İçeriğe Yönlendir

Ford Ve Gm 9 Ya Da 10 Kademeli Otomatik Şanzıman Geliştirecekler


Serhat Çerçi
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Serhat Çerçi

   GM Ve Ford, yeni bir otomatik şanzıman geliştirmek için birlikte çalışma kararı aldı

 

Daha önce birlikte geliştirdikleri altı kademeli otomatik şanzımanlardan sonra GM ve Ford yeni bir otomatik şanzıman geliştirmek için birlikte çalışma kararı aldılar.

 

Dokuz veya on kademeli olacağı söylenen yeni şanzımanın otomobillerde, crossover’larda, SUV’lerde ve pick-up’larda kullanılacak. Bu modellerin hem önden çekişli hem de arkadan itişli versiyonlarında geliştirilecek yeni şanzıman kullanılacak.

 

Yetkililer, yeni şanzımanın hem daha yüksek performans sağlayacağını hem de yakıt tüketimini düşüreceğini belirtiyorlar. Bu ortaklık sayesinde tasarım, mühendislik, test maliyetlerinin düşecek ve geliştirme süreci de kısalacak.

ZF’nin Ceo’su Stefan Sommer ise dokuz kademenin ‘doğal limit’ olduğunu, daha fazla kademe eklemenin ağırlığı artıracağını bunun da yakıt tüketimi üzerinde olumsuz etki yaratacağını belirtiyor.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Çok sıkı çalışsınlar, iyi test etsinler, sonra millet arızalarla uğraşmasın, dsg gibi adı çıkmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar

9 ileri yapmanın bile fazla mantığı yok aslında. 7 ileri yada 8 ileri idealdir.

 

Çünkü kendi araçlarımızdan biliyorum A Serisinde Araç 100 km hızla giderken 1900 devirde seyrediyor.  8 ileri olsa kaç devirde seyredecek yada 9 ileri olsa 1500 devirde mi seyredecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ortak çalışmanın sonucu her zaman son kullanıcıya yarar.

Düşen parça maliyeti, servis yaygınlığı vs... Bipper, Nemo gibi :)

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi
(düzenlendi)

Benim anladığım kadarı ile, ZF'nin bmw'lerde kullandığı 8 ileri gibi klasik otomatik olacak bu şanzıman. Bu model, DSG temelli çift kavramalılar ile kıyaslandığında daha sağlam ve çok hızlı vites geçişlerine olanak sağlıyor, yakıt tüketimini minimize ederken performansı da törpülemiyor, gücü yere çok iyi aktarıyor. Ford'a  gücü yere daha iyi aktaran ve daha iyi yakıt ekonomisi sunan bir şanzıman gerekiyordu.

tarihinde Serhat Çerçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ufak hacimli aşırı beslemeli motorda, cvt ye yakın çalışma mantığını, düşük kullanım maliyeti ile karşılayacaklar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Kaç vites olduğu işin reklam tarafı, kaç sa kaç asıl icat ettikleri şanzıman şu sorulara güzel cevaplar verebilsin...

- Kolay bozulabilecek mi? Kırılırsa kolay ve sağlam ayağa kaldırılabilecek mi?

- Ekonomik ömrü uzun olacak mı ve bakım maliyetleri ne olacak

- Az yaktırabilecek mi?

- Seri ve saçmalamadan davranabilecek mi?

Bunların hepsine güzel cevap verdikten sonra otomobil dünyasında fenomen olur çıkar :))

Kaç vites olmasına gelene kadar ohooo... :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Hatırlatmak isterim ki kimse bozulmayacak birşey yapmaz. Sonra nasıl para kazanacaklar ;)

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Misafir

Hatırlatmak isterim ki kimse bozulmayacak birşey yapmaz. Sonra nasıl para kazanacaklar ;)

 yaptılar, para kazanamayınca bıraktılar. JATCO

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Hatırlatmak isterim ki kimse bozulmayacak birşey yapmaz. Sonra nasıl para kazanacaklar ;)

Ekonomik ömrü boyunca muhtemel tamirat paralarının tamamını başta tahsil ederlerse yaparlar yapmaya ancak yapamazlar, yani mevcut şanzıman sistemleri ile "verimliliğinden taviz vermeden" bozulmayan verimli bir şanzıman yapmaya hiç bir üreticinin mühendisliği yetmez...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Önce, 1,6 tdci otomatik vitesi kendi araçlarına koysunlar.

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...