İçeriğe Yönlendir

Bir Otomobilin Biyolojik Saati


Semih İzgi

Recommended Posts

Semih İzgi

Bu bir otomobil benim F1'in ta kendisi.. Olay şu ki; çözemediğim ve anlam veremediğim bir sebepten dolayı aracım gece bu saatlerde çok iyi gidiyor.. Çekişi çok iyi ve motor çok iyi devirlenip çok tok çalışıyor..  Gündüzleri ise bu verimli çalışmayı bulmak pek mümkün değil...

Diyeceksiniz ki sıcaklık..  Bir kış günü sabahı 4-5C derecedeki focusum ile Bir yaz akşamı 24-25C derecedeki focusum arasında dağlar kadar fark var.. Kısacası kıstas sıcaklık değil gün ışığı :D.   Sanırım vampir filmlerini çok izledik..

 

Bu durumda sizce neden gece bukadar verimli?  Bu aracın gündüzde bukadar agresif ve torklu olmasını nasıl sağlayabiliriz?

 

 

2. Durum ise lpg ile alakalı bir konu..  Bildiğiniz üzere BRC'lerde 4 ışıklı depo göstergesi var.. Yine bizim bu kahraman focus tek ışık sönmeye yakın çok verimli ve düzgün çalışıyor.  Full depodan tek ışık sönmeye yaklaşana kadar eh işte; tek ışık sönmeye yakın iken cosworth....  

 

Tahminim o ki, gaz regulatoru biraz fazla açık, depo dolu iken veya tek ışık sönmeye yaklaşana kadar yanlış(fazla) basınçta ve miktarda gaz gidiyor.. Tek ışık sönmeye yaklaşınca da depo içindeki basınç düşüyor ve motor en verimli gaz akış ve basıncında çalışıyor..    

 

Sizce tahmin doğru mu?  regulatörden kısılsa düzelir mi? 

 

 

Yorumları keyifle bekliyorum :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Boşa kasma al bi Jag diyorsun :)   

 

Şimdi sen bir Jag alsan ve bu durum onda olsa hiç kafana takmazsın, inan. :)  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg regulasyonu iyi olmalı ki enjektörler stabil çalışsın. Yüksek basınç lpg enjektörünü sıkıştırıyor. Yogunlastirici basınç kontrol.

25 derece ısı farkı ve nem. İkisi bir arada iken performans bekleme.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Semih havadaki sıcaklık demiyelimde, nem oranı çok etkilidir.. Bunu İntercooler olan bir motorda daha net hissedersin..

Örneğin aynı yolda gündüz topspeed 190km/h'de kaldığım yerde, hava sıcaklığı farketmeksizin, gece 210km/h görüyorum. buda gündüz nem oranın fazla olmasından kaynaklanıyor..

Bir başka örnek verecek olursam deniz seviyesine olan yükseklikte, çekişte aktif rol oynar.. Daha önceki yazılım'lı focus'um siyah duman atarken, Deniz seviyesinden uzaklaşınca hem çekişi düşer, hemde siyah dumanın yoğunluğu azalırdı..

Diğer olaya gelecek olursak tamamen basınç'tan kaynaklı bir durum.. Aynı durum, bizim İbizadada var ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Lpg regulasyonu iyi olmalı ki enjektörler stabil çalışsın. Yüksek basınç lpg enjektörünü sıkıştırıyor. Yogunlastirici basınç kontrol.

25 derece ısı farkı ve nem. İkisi bir arada iken performans bekleme.

25 derece ısı farkı yok abi.  Mersinde de aynısı oldu. Nemli hava gündüz normal gece oldukça verimli.  Sivas kış mevsimi gündüz normal gece atik.Gaziantep kış, bahar ve yaz mevsimi; gündüz normal  gece oldukça verimli..  Ben işin içinden çıkamadım.

 

Mesele sıcaklık olsaydı Sivas'da gece gündüz çok iyi gitmesi, Antep ve Mersin de ise gece gündüz 1.4 gibi çalışması gerekirdi.. 

 

 

Lpg ile ilgili tavsiyen nedir? regulatör kısılmalımıdır?   sanırım tek ışık son 7 8 litre kala yanıp sönüyordu. Bu durumda 45'lik simit tankda  12 ile 8 litre gazın oluşturduğu ortalama basınç baz alınarakmı ayar yapılmalı? 

Yorum bağlantısı

İlk etapta kesimlikle iyi bir lpg ayarı şart.Lpg enjektörlerine baktırmalısın hata olabilir.Bir kaç konuda okudum tesisat hatasıda olabilir.

 

Lpg ye monte edilen borunun çapıda hatalı olabilir.Bunuda bir konuda okumuştum.Boru araç motoruna uygun olması gereken çapta değişince araçtaki çekiş sorunu düzelmişti.


Ayar öyle yapılmaz ki?

