patlaktı. Direksiyon plastiği son derece başarısız ve bu km'de bile pul şeklinde okal dökülmeler var. Nette bu konuda şikayet oldukça fazla.

 

Araç benzinli olduğu ve ecu'su SAGEM marka olduğu için sanırım CC bağlanamayacak. Yol bilgisayarı konusunda ise sorun yok.

 

Şimdilik ilk 500km izlenimleri bu şekilde oluştu.

 

Saygılarımla.

 

 

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...

Naylondu, ama guzel arabaydi:) Bugun itibariyle satildi. Kullanildigi sure itibariyle buyuk masrafi sanzimanin selenoid ve diger parcalari oldu. Onlar da ayri ayri 350-360'dan 700tl civari olcu. Cok ekonomik degildi 4 vites ile ama kullanicisina kendini sevdiren yonleri vardi sevimli 206'mizin. Yeni sahibine hayirli olsun. Babam'da artik modeli 1 sene eski olsa da mercedes ile bundan sonra devam edecek.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...