İçeriğe Yönlendir

Depoyla Mazotla Uğraşmayıp Demiryoluna Yönelsek


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Borga Tansel

Aa, Borga'cım, "hızlı tren" ama işte ya. Ne yapılsa iyidir, güzeldir. Baltalamayalım lütfen ama. Güvenli olmasına gerek yok ki kardeşim; hızlı gitsin yeter. Bir şey olursa "pilotaj hatası" der geçerler... Sen Türkiye'de demiryollarının gelişmesini istemiyorsun galiba. Ne olursa olsun savunacaksın. Bi daa yapma tamam mı canım? :seytan:

 

Özür dilerim sevgili Hocam. Haklısınız, yürümeyi öğrenmeden me'lemeyi öğrenmek lazım :seytan:

http://www.ekoayrinti.com/news_detail.php?id=129124

Bu haber sonrası bazı açıklamalar olmuştu. Tünel hakkındaki problem yalanlamadı. Şu hat bir şekilde açılması lazım. Aile biüyüklerim bostancıda oturuyor. Eskiden bostancı tren garından 10 dakika da yürüyerek eve varırdım. Hat çalışmadığı süreçte otobüse bin ataşehirde in. Servisi bekle. Bostancı gösteri merkezinde inip eve kadar 20 dakika yürü. Benim için oldukça zor oluyor bu şekilde.

Haber doğru. Milyon dolarlık proje yapılıyor, ama gel gör ki ufacık bir zemin etüdünün üstünkörü yapılmasından dolayı ne hallere düşülüyor, geliniyor. Varyantla geçecekleri de doğru bugün aldığım haber neticesinde. 

Yorum bağlantısı

Söyledi. İlk önce kendimden başlayayım ama. 2 ay çalıştım hızlı trende Eskişehir'de. İnşaatlar gerçekten çok özensiz yapılıyor ve denetleme ehil kişiler tarafından yapılmıyor. Sadece yukardan bakmakla denetleme yapılmaz. Elinde metre ayağında çizme olmadan bu iş yapılmaz. Onu geçelim hadi.

Deneme seferleri insanlarla yapılmaz. Ülkede sözde deneme seferleri yapılıyor ama sözde işte. Normal ortalama doluluk hesaba katılarak ona göre trene ağırlık yüklenir ve bu deneme seferleri aylar sürer. Çünkü hattın alt temelinin oturması zaman alır. Hatta iyi bir yağmur görmesi alt temelin suya doyması çok önemli bir kriterdir. 2 yıl zaman süresi de yaklaşık buradan çıkmakta. Bazı şeyler, özellikle betonarme ve prefabrik olan kısımların nasıl tepki vereceğini görmek için yeterli bir süredir 2 sene...

 

Tam bitmeden açabilirler de nasıl bir şey olacak bu çok önemli. Daha 2 ay önce gebze tarafında üstyapının ihalesi yapılmamıştı. O tünel zeminin hikayesini biliyorum ayrıntılarıyla yüzyüze geldiğimizde anlatırım detaylıca hatırlat bana :) buradan anlatması uzun sürer :) Allah sonumuzu hayır eylesin :)

Ankara-eskişehir hattı 2009 dan beri çalışıyor,sıkıntı yok çok şükür,test sürüşleri kum torbaları konularak yapıldı ve aylarca sürdü.Ayrıca 29 ekime yetişmezse açılmayabilir,kimsenin can güvenliği riske atılmaz.

yanıltıcı bilgiler veriyorsun.

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Ankara-eskişehir hattı 2009 dan beri çalışıyor,sıkıntı yok çok şükür,test sürüşleri kum torbaları konularak yapıldı ve aylarca sürdü.Ayrıca 29 ekime yetişmezse açılmayabilir,kimsenin can güvenliği riske atılmaz.

yanıltıcı bilgiler veriyorsun.

Yanıltıcı bilgiler vermiyorum. Hızlı tren çalışmalarında bizzat kendim çalıştım bu yetmez mi?. Ayrıca, hızlı trenin raydan çıktığı zamanı da hatırlıyorum, haber arşivlerinde var. Kaza da ölen olmadı çok şükür ama hep olduğu gibi suç makiniste kesildi. Kum torbalarıyla deneme seferleri yaptılar doğru, aylarca sürmedi ancak. Evet hat 2009'dan beri çalışıyor ama yolculuğun ne kadar sarsıntılı olduğunu binenler biliyor ;) peki bu sarsıntı neden oluyor? Dediğiniz gibi 2009'dan beri yani alt tarafı daha 4 senelik tren. 4 senede bu hale geldiyse vay halimize. 

Yeni hat açılmasın zaten, yetişemeyeceği belli. Kimsenin can güvenliği riske atılmaz diyorsunuz ama zamanında çok güzel attılar ve Pamukova kazasında ölenler oldu. Hepimiz biliyoruz ki Türkiye'de insan canının değeri çok az. 

Yorum bağlantısı

Yanıltıcı bilgiler vermiyorum. Hızlı tren çalışmalarında bizzat kendim çalıştım bu yetmez mi?. Ayrıca, hızlı trenin raydan çıktığı zamanı da hatırlıyorum, haber arşivlerinde var. Kaza da ölen olmadı çok şükür ama hep olduğu gibi suç makiniste kesildi. Kum torbalarıyla deneme seferleri yaptılar doğru, aylarca sürmedi ancak. Evet hat 2009'dan beri çalışıyor ama yolculuğun ne kadar sarsıntılı olduğunu binenler biliyor ;) peki bu sarsıntı neden oluyor? Dediğiniz gibi 2009'dan beri yani alt tarafı daha 4 senelik tren. 4 senede bu hale geldiyse vay halimize. 

Yeni hat açılmasın zaten, yetişemeyeceği belli. Kimsenin can güvenliği riske atılmaz diyorsunuz ama zamanında çok güzel attılar ve Pamukova kazasında ölenler oldu. Hepimiz biliyoruz ki Türkiye'de insan canının değeri çok az.

Sanırım en az 20 defa binmisligim vardır hızlı trene,daha da yorum yapmıyorum artık,soylediklerinin hepsi abartılı şehir efsanesi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Barış kardeş, boşa itiraz etme, efsane falan değil, ben inşaat firmasında çalışıyorum, tren yolunda çalışmadım ama ülkenin en büyük HES inşaatlarında en antika tünellerinde kara yollarında çalışmışlığım var, bu işin kontrollüğünden imalatına kadar herşeyini gördüm halada görmekteyim, sana tek şey söyliyim, hiçbir şeye güvenme hemde hiç, o kadar diyorum, iyi diyorsan öyle olsun, daha başka şey söylemeyeceğim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Borga Tansel
(düzenlendi)

Sanırım en az 20 defa binmisligim vardır hızlı trene,daha da yorum yapmıyorum artık,soylediklerinin hepsi abartılı şehir efsanesi

Hızlı trenlerde konforu test etmenin çok basit bir yolu vardır. Bira bardakları olur ya şöyle bombeli hani, öyle bir bardağa suyu doldurursunuz, ağzına kadar değil ancak %90 civarı diyelim. Eğer yolculuk süresinde bardaktan su dökülürse sıkıntı var demektir. Ben mühendisçe değerlendiriyorum olayı. Amacım hızlı treni ve hükümeti yerden yere vurmak değil. Herkes 400 km hız yapan hızlı tren isterken ben ülkemizin hızlı trenini savundum. Ancak yapılan her şeyin doğru bir biçimde yapılması gerekiyor. Neticesinde milyondolarlar harcanıyor. Bu paralarda bir şekilde bizden alınıyor. Sizin için söylediklerim şehir efsanesi olabilir, saygı duyuyorum. Bir inşaat mühendisi olarak kalitesiz olduğunu söylüyorum.

 

Me'lemek derken?

