Furkan Avcı 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 Harcanan emek ve zaman için teşekkürler, yalnız bu sonuçlar bende tereddüt oluşturdu. Adac, testinde 205/55/16'da ıslak zemin, fren performansında açık ara Yokohama C Drive 2 en iyisiydi.. Hakikaten ya petlas bi ADAC testine girsin sonuncu da olsa bence başarılı sayılabilir. En azından hangi konularda başarılı az çok kıyaslayabilirdik. Bu testin sonuçlarından sonra siz hala ADAC diyorsunuz, Ya ADAC yanlış test ediyor yada Rezulteo!! Her iki testte de Contiler birinci Yokohama ile arasında 3-5 lastik fark var. Sizin testte ise Yokohama 1. Contiler 8. Yada ıslak zemin testi durumu terse mi çeviriyor? (ADAC da öyle görünüyor) O zamanda sizin test Sadece Kuru zemin testi oluyor. Hangisine inanıp güvenelim. (Tartışma konusu olsun diye söylemiyorum, gerçekten ikilemde kaldım.) Önümüzde ki yıl arka lastikleri ContiSportContact5 245/40 R17 ile değişmeyi planlıyordum, gidip Yokohama mı alayım? 225/45 R17 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2013_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=160352&SourcePageId=31821 205/55 R16 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=113497&SourcePageId=31821 Bu arada Yokohama kötü falan demiyorum ha, yanlış anlaşılmaya arada ki sıralama farkı çok geldi bana. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 Harcanan emek ve zaman için teşekkürler, yalnız bu sonuçlar bende tereddüt oluşturdu. Bu testin sonuçlarından sonra siz hala ADAC diyorsunuz, Ya ADAC yanlış test ediyor yada Rezulteo!! Her iki testte de Contiler birinci Yokohama ile arasında 3-5 lastik fark var. Sizin testte ise Yokohama 1. Contiler 8. Yada ıslak zemin testi durumu terse mi çeviriyor? (ADAC da öyle görünüyor) O zamanda sizin test Sadece Kuru zemin testi oluyor. Hangisine inanıp güvenelim. (Tartışma konusu olsun diye söylemiyorum, gerçekten ikilemde kaldım.) Önümüzde ki yıl arka lastikleri ContiSportContact5 245/40 R17 ile değişmeyi planlıyordum, gidip Yokohama mı alayım? 225/45 R17 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2013_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=160352&SourcePageId=31821 205/55 R16 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=113497&SourcePageId=31821 Bu arada Yokohama kötü falan demiyorum ha, yanlış anlaşılmaya arada ki sıralama farkı çok geldi bana. al goadyear f1 asym2. kafan rahat olsun 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 al goadyear f1 asym2. kafan rahat olsun Önler gayet iyi durumda, F1 asym2 de çok pahalı bu ebatta 485 TL bir tanesi, Conti CSC5 ise 330 TL ye bulunabiliyor. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 Önler gayet iyi durumda, F1 asym2 de çok pahalı bu ebatta 485 TL bir tanesi, Conti CSC5 ise 330 TL ye bulunabiliyor. ucuza kaçıyorsan hiç yazmıyalım Furkan'cığım 2 sene önce focus için lastiğimin tanesine 320TL vermiştim markasıda pzero rosso idi Yine o ebatta lastiğe ihtiyacım olsun 1sn düşünmem. Bir üst klas için asym. 2 derim. Adrenalin de kullandım 235 taban genişliğinde lastik süperdi fakat illaki ısınması gerekli idi Yani alacağımız lastiğin karakteristliğini çok iyi bilmek gerekli Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 ucuza kaçıyorsan hiç yazmıyalım Furkan'cığım 2 sene önce focus için lastiğimin tanesine 320TL vermiştim markasıda pzero rosso idi Yine o ebatta lastiğe ihtiyacım olsun 1sn düşünmem. Bir üst klas için asym. 2 derim. Adrenalin de kullandım 235 taban genişliğinde lastik süperdi fakat illaki ısınması gerekli idi Yani alacağımız lastiğin karakteristliğini çok iyi bilmek gerekli Ucuza kaçtığımdan değil, aradaki farkın o kadar olduğuna inanmadığımdan. Yoksa 1.500 TL janta verdim (daha güvenli olsun diye), 900 TL kış lastiğine (karda buzda güvenli olsun diye) Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 Ucuza kaçtığımdan değil, aradaki farkın o kadar olduğuna inanmadığımdan. Yoksa 1.500 TL janta verdim (daha güvenli olsun diye), 900 TL kış lastiğine (karda buzda güvenli olsun diye) rosso bak abi 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 rosso bak abi Hele bir zamanı gelsin yine danışırım sizlere. Bu arada ADAC testlerine ne diyorsun, Continental'i Alman diye kayırıyorlar mı? Gerçi GoodYear'da Alman ama? