İçeriğe Yönlendir

Explorer Arka Amortisörler


İ. Halil Koç

Recommended Posts

İ. Halil Koç

aracımı lifte kaldırttım tabiki air ride' i kapattım. İşi bitti indirir indirmez tekrar açtım ama yolda gittigi yerde acayip sekiyor ufak bi bozuk yolda arkada oturanın başı tavana deyiyor, bu anormal degilmi? Ne yapmalıyım neden bu kadar sarsıyor ve sekiyor? :(

Yorum bağlantısı
Yasin Akbudak

ben amortisörle ilgili bi aıkıntının olduğuna kanaat getirdim bu durumda

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

bence bu olay daha önce de vardı ama siz farketmediniz

bizim ex ler konfordan ziyade yük taşımaya daha elverişli bu yüzden arka amortisörler havalı ve arka süspansiyonlar helezonlu değilde makaslı

tamamen yük taşımacılığı ön planda tutulmuş bu yüzden arka yolcu tarafları biraz sert ve konforsuzdur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Kontağı kapatıp aracı kilitledikten sonra kompresör sesi gelmesi lazım. Bi deneyin derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

Kontağı kapatıp aracı kilitledikten sonra kompresör sesi gelmesi lazım. Bi deneyin derim. 

evet ses geliyor hakan abi ama acayip zıplıyor belki öncedende vardı ama bukadar çok degildi yani resmen taş olan bi insan binse yarım saatte düşer taşı :) ne yapabilirim bi yöntemi varmı şöyle sekmeden gidebilmek için ?

bence bu olay daha önce de vardı ama siz farketmediniz

bizim ex ler konfordan ziyade yük taşımaya daha elverişli bu yüzden arka amortisörler havalı ve arka süspansiyonlar helezonlu değilde makaslı

tamamen yük taşımacılığı ön planda tutulmuş bu yüzden arka yolcu tarafları biraz sert ve konforsuzdur

önceden vardı ama ben amortisörler de sıkıntı vardır her halde diye düşünüyordum bi alt takıma kontrol ettirdim hiç bişey yok dedi  usta. yani bu kadar sekmesi sarsıntısı normalmidir air ride den ses geliyor yoksa çalışıyor yani ancak içerdekini rahatsız edecek bi şekilde zıplatıp sarsıyor bozuk yolda

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

kompresör çalışıyordur da indirip kaldırma yapıyor mu bir de ona bakın. Kompresör çalıştğında arka tekerler aralığını ölçün bilçin. 

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

abi tekerlekle çamurluk arasındaki mesafeyimi ölçüym kompresör tam çalışırken?


kompresör çalışıyordur da indirip kaldırma yapıyor mu bir de ona bakın. Kompresör çalıştğında arka tekerler aralığını ölçün bilçin. 

abi tekerlekle çamurluk arasındaki mesafeyimi ölçüym kompresör tam çalışırken?

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

 evet. 

baktım abi ses geliyor ama hiç degişik bir hareket yok yani kaldırma indirme yok aynı sabit duruyo:( çok zıplatıyor bi yağını degiştirtelim dedik daha kötü ettiler bozdular herhalde:(

Yorum bağlantısı
Emre Olgum

o zaman kopresör çalışıyor fakat amortisörlere gaz gitmiyor demektir ya ulaşım hortumlarında patlak var ya da amortisörlerde patlak var demektir

acil olarak kontrol ettirin nerede patlak olduğunu bulun ondan sonrası teşhis koymak daha kolay olur

ağbilerim daha iyi bilir ama bu durumda o düğmeyi off konumunda tutmak daha iyi olacaktır  çünkü sürekli boşa çalışıyor en azından kompresörü bozmadan elde tutabiliriz

Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

o zaman kopresör çalışıyor fakat amortisörlere gaz gitmiyor demektir ya ulaşım hortumlarında patlak var ya da amortisörlerde patlak var demektir

acil olarak kontrol ettirin nerede patlak olduğunu bulun ondan sonrası teşhis koymak daha kolay olur

ağbilerim daha iyi bilir ama bu durumda o düğmeyi off konumunda tutmak daha iyi olacaktır  çünkü sürekli boşa çalışıyor en azından kompresörü bozmadan elde tutabiliriz