Bireyler olarak koyunlaşmayalım... Bu forumdaki herhangi bir şahıs için söylemedim o cümleyi yanlış anlaşılmasın... Genel ülke olarak..

tarihinde Borga Tansel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

İşe teknik açıdan bakmak gerekir,

Testler nasıl yapıldı, kim onay verdi, onay süreci nasıldır, test spesifikasyonu hangi standartlarda oluşturuldu yada akreditesi kim tarafından yapıldı?

Tüm bu testler yapılıp onaylanırsa eyvallah, ancak kum torbası yükleyip bir kaç tur atsın noolcek bakalım ile test ediliyorsa vay halimize. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Alttaki fotoğrafı bir kaç gün önce Zonguldaktan dönerken Ereğli yakınlarında ışıklarda beklerken çektim.Bir ara karpuzcu amcam arkamdan yardırmış yaklaşık 80-90 km hızla geliyordu.Bu hızlarda kasadakilere birşey olmamışsa hatta dikkatli bakın tampondakine birşey olmamışsa korkmayın biz Türk milletiyiz ;) bize birşey olmaz :hahahoho: Ha yeni trenler bu araç kadar konforsuzsa onu da bilemem :unsure2:

72mq.jpg
 

Hızlı trenlerde konforu test etmenin çok basit bir yolu vardır. Bira bardakları olur ya şöyle bombeli hani, öyle bir bardağa suyu doldurursunuz, ağzına kadar değil ancak %90 civarı diyelim. Eğer yolculuk süresinde bardaktan su dökülürse sıkıntı var demektir. Ben mühendisçe değerlendiriyorum olayı.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Alttaki fotoğrafı bir kaç gün önce Zonguldaktan dönerken Ereğli yakınlarında ışıklarda beklerken çektim.Bir ara karpuzcu amcam arkamdan yardırmış yaklaşık 80-90 km hızla geliyordu.Bu hızlarda kasadakilere birşey olmamışsa hatta dikkatli bakın tampondakine birşey olmamışsa korkmayın biz Türk milletiyiz ;) bize birşey olmaz :hahahoho: Ha yeni trenler bu araç kadar konforsuzsa onu da bilemem :unsure2:

Adnan ustam adamı tebrik etseydin, sonra da çayı alıp içseydin :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Gülle

İşe teknik açıdan bakmak gerekir,

Testler nasıl yapıldı, kim onay verdi, onay süreci nasıldır, test spesifikasyonu hangi standartlarda oluşturuldu yada akreditesi kim tarafından yapıldı?

Tüm bu testler yapılıp onaylanırsa eyvallah, ancak kum torbası yükleyip bir kaç tur atsın noolcek bakalım ile test ediliyorsa vay halimize. :)

bu sene kampüste dolaşırken iki mühendisin konuşmasına tanık olmuştum ölçü alıyorlar proje çiziyorlar biri yaz 3 derece doğu filan dedi diğeride doğu neresi şimdi nasıl bulacağız diye sordu  :) tabi arkadaşı bilimin ışığında direk cevap verdi sağ taraf yaz o zaman diye :) tabi diğerinin sorgulayıcı bilimsel zekası bu saçmalığı kabul etmedi neye göre sağ taraf lan dedi ya yaz işte büyük ağacın sağ tarafı cevabını alınca tabi ki tatmin oldu . :)  aklıma direk evin içinden geçen otoban haberi geldi o an :)

Yorum bağlantısı

Barış kardeş, boşa itiraz etme, efsane falan değil, ben inşaat firmasında çalışıyorum, tren yolunda çalışmadım ama ülkenin en büyük HES inşaatlarında en antika tünellerinde kara yollarında çalışmışlığım var, bu işin kontrollüğünden imalatına kadar herşeyini gördüm halada görmekteyim, sana tek şey söyliyim, hiçbir şeye güvenme hemde hiç, o kadar diyorum, iyi diyorsan öyle olsun, daha başka şey söylemeyeceğim...