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 adac testinde ki fark nedir? aslında her iki testin yapılışı ve tarzı aynı değil ama. buradaki daha basit ve az kriterle yapılmış, sadece kuru zemindeki fren davranışı ve test sonucu kauçuk azalması ölçülmüş. 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 Hele bir zamanı gelsin yine danışırım sizlere. Bu arada ADAC testlerine ne diyorsun, Continental'i Alman diye kayırıyorlar mı? Gerçi GoodYear'da Alman ama? adac bence en doğrusudur. Fakat conti hiç kullanmadım yorum yapamam Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 adac testinde ki fark nedir? aslında her iki testin yapılışı ve tarzı aynı değil ama. buradaki daha basit ve az kriterle yapılmış, sadece kuru zemindeki fren davranışı ve test sonucu kauçuk azalması ölçülmüş. Abi şu mesajda bahsettiğim şeyler. Orada Continental SportContact 5 1. olurken ve Yokohama ile arasında sıralamada 3-5 lastik varken burada Conti nerdeyse Nexen gibi olmuş. Ben anlayamadım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ekim 2013 Paylaş 21 Ekim 2013 Continental çok kullandım... En beğendiğim yönü, lastik bitse bile performanstan ödün vermemesi, En beğenmediğim yönü, çok çabuk bitmesi. Michelin de çok kullandım.. Beğendiğim yönü, lastiğin hiç bitmemesi Beğenmediğim yönü, lastikte 6 mm iz olsa bile 3 yılda ciddi yol tutuş zaafiyetleri göstermesi. P7 cinturato kullanıyorum... Gördüğüm kadarıyla, bitiyor Beğendiğim yönü, kullandığım süre boyunca hiç bir performans zaafiyeti gözlemlemedim. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 Emeğiniz ve aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederiz. Ancak sonuçlara biraz tereddütle yaklaşıyorum, bunun da en büyük sebebi özellikle continental sc5 lastiklerin testinizde neredeyse sonuncu olmasına rağmen bu konudaki iki büyük otoritenin aşağıdaki test sonuçlarında birinci olması; Auto Express (UK) 2013 - 225/45 R17 1) Continental Sport Contact 52) Michelin Pilot Sport 3 PS33) Dunlop SportMaxx RT4) Hankook Ventus S1 evo24) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 26) Yokohama Advan Sport V1057) Bridgestone Potenza S0018) Vredestein Ultrac Vorti9) Pirelli P Zero10) GT Radial Champiro HPY ADAC/ÖAMTC (DE) 2013 - 225/45 R17 1) Continental Sport Contact 52) Goodyear F1 Asymmetric 23) Dunlop Sport Maxx RT4) Michelin Pilot Sport 35) Vredestein Ultrac Vorti6) Hankook K117 Ventus S1 evo27) Semperit Speed Life8) Apollo Aspire 4G9) Bridgestone Potenza S00110) Kumho Ecsta KU39 LE Sport11) Pirelli P7 Cinturato12) Yokohama C.drive 213) Falken Azenis FK45314) Uniroyal RainSport 215) Esa-Tecar Spirit UHP16) Toyo Proxes T1 Sport17) Nexen N800018) High Performer Sport HS-2 219) Syron Race 1 Plus 3 Elbette testlerde referans alınan kriterler değişiklik göstermekte. Sizinkinde ıslak zemin ya da sessizlik gibi kriterler mevcut değil. Adac, tam tersine sonuçların önemli bir yüzdesini ıslak zemin testine ayırmakta, bu da sıralamada farka neden olur, ama sondan ikinciliğe düşürecek kadar etkiler mi bilemiyorum. Test sonuçlarını detaylı olarak okudum ve çok bilgilendirici buldum; bununla beraber bir ifadeye fena takıldım : "Ancak test pilotlarını en çok şaşırtan konu kronometre sonuçlarından çok direksiyonda tecrübe edilen sürüş hissiyatı