 

Enjektörlere ve boruya baktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg regulatoru kaç mbar bilmiyorum. Lpg ci ayarlar. Diğer tüm dertlerin havadan kaynaklı. İmkanın var ise spiral boru alıp klima havasını manifolda ver. Gör neler oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Lpg regulatoru kaç mbar bilmiyorum. Lpg ci ayarlar. Diğer tüm dertlerin havadan kaynaklı. İmkanın var ise spiral boru alıp klima havasını manifolda ver. Gör neler oluyor.

Hava yolunu uzatmasa daraltmasa turbosuz araca intercooler da yaparım ben :D... 

Semih havadaki sıcaklık demiyelimde, nem oranı çok etkilidir.. Bunu İntercooler olan bir motorda daha net hissedersin..

Örneğin aynı yolda gündüz topspeed 190km/h'de kaldığım yerde, hava sıcaklığı farketmeksizin, gece 210km/h görüyorum. buda gündüz nem oranın fazla olmasından kaynaklanıyor..

Bir başka örnek verecek olursam deniz seviyesine olan yükseklikte, çekişte aktif rol oynar.. Daha önceki yazılım'lı focus'um siyah duman atarken, Deniz seviyesinden uzaklaşınca hem çekişi düşer, hemde siyah dumanın yoğunluğu azalırdı..

Diğer olaya gelecek olursak tamamen basınç'tan kaynaklı bir durum.. Aynı durum, bizim İbizadada var ;)

Abicim Antep karasal iklimde ve nem oranı düşük. Onun dışında gece ile gündüz arasındaki nem farkı da düşük...  Acaba yazılımsal mı diyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hava akışmetre üzerinde hava ısı ölçer var. Soğuk havada yakıtı fazla gönderip zengin karışımla çalıştırır motoru. Odb"den bağlanıp, motora giren havayı dış hava ile kıyasla.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Aynı şey bende de oluyor. Bir bakıyorum çok atik çok istekli bir bakıyorum cansızlaşıyor. Ben bunu havadaki bağıl neme bağlıyorum.

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Ankara'da yaşarken çok bariz hissettiğim bir durumdu. Aracım akşamları ağırlıklarından kurtulmuş gibi rahat ve istekli yol alıyordu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Semih bu hep böyle olmuştur.. yani senin aracına özgü bir şey değil... 

Gündüz gece: ısı, nem ve oksijen miktarı ile alakalı bir durum bu.. 

Bu sebeple eskiden hep gece uzun yola giderdim ben artık yaşlandım gündüz gidiyorum :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Biyolojik saat denebilir mi ama farklı zamanlarda farklı performansı bende hissediyorum.  Zamana dikkat edip tekrar yorumlayayım. Öyle böyle fark değil ama..


Semih bu hep böyle olmuştur.. yani senin aracına özgü bir şey değil... 

Gündüz gece: ısı, nem ve oksijen miktarı ile alakalı bir durum bu.. 

Bu sebeple eskiden hep gece uzun yola giderdim ben artık yaşlandım gündüz gidiyorum :D

Ne gece ne gündüz. Hiç uzun yol yaapasım gelmiyor . :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Biyolojik saat denebilir mi ama farklı zamanlarda farklı performansı bende hissediyorum.  Zamana dikkat edip tekrar yorumlayayım. Öyle böyle fark değil ama..

Ne gece ne gündüz. Hiç uzun yol yaapasım gelmiyor . :D

 

Sen bitmişsin, Ver emeklilik dilekçesini :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Semih bu hep böyle olmuştur.. yani senin aracına özgü bir şey değil... 

Gündüz gece: ısı, nem ve oksijen miktarı ile alakalı bir durum bu.. 

Bu sebeple eskiden hep gece uzun yola giderdim ben artık yaşlandım gündüz gidiyorum :D

artık nemden bağımsız motorun ve düşünen bir şanzımanın var

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Sen bitmişsin, Ver emeklilik dilekçesini :D

Az kaldı abi 20 yıl sonra emekliyim. :D

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

aynı sorun :D bende de mevcut bende konu acıp açmama arasında kararsızdım konu açılmış benimkide aynı sorun :D ama benim kinin saat kavramı yok :D nasil kullanıyorsan öyle cevap veriyo mesela bi depo gazıı  sakin kullanırsam ani hızlanmalar hayal oluyo  sanki kağnı gibi hareket ediyor ama aracı 3 5 kilometre arası agresif kullanırsam aracı o kaybolan beygirler ortaya çıkıyor çok şaşırtıcı derece fark oluyo şaşkınım  :D :D şu aralar bi iki sefer denedim ondan sonra yazıyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

artık nemden bağımsız motorun ve düşünen bir şanzımanın var

 

Yine güzel bir şeye vesile olduğun için sana sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum...  :wub:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...