İçeriğe Yönlendir

Yakıt Pompası Sorunu


Yüksel ÇİFÇİ
Çözüme git Yüksel ÇİFÇİ tarafından,

Recommended Posts

Yüksel ÇİFÇİ

Merhaba arkadaşlar,

 

fordclubtr' ye bugün üye oldum, tanışma ve araç tanıtımından sonra sıra geldi aracımdaki probleme :)

 

Bu forumda da benzer sıkıntılarla ilgili konuları inceledim, farklı çözümler önerilmiş..

 

Aracım 2004 1.4 TDCI Comfort, 

 

8 ay önce aldım, 2 ay önce ön diskler, balatalar ve hava filtresi değişti.

 

Yaklaşık 1 hafta önce aracımı çalıştırdıktan 2 saniye sonra stop etti, tekrar denedim çalışmadı, yokuş aşağı sallayınca çalıştı, biraz gittim stop ettim, tekrar çalıştırdım hiç bir problem yok.

 

Sabah tekrar aynı şekilde çalışıp 2 saniye sonra stop etti ve çalışmadı, eve yakın bir usta vardı ona götürdüm ve bilgisayarla arıza tespiti yaptı;

 

Bilgisayar "Krank mili konum sensörü arızalı" dedi, gittim aldım değiştirildi ve problem giderildi

 

Ertesi sabah aynı sıkıntı.. tekrar aynı ustaya götürdüm, bilgisayar herhangi bir uyarı vermiyor

 

Araç bir kez çalışınca uzun süreli park halinde kalmazsa tekrar çalışıyor ama uzun süreli bekledikten sonra aynı problem devam ediyor

 

Usta vakvak pompasını elle pompalayınca yakıt motora geldi ve çalıştı ama uzun süreli beklemelerde el ile yakıt pompalanmazsa araç gine çalışmıyor

 

Aracın şu andaki en son durumu; araç uzun süreli beklemelerden sonra 2 saniye çalışıp stop ediyor ve tekrar çalışmıyor, el ile 4-5 sefer pompalayınca yakıtın geldiği anlaşılıyor, 4-5 kez daha pompalayıp marşa basınca çalışıyor..

 

Problemin kaynağı ne olabilir ?

 

 

Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler, saygılarımla..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mqazotun geri kaçmasını önleyen bir parça vardı.... Bilenler yazacaktır.. Hoş geldiniz.. 

Yorum bağlantısı

Mqazotun geri kaçmasını önleyen bir parça vardı.... Bilenler yazacaktır.. Hoş geldiniz.. 

 

 

Benzinli araçlarda da geri kaçmasını önleyen parça var mı ? Bende çok merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Vakvak ve bağlı yakıt borularında delik olmalı, hava filtresini kutusuyla sök ve alltaki şeffaf boruların geçme yerlerini incele, geçme derken ek yeri değil, motor üst kapağında yuva yerleri var, hortum kıpırdamasın diye tutan yerler, bunlar zamanla sürtünmeye bağlı hortumda minik bir delik açılmış olabilir.

 

Not: Arabayı sakın vurdurma.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yüksel ÇİFÇİ

Vakvak ve bağlı yakıt borularında delik olmalı, hava filtresini kutusuyla sök ve alltaki şeffaf boruların geçme yerlerini incele, geçme derken ek yeri değil, motor üst kapağında yuva yerleri var, hortum kıpırdamasın diye tutan yerler, bunlar zamanla sürtünmeye bağlı hortumda minik bir delik açılmış olabilir.

 

Not: Arabayı sakın vurdurma.

 

Cevaplar için teşekkürler..

 

Dün gece arabamın ön kısmı aşağıda kalacak şekilde yokuş aşağı park etmiştim, biraz önce denedim ve aracım çalıştı..

 

Duruş açısına göre yakıtı geri kaçırmadı ve el ile pompalamaya gerek kalmadan çalıştı..