olmuştur. Otomobilde kullanılan lastiğe bağlı olarak Focus ST'nin sürüş özellikleri gözle görülür ölçüde değişmektedir." Test pilotlarının , günlük kullanıcıların bile farkında oldukları ve son derece normal karşıladıkları bir duruma bu denli şaşırmış olmaları, pilotların profesyonelliğini sorgulamama yol açtı... Bunların dışında çalışmalarınızın ve başarınızın gelişerek devamını dilerim. Saygılarımla 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 Adac ile Autobild'te farklı sonuçlar çıkarıyor. Test sonuçları, test edilen lastik ebatına göre bile değişkenlik gösterebiliyor.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 Bilgilendirme için teşekkürler.Focuslar ayrı bir güzellik katmışlar Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 22 Ekim 2013 Paylaş 22 Ekim 2013 (düzenlendi) Adac ile Autobild'te farklı sonuçlar çıkarıyor. Test sonuçları, test edilen lastik ebatına göre bile değişkenlik gösterebiliyor.. Evet, mesela yaygın ölçüler olan 205/55/16 ile 225/45/17 arasında bariz farklar oluyor. Bazı spor lastiklerin üretimi de 17' ölçüsünden başlıyor, conti sc5 öyle mesela. 16' testlerine farklı modellerle katılmak durumunda kalıyorlar. 22 Ekim 2013 tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 23 Ekim 2013 Yazar Paylaş 23 Ekim 2013 Ben tabiki teknilk bilgi sahibi değilim ancak pist süresine bakılarak sıralama yapmak çok aklıma yatmadı. Arada salise farkı var. Peki test pilotları ve araçların durumları bire bir aynı mı idi ? En iyi süreyi yapan lastiği bulmaktı tabii ki de amacımız, her ne kadar aralarında salise farkı da olsa bazı kategorilerde belirli lastiklerin daha iyi olduğunu gösteriyor sonuçlar. Tur sayısını arttırdıkça arada ki zaman farkı da artacaktır. Bunun dıında, tabii ki de araçların durumları, pilotları, yapılan tur sayıları aynı idi. Hatta pilotlar hangi lastikle sürüş yaptıklarını bilmiyorlardı. Daha fazla bilgi için dilerseniz makaleyi okuyabilirsiniz, orada test methodumuzu açıkladık. Islak zemin testi olmadan tam sıralama olmaz, asıl belirleyici olan ıslak zemin. Bir sonraki testlere bu özelliği de katmayı düşünüyoruz. Süper bir test olmuş.. Tebrikler teşekkürler. Testlerde neden focus tercih ettiniz, Bir de, ortam müsaitmiş orada mangal yapmadan mı geldiniz.. Üç, toplantılarımıza katılmayı düşünmüyor musunuz, tanışmalıyız artık diye düşünüyorum. Çok teşekkür ederiz. Ford Focus'u tercih etmemizin nedenleri; aracın güçlü bir motora sahip olması, gündelik hayatta da çok amaçlı olarak kullanılması ve makul bir fiyata sahip olması. Örneğin, testi Ferrari ile yapsaydık nasıl olurdu? Davet için teşekkürler, yurt dışında olmadığımız bir zamana denk gelirse toplantınız seve seve katılırız. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Davet için teşekkürler, yurt dışında olmadığımız bir zamana denk gelirse toplantınız seve seve katılırız. Yurtdışında olmadığınız zamanları belirtin, biz ayarlanır geliriz. Maksat tanışmak, gönüller bir olsun 2 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Lastik testi için, Focus ST 2.0 Ecoboost 250hp. Biçilmiş kaftan olmuş.. Tangerine Scream ile zirve yapmış Birazda arabadan bahsetsek, Yokohama'lı bir ST, en büyük hayalim 2 Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 23 Ekim 2013 Yazar Paylaş 23 Ekim 2013 (düzenlendi) Emeğiniz ve aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ederiz. Ancak sonuçlara biraz tereddütle yaklaşıyorum, bunun da en büyük sebebi özellikle continental sc5 lastiklerin testinizde neredeyse sonuncu olmasına rağmen bu konudaki iki büyük otoritenin aşağıdaki test sonuçlarında birinci olması; Auto Express (UK) 2013 - 225/45 R17 1) Continental Sport Contact 5 2) Michelin Pilot Sport 3 PS3 3) Dunlop SportMaxx RT 4) Hankook Ventus S1 evo2 4) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 6) Yokohama Advan Sport V105 7) Bridgestone Potenza S001 8) Vredestein Ultrac Vorti 9) Pirelli P Zero 10) GT Radial Champiro HPY ADAC/ÖAMTC (DE) 2013 - 225/45 R17 1) Continental Sport Contact 5 2) Goodyear F1 Asymmetric 2 3) Dunlop Sport Maxx RT 4) Michelin Pilot Sport 3 5) Vredestein Ultrac Vorti 6) Hankook K117 Ventus S1 evo2 7) Semperit Speed Life 8) Apollo Aspire 4G 9) Bridgestone Potenza S001 10) Kumho Ecsta KU39 LE Sport 11) Pirelli P7 Cinturato 12) Yokohama C.drive 2 13) Falken Azenis FK453 14) Uniroyal RainSport 2 15) Esa-Tecar Spirit UHP 16) Toyo Proxes T1 Sport 17) Nexen N8000 18) High Performer Sport HS-2 2 19) Syron Race 1 Plus 3 Elbette testlerde referans alınan kriterler değişiklik göstermekte. Sizinkinde ıslak zemin ya da sessizlik gibi kriterler mevcut değil. Adac, tam tersine sonuçların önemli bir yüzdesini ıslak zemin testine ayırmakta, bu da sıralamada farka neden olur, ama sondan ikinciliğe düşürecek kadar etkiler mi bilemiyorum. Test sonuçlarını detaylı olarak okudum ve çok bilgilendirici buldum; bununla beraber bir ifadeye fena takıldım : "Ancak test pilotlarını en çok şaşırtan konu kronometre sonuçlarından çok direksiyonda tecrübe edilen sürüş hissiyatı olmuştur. Otomobilde kullanılan lastiğe bağlı olarak Focus ST'nin sürüş özellikleri gözle görülür ölçüde değişmektedir." Test pilotlarının , günlük kullanıcıların bile farkında oldukları ve son derece normal karşıladıkları bir duruma bu denli şaşırmış olmaları, pilotların profesyonelliğini sorgulamama yol açtı... Bunların dışında çalışmalarınızın ve başarınızın gelişerek devamını dilerim. Saygılarımla Merhaba, Öncelikle ilginiz ve yorumlarınız için teşekkür ederim. Adac testlerinin methodları, test edilen kriterler, lastiklerin ebatları, kısacası herşey çok farklı. Bu yüzden sonuçlar kesinlikle karşılaştırılmamalı! Eğer biz de ıslak zeminde frenleme performansını test etseydik, emin olun Continental üst sıralarda olacaktı. Bunun dışında, pilotlarımız Sébastien Loeb kadar olmasalar da profesyoneller. Onların şaşırdıkları lastik değişince araçtan alınan randımanın ve aracının performansının artması ya da azalması değil; örneğin normal bir lastiğin sergileyeceği bir performansın araca o sırada takılı lastik tarafından sergilenememesi, peşpeşe test edilen iki lastiğin arasındaki şaşırtıcı konfor farkı vs. Ayrıca belirtmek isterim ki, pilotlar hangi lastiklerle sürüş yaptıklarını bilmiyorlardı. Umarım cevaplarım tereddütünüzü bir nebze olsun azaltmıştır. Harcanan emek ve zaman için teşekkürler, yalnız bu sonuçlar bende tereddüt oluşturdu. Bu testin sonuçlarından sonra siz hala ADAC diyorsunuz, Ya ADAC yanlış test ediyor yada Rezulteo!! Her iki testte de Contiler birinci Yokohama ile arasında 3-5 lastik fark var. Sizin testte ise Yokohama 1. Contiler 8. Yada ıslak zemin testi durumu terse mi çeviriyor? (ADAC da öyle görünüyor) O zamanda sizin test Sadece Kuru zemin testi oluyor. Hangisine inanıp güvenelim. (Tartışma konusu olsun diye söylemiyorum, gerçekten ikilemde kaldım.) Önümüzde ki yıl arka lastikleri ContiSportContact5 245/40 R17 ile değişmeyi planlıyordum, gidip Yokohama mı alayım? 225/45 R17 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2013_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=160352&SourcePageId=31821 205/55 R16 http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=113497&SourcePageId=31821 Bu arada Yokohama kötü falan demiyorum ha, yanlış anlaşılmaya arada ki sıralama farkı çok geldi bana. Merhaba Furkan Bey, Başka bir arkadaşın mesajını cevaplarken belirttim (üstte) , ama sizin mesajınız da cevapsız kalmasın. Yaptığımız test kesinlikle Adac testleriyle karşılatırılmamalı; çünkü bizim edindiğimiz sonuçlara daha az kriter test edilerek