Serhat Çerçi 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 GM Ve Ford, yeni bir otomatik şanzıman geliştirmek için birlikte çalışma kararı aldı Daha önce birlikte geliştirdikleri altı kademeli otomatik şanzımanlardan sonra GM ve Ford yeni bir otomatik şanzıman geliştirmek için birlikte çalışma kararı aldılar. Dokuz veya on kademeli olacağı söylenen yeni şanzımanın otomobillerde, crossover’larda, SUV’lerde ve pick-up’larda kullanılacak. Bu modellerin hem önden çekişli hem de arkadan itişli versiyonlarında geliştirilecek yeni şanzıman kullanılacak. Yetkililer, yeni şanzımanın hem daha yüksek performans sağlayacağını hem de yakıt tüketimini düşüreceğini belirtiyorlar. Bu ortaklık sayesinde tasarım, mühendislik, test maliyetlerinin düşecek ve geliştirme süreci de kısalacak. ZF’nin Ceo’su Stefan Sommer ise dokuz kademenin ‘doğal limit’ olduğunu, daha fazla kademe eklemenin ağırlığı artıracağını bunun da yakıt tüketimi üzerinde olumsuz etki yaratacağını belirtiyor. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 Çok sıkı çalışsınlar, iyi test etsinler, sonra millet arızalarla uğraşmasın, dsg gibi adı çıkmasın. 1 Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 9 ileri yapmanın bile fazla mantığı yok aslında. 7 ileri yada 8 ileri idealdir. Çünkü kendi araçlarımızdan biliyorum A Serisinde Araç 100 km hızla giderken 1900 devirde seyrediyor. 8 ileri olsa kaç devirde seyredecek yada 9 ileri olsa 1500 devirde mi seyredecek. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 Ortak çalışmanın sonucu her zaman son kullanıcıya yarar. Düşen parça maliyeti, servis yaygınlığı vs... Bipper, Nemo gibi Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 27 Ekim 2013 Yazar Paylaş 27 Ekim 2013 (düzenlendi) Benim anladığım kadarı ile, ZF'nin bmw'lerde kullandığı 8 ileri gibi klasik otomatik olacak bu şanzıman. Bu model, DSG temelli çift kavramalılar ile kıyaslandığında daha sağlam ve çok hızlı vites geçişlerine olanak sağlıyor, yakıt tüketimini minimize ederken performansı da törpülemiyor, gücü yere çok iyi aktarıyor. Ford'a gücü yere daha iyi aktaran ve daha iyi yakıt ekonomisi sunan bir şanzıman gerekiyordu. 27 Ekim 2013 tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 ufak hacimli aşırı beslemeli motorda, cvt ye yakın çalışma mantığını, düşük kullanım maliyeti ile karşılayacaklar 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 (düzenlendi) Kaç vites olduğu işin reklam tarafı, kaç sa kaç asıl icat ettikleri şanzıman şu sorulara güzel cevaplar verebilsin... - Kolay bozulabilecek mi? Kırılırsa kolay ve sağlam ayağa kaldırılabilecek mi? - Ekonomik ömrü uzun olacak mı ve bakım maliyetleri ne olacak - Az yaktırabilecek mi? - Seri ve saçmalamadan davranabilecek mi? Bunların hepsine güzel cevap verdikten sonra otomobil dünyasında fenomen olur çıkar ) Kaç vites olmasına gelene kadar ohooo... 27 Ekim 2013 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ekim 2013 Paylaş 27 Ekim 2013 Hatırlatmak isterim ki kimse bozulmayacak birşey yapmaz. Sonra nasıl para kazanacaklar Yorum bağlantısı
Çözüm Misafir 28 Ekim 2013 Çözüm Paylaş 28 Ekim 2013 Hatırlatmak isterim ki kimse bozulmayacak birşey yapmaz. Sonra nasıl para kazanacaklar yaptılar, para kazanamayınca bıraktılar. JATCO Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 28 Ekim 2013 Paylaş 28 Ekim 2013 Hatırlatmak isterim ki kimse bozulmayacak birşey yapmaz. Sonra nasıl para kazanacaklar Ekonomik ömrü boyunca muhtemel tamirat paralarının tamamını başta tahsil ederlerse yaparlar yapmaya ancak yapamazlar, yani mevcut şanzıman sistemleri ile "verimliliğinden taviz vermeden" bozulmayan verimli bir şanzıman yapmaya hiç bir üreticinin mühendisliği yetmez... Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 (düzenlendi) Önce, 1,6 tdci otomatik vitesi kendi araçlarına koysunlar. 5 Kasım 2013 tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Ender 5 Kasım 2013 Paylaş 5 Kasım 2013 Arızalarıyla ünlü CVT şanzımanın da ZF olduğu unutulmasın... Yorum bağlantısı
Recommended Posts