 

Belirttiğiniz çözüm bu durumda da geçerli mi acaba ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Geçerlidir, siz dediğim yeri bir kontrol edin, boruları yerinden çıkarıp bakın, aşınan nokta belli olur, sorun yoksa o zaman vakvak ın içindeki valf sorun yapmış olabilir, vakvak tek satılır bu arada :)

Örnek link:

http://www.yedekparcaford.com/?urun-7650-FIESTA-1-4-TDCi-ENJEKTOR-VAKVAK-EL-POMPASI-2009-2011-iTHAL.html

 

Borular bunlar, 300 kaat fiyat koymuşlar  :shok:

7642_buyuk.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yüksel ÇİFÇİ
(düzenlendi)

Geçerlidir, siz dediğim yeri bir kontrol edin, boruları yerinden çıkarıp bakın, aşınan nokta belli olur, sorun yoksa o zaman vakvak ın içindeki valf sorun yapmış olabilir, vakvak tek satılır bu arada :)

Örnek link:

http://www.yedekparcaford.com/?urun-7650-FIESTA-1-4-TDCi-ENJEKTOR-VAKVAK-EL-POMPASI-2009-2011-iTHAL.html

 

Borular bunlar, 300 kaat fiyat koymuşlar  :shok:

7642_buyuk.jpg

 

Cevap için teşekkürler Ali bey..

 

Bugün vakvak pompası ve iki taraflı hortumunu değiştirdik, orjinal olmayan vakvak pompası vardı, onu taktık

 

Havasını aldık ve çalıştı, aradan 5-6 saat geçti tekrar denedim çalıştı ve 2-3 saniye sonra stop etti, tekrar el ile pompalamak zorunda kaldım :(

 

Tek çözüm olarak komple seti mi değiştirmek gerekiyor ?

 

Bir de mazot filtresinden olabilir mi ? 9 ay önce değiştirilmiş ve 5000 km civarında kullanıldı..

 

 

 

Ali bey,

Oring'lerden yapmaz mı aynı zamanda?

 

 

Oringler bu setin içinde değil sanırım, onların da mı değişmesi lazım ?

tarihinde Yüksel ÇİFÇİ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali bey,

Oring'lerden yapmaz mı aynı zamanda?

Geri dönüşlerden kaçak varsa yapmaz.

Demek vakvak değilmiş, geri dönüş oringlerinde olsa motor ısınınca mazot kokusunu içerden alırsın, sürücü camının oradan hafiften buhar bile görünür, ayrıca hava filtresini sökünce kaçak hemen anlaşılır, şimdi kolyadan zora doğru kontrol ediyoruz, vakvak değilse hortumlar dikkatlice incelenmeli genelde sürtünen kısmda toplu iğne ucu kadar deli oluyor ve hava yapıyor araç.

 

Bu arada enderde olsa mazot filtreside bazen sorun çıkarır, altta su tahliye tapası var, sıkılımı kontroledin, arka taraftada müşür var, onunda sıkılığına bakın, bazen filtrede bile delik olabiliyor yada hortumun filtreye girdiği basmalı kelepçelerde sorun olabiliyor.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İsmail Mumcu

Kalitesiz olan mazot filtresi aynı sorunu çıkartabiliyor başıma aynı problem gelmişti bosh marka mazot filtresiyle değiştirdim sorun bitti 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Yüksel ÇİFÇİ
(düzenlendi)

Bosch marka yakıt filtresi değiştirildi, sorun gine devam ediyordu, en son yakıt hortum seti değişti ve sorun çözüldü..

 

7642_buyuk.jpg

 

Bir tanıdık vasıtasıyla 215 TL'ye aldım + 65 TL yakıt filtresi + 50 TL işçilik = 330 TL

 

Yaklaşık 200 TL de daha önceki işlemlere vermiştim :(

 

Bayağı bir masraf çıkarttı bana, ama aracın sesi ve çekişi bile değişti..

 

Konuda değerli yorumlarını esirgemeyen tüm arkadaşlara teşekkürler..

 

Saygılarımla.. 

tarihinde Yüksel ÇİFÇİ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bosch marka yakıt filtresi değiştirildi, sorun gine devam ediyordu, en son yakıt hortum seti değişti ve sorun çözüldü..

 

 

 

Bir tanıdık vasıtasıyla 215 TL'ye aldım + 65 TL yakıt filtresi + 50 TL işçilik = 330 TL

 

Yaklaşık 200 TL de daha önceki işlemlere vermiştim :(

 

Bayağı bir masraf çıkarttı bana, ama aracın sesi ve çekişi bile değişti..

 

Konuda değerli yorumlarını esirgemeyen tüm arkadaşlara teşekkürler..

 

Saygılarımla.. 

Geçmiş olsun  :good1:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...