ulaşıldı, örneğin ıslak zemin performansı ölçülmedi ki Continental bu alanda oldukça başarılı. Eğer bu kriteri testimize dahil etseydik, Continental kesinlikle zirveye yükselecekti. onun dışında kullanılan araç olsun, lastik ebatları da farklı ve bunlar da sonuçlar üzerinde değişikliğe neden olur. 23 Ekim 2013 tarihinde Berk Yalçın (REZULTEO) tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 Başka bir konudada yazmıştım, buradada yazayım.. Adac, Auto Bild, Ace Lekrand vb... birçok Test kuruluşu var bunlar bile aralarında farklı sonuçlar çıkarıyor.. Yani demek istediğim şudur ki bana ne lazım, benim kriterlerime hangisi uyuyor diye nitelendirmek gerekiyor.. O listelerde ilk sırada gördüğün Islakta, kuruda, yol tutuşta, ömürde ortalama bir rakam alırsa ilk sırada bulur kendini.. Ben Yol Tutuş, FrenTestlerine bakarım Yaz Lastiğinde, beni ömrü çok fazla ilgilendirmiyor neden ? Çünkü En kral lastik 2 Yıl sonra sertleşiyor ben zaten 90000km. aynı lastiği kullanmam.. Lastik Firmaları Yeni Piyasaya süreceği lastik için kendine bir hedef koyar mesela Islakta En İyi Yol Tutuş gibi.. Bunun üzerinde yoğunlaşır, ama diğer biryandan bazı şeylerden feragat etmek zorundadır.. Bunuda başka bir modelle sağlar.. yani 4/4 lük bir lastik bulamazsın.. Her sene bir farklılık göze çarpıyor, bu farklılık neden kaynaklanıyor, neden istikrar yok. Bir Markanın ürünü çok iyiymiş demek yanlış... Avrupada birçok insan özellikle bu lastik testlerini dikkatle izler.. Bizim Ülkemizde durum bu değil maalesef Michelin gerisi hikaye der işin içinden çıkar... Bu Çok Yanlış bir değerlendirme Maalesef... Bende Yurtdışında 2 Lastik Forumunu düzenli olarak takip ediyorum.. Kullanıcı yorumlarıda önemli.. Edindiğim tecrübeye göre en sorunsuz 2 marka Nokian ve Yokohama... 2 Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 23 Ekim 2013 Yazar Paylaş 23 Ekim 2013 Evet, kesinlikle katılıyorum Göksel Bey'in yazdıklarına. Sonuç olarak, her zaman dediğimiz gibi en iyi lastik yoktur, kullanıcıya en uygun lastik vardır ve bu lastik kullanıcının beklentilerine cevap veren, aracından tam randıman ve performans almasını sağlayan, güvenli lastiktir. Bunun içindir ki, yaptığımız tüm denemeleri ayrıntılarıyla yayımladık, tüm gözlemlerimizi ve deneyimlerimizi kaleme aldık. 2 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 O zaman şöyle diyebilir miyiz? Benim için lastiğin çabuk bitmesinin bir önemi yok, hem ıslakta hem kuruda benim için viraj (yanal kavrama) kabiliyeti iyi ve fren kabiliyeti iyi bir lastik gerekiyor, diğer taraftan da bunu lastik bitene kadar korumasını bekliyorum. Bunları sağlarken öyle çok sessiz olmasını da beklemiyorum. Bu durumda Continental'ı tekrar tercih ederim. 1 Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO) 23 Ekim 2013 Yazar Paylaş 23 Ekim 2013 Continental bizim henüz denemediğimiz birçok kriterde başarılı bir lastik. Sizin için önemli olan kriterlerde başarılı bir lastik ise neden olmasın! 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 23 Ekim 2013 Paylaş 23 Ekim 2013 O zaman şöyle diyebilir miyiz? Benim için lastiğin çabuk bitmesinin bir önemi yok, hem ıslakta hem kuruda benim için viraj (yanal kavrama) kabiliyeti iyi ve fren kabiliyeti iyi bir lastik gerekiyor, diğer taraftan da bunu lastik bitene kadar korumasını bekliyorum. Bunları sağlarken öyle çok sessiz olmasını da beklemiyorum. Bu durumda Continental'ı tekrar tercih ederim. Aynen bu şekilde Furkan.. Örneğin ; Ticari bir arabam olsa ve fazla km. yapan birisi olsam, Michelin Energy Saver, tercih ederdim.. Hem yakut tasarrufu, hem uzun ömürlülük bakımından.. Yada il, il dolaşıp, değişik iklim koşullarına giren biri olsaydım Good Year Vektör 5 kullanırdım gibi.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts