Hayrettin Bahadir 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Türkiye otomotiv pazarında ilk 7 aylık dönemde otomobil ve hafif ticari araç satışları yaklaşık yüzde 13 artarken, piyasada en çok satan modeller sıralamasında kıyasıya bir rekabet yaşanıyor.Bu yılın ocak-temmuz aylarında gerçekleşen 347 bin 818 adetlik otomobil satışlarının 153 bin 460 adetlik bölümünü sedan modeller oluştururken, sedanların pazar içindeki payı da yüzde 44.1 oldu. Bu pay, geçen yılın aynı döneminde yüzde 45 dolayında olsa da, küçük sınıf sedan pazarına yeni giren Citroen (C-Elysee), Peugeot (301), Skoda (Rapid), Seat (Toledo) markalar sayesinde, 2012’ye göre ilk 7 ayda 23 bin 376 adet daha fazla sedan satıldı.Sedan sınıfında ilk sırayı, Türkiye’de üretilen Fiat Linea alırken, onu yeni versiyonuyla bu yıl pazara sunulan Renault Symbol izledi. Bu modelleri yerli Renault Fluence, Ford Focus ve Volkswagen Jetta izledi.Hatchback modellere ilgiAğırlıkla sedan modellerin bulunduğu lüks sınıftaysa, 1.6 lt hacimli motor seçeneği sunabilen modeller ilk 5’i elinde tutuyor. VW Passat ilk sırada bulunurken, BMW 3-Serisi ikinci, Mercedes C-Sınıfı üçüncü, Volvo S60 dördüncü sırada bulunuyor. Audi A4, ilk 5’in bir diğer üyesi.Sedanların ardından pazarda en fazla hareket, hatchback modellerde yaşanıyor. B sınıfı hatchback modeller 75 bin adedin üzerindeki satış rakamlarıyla hatchbacklerin yarıdan fazlasını oluştururken, C sınıfı da 57 bin 148 adetle ciddi bir orana sahip.B sınıfı modeller arasında Türkiye’de üretilen Clio, HB ve SW versiyonlarıyla birlikte ilk sıralardaki yerini koruyor. Onu, sadece HB versiyonu bulunan VW Polo’su, Ford Fiesta, Opel Corsa ve Hyundai’nin İzmitli i20 modeli izliyor.Son yılların parlayan yıldızı SUV sınıfındaysa, iki tekerlekten çekişli ve düşük motor hacimli versiyonların hakimiyeti dikkat çekiyor. Dacia Duster ile Nissan Qashqai, ilk iki sırada bulunurken, onları, biribirlerine yakın rakamlarla Kia Sportage, VW Tiguan ve Hyundai ix35 izliyor. Bu yılın ilk 7 ayında sadece 1000 adetlik bir satış hacmi oluşturan minik A sınıfındaysa rekabet, küçük adetlerde gerçekleşiyor. İlk 5’te, bu yıl satışa çıkan Skoda Citigo ve Fiat Panda üst sıralarda.Ticaride yerli ağırlığıToplam satış adetleri küçük olan MPV pazarında da rekabet var. Bu sınıfa yeni giriş yapan Dacia Lodgy, Ford’un iki modeli C-Max ve B-Max tarafından yakından izleniyor. En yeni oyuncu 500L, dördüncü sıraya yerleşirken, Renault Scenic de onu izliyor.Hafif ticari araçlardaysa yerlilerin ağırlığı sürüyor. Nitekim ilk 4 sırada Türkiye’de üretilen Ford ve Fiat modeleri yer alırken, Volkswagen’in popüler modeli Caddy, onları kararlı bir şekilde izliyor. Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Transit her zaman ki gibi liderlik koltuğunda. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 c sınıfında focus yok..Şirketler yeterince almamış sanırım 4. sırada ama "lider değil" anlamında mı yazdın Fikri? Yorum bağlantısı
Önder Kuru 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Symbol, linea eski city bunlar tabiri caizse şantiye arabası diyorlar... Fluence'lar da mümessil aracı oldu çıktı. Bu rakamların içinden toplu şirket alımlarını çıkartıp bireysel biniciler bazında da verseler çok daha iyi olur... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 hatchback focus çok az satmış. astra da çok iyi satmış. Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir 5 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2013 hatchback focus çok az satmış. astra da çok iyi satmış. Yeni Atsra çok iyi olmuş. Bence hak etmiş bulunduğu konumu. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 1.3 zayıf dizele rağmen çok iyi satmış. Kasanın da çok ağır olduğunu hatırlatayım. Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Filolar yüzünden listeler araçların kalitesiyle sıralanmıyor malesef.. Bir-iki tane var kalitesini hakeden ama geneli filoların alımından etkileniyor... Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 sınıflar arası fiyat farkları iyice azaldı. neredeyse düşük sınıf yüksek donanım bir aracın fiyatı yüksek sınıf düşük donanımla eşdeğer... Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir 5 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2013 1.3 zayıf dizele rağmen çok iyi satmış. Kasanın da çok ağır olduğunu hatırlatayım. 1.3 dizel motor 95 ps bence fena sayılmaz. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 1400 kg araba, 200 kg hafif linea bile zor kalkıyor. 10bin lira fark vereceğim bir de araba kalkamayacak. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 1400 kg araba, 200 kg hafif linea bile zor kalkıyor. 10bin lira fark vereceğim bir de araba kalkamayacak. İşyerimizde 1,3 90 hp linea var, dediğiniz gibi 1 vites çok hantal ancak 2. vitesten sonra hele bir de 2100 devirden sonra 90 beygiri hissediyorsunuz, 95 beygir ve 190 Nm tork gayet iyi bence... Yorum bağlantısı