 

 

Hızlı trenlerde konforu test etmenin çok basit bir yolu vardır. Bira bardakları olur ya şöyle bombeli hani, öyle bir bardağa suyu doldurursunuz, ağzına kadar değil ancak %90 civarı diyelim. Eğer yolculuk süresinde bardaktan su dökülürse sıkıntı var demektir. Ben mühendisçe değerlendiriyorum olayı. Amacım hızlı treni ve hükümeti yerden yere vurmak değil. Herkes 400 km hız yapan hızlı tren isterken ben ülkemizin hızlı trenini savundum. Ancak yapılan her şeyin doğru bir biçimde yapılması gerekiyor. Neticesinde milyondolarlar harcanıyor. Bu paralarda bir şekilde bizden alınıyor. Sizin için söylediklerim şehir efsanesi olabilir, saygı duyuyorum. Bir inşaat mühendisi olarak kalitesiz olduğunu söylüyorum.

 

Bireyler olarak koyunlaşmayalım... Bu forumdaki herhangi bir şahıs için söylemedim o cümleyi yanlış anlaşılmasın... Genel ülke olarak..

 

 

Mühendislik kalitesine güvenmeme noktasında katılıyorum maalesef size. Tüm işlerimiz salla pati. 

Peki güzel soruyorum bende ozaman,eğerki öyle birşey varsa burada hata işini düzgün yapmayan mühendisinmi,yoksa ona işini düzgün yapması için maaş veren,o işin yapılması için her türlü imkanı sağlayan,hiç bir karşılık beklemeden halkına daha iyi hizmet sunmak için çaba sarfeden mercilerinmi?

Birşeyleri eleştirirken önce bir düşünmek lazım,herkes önce bir kendisine bakması lazım,bir iş yapılıyorsa layıkıyla yapılması lazım,önce biz bunları bir yapalım sonra eleştirilmesi gerekenleri eleştiririz.

Yazıktır günahtır milyon liralar harcanmış,binlerce kişinin emek verdiği bir projeye,sağdan soldan duyma aslı astarı olmayan dedikodularla saldırmak.

yüksek hızlı tren 2009 yılından beri çalışmaktadır ve güvenlidir.daha öncesinde bir yıl test sürüşleri yapılmış,teknik kontrolleri üniversiteler tarafından yapılmıştır ve güvelidir.

Yorum bağlantısı

Konu iyice siyasete doğru gidiyor.Senin yazdıklarında hem fikiriz,bende farklı birşey söylemiyorum aslında.

Dediğin  gibi kimseyi savunmuyorum da,demek istediğim önce biz doğru olalım,sonra doğru yolu buluruz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu durumda ne oluyor, heryere vasıfsız okul açmak, içi boş okul, boş mühendis mimar iktisatçı vs. mezun etmek, bunları göreve getirmek ve al sana dahada cahilleşen toplum, kısaca olay farklı diyeyim, 50 yıllık plan olarak düşünün, anlatabildimmi...

Yorum bağlantısı
Cüneyt Demir

Devlet bir ülkedeki en büyük mafyadır kaçakmış vs miş hepsi boş

bunları kaçağın önüne geçmek için değil bizden daha çok (ç)almak için yapıyor.bir nevi gelir paylaşımı.sana üç verip gei beş alıyor.

Yorum bağlantısı
Borga Tansel
(düzenlendi)

Peki güzel soruyorum bende ozaman,eğerki öyle birşey varsa burada hata işini düzgün yapmayan mühendisinmi,yoksa ona işini düzgün yapması için maaş veren,o işin yapılması için her türlü imkanı sağlayan,hiç bir karşılık beklemeden halkına daha iyi hizmet sunmak için çaba sarfeden mercilerinmi?

Birşeyleri eleştirirken önce bir düşünmek lazım,herkes önce bir kendisine bakması lazım,bir iş yapılıyorsa layıkıyla yapılması lazım,önce biz bunları bir yapalım sonra eleştirilmesi gerekenleri eleştiririz.