şuan araca gaziantepde biniyorum hava filitresi bile yok koca antepde ford servisine götürdüm adamlar arabayı görmeden bilmiyorlar görüncede arabanın orasına burasına hayranlıkla bakmaktan bişey diyemiyolar. yani kısacası ford un kendi servisi bile arabadan anlamıyor daha yeni görmüşler bu modeli  3 gündür gidip sormadıgım tamirci kalmadı air ride bile bilmiyorlar kaldıkı onlara güvenip nasıl bırakıym aracımı alıp geliyorum. bide teker ile kaput arasını ölçtüm yolcu tarafı hem önde hemde arkada 5 cm kadar yüksek şoför tarafına  göre :( 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Zahit Kutlu

Sayın İ. Halik KOÇ, Air-ride sistemi biraz karmaşık gibi duruyor olsa da aslında çalışma prensibi basittir. Lakin aracınızın herhangi bir tarafa doğru yatık durumda
olması  bu sistemde bir problem olduğu göstergesidir. Air-ride sistemi araçtaki yüke göre aracınızı daha önceden belirlenmiş olan sabit bir yükseklikte tutmak için çalışır, bu sırada aracı park etmiş iseniz çalışma sesini net duyabilirsiniz. Diğer taraftan bozuk olan yolda ve arkada yükünüz fazla ise bu sistem sürüş esnasında da çalışmaya devam eder. 

Yıpranmış olan sistemlerde bu da bir süre sonra gösterge paneli sağ tarafında bununla ilgili ikaz ışığının yanmasına sebep olur. Çok çalışmadan ısınan sistem devre dışı kalmıştır. Dinlendirmek amacıyla arka bagaj içerisinde sol tarafta krikonun yer aldığı bölge içerisinde dikey pozisyonda bir şalter ile ayrılmış siyah ON / OFF düğmesini kapatmanız sistemin devreye tekrar girmesini önler ve korumuş olur. Aynı düğmeyi lastik değiştirirken aracınızı kaldırdığınızda veya lifte aldığınızda da yapmanız gerekir ki sistemde bir arıza meydana gelmesin. 

Size yakın bir il olanın Adana da bu aracın bakımı ve bu sistemin gerekirse tamirini yapan Fatih oto bulunmakta. Sahibi Fatih beydir. Kendisine 0 542 216 42 43 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.. Eski Ota garın olduğu caddeden Adana Galleria doğru giderken yaklaşık 500 metre ileride sol tarafınızda kalacaktır yeri.

Tarsus da Nokta oto servis vardır. Sahibi Cemal beydir. Aynı şekilde ona da 0 532 589 41 02 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. Tarsus sanayi sitesinde yer almaktadır. Mobilyacıların hemen arkasında.

 

Mersinde ise yasaklı vardır, internet üzerinden de ulaşabilirsiniz özel Ford servisidir. Servis çok büyük olamasına rağmen bu araç ile sadece orada Murat usta ilgilenmektedir, 0 532 495 94 69 numaralı cep telefonundan ulaşabilirsiniz. Mersin Merkez Sanayi sitesinde yer almaktadır. Fil Oto Yedek parçaya yakın bir konumdadır. 

Yedek parçalara gelince kolaylıkla bulunabiliyor. İstanbul ve Ankara da çok fazla ivedi ulaşabileceğiniz yer var. Özelikle de İstanbul da Maslak sanayi sitesinde neredeyse her parçası var olan bir yer var. Bayram bey 0212 328 35 71 // 72 .

Yağ filtresinde orijinal bulamaz isen ASAS ya da FİL filtrede diş derinliği ve yapısına bakarak bulmanız kolay (Eski 1210 Ford kamyonların ki birebir tutmakta). Hava filtresi zorda kalırsan Renault Laguna yapısal olarak yakın bir filtredir. Bulana ya da sipariş verene değin aslını bunu kullanabilirsin. Bujilerde aracına göre değişiklik göstermek ile beraber (4.0 veya 5.0) bulabilirsin. Bakımlarına dikkat edip düzenli yaptırdığın taktirde seni üzmeden her yere götürür. 

