İçeriğe Yönlendir

7 Bin Km Geçti Neredeyse Kaputu Açmadım.neler Yapılmalı Sizce?


Cüneyt Demir

Recommended Posts

Cüneyt Demir

aracı ilk alınca 63 bin km de bakıma soktum.filtreleri yağı ve balataları 460 tl değiştirdim.o günden beri neredeyse kaputu açmadım.70 bin e yaklaştı araba.anlamadığım için bu işlerden neler eksilmiş ne yapılmalı yardımınız iyi olur.60 bin bakımı konusunda sordum ama cevap alamayınca konu açtım.umarım konumu yeniden birleştirmez arkadaşlar.yoksa cevapsız kalır yine  :flowers:  :shok:

 şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

aracı ilk alınca 63 bin km de bakıma soktum.filtreleri yağı ve balataları 460 tl değiştirdim.o günden beri neredeyse kaputu açmadım.70 bin e yaklaştı araba.anlamadığım için bu işlerden neler eksilmiş ne yapılmalı yardımınız iyi olur.60 bin bakımı konusunda sordum ama cevap alamayınca konu açtım.umarım konumu yeniden birleştirmez arkadaşlar.yoksa cevapsız kalır yine  :flowers:  :shok:

 şimdiden teşekkürler

Önce kaput açılıp gözle kontrol yapılmalı. Yağ veya herhangi bir sıvı sızıntısı kontrol edilmeli.

Daha sonra düz bir yerde yağ çubuğuyla yağ seviyesi kontrol edilmeli. Eksikse aynı yağ ile tamamlanmalı.

Radyatör suyu kontrol edilip eksikse kireçsiz suyla tamamlanmalı.

Cam suyu kontrol edilmeli eksikse kış geldiği için donmayan sıvı ile tamamlanmalı.

Eğer eliniz yatkınsa hava filtresi sökülüp çok tozlanmışsa yenisi ile değiştirilmeli.

Şimdiden kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Cüneyt Demir

Önce kaput açılıp gözle kontrol yapılmalı. Yağ veya herhangi bir sıvı sızıntısı kontrol edilmeli.

Daha sonra düz bir yerde yağ çubuğuyla yağ seviyesi kontrol edilmeli. Eksikse aynı yağ ile tamamlanmalı.

Radyatör suyu kontrol edilip eksikse kireçsiz suyla tamamlanmalı.

Cam suyu kontrol edilmeli eksikse kış geldiği için donmayan sıvı ile tamamlanmalı.

Eğer eliniz yatkınsa hava filtresi sökülüp çok tozlanmışsa yenisi ile değiştirilmeli.

Şimdiden kolay gelsin...

çok sağolun öğretmenım.

klima gazı denen bir şey de var ona nasıl bakılır?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

2,3 yakıt alımda bir(veya uzun yola çıkarken ):yağ seviye, su seviye, fren hidrolik seviye, çatlak kaçak kontrolü, kayış kontorolü

her ay: lastik basıç kontrolü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

çok sağolun öğretmenım.

klima gazı denen bir şey de var ona nasıl bakılır?

Hocam onu sanırım onu ölçmek için cihaza bağlamak gerekiyor. Eğer soğutmada sıkıntı yoksa hiç elletmeyin derim. Klimayı çalıştırdığınızda içeride koku oluşuyorsa içeriden klima hava üfleme deliklerini temizleyebilirsiniz. Bunun için spreyler var. Ama uğraşmak istemezseniz Klima kapalı iken en yüksek sıcaklıkta fanı sonuna kadar açıp 5-6 dakika çalıştırırsanız içerideki nemi kurutup bakteri üremesini bir miktar önlersiniz.

Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

2,3 yakıt alımda bir(veya uzun yola çıkarken ):yağ seviye, su seviye, fren hidrolik seviye, çatlak kaçak kontrolü, kayış kontorolü

her ay: lastik basıç kontrolü

+1

 

can sıkıntısına açar sağısını solunu kontrol ederim yerinden oynayan çıkan kablo var mı.çatlak patlak bi yer var mı diye.

 

nerdeyse ayda 10-15 kere açar bakarım kaputun altında neler var diye.

 

hiç bişey yapmasam bile tozunu alıırım.

cumartesi günü hava kompresörü ile motorun her yerine hava tuttum tozlarından temizledim.elimin girmediği yerlerden baya toz çıktı mesela

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cüneyt Demir

+1

 

can sıkıntısına açar sağısını solunu kontrol ederim yerinden oynayan çıkan kablo var mı.çatlak patlak bi yer var mı diye.

 

nerdeyse ayda 10-15 kere açar bakarım kaputun altında neler var diye.

 

hiç bişey yapmasam bile tozunu alıırım.

cumartesi günü hava kompresörü ile motorun her yerine hava tuttum tozlarından temizledim.elimin girmediği yerlerden baya toz çıktı mesela

abi bilmiyorum ki hangisi nedir hangi kutuda ne var:)

temizliği geçen ilaçlı yaptırdım.ama hidrolik falan tehlikeli biraz bilmek lazım ama motor olayına merakım fazla yok.

estetik ve müzik olsa atlarım ama yağ kayış demir anlamıyorum malesef  :blush:

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Bu hatayı bir daha sakın yapmayın.

4-5 günde bir yağını suyunu kontrol ederim.

Araç susuz yada yağsız kalırsa farkında olmadan motor yatak sarar.

Yorum bağlantısı
Cüneyt Demir

Bu hatayı bir daha sakın yapmayın.

4-5 günde bir yağını suyunu kontrol ederim.

Araç susuz yada yağsız kalırsa farkında olmadan motor yatak sarar.

:shok:

yarın sanayiye koşuyorum

hocam kolaylık için sarı renkte gösterilmiştir, bakılacak noktalar. :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/2005_Ford_Focus_ZX4_SE_engine.jpg

evren bey çok sağolun.ama yağını çeksem de anlamam sanırım.iyissi mi iyi bir gözlemci olup ustalara bakmak.peki hangi yağ katılmış nerden bilecez.ekleme yapmak için.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Cüneyt bey, 1 sene olmadıysa şu aşamada yapcak bir şey yok. Tabi gözle kontrol her zaman şart.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam

Örtmenim, yeni okul döneminiz hayırlı olsun.

arcınızın bu bakımlarını daha sıklıkla yapmanız gerekir. Evren beyin verdiği resim yardımcı olacaktır. muhtemelen 3000km daha hakkın var ama eksilen motor sıvıları için bir yağlamacıya götürün şimdilik onlar tüm eksilenleri tamamlarlar. bu arada sorun hangisi nedir diye. bunlara kapınızın önünde hanımı beklerken sıkılıp korna çalmamak için yapılacak basit işlerdir. :D

Yorum bağlantısı
Cüneyt Demir

Örtmenim, yeni okul döneminiz hayırlı olsun.

arcınızın bu bakımlarını daha sıklıkla yapmanız gerekir. Evren beyin verdiği resim yardımcı olacaktır. muhtemelen 3000km daha hakkın var ama eksilen motor sıvıları için bir yağlamacıya götürün şimdilik onlar tüm eksilenleri tamamlarlar. bu arada sorun hangisi nedir diye. bunlara kapınızın önünde hanımı beklerken sıkılıp korna çalmamak için yapılacak basit işlerdir. :D

hanım yok abi daha.malesef mi desem bilemedim.ama iyi bir oyalanma yolu. :D

soruyorum aslında ama unutuyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...