Yazıktır günahtır milyon liralar harcanmış,binlerce kişinin emek verdiği bir projeye,sağdan soldan duyma aslı astarı olmayan dedikodularla saldırmak.

yüksek hızlı tren 2009 yılından beri çalışmaktadır ve güvenlidir.daha öncesinde bir yıl test sürüşleri yapılmış,teknik kontrolleri üniversiteler tarafından yapılmıştır ve güvelidir.

Ben buraya yazarken sağdan soldan duyma asılsız haberlerle yazmadım. Hem işim gereği hem de Eskişehir'de olmamdan mütevellit hızlı tren inşaatlarıyla yakından ilgileniyorum. Buraya yazarken aldığım haberlerden bazılarını TCDD Genel Müd.'de çalışan arkadaşımdan bazılarını müteahhit firmada çalışan abilerimden aldım. Ankara-Eskişehir hattına güvensiz demedim ayrıca sadece konforsuz olduğunu söyledim ki ben teknik açıdan yaklaştım. Tekniğiniz benden fazla ise lütfen sizde yukarıda yaptığım gibi açıklamasını yapınız. Yapınız ki bizde tecrübe edinelim.

Güvensiz olarak bahsettiğim kısım İstanbul-Eskişehir arasında inşaatı devam eden kısımdır. Ama bu değil ki illa kaza olacak. Sadece %1 riske girmek varken niye %40 riske girelim.

Teknik kontrolleri üniversiteler tarafından yapılmış diyorsunuz. Herkes üniversitelerimizin hangi koşullarda olduğunu bilmekte. Siz bilmiyorsanız bir araştırın derim o zaman.

tarihinde Borga Tansel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

Ankara-Konya YHT inşaatının Polatlı,Sarayönü şantiyelerinde babam bizzat 2 yıl çalıştı bende aralıklarla yanına gidip hattın yapılışını, Eskişehir-Konya makası inşasını gördüm.

 

Babam greyder operatörüdür, işi alan ana firmada da çalıştı taşeron firmada da çalıştı. Yani her ikisini de gördük. İşte olayın koptuğu noktada burası, Ana firma örneğin (Güriş, Çetin İşl, Yüksel, Fermak) yukarıdan çok sağlam denetleniyorlar haliyle işlerini yaparken babam sürekli disiplin altında çalıştığını söylerdi. Bu firmalar aynı zamanda kendilerini de denetliyorlar tabi ki ama o ne kadar şeffaftır orası meçhul? Rayların altında bulunan mekanik denen (siyah taş) malzemenin altına serilen toprağı dahi inceliyordu bu firmalar. İçinde ne kadar su var ne kadarı çakıl taşı, konkasör den işlenme malzeme bulunduruyor mu? Bunlar denetleniyordu. Fakat belli bir müddet sonra taşeron firmaya geçti. İnanın taşeron firmada gördüklerimi anlatsam cidden trene binerken korkarsınız ki bugün YHT ile seyahat ettim cidden korkuyorum güven vermiyor. Hani restorantın mutfağında çalıştıktan, bulunduktan sonra bir daha dışarıda zor yemek yersiniz ya aynen öyle. Gelen toprak malzeme taşeronun kendi taş ocağından geliyor içinde bulunan malzemeleri ne ana firma inceliyor ne TCDD ne karayolları mühendisleri. Orta da cidden bir karambol var. Harfiyat sahasında dolgu yapılan bir bölümde 1 tane mühendis yok. (Kendini şantiye de "formen" olarak adlandıran vatandaş tipi hariç). Utanmasa trenin geçeceği hattı kendi belirleyecek bir tip oluyor bu insanlarda. Haliyle 280 kmlik bir hattın en azından 200 km gibi büyük bir bölümünü taşeron firmalar yapıyor korku ve kaygıyı bu yüzden duyuyorum. 0-10 km arasını alan taşeron firma farklı çalışıyor 15-22 km arasını alan taşeron başka çalışıyor. Taşeronun amacıda düzgün iş ortaya çıkarmak değil kesinlikle. Amaç yüksek kâr elde etmek. Çok garip bir karambol var orta da. Ama bu konuştuklarım alt yapı için geçerli. Üst yapı yani mekanik malzeme ve raylar makineleşmiş sistemler ile yapılıyor ve serilecek malzeme belli, insan hatası olabildiğince az. Raylar montajlanmış halde geliyor yani altında ki beton bloklara indirildikleri yerde sabitlenmiyorlar. Bunları özel bir makine montajlı halde zemine bırakıyor, bir soğuk ve bir sıcak dönem geçirdikten sonra raylar üstünde çok hassas çalışan bir cihaz ince ayarlar yapıyor. Ha alt yapı böyleyken üst yapı 5 yıldız olsun ben yine de gönül rahatlığıyla binemem. O yüzden bize yeter 250 km hız yapan tren. Hatta çok bile. Düşünüyorum da 350 400 Km H gibi suratlerde giden bir tren hattını yapmak bize göre değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Arasında bir fark görmüyorum...