Tipik sorunları vardır ama bunlar da asla çözülmez değildir. EGR yüzünden motor arıza lambası yanması bir sorundur. Gerekli parçalar yenilendiğinde veya bazı parçaların detaylı ve çok ama çok dikkatli temizlendiğinde bu sorun çözülmektedir. Ön düzenden sesler gelebilir. Öncelikle alt ve üst tabla bağlantılarını kontrol edin ve gevşemiş ise sıkıştırın sorun devam ediyorsa viraj demirlerini de kontrol ettirin. Önce viraj demirlerini değiştirmekle başlayın işe, sorununuz devam ederse işini ehli bir ön düzen rot balans işi yapan birine yukarıda sözünü ettiğim parçaları tek tek kontrol ettirin gerekiyorsa değiştirin. 

Tüm bunları yaptığınız halde yine ses var ise direksiyon milinde boşluk vardır muhtemelen bunu da ilk kontrolü edilecekler arasında aklınızda tutun. Direksiyonu çevirirken iken çok hafif bir titreme hissedebilirsiniz o zaman da direksiyon kutusunda bir işlem yapmanız gerekecek. Bunu da sadece bu işi yapan birine götürmeniz gerekiyor demektir.

Arka yaprak yaylara gelince mazot ile silinmesi veya yağlanması sık sık yaylarda sertliğin azalmasına yönelik bir işlem olarak basitçe yapılabilinir. Yada yağlama ve pas sökücü spreyleri bu alanda kullanabilirsiniz. Ama bunları devamlı hareketli masfallı parçalarda kullanmanız ilerleyen zaman içerisinde olumlu sonuçlar doğurmaz. 

Farlar yapısal olarak gerçekten de iyi değiller. Bunları mümkünse mercekli tek parça zenon olanlar ile değiştirebilirsiniz. Daha da olmaz ise Philips 9007XTP Xtreme Power lamp ya da Bosch Plus90 ile far ampullerini değiştirebilirsiniz. Farların temizliği de görüşünüze önemli bir katkı sağlar. Aydınlatma gücünü arttırmak amacı ile far rölesi uygulaması olabilir ama far ve elektrik  tesisatının direncinin bu konuda ne kadar stabil kalacağı bir bilinmeyendir. Hiç sorunsuz yıllarca da kullanabilirsiniz ya da tam tersi olabilir. 

Lpg uygulaması ile de bir şeyler yazmak istedim. (Sanırım konu Explorer olunca dilim şişmiş :) ) İşini iyi yapan LPG ustası nerede olursa ona giderim. Bu uygulama bir kere yapılır. Aracımda Atiker Fast var. Gayet verimli bir kullanım sunmakta. Araç yağını 8000 km de bir tüm filtreler ile değiştiririm buna gaz filtresi de dahildir.



Ailecek biraz ağır seyrediyoruz. Bu da araç harekete hazır hali için 350 kg dört kişi. Tam dolu benzin deposu (80 lt). Ve 70 lt lik LPG tankı ile ( tam dolu hali 50 lt alıyor) . Total hareket ağırlığımız yaklaşık yarım ton kadar oluyor. Mersindeyim. 2000 model Ford Explorer V8 5.0 aracım şehir içinde sakin bir kullanım ve yoğun dur kalk yapmadığım 100 kilometrelik sürüşün ardından 17,8 litre gaz / benzin tüketim değerine sahiptir. Şu ana kadar bunu kaç kere test ettim sayısını bile hatırlamıyorum açıkçası. Aynı yük fakat yoğun trafik ve dur kalk yapılan bir parkurda ise bu oran yine bu gün itibari ile 23,2 lt azami değeri ile ölçüm sağladım.

Aracımı otoban ve şehirler arası sürüşlerde ise 18/10/2013 de elde ettiğim değer ise 100 km sabit hız ile aynı yük değeri ile sarf ettiğim yakıt 100 kilometrede ise 12,3 / 14,2 arasında değişim göstermektedir. Yol bilgisayarımda elde ettiğim değerler ile aynı pompadan yeniden dolum yaptığım da elde ettiğim sapma ise yaklaşık olarak 0,4 ile 1,2 lt arasında farklılık göstermektedir. Bu sapmayı üzerine ortalamasını alarak ve ekleyerek (0,8 lt) yukarıda paylaştım sizler ile.

Kullanması çok zevki olan bu araç tüm dünya üzerinde üretim yeri olan USA de dahil olmak üzere 6,5 milyon adetten fazla satmıştır. Ve halende satmaya devam etmektedir. Ford Türkiye satış politikası ve ülkemiz gerçekleri gereği daha küçük motor hacimli bu tarz araçlar üzerine yoğunlaşmış ve gerek 4.0 V6 gerekse 5.0 V8 araçların ithalini sadece sipariş ile yapmıştır.

Saygılarımla.






 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İ. Halil Koç

Sayın İ. Halik KOÇ, Air-ride sistemi biraz karmaşık gibi duruyor olsa da aslında çalışma prensibi basittir. Lakin aracınızın herhangi bir tarafa doğru yatık durumda

olması  bu sistemde bir problem olduğu göstergesidir. Air-ride sistemi araçtaki yüke göre aracınızı daha önceden belirlenmiş olan sabit bir yükseklikte tutmak için çalışır, bu sırada aracı park etmiş iseniz çalışma sesini net duyabilirsiniz. Diğer taraftan bozuk olan yolda ve arkada yükünüz fazla ise bu sistem sürüş esnasında da çalışmaya devam eder. 

Yıpranmış olan sistemlerde bu da bir süre sonra gösterge paneli sağ tarafında bununla ilgili ikaz ışığının yanmasına sebep olur. Çok çalışmadan ısınan sistem devre dışı kalmıştır. Dinlendirmek amacıyla arka bagaj içerisinde sol tarafta krikonun yer aldığı bölge içerisinde dikey pozisyonda bir şalter ile ayrılmış siyah ON / OFF düğmesini kapatmanız sistemin devreye tekrar girmesini önler ve korumuş olur. Aynı düğmeyi lastik değiştirirken aracınızı kaldırdığınızda veya lifte aldığınızda da yapmanız gerekir ki sistemde bir arıza meydana gelmesin. 

Size yakın bir il olanın Adana da bu aracın bakımı ve bu sistemin gerekirse tamirini yapan Fatih oto bulunmakta. Sahibi Fatih beydir. Kendisine 0 542 216 42 43 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.. Eski Ota garın olduğu caddeden Adana Galleria doğru giderken yaklaşık 500 metre ileride sol tarafınızda kalacaktır yeri.

Tarsus da Nokta oto servis vardır. Sahibi Cemal beydir. Aynı şekilde ona da 0 532 589 41 02 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. Tarsus sanayi sitesinde yer almaktadır. Mobilyacıların hemen arkasında.

 

Mersinde ise yasaklı vardır, internet üzerinden de ulaşabilirsiniz özel Ford servisidir. Servis çok büyük olamasına rağmen bu araç ile sadece orada Murat usta ilgilenmektedir, 0 532 495 94 69 numaralı cep telefonundan ulaşabilirsiniz. Mersin Merkez Sanayi sitesinde yer almaktadır. Fil Oto Yedek parçaya yakın bir konumdadır. 

Yedek parçalara gelince kolaylıkla bulunabiliyor. İstanbul ve Ankara da çok fazla ivedi ulaşabileceğiniz yer var. Özelikle de İstanbul da Maslak sanayi sitesinde neredeyse her parçası var olan bir yer var. Bayram bey 0212 328 35 71 // 72 .

Yağ filtresinde orijinal bulamaz isen ASAS ya da FİL filtrede diş derinliği ve yapısına bakarak bulmanız kolay (Eski 1210 Ford kamyonların ki birebir tutmakta). Hava filtresi zorda kalırsan Renault Laguna yapısal olarak yakın bir filtredir. Bulana ya da sipariş verene değin aslını bunu kullanabilirsin. Bujilerde aracına göre değişiklik göstermek ile beraber (4.0 veya 5.0) bulabilirsin. Bakımlarına dikkat edip düzenli yaptırdığın taktirde seni üzmeden her yere götürür. 

Tipik sorunları vardır ama bunlar da asla çözülmez değildir. EGR yüzünden motor arıza lambası yanması bir sorundur. Gerekli parçalar yenilendiğinde veya bazı parçaların detaylı ve çok ama çok dikkatli temizlendiğinde bu sorun çözülmektedir. Ön düzenden sesler gelebilir. Öncelikle alt ve üst tabla bağlantılarını kontrol edin ve gevşemiş ise sıkıştırın sorun devam ediyorsa viraj demirlerini de kontrol ettirin. Önce viraj demirlerini değiştirmekle başlayın işe, sorununuz devam ederse işini ehli bir ön düzen rot balans işi yapan birine yukarıda sözünü ettiğim parçaları tek tek kontrol ettirin gerekiyorsa değiştirin. 