Emre Gülşen 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 1.3 dizel motor 95 ps bence fena sayılmaz. 4 ay dayanabildim, Astra 1.6, en az 125 HP olmalı bence... 2 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 İşyerimizde 1,3 90 hp linea var, dediğiniz gibi 1 vites çok hantal ancak 2. vitesten sonra hele bir de 2100 devirden sonra 90 beygiri hissediyorsunuz, 95 beygir ve 190 Nm tork gayet iyi bence... 3 yıl kullandım,kendi arabamdı filo değil.kalkışta hantal evet ama kalmıyor anlamında değil,hızlanmıyor anlamında.1. viteste gazı kökle,devir yükseliyor ama hızlanmıyor.hemen 2 ye takıp roketleyeceksin 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 5 Ağustos 2013 Paylaş 5 Ağustos 2013 Vw grubu listedeki ilk 5lerde toplam 50178 araç satmış. Ortalaması 40 Bin TL desek 2.007.120.000TL demek vay bee.. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 Vw grubu listedeki ilk 5lerde toplam 50178 araç satmış. Ortalaması 40 Bin TL desek 2.007.120.000TL demek vay bee.. Yaz cari açığa... bu ülkedeki bütün problemler bir nokta da cari açıkla ilişkili... 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 6 Ağustos 2013 Paylaş 6 Ağustos 2013 (düzenlendi) Yaz cari açığa... bu ülkedeki bütün problemler bir nokta da cari açıkla ilişkili... Bu yüzden diyorum,ithal sıfır araca kota gelmeli. Şahıs en fazla 5 yılda bir alabilmeli. 6 Ağustos 2013 tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 7 Ağustos 2013 Paylaş 7 Ağustos 2013 (düzenlendi) Bu yüzden diyorum,ithal sıfır araca kota gelmeli. Şahıs en fazla 5 yılda bir alabilmeli. Bence kota yerine ithalat vergilerini biraz daha artırmalılar, ithal araç gerçekten pahalı yerli araç ucuz olmalı, ille ithale binmek isteyeni engellemek yerine devlete daha fazla vergi veren durumuna getirmek daha makul... Bu sayede ithal araca daha uzun binilir, yerli araç tüketimi hızlandırılarak yerli üretim endüstrisi tüketime dayalı olarak daha hızlı gelişir... 7 Ağustos 2013 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 7 Ağustos 2013 Paylaş 7 Ağustos 2013 Bence kota yerine ithalat vergilerini biraz daha artırmalılar, ithal araç gerçekten pahalı yerli araç ucuz olmalı, ille ithale binmek isteyeni engellemek yerine devlete daha fazla vergi veren durumuna getirmek daha makul... Bu sayede ithal araca daha uzun binilir, yerli araç tüketimi hızlandırılarak yerli üretim endüstrisi tüketime dayalı olarak daha hızlı gelişir... Bu da bir seçenek tabi. Ben Vw bineceksem yerli üretimden daha fazla vergi vermeliyim. VW eğer satmak istiyorsa gelip burada fabrika kurar, istihdam artar cari açık azalır Sen ne zaman satacan senin kara canavarı Yorum bağlantısı
Önder Kuru 7 Ağustos 2013 Paylaş 7 Ağustos 2013 3 yıl kullandım,kendi arabamdı filo değil.kalkışta hantal evet ama kalmıyor anlamında değil,hızlanmıyor anlamında.1. viteste gazı kökle,devir yükseliyor ama hızlanmıyor.hemen 2 ye takıp roketleyeceksin Aynen öyle abi, 1. vites dişli oranı çok büyük yapılmış niyeyse, ama 2. vitesten sonra iyi hızlanıyor meret... Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 8 Ağustos 2013 Paylaş 8 Ağustos 2013 Bu da bir seçenek tabi. Ben Vw bineceksem yerli üretimden daha fazla vergi vermeliyim. VW eğer satmak istiyorsa gelip burada fabrika kurar, istihdam artar cari açık azalır Sen ne zaman satacan senin kara canavarı İlanı verdim tok satıcı modunda, ne alacağıma karar versem gider aslında, arayıp fiyat veren çok Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Ağustos 2013 Paylaş 8 Ağustos 2013 İlanı verdim tok satıcı modunda, ne alacağıma karar versem gider aslında, arayıp fiyat veren çok Benim ev-iş arası 30km git gel. Evi işe yakın bir yere taşıyıp alasım var 160'lık Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 8 Ağustos 2013 Paylaş 8 Ağustos 2013 Benim ev-iş arası 30km git gel. Evi işe yakın bir yere taşıyıp alasım var 160'lık Mesafe uzun da olsa sabırlı ve mülayim kullandıktan sonra yakıt problemi yok ki, ama şunu net söyleyebilirim, bu makinayla mülayim kullanmaya sab-re-de-mez-sin ) Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 9 Ağustos 2013 Paylaş 9 Ağustos 2013 Mesafe uzun da olsa sabırlı ve mülayim kullandıktan sonra yakıt problemi yok ki, ama şunu net söyleyebilirim, bu makinayla mülayim kullanmaya sab-re-de-mez-sin ) Abi ciddi ciddi düşünüyorum ben 1.2 tsi kullandım gaza basmazsan okşarsan hakkaten yakmıyordu. Bakalım bayram sonrası ev bakacam adliyeye yakın. Günde 30km değilde 5km yaparsam farketmez aslında çok yaksada olur Yorum bağlantısı
Recommended Posts