Bir önceki mesajdan yola çıkarak şunu söyleleyim. Amerikada 1.5 ay 5 yıldızlı otelde oda temizlikçisi olarak çalışmış birisi olarak söylüyorum. Isterseniz 10 yıldızlı otelde kalın, otellerdeki bardakları, havluları ve çarşafları kullanmazdım :)

 

Umarım bir gün mesleğin ile ilgili birisi seni eleştirip, sizin bir şey bildiğiniz yok, siz bu diplomayı kılıfına uydurup almışsınız, çünkü bu ülkede her şey kılıfına uyduruluyor demez.

 

Diyeyim ve konuyu daha fazla uzatmayayım, önce üniversiteler, sonra oteller geldi. Konu farklı kurumlara doğru gitmesin :D

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Umarım bir gün mesleğin ile ilgili birisi seni eleştirip, sizin bir şey bildiğiniz yok, siz bu diplomayı kılıfına uydurup almışsınız, çünkü bu ülkede her şey kılıfına uyduruluyor demez.

 

Diyeyim ve konuyu daha fazla uzatmayayım, önce üniversiteler, sonra oteller geldi. Konu farklı kurumlara doğru gitmesin :D

Üniversitelerde meslek de öğrenmiyoruz merak etmeyin ;) Hepsini gerçek hayatta tecrübe ediyoruz. Üniversite de sadece altyapıyı alıyoruz. Kimimiz iyi mühendis oluyor, kimimiz olmuyor. Kendini gerçek hayatta geliştirebilenler iyi mühendis oluyor. 

Şahsen birisi bana böyle dese, kesin bir hatam olduğundan söyler. Hatam varsa zaten her konuda da haklıdır ;) Eleştirsinler zaten, eleştirilmeden, yanlış yapmadan doğruları öğrenemeyiz :)

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Üniversitelerde meslek de öğrenmiyoruz merak etmeyin ;) Hepsini gerçek hayatta tecrübe ediyoruz. Üniversite de sadece altyapıyı alıyoruz. Kimimiz iyi mühendis oluyor, kimimiz olmuyor. Kendini gerçek hayatta geliştirebilenler iyi mühendis oluyor. 

Şahsen birisi bana böyle dese, kesin bir hatam olduğundan söyler. Hatam varsa zaten her konuda da haklıdır ;) Eleştirsinler zaten, eleştirilmeden, yanlış yapmadan doğruları öğrenemeyiz :)

 

Yok Borga'cım merak etmiyorum, çünkü ben tecrübe edeli 14 yıl olmuş :)

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Yok Borga'cım merak etmiyorum, çünkü ben tecrübe edeli 14 yıl olmuş :)

Tamam o zaman :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Banyodaki havlular, tuvalet temizliğinde kullanılır yerler silinir falan  sen oradan devamını getir istersen :) o havlularla bardak sileni bile gördüm...

yuh.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...