Tüm bunları yaptığınız halde yine ses var ise direksiyon milinde boşluk vardır muhtemelen bunu da ilk kontrolü edilecekler arasında aklınızda tutun. Direksiyonu çevirirken iken çok hafif bir titreme hissedebilirsiniz o zaman da direksiyon kutusunda bir işlem yapmanız gerekecek. Bunu da sadece bu işi yapan birine götürmeniz gerekiyor demektir.

Arka yaprak yaylara gelince mazot ile silinmesi veya yağlanması sık sık yaylarda sertliğin azalmasına yönelik bir işlem olarak basitçe yapılabilinir. Yada yağlama ve pas sökücü spreyleri bu alanda kullanabilirsiniz. Ama bunları devamlı hareketli masfallı parçalarda kullanmanız ilerleyen zaman içerisinde olumlu sonuçlar doğurmaz. 

Farlar yapısal olarak gerçekten de iyi değiller. Bunları mümkünse mercekli tek parça zenon olanlar ile değiştirebilirsiniz. Daha da olmaz ise Philips 9007XTP Xtreme Power lamp ya da Bosch Plus90 ile far ampullerini değiştirebilirsiniz. Farların temizliği de görüşünüze önemli bir katkı sağlar. Aydınlatma gücünü arttırmak amacı ile far rölesi uygulaması olabilir ama far ve elektrik  tesisatının direncinin bu konuda ne kadar stabil kalacağı bir bilinmeyendir. Hiç sorunsuz yıllarca da kullanabilirsiniz ya da tam tersi olabilir. 

Lpg uygulaması ile de bir şeyler yazmak istedim. (Sanırım konu Explorer olunca dilim şişmiş :) ) İşini iyi yapan LPG ustası nerede olursa ona giderim. Bu uygulama bir kere yapılır. Aracımda Atiker Fast var. Gayet verimli bir kullanım sunmakta. Araç yağını 8000 km de bir tüm filtreler ile değiştiririm buna gaz filtresi de dahildir.

Ailecek biraz ağır seyrediyoruz. Bu da araç harekete hazır hali için 350 kg dört kişi. Tam dolu benzin deposu (80 lt). Ve 70 lt lik LPG tankı ile ( tam dolu hali 50 lt alıyor) . Total hareket ağırlığımız yaklaşık yarım ton kadar oluyor. Mersindeyim. 2000 model Ford Explorer V8 5.0 aracım şehir içinde sakin bir kullanım ve yoğun dur kalk yapmadığım 100 kilometrelik sürüşün ardından 17,8 litre gaz / benzin tüketim değerine sahiptir. Şu ana kadar bunu kaç kere test ettim sayısını bile hatırlamıyorum açıkçası. Aynı yük fakat yoğun trafik ve dur kalk yapılan bir parkurda ise bu oran yine bu gün itibari ile 23,2 lt azami değeri ile ölçüm sağladım.

Aracımı otoban ve şehirler arası sürüşlerde ise 18/10/2013 de elde ettiğim değer ise 100 km sabit hız ile aynı yük değeri ile sarf ettiğim yakıt 100 kilometrede ise 12,3 / 14,2 arasında değişim göstermektedir. Yol bilgisayarımda elde ettiğim değerler ile aynı pompadan yeniden dolum yaptığım da elde ettiğim sapma ise yaklaşık olarak 0,4 ile 1,2 lt arasında farklılık göstermektedir. Bu sapmayı üzerine ortalamasını alarak ve ekleyerek (0,8 lt) yukarıda paylaştım sizler ile.

Kullanması çok zevki olan bu araç tüm dünya üzerinde üretim yeri olan USA de dahil olmak üzere 6,5 milyon adetten fazla satmıştır. Ve halende satmaya devam etmektedir. Ford Türkiye satış politikası ve ülkemiz gerçekleri gereği daha küçük motor hacimli bu tarz araçlar üzerine yoğunlaşmış ve gerek 4.0 V6 gerekse 5.0 V8 araçların ithalini sadece sipariş ile yapmıştır.

Saygılarımla.

 

abim ellerine ve diline sağlık yazan parmakların dert görmesin :) o kadar güzel ve detaylı anlatmışsınki bu yazı sadece bana değil tüm ex kullananlara faydalı bir yazı olmuş teşekkürler. Verdigin numaralardan öncelikle Adana da olan ile irtibata geçip sorunları halletmeye çalışacagım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...